Yerli Otomobil Tanıtım Töreni
Reklamlar
-
09 Mayıs 2023, 17:16
#1561
watercolours adlı üyeden alıntı
13. araba teslim edilmiş. Aylardır ne montajı yapıyorlar, merak ettim cidden.
Düşünsenize Biden seçim çalışmaları sırasında Apple iPhone ve iPad çıkartıp biz yaptık diyor. F35'i şehir şehir gezdiriyor. Uzay mekiğini liman liman gezdiriyor. Abzürd mü geldi?
Biriktiriyorlar pazartesi duruma göre teslim edecekler :D
Reklamlar
-
09 Mayıs 2023, 18:33
#1562
arndiol adlı üyeden alıntı
Batarya teknolojisinin yeterince geliştiğini düşünmüyorum bende. ya da gelişti ben bilmiyorum o da ayrı bir konu.
Ancak sıcak- soguk hava değişimleri, düzenli ve aktif kullanım, sarj noktalarının yetersiz olması gibi etkenler nedeniyle bana hiç mantıklı gelmıyor.
mesela bunlar düzelse bile motosikletin sessiz yolda gitmesi bana onu oyuncak gibi hissettrir.
Amerikanın Kaliforniya gibi sıcak yerlerinde kullananlar gayet memnun. Norveç gibi soğuk kuzey ülkelerinde de yaygın kullanılıyor ve o soğukta da kullanıyorlar, yeterince iyi. Ama şarj imkanları vb. bizdeki büyük şehir tipi yerleşimlerde zor.
-
10 Mayıs 2023, 02:26
#1563
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Motosiklet kullanan biri olarak ben bu durumdan gayet memnunum , oturduğum apartmanın garajında sadece motosikletlerin sığabileceği bölümler var , bazı dairelerin iki otomobili olduğu için arada yer tartışması çıkıyor , benim motorlara ses eden yok hatta arada şaka yollu bende geniş alanlara park edicem diyorum , aman abi biz motorcuları çook severiz trafikte hep yol veririz diye gazlıyorlar :D
Duy amma inanma.
-
10 Mayıs 2023, 08:41
#1564
espresso adlı üyeden alıntı
Amerikanın Kaliforniya gibi sıcak yerlerinde kullananlar gayet memnun. Norveç gibi soğuk kuzey ülkelerinde de yaygın kullanılıyor ve o soğukta da kullanıyorlar, yeterince iyi. Ama şarj imkanları vb. bizdeki büyük şehir tipi yerleşimlerde zor.
dediğin gibi uzun vadede işe yarıyorsa ne mutlu. ülke ekonomisi ile de alakalı bence kullanım.
Mesela tesla modelleri 2.5 milyon tl civarına gördüğüm kadarıyla. batarya ömrü 10 yıl deniyor. batarya fiyatı da 20bin dolar civarı yani 400, işcilik vbs 450 bin tl.
bizim ülkemizde 70 model araçlar sokaklarda. orta ve dar gelirli herkes eski model araca biniyor.
yani bizim ya da bizden fakir ülke tiplerinde kimse 10 yılda bir sıfır fiyatının %25-30'u kadar revizyon parası vermek istemez (ki sadece bataryada problem var diye düşünüyoruz, artı diğer kısımları hiç hesaplamadım bile)
Bana hala mantıklı gelmiyor.
kaliforiya ya da norveçte muhtemel 10 yıllık araca hurda olarak bakıyorlardır.
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
10 Mayıs 2023, 09:47
#1565
arndiol adlı üyeden alıntı
......bizim ülkemizde 70 model araçlar sokaklarda. orta ve dar gelirli herkes eski model araca biniyor.....
Elektrikli otomobil denilince aklımıza hep sıfır km taşıtlar geliyor ama elektrikli teknolojinin asıl güzelliği eski otomobillere de uygulanabilmesi , önceki sayfalarda da yazmıştım devletler eski aracını elektrikliye dönüştürene ciddi teşvikler verecektir ki Avrupa da yıllardır LPG ve CNG ciddi şekilde destekleniyor...önümüzdeki yıllarda satışları arttıkça pil fiyatları muhakkak düşecektir , komple dönüşüm kitlerinin fiyatı içten yanma bir motorun ve şanzımanın revizyonu ile benzer fiyatlara gelince alınan teşvikle kesinlikle tercih sebebi olur..
-
10 Mayıs 2023, 10:09
#1566
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Elektrikli otomobil denilince aklımıza hep sıfır km taşıtlar geliyor ama elektrikli teknolojinin asıl güzelliği eski otomobillere de uygulanabilmesi , önceki sayfalarda da yazmıştım devletler eski aracını elektrikliye dönüştürene ciddi teşvikler verecektir ki Avrupa da yıllardır LPG ve CNG ciddi şekilde destekleniyor...önümüzdeki yıllarda satışları arttıkça pil fiyatları muhakkak düşecektir , komple dönüşüm kitlerinin fiyatı içten yanma bir motorun ve şanzımanın revizyonu ile benzer fiyatlara gelince alınan teşvikle kesinlikle tercih sebebi olur..
bende zaten su an ki sistemi söylemek istiyorum.
Batarya teknolojisi daha uzun vadede daha fazla performans verene kadar bizim gibi ülkeler için yayılma oranı düşük olacaktır.
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
10 Mayıs 2023, 10:21
#1567
arndiol adlı üyeden alıntı
dediğin gibi uzun vadede işe yarıyorsa ne mutlu. ülke ekonomisi ile de alakalı bence kullanım.
Mesela tesla modelleri 2.5 milyon tl civarına gördüğüm kadarıyla. batarya ömrü 10 yıl deniyor. batarya fiyatı da 20bin dolar civarı yani 400, işcilik vbs 450 bin tl.
bizim ülkemizde 70 model araçlar sokaklarda. orta ve dar gelirli herkes eski model araca biniyor.
yani bizim ya da bizden fakir ülke tiplerinde kimse 10 yılda bir sıfır fiyatının %25-30'u kadar revizyon parası vermek istemez (ki sadece bataryada problem var diye düşünüyoruz, artı diğer kısımları hiç hesaplamadım bile)
Bana hala mantıklı gelmiyor.
kaliforiya ya da norveçte muhtemel 10 yıllık araca hurda olarak bakıyorlardır.
Tesla'larda bahsedilen 10 yil bataryanin garanti süresi. 10 yil ya da 180.000 km. Garanti bitince pil hemen bozulur mu onu bilemiyecegim tabiki.
Cin'li bir firma ürettigi araclarin sarj etmeye gerek olmadigindan bahsediyordu. Sarj cihazi yerine otomatik olarak pil degistiren bir sistem yapmislar. 10 dk icerisinde pili degistiriyorlar.
Elektrikli arac konusunda Cin'li firmalar suan daha önde. Buradaki haberlerde Alman otomobil üreticilerinin pazar payini kaptirmamak icin daha yenilikci ve uygun fiyatli arac üretmeleri gerektiginden bahsediliyor.
-
10 Mayıs 2023, 11:04
#1568
Elektrikli motosikletlerin pili sökülüp takılabilir de otomobillerin pilleri yanlış hatırlamıyorsam 300 kg civarı , güvenli bir şekilde o ağırlıkta bir nesne nasıl çıkarılıp takılacak , hadi bunu hallettik araçla bir kaza yaşansa o pil nasıl sabit kalacak , merak ettim..
-
10 Mayıs 2023, 11:11
#1569
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Elektrikli motosikletlerin pili sökülüp takılabilir de otomobillerin pilleri yanlış hatırlamıyorsam 300 kg civarı , güvenli bir şekilde o ağırlıkta bir nesne nasıl çıkarılıp takılacak , hadi bunu hallettik araçla bir kaza yaşansa o pil nasıl sabit kalacak , merak ettim..
Bir de arabalarda bu 300 kg kocaman piller ayrı bir kutu içinde kolaysa sökülüp takılabilecek şekilde değil, arabanın alt tarafına monte, öyle kolaysa sök tak bir sistem değil, kolayca sök tak sistem yapmaya çalışsalar bu sefer onun mekanizması vb. arabanın ağırlığını arttıracak.
Motosiklet için olabilir, 20-30 kilo bir batarya sökülüp takılabilir, zaten böyle örnekleri de var.
-
10 Mayıs 2023, 11:21
#1570
espresso adlı üyeden alıntı
Bir de arabalarda bu 300 kg kocaman piller ayrı bir kutu içinde kolaysa sökülüp takılabilecek şekilde değil, arabanın alt tarafına monte, öyle kolaysa sök tak bir sistem değil, kolayca sök tak sistem yapmaya çalışsalar bu sefer onun mekanizması vb. arabanın ağırlığını arttıracak.
Motosiklet için olabilir, 20-30 kilo bir batarya sökülüp takılabilir, zaten böyle örnekleri de var.
Fikir yürütüyorum da acaba pili 10-20-30 kg lık parçalar halindemi yapacaklar ? 15-20 parça olsa herbiri için söküp çıkarma mesafesi olmalı , neyse bizim mühendisliğimiz buraya kadar , fındık kadar Çinli nin beyni bizden daha iyi çalışıyor :D
-
10 Mayıs 2023, 11:31
#1571
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=video&cd=&cad=rja& uact=8&ved=2ahUKEwiz0d7Rqur-AhWNSsAKHcKuAAsQtwJ6BAgKEAI&url=https%3A%2F%2Fwww. youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DbiNp_mNdimQ&usg=AOvVaw1M OwSBUebu6ATxh3buCSSv
Buradaki videoda nasil yaptiklarini görebilirsiniz.
-
10 Mayıs 2023, 11:33
#1572
bildiğim kadarıyla tesla arabalarda batarya komple alt kısım, hem batarya hem alt şase olarak konumlandırılmıs.
yanlıs da bılıyor olabılırım
-
10 Mayıs 2023, 11:42
#1573
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Elektrikli motosikletlerin pili sökülüp takılabilir de otomobillerin pilleri yanlış hatırlamıyorsam 300 kg civarı , güvenli bir şekilde o ağırlıkta bir nesne nasıl çıkarılıp takılacak , hadi bunu hallettik araçla bir kaza yaşansa o pil nasıl sabit kalacak , merak ettim..
Pilcide tuvaleti kullanıp bir de sigara redbull falan alırken değiştirecekler işte
-
10 Mayıs 2023, 12:13
#1574
arndiol adlı üyeden alıntı
bildiğim kadarıyla tesla arabalarda batarya komple alt kısım, hem batarya hem alt şase olarak konumlandırılmıs.
yanlıs da bılıyor olabılırım
Batarya ve sase Tesla'da ayri. Batarya sasenin alt kisminda bulunan bir bölme icerisine konuluyor.
-
10 Mayıs 2023, 12:13
#1575
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Fikir yürütüyorum da acaba pili 10-20-30 kg lık parçalar halindemi yapacaklar ? 15-20 parça olsa herbiri için söküp çıkarma mesafesi olmalı , neyse bizim mühendisliğimiz buraya kadar , fındık kadar Çinli nin beyni bizden daha iyi çalışıyor :D
işin içinde mekanik olarak bağlantı parçaları, söküp takma mekanizması, yerinde sağlam tutmak mekanizması girince ağırlık artar hem maliyet artar.
diğer yandan sökülüp takılacak pil olursa arabadaki yüksek güç yüksek akım bağlantısı sökülüp takılır yapılırsa çok daha kalın bakır konnektörler gerektirecek onların ısınması vb. ortaya çok fazla mühendislik problemi çıkıyor, sabit olması daha verimli. Sonuçta telefon bataryası gibi küçük şeyler değil bunlar.
-
10 Mayıs 2023, 12:49
#1576
Benim aklıma takılan bir şey var cevabını bilmiyorum. Bilen lütfen cevap versin.
Soruyorum sıkı durun.
Şimdi bu araçlar bir batarya ile mesela 300 km yapacak deniyor. Peki yazın klima, kışın kalorifer ihtiyacı doğacak bunların kullanımı, direk menzili düşürmeyecek mi?
Bunlar çok enerji çeken şeyler içten yanmalılar da motorun atık ısısından veya üretilen ekstra elektrikten yararlanıyoruz.
Menzile aman aman bir etkisi yok.
Ama elektriklide direk bataryadan yiyor.
-
10 Mayıs 2023, 12:56
#1577
İçten yanmalı motorlarda da menzile etkisi var olmaz olur mu? Sadece hem kompresör teknolojileri geliştiği ve iklimlendirme sistemleri daha verimli hale geldiği için, hem de pek umrumuzda olmadığı için bunu konuşmuyoruz.
Yoksa benzinli arabayla da yazın klima açıkken bir depoyla yaptığımız yolla sonbaharda yaptığımız yol aynı değil. Hem menziller şehir dışında görece daha uzun olduğu için hem de 2-3dk'da depo doldurulabildiği için iplenmiyor, elektrikte menzil de kısa, süre de daha uzun, dikkat çekiyor.
-
10 Mayıs 2023, 13:01
#1578
yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı
Benim aklıma takılan bir şey var cevabını bilmiyorum. Bilen lütfen cevap versin.
Soruyorum sıkı durun.
Şimdi bu araçlar bir batarya ile mesela 300 km yapacak deniyor. Peki yazın klima, kışın kalorifer ihtiyacı doğacak bunların kullanımı, direk menzili düşürmeyecek mi?
Bunlar çok enerji çeken şeyler içten yanmalılar da motorun atık ısısından veya üretilen ekstra elektrikten yararlanıyoruz.
Menzile aman aman bir etkisi yok.
Ama elektriklide direk bataryadan yiyor.
Yazin klima cok etkili olmuyor ama kisin isitma menzilde belli bir miktar azalmaya neden oluyor.Yaz ile kis arasinda menzilde yaklasik 20-30 km fark ediyor.
Araclarin belirtilen menzilleri aractaki rezerv miktari dahil en iyi sartlardaki menzil.
Örnek vermek gerekirse simdi kullandigim arac katalok degerlerine göre menzili 490 km. 100% Sarj ettigim zaman ekranda gözüken menzil 437 km. Gercek hayatta ise 360 km menzili oluyor. Aradaki bu 60 km fark ise bahsetmis oldugunuz ivir zivir icin harcanan enerji miktari oluyor.
-
10 Mayıs 2023, 13:02
#1579
Dizel torku yüksek bir otomobilde bile klimayı açınca 100 km de 1 lt civarı farkediyor , elektrikli otomobilde de muhakkak fark vardır yani fabrika 300 km demişse yazın klima sürekli açık kullanılsa 225-250 ye düşer menzil..
-
10 Mayıs 2023, 13:17
#1580
yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı
Benim aklıma takılan bir şey var cevabını bilmiyorum. Bilen lütfen cevap versin.
Soruyorum sıkı durun.
Şimdi bu araçlar bir batarya ile mesela 300 km yapacak deniyor. Peki yazın klima, kışın kalorifer ihtiyacı doğacak bunların kullanımı, direk menzili düşürmeyecek mi?
Bunlar çok enerji çeken şeyler içten yanmalılar da motorun atık ısısından veya üretilen ekstra elektrikten yararlanıyoruz.
Menzile aman aman bir etkisi yok.
Ama elektriklide direk bataryadan yiyor.
Güzel bir soru.
Kafadan bir hesap yapalım.
Elektrik arabanın batarya kapasitesi 70KW/Saat olsun.
Arabayı ısıtmak için elektrikli bir ısıtıcı kullanılsa o küçük alana 500Watt ısıtıcı bile yeterli gelir.
70Kw/h kapasite KW'ı watta çevirirsek 70000Watt/saat eder. 70000/500 = 140 saat, yani arabada giderken kar yağdı yollar kapandı, otoyolda mahsur kaldınız, ısınmak için bataryayı kullanacaksınız batarya tam dolu da olmuş olmasın 140 saat yerine 100 saat diyelim 4 günden fazla eder, elbet 4 günde kurtalırsınız.
Normal içten yanmalı motorlu arabada olsanız kar yağdı yollar kapandı, trafikte sıkıştınız kaldınız, ısınmak için motoru çalıştırmak zorundasınız, bir depo benzin 4 gün dayanmaz.
Bu durumda kar yağdı yollar kapandı trafikte rıkandık kaldık elektrikli araba içinde olmak daha güvenli.
Ki bu hesabı 500watt'lık resiztanslı ısıtıcı üzerinden yaptım, modern elektrikli araçlar ısıtma soğutma için klimalardaki gibi ısı pompası sistemi kullanıyorlar, yani yazın içeriyi serinleten klima kışın da tersine çalışıp dışarıdan aldığı ısıyı içeri veriyor, yani 200W elektrik harcıyorsa içeri yaklaşık 700-800Wattlık ısı taşıyor, o zaman bu süre çok daha fazla artar.
70KW/h batarya kapasitesinde ısıtma soğutma için harcanacak enerjinin oranı düşük, tabi ki menzile etkisi olur ama çok da olmaz, arabayı yürütmek için gereken enerji çok daha fazla.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)