korona sonrası ulaşımda 2 teker alımlarının artması
Reklamlar
-
09 Haziran 2020, 01:11
#1
etrafımdaki gözlemlediğim insanlarda korona sonrasında ulaşım ihtiyacı için 50 cc motor veya elektrikli bisiklet alımlarının arttığını görüyorum, özellikle kısa mesafelerde elektrikli bisiklet kullanımı bayaa bir artmış durumda, insanlar da ulaşım araçlarından virüs kaparım korkusuyla bireyselliğe dönüş hissi oluştu, devletin bu noktada açığı gördüğünü ve vergileri bu yüzden arttırım yaptığını düşünüyorum :S
yakın çevrenizde "motor şeytan işi" diyenlerden motor alan oldu mu? veya elecktrikli bisiklet kullanımının artmasını siz farkedebildiniz mi?
Reklamlar
-
09 Haziran 2020, 10:07
#2
Ben de yakaşık bir yıl önce kaza yapnca eşim motora binmeme zaten karşıydı, iyice karşı çıktı, kazadan sonra motormuu göremedim bile. Şimdilik evden çalışıyorum ama işyerine gitmeye başlandığında istanbul kalabalığında metrobüse binmem, bu trafite arabayla gidip trafikte uğraşıp bir de benzin yakaam zaten araba sana da lazm deyip buu bahaneyle tekrar motora başlama planları yapıyorum. İyi ki satmamışım motorumu.
-
09 Haziran 2020, 11:38
#3
50cc ya da elektrikli alımı arttı ise buna üzülmemiz gerekiyor.
B ehliyetli kişiler terör estiriyor ortalıkta.
-
10 Haziran 2020, 00:19
#4
benim çevremde hiç tahmin edemediğim 3 kişi rks nin elektrikli bisikletlerine yöneldi, korona sonrası motor a binilmez diyen 2 kişi 50 cc aldı, çok fazla dışarı çıkmamakla beraber, çıktığım zaman takım elbise bisiklete binenler dikkatimi çekecek derece de arttı
-
10 Haziran 2020, 13:22
#5
bazı ihtiyar ve cahil yakınlarım var ve bir şekilde tesadüf ediyoruz ve bende ayıp olmasın diye selam veriyorum ama çekilemeyecek derece de cahil insanlar.
resmen duvar ile konuşuyorum, ne dediğimi anlamıyorlar ve sanki bir plak gibi beyninin içine işlenen vızıltılardan ötüp duruyorlar, hele o yapmacık dua etmeleri inanılmaz derecede itici geliyor ama işte yapacak bir şey yok, zaten bir ayakları çukurda, böyle gelmiş böyle giderler, daha iyi bir yaşam alanı için sabredip eski neslin ölmesini bekliyoruz.
-
10 Haziran 2020, 13:37
#6
-
10 Haziran 2020, 14:06
#7
arndiol adlı üyeden alıntı
50cc ya da elektrikli alımı arttı ise buna üzülmemiz gerekiyor.
B ehliyetli kişiler terör estiriyor ortalıkta.
Ne tür bir terör estiriyorlar? Trafikte A ehliyetlinin bilip B ehliyetlinin bilmediği birşey mi var..Olsa olsa acemilik vardır o da A ,B ,E farketmez ehliyeti yeni alan herkeste olur.Hatta 20 yıl aktif araç kullanıyorsun başka araca geçince bile 10 dakka acemilik yaşıyorsun.
-
10 Haziran 2020, 14:14
#8
Selami27 adlı üyeden alıntı
Ne tür bir terör estiriyorlar? Trafikte A ehliyetlinin bilip B ehliyetlinin bilmediği birşey mi var..Olsa olsa acemilik vardır o da A ,B ,E farketmez ehliyeti ilk alanda herkeste olur.Hatta 20 yol aktif araç kullanıyorsun başka araca geçince bile 10 dakka acemilik yaşıyorsun.
Sizin dediğinize göre B sınıfı ehliyetli tüm aracları kullansın. Sonucta trafikte farklı bilmediği ne var değil mi, motorda kullansın tır da kullansın iş makinası da kullansın hatta.
Trafik kurallarını bilmek bir aracı kullanabilmeyi etkin kılıyor ise ehliyet sınıflarına src belgelerine de gerek yok hatta.
20 saat bir hocadan direksiyon dersi almış birey ile motora binmeden 50cc üstüne atlayan birey aynı değil.
Biz motorculara bile güvenli sürüş eğitimi alın derken motor ehliyetini gereksizmiş gibi harcamayın lütfen.
-
10 Haziran 2020, 14:48
#9
Selami27 adlı üyeden alıntı
Ne tür bir terör estiriyorlar? Trafikte A ehliyetlinin bilip B ehliyetlinin bilmediği birşey mi var..Olsa olsa acemilik vardır o da A ,B ,E farketmez ehliyeti yeni alan herkeste olur.Hatta 20 yıl aktif araç kullanıyorsun başka araca geçince bile 10 dakka acemilik yaşıyorsun.
Dostum 1992 yılında bu yana B ehliyetim vardı. Bir yıl önce motosikletle tanıştım ve A ehliyeti aldım. Motosiklet kullanmaya başladıktan sonra sürüş dinamikleri, dikkat unsuru vs araba kullanımından çok daha üst düzey performans gerektirdiğini gördüm.
Bizim türk insanı tükürmek için bile yolda giderken kapı açıyor, Ş. Arası otobüslerin kapı açmaları bile motosikletler için çok dikkat edilmesi gereken bir durum. Tamam 50cc B ile kullanan arkadaşlarda bunlara alışacak ve acemiliği atacaktır.
Fakat şöyle de bir durum var; 50cc motosiklet alan; kask dışında koruyucu ekipman büyük çoğunlukla giymiyor. 500cc lik motorda robokop gibi oluyorum diye almıyorlar. Kendi ve başkalarının can kaybı açısından motosiket sürüç eğitimi, viraj eğitimi vb eğitimleri alma ihtiyacı duymuyorlar. Nasıl olsa sigorta bile yapılmayan 50cc ye biniyorum mantığı geçerli. Şehirci trafik akışının 80-100 km olduğu yollarda 40 Km ile giden 50cc motor, 90 Km hızla seyreden araç için duruyor gibidir. Bu durumunda trarfikte tehlike yaratması kaçınılmazdır. Trafik akışına uyum sağlayamama durumu, motosiklet kullanma işini bisiklet sürüyormuş gibi basite almaları gibi sebepleri göz ardı etmemek lazım.
Arkadaşın terör estiriyor demesinin benim anladığım açıklaması bu, haksız da sayılmaz. Tekeriniz düz bassın..
-
10 Haziran 2020, 16:32
#10
Mallaca adlı üyeden alıntı
Dostum 1992 yılında bu yana B ehliyetim vardı. Bir yıl önce motosikletle tanıştım ve A ehliyeti aldım. Motosiklet kullanmaya başladıktan sonra sürüş dinamikleri, dikkat unsuru vs araba kullanımından çok daha üst düzey performans gerektirdiğini gördüm.
Bizim türk insanı tükürmek için bile yolda giderken kapı açıyor, Ş. Arası otobüslerin kapı açmaları bile motosikletler için çok dikkat edilmesi gereken bir durum. Tamam 50cc B ile kullanan arkadaşlarda bunlara alışacak ve acemiliği atacaktır.
Fakat şöyle de bir durum var; 50cc motosiklet alan; kask dışında koruyucu ekipman büyük çoğunlukla giymiyor. 500cc lik motorda robokop gibi oluyorum diye almıyorlar. Kendi ve başkalarının can kaybı açısından motosiket sürüç eğitimi, viraj eğitimi vb eğitimleri alma ihtiyacı duymuyorlar. Nasıl olsa sigorta bile yapılmayan 50cc ye biniyorum mantığı geçerli. Şehirci trafik akışının 80-100 km olduğu yollarda 40 Km ile giden 50cc motor, 90 Km hızla seyreden araç için duruyor gibidir. Bu durumunda trarfikte tehlike yaratması kaçınılmazdır. Trafik akışına uyum sağlayamama durumu, motosiklet kullanma işini bisiklet sürüyormuş gibi basite almaları gibi sebepleri göz ardı etmemek lazım.
Arkadaşın terör estiriyor demesinin benim anladığım açıklaması bu, haksız da sayılmaz. Tekeriniz düz bassın..
Çok güzel acıklamıssınız hocam, demek istediğim buydu.
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
10 Haziran 2020, 17:51
#11
arndiol adlı üyeden alıntı
Sizin dediğinize göre B sınıfı ehliyetli tüm aracları kullansın. Sonucta trafikte farklı bilmediği ne var değil mi, motorda kullansın tır da kullansın iş makinası da kullansın hatta.
Trafik kurallarını bilmek bir aracı kullanabilmeyi etkin kılıyor ise ehliyet sınıflarına src belgelerine de gerek yok hatta.
20 saat bir hocadan direksiyon dersi almış birey ile motora binmeden 50cc üstüne atlayan birey aynı değil.
Biz motorculara bile güvenli sürüş eğitimi alın derken motor ehliyetini gereksizmiş gibi harcamayın lütfen.
Sizin dediğinize göre bisiklete bile ehliyet almak lazım o da trafiğe çıkıyor nasıl olsa profesyonel bisikletçi ile normal bisikletçi bir mi?
Ben zorluk çektim başkası da çeksin ben 20 saat eğitim aldım başkası da alsın kafası bizim halkın zehri resmen önce bundan vazgeçin.
Devletimiz hatta Avrupa ülkeleri bile bu taşıtların B ehliyetle kullanılmasında bir sakınca görmemiş size ne oluyor? Terör estiriyor vs farazi laflar konuşup insanları etiketlemeye çalışıyorsunuz.
-
10 Haziran 2020, 18:38
#12
Arkadaşlar birbirinizi üzmeyin. Ehliyeti olan da mok gibi sürüyor, ehliyeti olmayan da. Trafik kültürü konusunda Hindistan'dan 1 tık ileri, Malezya'dan 1 tık geriyiz.
-
10 Haziran 2020, 19:08
#13
Bu arada bu sigorta yaptırmayan 50 cc lik motor kullanıcıları kaza durumunda ne yapıyor? Diyelim geldi bana arkadan vurdu benim motor pert oldu kim ödeyecek parasını neticese sigortası yok?
-
10 Haziran 2020, 21:30
#14
okaplan adlı üyeden alıntı
Bu arada bu sigorta yaptırmayan 50 cc lik motor kullanıcıları kaza durumunda ne yapıyor? Diyelim geldi bana arkadan vurdu benim motor pert oldu kim ödeyecek parasını neticese sigortası yok?
Cebinden ödeyecek. Trafikteki kusur oranına göre 50 cc sürücüsüne düşen tutarı ödemek zorunda. Gerek icra gerekse güzellikle. Fakat yaralamalı, ölümlü kazalarda o kadar yüksek tazminat bedelleri var ki, sigortasız motor kullanmak akıl karı değil.
-
10 Haziran 2020, 22:25
#15
Mallaca adlı üyeden alıntı
Cebinden ödeyecek. Trafikteki kusur oranına göre 50 cc sürücüsüne düşen tutarı ödemek zorunda. Gerek icra gerekse güzellikle. Fakat yaralamalı, ölümlü kazalarda o kadar yüksek tazminat bedelleri var ki, sigortasız motor kullanmak akıl karı değil.
zorunlu değil ama korkudan yaptırma gibi bir durum söz konusu, yada yumurta taşır gibi dikkat eder ise o zaman sorun yok. ne demişler; sütten ağzı yanan ayranı üfleyerek içermiş, yani ne gereksiz bir atasözü kullanımı oldu şimdi dimi... ne gerek vardı bunu söylemeye.
-
11 Haziran 2020, 01:17
#16
50cc de olsa sürüş dinamiği bisiklet gibi değil sonuçta.Bisiklet mantığınla sürmek sıkıntı yaratır.50cc ye isteğe bağlı sigorta yaptırsan bile bildiğim kadarıyla kaza anında ödeme yapmıyor.
-
11 Haziran 2020, 01:30
#17
Mallaca adlı üyeden alıntı
Cebinden ödeyecek. Trafikteki kusur oranına göre 50 cc sürücüsüne düşen tutarı ödemek zorunda. Gerek icra gerekse güzellikle. Fakat yaralamalı, ölümlü kazalarda o kadar yüksek tazminat bedelleri var ki, sigortasız motor kullanmak akıl karı değil.
Çoğu servisin her sigorta şirketiyle anlaşması yok genelde kazadan sonra masrafı siz ödüyorsunuz dosya kapanınca karşı tarafın sigortası size ödüyor. Bu tarz bir kazada yine bizim ödememiz ve 50cc tarafına rücu etmemiz gerekecek sanırım. Ama ödemezse ve üzerine mal yoksa çok büyük sıkıntı olur bu durumlar. Bence trafik sigortası olmayan herhangi bir şey trafiğe çıkamamalı.
-
11 Haziran 2020, 08:18
#18
Selami27 adlı üyeden alıntı
Sizin dediğinize göre bisiklete bile ehliyet almak lazım o da trafiğe çıkıyor nasıl olsa profesyonel bisikletçi ile normal bisikletçi bir mi?
Ben zorluk çektim başkası da çeksin ben 20 saat eğitim aldım başkası da alsın kafası bizim halkın zehri resmen önce bundan vazgeçin.
Devletimiz hatta Avrupa ülkeleri bile bu taşıtların B ehliyetle kullanılmasında bir sakınca görmemiş size ne oluyor? Terör estiriyor vs farazi laflar konuşup insanları etiketlemeye çalışıyorsunuz.
Bisikletci trafiğe cıkıyor ama otobana cıkan, akan trafikte sollama yapan , şerit ortalayan bisikletci görmedim. Sİz gördüyseniz bilemem.
Avrupayı bilemem burası Avrupa değil. batı özentisi olmayın.
Ben 20 saat eğitim aldım zorluk cektim demedim, demediğim şeyleri yalan dolan ortalığa sallamayın, yalancılığa gerek yok. 20 saat eğitim almış birisi ile eğitim almadan yola fırlayan adam aynı değil.
Siz noluyor derken? Sanane ? Forum burası. Fikrimi paylaşırım.
Demediğim şeyler ile ilgili farazi ve yalan konusup insanları etkilemeye calısan sizsiniz bu nedenle susmayı biliniz.
-
11 Haziran 2020, 09:31
#19
Çevremd 3 kişi daha 50cc aldı.. Birde gitmiyor bu dediklerinde 100cc ye yükseltin bayağı toparlar, pahalı bir işlem değil deyince şaşkın ve mutlu gözlerle bana bakıyorlar.. Motora yeni başladığım zaman benimde gözlerim öyle ışıldıyor muydu acaba ?
Servise binmek yerine cup tarzı motorlarıyla mutlu adamlar valla
Yalnız ama Kafası Rahat Adam...
-
11 Haziran 2020, 10:57
#20
elektrikli bisiklet konusuna biraz eğildim.
açıkçası görece ucuz ürünler pek tatmin edici değil.
kullanılabilir olanların fiyatı ise motosikletler ile yarışıyor.
super soco ikinci el fiyatları fena değil.
bisiklet mantığı ile kullanma niyetim olduğundan da fazla beklentim yok.
sorun, pil teknolojisinin uzun süre kullanıma uygun olup olmadığı.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler