Yerli Otomobil Tanıtım Töreni
Reklamlar
-
10 Temmuz 2023, 11:14
#1621
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
İlk olarak gözden kaçırdığımız konu , Togg projesinde otomobil üretiminden daha önemli pil ve sonrasında hücre üretimininde Türkiye'de yapılacak olması , pil üretimi otomobil üretmekten çok daha büyük bir proje hücre üretimi ise çok çok daha büyük ölçekli bir iş , otomobilin kar zarar hesabından çok Farasis'le kurulan pil fabrikasındaki ortaklığa bakmak lazım ama otomobil tarafı şova dönüştüğü için Togg sorgulanıyor , köprü ile Togg gibi bir projeyi karşılaştırmak yanlış olur ama ikiside devlet desteği olmadan özel sektörün cesaret edeceği işler değil çünkü kar edebilmesi için uzun yıllar gerekiyor , yıllarca zarar edecek diye bu tip büyük ölçekli projelerden vaz geçmekte farklı kazanımları engelleyebilir , mesela köprüler , tüneller yapılmazsa seyahat süresi artan taşıt sayısıyla daha çok uzayabilir , trafik kazaları çoğalabilir yani birçok iş saati ve iş gücü heba olabilir , konuyu bu açıdanda irdelersek bunlar faydalı işler olarak karşımıza çıkacaktır , elbette şu an köprülerin maliyeti kullanana değil tüm vergi ödeyenlerin üzerine binmiş vaziyette , artı eksi ince hesap etmek lazım..
Niye ben soruma yanıt alamadım ama
Sonucu boşverelim diyorum, otomobilden daha iyi/önemli bir sonuç var diyorsun.
Fabrikayı falan boşver, mesela Farasis'i piyasa fiyatının 23 katına TVF'ye kazandırsak, memleket için hayırlı bir iştir diyebilir miyiz?
Karşılaştırmak için değil tabi, bir örnek olarak söyledim. Köprüler otoyollar gayet şirketlerin yapabilecekleri büyüklükte işler neden yapamasınlar? Osmangazi köprüsünü özel sektör yaptı, ki yapılmasın da diyorum. Örneği verme sebebim 3 liraya mal edilecek şeyi 7 liraya mal etmenin memlekete faydasının olmayacağı düşüncemi desteklemek içindi. Yol yapılmasın köprü yapılmasın diye bir talebim yok tabii ki.
Reklamlar
-
10 Temmuz 2023, 14:57
#1622
Elbette şu an köprülerin maliyeti kullanana değil tüm vergi ödeyenlerin üzerine binmiş vaziyette derken hükümetin öyle bir niyeti yoktu da sonradan böyle gelişti mi diyorsunuz?
-
15 Temmuz 2023, 10:41
#1623
watercolours adlı üyeden alıntı
Elbette şu an köprülerin maliyeti kullanana değil tüm vergi ödeyenlerin üzerine binmiş vaziyette derken hükümetin öyle bir niyeti yoktu da sonradan böyle gelişti mi diyorsunuz?
aslında köprüler bedava olmalı. çünkü geçenler 2 kez ödemiş oluyor. geçilmeyen payını zaten devlet veriyor. geçenler aslında cezalandırılıyo
-
31 Temmuz 2024, 01:55
#1624
Evet şu başlığı bi hortlatalım , elektrikli otomobil devi BYD 1 Milyar dolar yatırımla Türkiye'de fabrika açıyor vatana millete hayırlı olsun , ikinci haberim küçük ama önemli bir karar ; artık apartmanınızda , sitenizde yönetimin iznini almadan wallbox takılabilecek , elektrikli otomobilde teknoloji inanılmaz bir hızla gelişiyor , 1000 km menzil , 10 dk da 500 km sarj , 700.000 km pil ömrü , 1500 bg güç vs hepsi çok çok yakında..
-
31 Temmuz 2024, 08:10
#1625
Daha pilleri değişmesi gereken araçlar henüz yok ortada, piller eskidikçe bakalım ne işler açacak başımıza? HAydi hayırlası.
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
-
31 Temmuz 2024, 11:40
#1626
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Evet şu başlığı bi hortlatalım , elektrikli otomobil devi BYD 1 Milyar dolar yatırımla Türkiye'de fabrika açıyor vatana millete hayırlı olsun , ikinci haberim küçük ama önemli bir karar ; artık apartmanınızda , sitenizde yönetimin iznini almadan wallbox takılabilecek , elektrikli otomobilde teknoloji inanılmaz bir hızla gelişiyor , 1000 km menzil , 10 dk da 500 km sarj , 700.000 km pil ömrü , 1500 bg güç vs hepsi çok çok yakında..
Apartmanda/sitede kendine ait park yerleri belirlenmiş olanlar için geçerli bu şarj cihazı takma konusu. Ama elbet buna da çözüm bulunur.
Benim oturduğum apartman önünde 8 araçlık park yeri var, apartman 10 daire ama zaten toplam 7 daire var arabası olan, şimdilik sorun olmuyor herkes boş bulduğu yere parkediyor. Elektrikli alsam şarj cihazı taktırmam elektrikçiye 30m kablo çektirmeye bakar. Böyle evinde şarj imkanı olanlar için elektrikli makul.
-
31 Temmuz 2024, 12:01
#1627
espresso adlı üyeden alıntı
Apartmanda/sitede kendine ait park yerleri belirlenmiş olanlar için geçerli bu şarj cihazı takma konusu. Ama elbet buna da çözüm bulunur.
Benim oturduğum apartman önünde 8 araçlık park yeri var, apartman 10 daire ama zaten toplam 7 daire var arabası olan, şimdilik sorun olmuyor herkes boş bulduğu yere parkediyor. Elektrikli alsam şarj cihazı taktırmam elektrikçiye 30m kablo çektirmeye bakar. Böyle evinde şarj imkanı olanlar için elektrikli makul.
Evet, kendi garajın olsa şehir içi ulaşım için EV çok makul bir şey. Beni sadece pil ömrü bir de tutuştu mu söndürememe konuları geriyor. Kendi garajım olmadığı için şu anda hiç bakmam, kendi garajım olsaydı da alır mıydım çok emin değilim bu aşamada. Sanki biraz daha beklemek lazım gibi geliyor bana, daha yeni pil nesilleri bir çıksın bakalım.
-
31 Temmuz 2024, 12:23
#1628
Cyan adlı üyeden alıntı
Evet, kendi garajın olsa şehir içi ulaşım için EV çok makul bir şey. Beni sadece pil ömrü bir de tutuştu mu söndürememe konuları geriyor. Kendi garajım olmadığı için şu anda hiç bakmam, kendi garajım olsaydı da alır mıydım çok emin değilim bu aşamada. Sanki biraz daha beklemek lazım gibi geliyor bana, daha yeni pil nesilleri bir çıksın bakalım.
Aslında evden şarja hiç gerek kalmayacak deniyor zira şu 800 volt mimarisi geliştikçe dışarıda 5-10 dakikada ciddi menzil şarj edilecek , çok kişi evde sitede kablo takıp saatlerce şarjla uğraşmaz , yanan elektrikli taşıtlarda olay abartılıyor , Lpg , benzin , dizellerde yanıyor patlıyor , arabanın içinden çıkabiliyorsan sorun yoktur bence..
-
31 Temmuz 2024, 12:34
#1629
Bacaklarımızın arasında benzinle geziyoruz ya =)
Benim sitede bana ait park yeri var, çattadanak çakıcam teslayı, bunu ödeyecek iş gelmesini bekliyorum. krediyle falan girmem.
BYD'nin fabrika açması çok çok güzel de keşke bu eşşeklerin peşkeş yöntemiyle değil adam gibi yapılsa..
-
31 Temmuz 2024, 12:59
#1630
killingroad adlı üyeden alıntı
Bacaklarımızın arasında benzinle geziyoruz ya =)
Benim sitede bana ait park yeri var, çattadanak çakıcam teslayı, bunu ödeyecek iş gelmesini bekliyorum. krediyle falan girmem.
BYD'nin fabrika açması çok çok güzel de keşke bu eşşeklerin peşkeş yöntemiyle değil adam gibi yapılsa..
Ekim'de Model2 1.350 ye geliyor ;)
-
31 Temmuz 2024, 13:04
#1631
zaten cogu apartmanda otopark kavgası var; bir de ayrı bölgeyi elektrikli arabalar için mi rezerve edeceğiz?
Kusura bakmasınlar; diğer yerler doluysa lap diye elektrikli sarj noktasının oraya park ederim.
-
31 Temmuz 2024, 13:18
#1632
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Ekim'de Model2 1.350 ye geliyor ;)
Model 3 de gelecekti, Berlin üretimi iptal oldu galiba.
Model Y'nin benim için anlamsız ve gereksiz yüksekliği yerine 3 çok daha iyi olurdu ama ben tek motorlu Y'ye bile zıplayabilirdim de, kredi çekmek veya yatırım bozmak istemiyorum şu dönemde, o yüzden hala güzel bir proje gerekli :D
Model 2 için 2025 başı falan da okudum şimdi, ama daha bu fastback SUV denilen absürt tipte gibi yapmışlar. la düz hatch yapın geçin işte aaaa =)
-
31 Temmuz 2024, 13:46
#1633
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Aslında evden şarja hiç gerek kalmayacak deniyor zira şu 800 volt mimarisi geliştikçe dışarıda 5-10 dakikada ciddi menzil şarj edilecek , çok kişi evde sitede kablo takıp saatlerce şarjla uğraşmaz , yanan elektrikli taşıtlarda olay abartılıyor , Lpg , benzin , dizellerde yanıyor patlıyor , arabanın içinden çıkabiliyorsan sorun yoktur bence..
Dışarıdaki şarj istasyonları şebekeden aldıkları elektriğin üzerine çok ekleyip satıyor, yani onlar pahalıya geliyor. Anca uzun yolda ara sıra kullanmak mantıklı olur. Evden şarj etmek fiyat açısından çok farkeder. Evde şarj etmek de süresi önemli olmaz, akşam eve gel bırak sabah kadar şarj olsun. Sabit park yeri olanlara yarar, park yerine şarj cihazını monte ettirince sorun kalmaz.
-
01 Ağustos 2024, 01:21
#1634
arndiol adlı üyeden alıntı
zaten cogu apartmanda otopark kavgası var; bir de ayrı bölgeyi elektrikli arabalar için mi rezerve edeceğiz?
Kusura bakmasınlar; diğer yerler doluysa lap diye elektrikli sarj noktasının oraya park ederim.
İşte geleceğin komşu savaşlarının çıkma sebeplerinden biri daha.
Elektrikli aracı olan yarın aracı kullanamayacağım diye o noktayı sahiplenme güdüsüyle o noktaya park etmek isteyenlere göz dağı vermeye çalışacak.
Benzinli aracı olanda bana ne başka yer mi var gibisinden karşı atağa kalkacak.
Sonuç her şey ihtimal dahilinde.
-
01 Ağustos 2024, 01:42
#1635
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Ekim'de Model2 1.350 ye geliyor ;)
Fiyat ve zamanlama cyber truck gibi olmasın da
Tesla'nin içi ve üretim kalitesi tipik bir Toyota'dan kötü.
Elektrikli arabalar beklentileri karşılamadı. Fad durumu oluştu biraz. İkinci el değer kaybı bayağı yüksek bu aralar.
Plug-in hybrid çok iyi bir alternatif. 80km elektrikli menzil. Sonrasında sonsuz benzin.
Bu arada herkes TOGG aldı mı Türkiye'de? Yaygınlaşmıştır bayağı değil mi? Sizin sokakta kaç tane var yerli ve milli aracımızdan?
-
01 Ağustos 2024, 08:06
#1636
yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı
İşte geleceğin komşu savaşlarının çıkma sebeplerinden biri daha.
Elektrikli aracı olan yarın aracı kullanamayacağım diye o noktayı sahiplenme güdüsüyle o noktaya park etmek isteyenlere göz dağı vermeye çalışacak.
Benzinli aracı olanda bana ne başka yer mi var gibisinden karşı atağa kalkacak.
Sonuç her şey ihtimal dahilinde.
Evet abi net kavga sebebi. her daireye 1 park noktası düşmüyorsa elektrikli aracı olması umurumda olmaz. başka boşluk varsa oraya koyarım, heryer dolu orası boş ise beni ırgalamaz.
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
01 Ağustos 2024, 11:05
#1637
arndiol adlı üyeden alıntı
Evet abi net kavga sebebi. her daireye 1 park noktası düşmüyorsa elektrikli aracı olması umurumda olmaz. başka boşluk varsa oraya koyarım, heryer dolu orası boş ise beni ırgalamaz.
Bu apartman/site park yerlerine elektrikli araç şarj istasyonu yapılması ile ilgili haber bu durumda geçerli değil zaten. Herkesin park yeri belirlenmiş olan yerlerde istersen kendine ayrılmış park yerine şarj cihzı takabileceksin bunun için apartman yönetiminden izin almaya gerek kalmayacak diye çıkmıştı haber. Yani park yerleri dairelere göre ayrılmamış yerlerde kimse elektrikli araç park yeri diye bir yeri sahiplenemez.
-
01 Ağustos 2024, 11:26
#1638
Sene 2024 olmuş ve ülkenin en gelişmiş sektörlerinden kabul edilen inşaatçılara her aracın bir park yeri olması zorunluluğunu dayatsak ya...
Şarj alanı var veya yok, hıyar gibi sürekli bina dikiyoruz, park yeri kimsenin umru değil.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:22 ----------
hasmet adlı üyeden alıntı
Tesla'nin içi ve üretim kalitesi tipik bir Toyota'dan kötü.
Elektrikli arabalar beklentileri karşılamadı. Fad durumu oluştu biraz. İkinci el değer kaybı bayağı yüksek bu aralar.
Biraz da bu yüzden Model 3 gelse tercih ederdim, en azından benim sorun edeceğim seviyedeki montaj/malzeme kusurları azaltılmış gibi duruyor. Derinlemesine de bakmadım Youtube reviewlardan ibaret bu söylediğim, ama zaten otomobile bakışım terliğe dönüştüğü için yine devasa konular değil benim için.
Esas söylemek istediğim bu beklentilerin karşılanamaması konusu bana beklentilerle ilgili olabilir gibi geliyor. Örneğin son çeyrekte Tesla'nın finansal raporları gayet makul gelse de Wall Street'i doyuramadığı için bir gecede ortalığı çökertmesi gibi - borsada da Tesla örneği vermem tamamen tesadüf. Yani EV'lerden beklenti neydi de karşılamadılar ki? Gerçekten çevreci olmadıklarını en azından bugün için zaten biliyoruz, karşılanamayan beklenti 2025'te yollarda benzinli araç kalmaması mıydı? Sektörün kalbinde yaşayan biri olarak benim kaçırdığım detaylara hakim olabilirsin, gerçekten merak ediyorum hangi beklenti karşılanmadı?
-
01 Ağustos 2024, 12:16
#1639
hasmet adlı üyeden alıntı
Fiyat ve zamanlama cyber truck gibi olmasın da
Tesla'nin içi ve üretim kalitesi tipik bir Toyota'dan kötü.
Elektrikli arabalar beklentileri karşılamadı. Fad durumu oluştu biraz. İkinci el değer kaybı bayağı yüksek bu aralar.
Plug-in hybrid çok iyi bir alternatif. 80km elektrikli menzil. Sonrasında sonsuz benzin.
Bu arada herkes TOGG aldı mı Türkiye'de? Yaygınlaşmıştır bayağı değil mi? Sizin sokakta kaç tane var yerli ve milli aracımızdan?
Tesla nın içindeki malzeme kalitesi Toyota'dan değil Togg dan bile kötü ama geçenlerde okudum 800.000 km civarı 10 yıldır taksi olarak kullanılan bir Tesla'nın pil kapasitesi %70 çıkmış , bu mükemmel..Bizim sokak senin için kriterse söyleyeyim bir iki tane var trafiktede her gün görüyorum artık kimse Togg görünce heyecan yapmıyor alıştık yani , 2024 de 15.000 adet satılmış.. bu arada benim amcamda aldı çok memnun , o kadar çok şarj noktası varki bayramda 1300 km yaptı hiçbirsekilde sıkıntı yaşamadı..
-
01 Ağustos 2024, 12:49
#1640
Benim bindigim demek ki Tesla nin özel üretimi. O kadar gömdünüz ki arabayi gidip tekrardan bakasim geldi. Zamaninda TOGG u inceledigimde showroom daki aracin dokundugum heryerinden ses geliyordu ve kapilarinin iclerinin büyük cogunlugu sert plastikten yapilmisti. Demek ki kaliteyi arsa tasimislar.
Elektrikli araclar aslinda tutmadigindan degilde payari elinde tutamamaktan korkan Avrupali üreticilerden dolayi EV lerin satislarinda düsüs oldu. Cin'in bu kadar atilim yapip payazri domine edecegini hesaplamadiklari icin EV lara ilgi azaldi. ALman hükümeti hemen 6000 Euro luk destek paketini cekti. Bence en önemli sebep bu.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)