Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
79. sayfa BirinciBirinci ... 29697778798081 ... SonuncuSonuncu

Yerli Otomobil Tanıtım Töreni

    REKLAM ALANI
  1. #1561
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    13. araba teslim edilmiş. Aylardır ne montajı yapıyorlar, merak ettim cidden.

    Düşünsenize Biden seçim çalışmaları sırasında Apple iPhone ve iPad çıkartıp biz yaptık diyor. F35'i şehir şehir gezdiriyor. Uzay mekiğini liman liman gezdiriyor. Abzürd mü geldi?
    Biriktiriyorlar pazartesi duruma göre teslim edecekler :D
    espresso bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1562
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Batarya teknolojisinin yeterince geliştiğini düşünmüyorum bende. ya da gelişti ben bilmiyorum o da ayrı bir konu.

    Ancak sıcak- soguk hava değişimleri, düzenli ve aktif kullanım, sarj noktalarının yetersiz olması gibi etkenler nedeniyle bana hiç mantıklı gelmıyor.

    mesela bunlar düzelse bile motosikletin sessiz yolda gitmesi bana onu oyuncak gibi hissettrir.
    Amerikanın Kaliforniya gibi sıcak yerlerinde kullananlar gayet memnun. Norveç gibi soğuk kuzey ülkelerinde de yaygın kullanılıyor ve o soğukta da kullanıyorlar, yeterince iyi. Ama şarj imkanları vb. bizdeki büyük şehir tipi yerleşimlerde zor.

  3. #1563
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet kullanan biri olarak ben bu durumdan gayet memnunum , oturduğum apartmanın garajında sadece motosikletlerin sığabileceği bölümler var , bazı dairelerin iki otomobili olduğu için arada yer tartışması çıkıyor , benim motorlara ses eden yok hatta arada şaka yollu bende geniş alanlara park edicem diyorum , aman abi biz motorcuları çook severiz trafikte hep yol veririz diye gazlıyorlar :D
    Duy amma inanma.
    bursevi

  4. #1564
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Amerikanın Kaliforniya gibi sıcak yerlerinde kullananlar gayet memnun. Norveç gibi soğuk kuzey ülkelerinde de yaygın kullanılıyor ve o soğukta da kullanıyorlar, yeterince iyi. Ama şarj imkanları vb. bizdeki büyük şehir tipi yerleşimlerde zor.

    dediğin gibi uzun vadede işe yarıyorsa ne mutlu. ülke ekonomisi ile de alakalı bence kullanım.

    Mesela tesla modelleri 2.5 milyon tl civarına gördüğüm kadarıyla. batarya ömrü 10 yıl deniyor. batarya fiyatı da 20bin dolar civarı yani 400, işcilik vbs 450 bin tl.

    bizim ülkemizde 70 model araçlar sokaklarda. orta ve dar gelirli herkes eski model araca biniyor.

    yani bizim ya da bizden fakir ülke tiplerinde kimse 10 yılda bir sıfır fiyatının %25-30'u kadar revizyon parası vermek istemez (ki sadece bataryada problem var diye düşünüyoruz, artı diğer kısımları hiç hesaplamadım bile)

    Bana hala mantıklı gelmiyor.

    kaliforiya ya da norveçte muhtemel 10 yıllık araca hurda olarak bakıyorlardır.
    espresso bunu beğendi.
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  5. #1565
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ......bizim ülkemizde 70 model araçlar sokaklarda. orta ve dar gelirli herkes eski model araca biniyor.....
    Elektrikli otomobil denilince aklımıza hep sıfır km taşıtlar geliyor ama elektrikli teknolojinin asıl güzelliği eski otomobillere de uygulanabilmesi , önceki sayfalarda da yazmıştım devletler eski aracını elektrikliye dönüştürene ciddi teşvikler verecektir ki Avrupa da yıllardır LPG ve CNG ciddi şekilde destekleniyor...önümüzdeki yıllarda satışları arttıkça pil fiyatları muhakkak düşecektir , komple dönüşüm kitlerinin fiyatı içten yanma bir motorun ve şanzımanın revizyonu ile benzer fiyatlara gelince alınan teşvikle kesinlikle tercih sebebi olur..

  6. #1566
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elektrikli otomobil denilince aklımıza hep sıfır km taşıtlar geliyor ama elektrikli teknolojinin asıl güzelliği eski otomobillere de uygulanabilmesi , önceki sayfalarda da yazmıştım devletler eski aracını elektrikliye dönüştürene ciddi teşvikler verecektir ki Avrupa da yıllardır LPG ve CNG ciddi şekilde destekleniyor...önümüzdeki yıllarda satışları arttıkça pil fiyatları muhakkak düşecektir , komple dönüşüm kitlerinin fiyatı içten yanma bir motorun ve şanzımanın revizyonu ile benzer fiyatlara gelince alınan teşvikle kesinlikle tercih sebebi olur..
    bende zaten su an ki sistemi söylemek istiyorum.

    Batarya teknolojisi daha uzun vadede daha fazla performans verene kadar bizim gibi ülkeler için yayılma oranı düşük olacaktır.
    espresso bunu beğendi.
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  7. #1567

    Üyelik
    21 Şubat 2021
    Şehir
    Almanya
    Motosikleti
    Yok.
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dediğin gibi uzun vadede işe yarıyorsa ne mutlu. ülke ekonomisi ile de alakalı bence kullanım.

    Mesela tesla modelleri 2.5 milyon tl civarına gördüğüm kadarıyla. batarya ömrü 10 yıl deniyor. batarya fiyatı da 20bin dolar civarı yani 400, işcilik vbs 450 bin tl.

    bizim ülkemizde 70 model araçlar sokaklarda. orta ve dar gelirli herkes eski model araca biniyor.

    yani bizim ya da bizden fakir ülke tiplerinde kimse 10 yılda bir sıfır fiyatının %25-30'u kadar revizyon parası vermek istemez (ki sadece bataryada problem var diye düşünüyoruz, artı diğer kısımları hiç hesaplamadım bile)

    Bana hala mantıklı gelmiyor.

    kaliforiya ya da norveçte muhtemel 10 yıllık araca hurda olarak bakıyorlardır.
    Tesla'larda bahsedilen 10 yil bataryanin garanti süresi. 10 yil ya da 180.000 km. Garanti bitince pil hemen bozulur mu onu bilemiyecegim tabiki.

    Cin'li bir firma ürettigi araclarin sarj etmeye gerek olmadigindan bahsediyordu. Sarj cihazi yerine otomatik olarak pil degistiren bir sistem yapmislar. 10 dk icerisinde pili degistiriyorlar.

    Elektrikli arac konusunda Cin'li firmalar suan daha önde. Buradaki haberlerde Alman otomobil üreticilerinin pazar payini kaptirmamak icin daha yenilikci ve uygun fiyatli arac üretmeleri gerektiginden bahsediliyor.

  8. #1568
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Elektrikli motosikletlerin pili sökülüp takılabilir de otomobillerin pilleri yanlış hatırlamıyorsam 300 kg civarı , güvenli bir şekilde o ağırlıkta bir nesne nasıl çıkarılıp takılacak , hadi bunu hallettik araçla bir kaza yaşansa o pil nasıl sabit kalacak , merak ettim..
    espresso bunu beğendi.

  9. #1569
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elektrikli motosikletlerin pili sökülüp takılabilir de otomobillerin pilleri yanlış hatırlamıyorsam 300 kg civarı , güvenli bir şekilde o ağırlıkta bir nesne nasıl çıkarılıp takılacak , hadi bunu hallettik araçla bir kaza yaşansa o pil nasıl sabit kalacak , merak ettim..
    Bir de arabalarda bu 300 kg kocaman piller ayrı bir kutu içinde kolaysa sökülüp takılabilecek şekilde değil, arabanın alt tarafına monte, öyle kolaysa sök tak bir sistem değil, kolayca sök tak sistem yapmaya çalışsalar bu sefer onun mekanizması vb. arabanın ağırlığını arttıracak.

    Motosiklet için olabilir, 20-30 kilo bir batarya sökülüp takılabilir, zaten böyle örnekleri de var.

  10. #1570
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir de arabalarda bu 300 kg kocaman piller ayrı bir kutu içinde kolaysa sökülüp takılabilecek şekilde değil, arabanın alt tarafına monte, öyle kolaysa sök tak bir sistem değil, kolayca sök tak sistem yapmaya çalışsalar bu sefer onun mekanizması vb. arabanın ağırlığını arttıracak.

    Motosiklet için olabilir, 20-30 kilo bir batarya sökülüp takılabilir, zaten böyle örnekleri de var.
    Fikir yürütüyorum da acaba pili 10-20-30 kg lık parçalar halindemi yapacaklar ? 15-20 parça olsa herbiri için söküp çıkarma mesafesi olmalı , neyse bizim mühendisliğimiz buraya kadar , fındık kadar Çinli nin beyni bizden daha iyi çalışıyor :D
    espresso bunu beğendi.

  11. #1571

    Üyelik
    21 Şubat 2021
    Şehir
    Almanya
    Motosikleti
    Yok.
    https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=video&cd=&cad=rja& uact=8&ved=2ahUKEwiz0d7Rqur-AhWNSsAKHcKuAAsQtwJ6BAgKEAI&url=https%3A%2F%2Fwww. youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DbiNp_mNdimQ&usg=AOvVaw1M OwSBUebu6ATxh3buCSSv

    Buradaki videoda nasil yaptiklarini görebilirsiniz.

  12. #1572
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    bildiğim kadarıyla tesla arabalarda batarya komple alt kısım, hem batarya hem alt şase olarak konumlandırılmıs.

    yanlıs da bılıyor olabılırım

  13. #1573

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elektrikli motosikletlerin pili sökülüp takılabilir de otomobillerin pilleri yanlış hatırlamıyorsam 300 kg civarı , güvenli bir şekilde o ağırlıkta bir nesne nasıl çıkarılıp takılacak , hadi bunu hallettik araçla bir kaza yaşansa o pil nasıl sabit kalacak , merak ettim..
    Pilcide tuvaleti kullanıp bir de sigara redbull falan alırken değiştirecekler işte
    youtube.com/@bisuruyorum

  14. #1574

    Üyelik
    21 Şubat 2021
    Şehir
    Almanya
    Motosikleti
    Yok.
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bildiğim kadarıyla tesla arabalarda batarya komple alt kısım, hem batarya hem alt şase olarak konumlandırılmıs.

    yanlıs da bılıyor olabılırım
    Batarya ve sase Tesla'da ayri. Batarya sasenin alt kisminda bulunan bir bölme icerisine konuluyor.

  15. #1575
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fikir yürütüyorum da acaba pili 10-20-30 kg lık parçalar halindemi yapacaklar ? 15-20 parça olsa herbiri için söküp çıkarma mesafesi olmalı , neyse bizim mühendisliğimiz buraya kadar , fındık kadar Çinli nin beyni bizden daha iyi çalışıyor :D
    işin içinde mekanik olarak bağlantı parçaları, söküp takma mekanizması, yerinde sağlam tutmak mekanizması girince ağırlık artar hem maliyet artar.
    diğer yandan sökülüp takılacak pil olursa arabadaki yüksek güç yüksek akım bağlantısı sökülüp takılır yapılırsa çok daha kalın bakır konnektörler gerektirecek onların ısınması vb. ortaya çok fazla mühendislik problemi çıkıyor, sabit olması daha verimli. Sonuçta telefon bataryası gibi küçük şeyler değil bunlar.

  16. #1576

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Benim aklıma takılan bir şey var cevabını bilmiyorum. Bilen lütfen cevap versin.

    Soruyorum sıkı durun.

    Şimdi bu araçlar bir batarya ile mesela 300 km yapacak deniyor. Peki yazın klima, kışın kalorifer ihtiyacı doğacak bunların kullanımı, direk menzili düşürmeyecek mi?

    Bunlar çok enerji çeken şeyler içten yanmalılar da motorun atık ısısından veya üretilen ekstra elektrikten yararlanıyoruz.

    Menzile aman aman bir etkisi yok.

    Ama elektriklide direk bataryadan yiyor.
    espresso bunu beğendi.

  17. #1577

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    İçten yanmalı motorlarda da menzile etkisi var olmaz olur mu? Sadece hem kompresör teknolojileri geliştiği ve iklimlendirme sistemleri daha verimli hale geldiği için, hem de pek umrumuzda olmadığı için bunu konuşmuyoruz.
    Yoksa benzinli arabayla da yazın klima açıkken bir depoyla yaptığımız yolla sonbaharda yaptığımız yol aynı değil. Hem menziller şehir dışında görece daha uzun olduğu için hem de 2-3dk'da depo doldurulabildiği için iplenmiyor, elektrikte menzil de kısa, süre de daha uzun, dikkat çekiyor.
    espresso bunu beğendi.

  18. #1578

    Üyelik
    21 Şubat 2021
    Şehir
    Almanya
    Motosikleti
    Yok.
    Alıntı yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim aklıma takılan bir şey var cevabını bilmiyorum. Bilen lütfen cevap versin.

    Soruyorum sıkı durun.

    Şimdi bu araçlar bir batarya ile mesela 300 km yapacak deniyor. Peki yazın klima, kışın kalorifer ihtiyacı doğacak bunların kullanımı, direk menzili düşürmeyecek mi?

    Bunlar çok enerji çeken şeyler içten yanmalılar da motorun atık ısısından veya üretilen ekstra elektrikten yararlanıyoruz.

    Menzile aman aman bir etkisi yok.

    Ama elektriklide direk bataryadan yiyor.
    Yazin klima cok etkili olmuyor ama kisin isitma menzilde belli bir miktar azalmaya neden oluyor.Yaz ile kis arasinda menzilde yaklasik 20-30 km fark ediyor.

    Araclarin belirtilen menzilleri aractaki rezerv miktari dahil en iyi sartlardaki menzil.
    Örnek vermek gerekirse simdi kullandigim arac katalok degerlerine göre menzili 490 km. 100% Sarj ettigim zaman ekranda gözüken menzil 437 km. Gercek hayatta ise 360 km menzili oluyor. Aradaki bu 60 km fark ise bahsetmis oldugunuz ivir zivir icin harcanan enerji miktari oluyor.
    espresso ve yaşlıveacemi bunu beğendiler.

  19. #1579
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Dizel torku yüksek bir otomobilde bile klimayı açınca 100 km de 1 lt civarı farkediyor , elektrikli otomobilde de muhakkak fark vardır yani fabrika 300 km demişse yazın klima sürekli açık kullanılsa 225-250 ye düşer menzil..

  20. #1580
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim aklıma takılan bir şey var cevabını bilmiyorum. Bilen lütfen cevap versin.

    Soruyorum sıkı durun.

    Şimdi bu araçlar bir batarya ile mesela 300 km yapacak deniyor. Peki yazın klima, kışın kalorifer ihtiyacı doğacak bunların kullanımı, direk menzili düşürmeyecek mi?

    Bunlar çok enerji çeken şeyler içten yanmalılar da motorun atık ısısından veya üretilen ekstra elektrikten yararlanıyoruz.

    Menzile aman aman bir etkisi yok.

    Ama elektriklide direk bataryadan yiyor.
    Güzel bir soru.


    Kafadan bir hesap yapalım.

    Elektrik arabanın batarya kapasitesi 70KW/Saat olsun.
    Arabayı ısıtmak için elektrikli bir ısıtıcı kullanılsa o küçük alana 500Watt ısıtıcı bile yeterli gelir.
    70Kw/h kapasite KW'ı watta çevirirsek 70000Watt/saat eder. 70000/500 = 140 saat, yani arabada giderken kar yağdı yollar kapandı, otoyolda mahsur kaldınız, ısınmak için bataryayı kullanacaksınız batarya tam dolu da olmuş olmasın 140 saat yerine 100 saat diyelim 4 günden fazla eder, elbet 4 günde kurtalırsınız.
    Normal içten yanmalı motorlu arabada olsanız kar yağdı yollar kapandı, trafikte sıkıştınız kaldınız, ısınmak için motoru çalıştırmak zorundasınız, bir depo benzin 4 gün dayanmaz.

    Bu durumda kar yağdı yollar kapandı trafikte rıkandık kaldık elektrikli araba içinde olmak daha güvenli.

    Ki bu hesabı 500watt'lık resiztanslı ısıtıcı üzerinden yaptım, modern elektrikli araçlar ısıtma soğutma için klimalardaki gibi ısı pompası sistemi kullanıyorlar, yani yazın içeriyi serinleten klima kışın da tersine çalışıp dışarıdan aldığı ısıyı içeri veriyor, yani 200W elektrik harcıyorsa içeri yaklaşık 700-800Wattlık ısı taşıyor, o zaman bu süre çok daha fazla artar.

    70KW/h batarya kapasitesinde ısıtma soğutma için harcanacak enerjinin oranı düşük, tabi ki menzile etkisi olur ama çok da olmaz, arabayı yürütmek için gereken enerji çok daha fazla.
    yaşlıveacemi bunu beğendi.


79. sayfa BirinciBirinci ... 29697778798081 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)