Selâm,
Bu konuyu açtığım için lütfen beni yanlış anlamayın ama konuşmak ile çalışmak arasında ki farkı size dilim döndüğünce izah etmek istiyorum.
Televizyonu açtığım zaman sokağa çıktığım zaman foruma girdiğim zaman hep bir içten içe sitem seziyorum insanlarda.
Kimse genel olarak yönetimden memnun değil maddi durumundan memnun değil. Bir memnuniyetsiz ve buna bağlı mutsuz insanlar topluluğu olmuş durumdayız.
Hep bir eleştiri hep bir örnekleme var dilimizde. Hiç birimize faydası olmayacak cümleler içinde geçiyor hayatımız.
Türkiye de yaşayan bir insan Amerika çok güzel diyor, Avrupa'da olmak istiyor.
Orta Doğu'da yaşayan bir insan Türkiye çok güzel diyerek gelmek adına çabalıyor.
Afrika ülkelerinde yaşayan insanlar ise buradan gidelimde hayatta kalma şansımız olsun istiyor.
Biz Türkiye de yaşıyoruz. Evet mükemmel diyemem belki yarın daha kötü de olabilir. Hiç bir zamanda da bence çok iyi olamayacak ama konuşmak yerine çalışmayı tercih edersek eğer, hayat çok daha kolaylaşacaktır.
Herkes farklı imkanlar ile doğuyor. Herkes farklı bir algı ve zekâ ya sahip. Herkesin esasen bir yeteneği var.
Hiç birimiz doğduğumuz gibi ölmek zorunda değiliz.
İçinde yaşadığımız ülkeyi değil ama hayatımızı değiştirme şansına sahip olan bireyleriz bizler.
Motosiklet tutkusuna sahibiz değil mi?
Birçoğumuzun bu gün motosikleti var.
Fiyatları türleri farklı, farklı ama var.
Yarın daha iyisine sahip olmak adına birbirimizin üstüne basmanıza veya Pakistan Hollanda arası ticaret yapmamıza da gerek yok aslında.
Forumda çok konusu geçtiği için Taksi üzerinden örnek vereceğim.
Haberiniz var mı acaba İstanbul'da bir Taksi şoförü aylık ne kadar kazanıyor sizce?
Ben söyleyeyim.
Minimum 5.000 TL net.
Şimdi en ucuz 250cc bilindik bir marka motosikletin fiyatı nedir?
25.000 TL değil mi?
Hatta bazılarımızın motosikletleri daha pahalı.
Hatta bazılarımızın birden fazla bazılarımızın ise yanında birde arabası var.
Çok değil bir kaç ay önce İstanbul'da Taksi Plaka kirası 7.200 TL ile 8.500 TL arasındaydı.
Aynı zamanda sıfır bir Fiat Egea 90.000 TL 95.000 TL'e satın alınabiliyordu.
Günümüzde bu oranlar biraz daha arttı ve bir kaç ay içinde yine artacak.
Günümüz fiyatlarından size bir hesap yapmak isterim.
9.200 TL civarına şuan İstanbul'da plaka bulmak mümkün.
Anahtar teslim bir Egea ise 120.000 TL civarı.
Hayırlı olsun diyelim.
Şayet iki şoför çalıştıracağım ben paşayım çalışmam derseniz günlük 540 TL şoförlerden para alırsınız.
540x30=16.200 TL
16.200-9.200=7.000 TL
7.000-600=6.400 TL
Bu 6.400 TL size net olarak kalacak ay sonu için rakamdır.
600 TL ise aracın aylık ortalama bakım giderleri.
Ben paşa değilim aslanım derseniz ise,
540+400=940 TL
940x30=28.200 TL
28.200-9.200=19.000 TL
19.000-600=18.400 TL
Bu 18.400 TL de kendi aracında konuşmak yerine çalışan insanın kazanacağı net rakamdır.
Bu konuşmak yerine günde ortalama 17 saat çalışmayı tercih eden insan 8 ay sonra kendine bir araç daha satın alabilir.
Sadece iki yıl essek gibi çalışmayı göze alırsa bu arkadaş, iki yıl sonunda kendisine ait minimum 4 araca sahip olacaktır.
540x30=16.200 TL
16.200-9.200=7.000 TL
7.000x4=28.000 TL
Bu 28.000 TL hiç çalışmadan kazanılacak olan sabit aylık gelirdir.
Bu konuşmak yerine çalışmayı tercih eden kişi bu süreçte başka bir çok şey yapabilirim mı?
Evet.
Şuan İstanbul'da bir Servis Plakası kaç para?
95.000 TL ile 120.000 TL arası.
Peki çok değil üç beş yıl sonra bu servis plakaları kaç bin TL olacak sizce?
Ben söyleyeyim, 800.000 TL civarı veya üstü.
Peki bu artacak yatırım aylık kazanç getirir mi?
Evet.
Nerede çalıştığına bağlı olarak ortama 13.000 TL aylık fatura kesecektir bu süreç içerisinde.
Son beş yılınızı gözden geçirin lütfen.
Ülke ekonomisi o bu şu bir kenara, gerçekten konuşmayı mı tercih ettiniz çalışmayı mı?
Yakın gelecekte Silivri'de araziler kaç paraydı?
Yakın gelecekte Adapazarı ve benzeri yerlerde araziler kaç paraydı?
Bir Japon motosikleti satıp 10 dönüm arazi alınabilirdi değil mi?
Fırsat esasen hiç kaçmıyor hep var.
Silivri olmaz Tekirdağ olur.
Yeter ki insan bir hedef koyarak susup çalışmayı tercih etsin.
Bu gün İstanbul'da Taksi Plakası kaç para?
Dün kaç paraydı?
Şuan hala Tekirdağ Çatalca Kocaeli Yalova Sapanca gibi yerlerde ucuz değil mi?
Sizce sonra ki gün ucuz olacak mı?
İstanbul göç alıp büyürken yakın yerler küçük mü kalacak dersiniz?
Hükümet içinde tanıdığın yoktur gidip önceden proje arazisi satın alamazsın.
Ama bu demek değil ki aç kalacaksın.
Her zaman alacak bir yerler var.
Hiç yatırım gücüm yok diyenlerde var.
O zaman,
Girersin Askeri Ücretle bir işe, 6 ay sigortalı olarak dişini sıkıp çalışırsın.
Koyarsın 10.000 TL kenara, çıkarsın işten.
Alırsın 6.500 TL civarına bir hurda araç.
Sabah 03.00 da kalkar gidersin hale, patates alırsın soğan alırsın bazı pazarlardan da günlük 70 TL 90 TL arasına ufak bir tezgah.
Öğle demeden satarsın Ayfon Niğde birazda iki numara katarsın, akşam elin dolu dönersin evine.
Bir ay iki ay derken gerekirse hurda toplarsın. Hurda pazar al sat yapar yine bir sene içinde bir Taksi alırsın.
Çalışmak lazım çalışmak.
Kim ne kazanıyor kim ne yapıyor demeden az konuşup çok çalışmak lazım.
Muhalefet olmak eğer Millet Vekili değilseniz karın doyurmaz.
O vekillerde siz açken sesinizi duymaz.
Bir çok seçenek bir çok şans var çalışmak isteyene.
Konuşmak isteyen ise, hep aynı yerden bağıracak bu memlekette.
Lütfen bu yazımda yanlış anlaşılmasın.
Ben sadece umutsuz olmaya gerek yok.
Yeter ki konuşmak yerine çalışmayı tercih edelim demek adına yazdım bu yazıyı.
Kimisi zengin doğar fakir ölür.
Kimisi fakir doğar zengin olur.
Vardır yazılmış bir kader bu hayatta ama herkesin tercihi yarınına yol niyetinde.
1299 S benim için sadece bir hayal olabilir diyen arkadaşım sözüm sana.
Belki çıktığı yıl satın alamazsın ama inan bana bir yol çizer ve bu yolda çalışmayı tercih edersen bu gün olmasa yarın o motosiklet senin kapında, cebinde de binecek para olacaktır.