Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Hâlâ bir numara! Türkiye Otomotiv Pazarının Lideri

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...



    https://www.sozcu.com.tr/2020/otomotiv/hala-bir-numara-5760046/



    Renault 12 TX, TS modeli üzerine GTS modelinin bazı donanım ve aksesuarlarının eklenmesiyle üretilmeye başlanan bir binek tipi Renault 12 modelidir.Aracın satışlarına 1984 yılının kasım ayında Renault 12 GTS ve Renault 12 TS modellerinin üretiminin sona ermesinin ardından başlanmıştır.Modelin firma içerisindeki kod numarası R1179`dur.Renault 12 TX`in 1984 yılının kasım ayındaki satış fiyatı 1.995.000 TL`dir.

    Model 1984 yılı sonbaharında ''Lüks yönünden GTS`yi fiyat yönünden TS`yi aratmayan otomobil'' sloganı ile halka tanıtılmıştır.Renault 12 TX `de yuvarlak çift halojen far, kauçuk kaplı nikelajlı tampon, spor tipi jant kapağı, spor tipi direksiyon ve spor tipi vites kolu gibi GTS modeline ait donanımların yanında nikelajlı yan çıta, suni deri kaplı döşemeler gibi TS modeline ait donanımlar bir arada bulunmaktaydı.Renault 12 TX modelinin üretimi 1989 yılının şubat ayında Renault 12 Toros modelinin üretimine başlanmasıyla sona ermiştir.

    Renault 12 TX Teknik Özellikleri
    Motor Özellikleri
    Ön kısma yerleştirilmiş 4 silindirli ve 4 zamanlı motor.Üstten supaplı, değişebilen yaş silindir gömlekli.Kapalı sistemli sulu soğutmalı.

    -Motor tipi: C1J/791
    -Silindir çapı (mm): 76
    -Piston stroku (mm): 77
    -Silindir hacmi (cm3): 1397
    -Silindir adedi: 4
    -Sıkıştırma oranı: 8,2
    -Yanma odası hacmi (cm3): 48.50
    -Gücü: 72 BG SAE – 5200 d/dk
    -Yakıt Oktan sayısı: 90

    -Supap boşlukları (mm): Soğuk Sıcak
    -Emme 0.15 0.18
    -Egzoz 0.20 0.25

    -Karbüratör: SOLEX 35 SEİA 832
    -Rölanti devri (dakikada): 775 +/- 25

    Ateşleme Sistemi
    -Platin aralığı (mm): 0.4
    -Kam açısı (derece): 57 +/- 3
    -Dwell açısı yüzdesi: %63+/-3

    -Başlangıç Avansı (Derece): 4,5+/-1
    NOT:Mako distribütörlerinde vakum avans sistemi yoktur.

    Bujiler
    -Çap (mm): 14
    -Elektrot açıklığı (mm): 0.55 – 0.65
    -Ateşleme sırası: 1-3-4-2

    Kapasiteler
    -Benzin deposu kapasitesi: 50 Litre
    -Soğutma sistemi: 5 Litre Antifrizli su
    -Motor yağı: 3 Litre
    -Motor yağı cinsi: 20W/50
    -Motor Yağı filtresi kapasitesi: 0.5 litre
    -Şanzıman yağı: 2 Litre
    -Şanzıman yağı cinsi: SAE 80 EP Dişli Yağı

    Performans
    -Azami hız: 160 km/s
    -Kalkıştan 400 m`ye varış süresi: 22,2 sn.
    -Kalkıştan 1000 m`ye varış süresi: 41,9 sn.

    Yakıt sarfiyatı
    -100 km`deki yakıt sarfiyatı: 7,8 Litre

    Rodaj
    -1000 km ye kadar motor devir saatinde okunan 3500 devirlik motor hızını aşmayınız.

    Lastik hava basınçları
    Ölçü Normal Basınç Azami Yüklü Olarak
    Ön Arka Ön Arka
    155 SR 13 (1.9 bar) (2.1 bar) (2.0 bar) (2.2 bar)
    27 Lb/in 30 Lb/in 28 Lb/in 31 Lb/in

    Vites Kutusu
    352 tipi vites kutularının diferansiyel ünitesi, hepsi sekromeçli dört ileri ve bir geri vitese sahiptir.Şanzıman yerden vitesli olup, vites kolu şanzımanın nihayetine ara rotlarla bağlanmıştır.Şanzıman dişlilerinin yağlanması çarpma yağlama usulü ile olur.

    Süspansiyon
    Bağımsız çalışan ön tekerlekler.Arka tekerleklerde sabit aks.Helezon yaylar ve teleskopik amortisörler.Ön ve arkada viraj çubuğu.

    Direksiyon
    Direksiyon simidi toplam turu: 3,5

    Fren Sistemi
    Master-Vac sistemli hidrolik kumandalı frenler.Önler disk, arkalar kampanadır.Arka fren kampanalarında otomatik ayar sistemi vardır.Fren anında arka tekerlere binecek yüke göre frenlemeyi ayarlayan hassas tazyik limitörü mevcuttur.

    Elektrik Donanımı
    Akü: 12 Volt 45 Amper/Saat

    Ağırlıklar Ve Çekilebilir Ağırlıklar
    Boş ağırlık (hareket halinde);
    -Ön: 525 kg
    -Arka: 375 kg
    -Toplam: 900 kg

    Dingil üzerine müsaade edilen azami ağırlık;
    -Ön: 650 kg
    -Arka: 800 kg

    -Yükleme halinde müsaade edilen toplam ağırlık: 1350 kg

    -Hareket halinde müsaade edilen toplam ağırlık
    (Yaklaşık %12`lik bir rampada harekete geçişte) : 2225 kg

    Araç römorklu ise, müsaade edilen hareket halindeki toplam ağırlık sınırı içinde römork ağırlıkları;
    -Frensiz römork: 460 kg
    -Frenli römork: 1000 kg

    Not:Çekilen römorkun irtibat kancasına binen ağırlık (50 kg) ile arka dingil üzerine binen ağırlık toplamının arka dingil için belirtilmiş azami ağırlık miktarını geçmemesi gerekir.



    Ölçüler;
    -Uzunluk: 4,340 m
    -Genişlik: 1,616 m
    -Yükseklik (Boş): 1,470 m

    Dönüş Çapı;
    -İki kaldırım arası: 10 m
    -İki duvar arası: 10,75 m


    Renault 12 TX Donanım Ve Özellikleri
    Dış Kısımda
    -Motor koruma zırhı
    -Yuvarlak çift halojen far
    -Çift geri vites lambası
    -Dörtlü flaşör
    -Rezistanslı arka cam
    -Elektrikli, su fıskiyeli, siyah ön cam silecekleri
    -Önde ve arkada boydan boya kauçuk kaplı yekpare tamponlar
    -Nikelajlı yan çıta
    -Spor tipi jant kapağı
    -Bayrak tipi siyah ayna
    -Siyah kapı kolları
    -Panjurda TX amblemi

    İç Kısımda
    -Spor tipi direksiyon
    -Spor tipi vites kolu
    -Gece ve gündüze ayarlanabilen iç ayna
    -Emniyet kemeri
    -Sağ güneşlik içerisinde ayna
    -Konsol
    -Konsolda dijital zaman saati
    -Gösterge tablosunda motor devir saati
    -Çakmak
    -Çift kademeli kalorifer fanı
    -Aydınlatmalı torpido gözü
    -Suni deri kaplı döşemeler
    -Kuyruklu tip ön kapı kolçakları
    -Baş dayamalı yatar ön koltuklar
    -420 dm3 bagaj hacmi

    Renault 12 TX`in İsteğe Bağlı Özellikleri
    -Air – condition (Klima)
    -Metalik boya

    https://renault12.tr.gg/Renault-12-TX.htm


    Efsaneyi tekrardan analım istedim...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    FIAT 131 Miafiori ve yanında FIAT 124'ü de unutmayalım. Bizde İtalyan üretim 1979 model bir tane 131 vardı, 1997'de satana kadar ahımızı çekti.

  3. #3
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Hesap yaptım (hesaplayan adamlar) o dönemde bu araç 80 asgari ücretle alınıyormuş.

    Yani bu dönemde alınacak sıfır km. Full honda civic parasına.

    Aradan 36 yıl geçmiş, yerimizde saymışız gibi bir durum mevcut. Ancak o dönemde benzin ucuz, temel gıda maddeleri de ucuz idi. Vergi yükü bu kadar fazla değildi.

    Sonuç: geriye gitmişiz..

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019

  5. #5

    Üyelik
    08 Ağustos 2019
    Şu an bu mesajı yazdığım yerde eşeğin üstüne sprey boyayla reno yazsan yirmi bine alıcı bulabilme potansiyelin var.
    bursalıali bunu beğendi.

  6. #6
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hesap yaptım (hesaplayan adamlar) o dönemde bu araç 80 asgari ücretle alınıyormuş.

    Yani bu dönemde alınacak sıfır km. Full honda civic parasına.

    Aradan 36 yıl geçmiş, yerimizde saymışız gibi bir durum mevcut. Ancak o dönemde benzin ucuz, temel gıda maddeleri de ucuz idi. Vergi yükü bu kadar fazla değildi.

    Sonuç: geriye gitmişiz..
    36 yılda hiç bir memleketi ileriye götürecek adam yetişmemiş anladığım.

  7. #7
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    O zamanki donanımlar çok komik.Emniyet kemeri Panjurda TX yazısı falan.
    Çok iyi hatırlıyorum sağ ayna opsiyoneldi istersen ek donanım olarak alıyordun.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)