Pahalı olan hızlı şarj istasyonlarında 20 dakika hadi bilemedin yarı saatte şarj oluyor ama pahalı. Evden şarj imkanı varsa evdeki şebeke daha az güç verebildiği için 8 saat falan sürer ve tam dolmayabilir de, ama günlük kullanıma fazla fazla yeter.
Elektrikli araba evinde şarj edebilecek otoparkı ya da garajı olanlar için bu açıdan çok iyi, akşam eve gelince gece tarifesinden ucuz fiyata şarj edince zaten sabaha kadar vakit var yavaş yavaş şarj etsin ertesi günü çıkarsa yeter. ara sıra uzun yolda da mola veirp pahalı tarifeden şarj etmek böyle durumlarda sorun olmaz. Ama evde şarj edecek yer yoksa yalnızca şarj istasyonlarındna şarj etmek zorundaysak o zaman anlamsız oluyor.
Sarj istasyonunun gücüne ve türüne bagli olarak degismekte. Benim evime yakin olan AC tipi sarj istasyonundaki sarj kuvveti, dogru bir terim oldumu bilmiyorum, 11 KW ve menzilin bitimine 40-50 km kala baglarsam 4 saat gibi bir sürede sarj ediyor. Ayni sekilde aracima uygun bir DC ile sarj edersem sure 30 ila 40 dk arasinda degisiyor. 220 V prizlerde hic denemedim.
Garajlı müstakil ev alınacak.
3 zamanlı tarifeye geçilecek.
Altyapı/sözleşme de elden geçirilecek. Ülkede çoğu ev 5kW sözleşme gücüne sahip. Tesisatlar daha da beter. Araba şarj olurken ütü çalışsa sigorta atacak.
Çok hayal şu an maalesef
Günlük 8kWh aşılmadığı sürece 3 zamanlı tarifenin de bir anlamı yokmuş.
Mesken (8 kWh/gün ve altı) 55,8378* 123,3891 215,9836 49,3416** 77,8883
Mesken (8 kWh/gün üstü) 120,8462* 123,3891 215,9836 49,3416** 77,8883
*: Tek zamanlı tarife enerji bedeli
**: 3 zamanlı tarife gece enerji bedeli
Kaynak: https://www.epdk.gov.tr/Detay/Icerik...rife-tablolari
Yani bizim gibi apartmanlarda yaşayan fakir çoğunluk için şimdilik elektrikli araç anlamlı değil.
Akşam şarj edecek garajı olanlar ya da oturduğu sitenin otoparkında kendine özel park yeri olup oraya elektrikçiye elektrik hattı çektirip, ev tipi araç şarj cihazı bağlatma imkanı olanlar için mantıklı.
Belki 3-5 sene sonra olur. Şarj istasyonlarının yaygınlaşması da bize yaramaz, normalde her akşam evde yavaş yavaş şarj edince ucuz çünkü, istasyonlardaki hızlı şarj pahalıya geliyor hala bu da normal, şarj istasyonlarında pahalı cihazlar kuruyorlar, elektriği şebekeden sanayi tarifesinden alıyorlar üztüne de kar koymaları lazım ki masrafı çıksın bir de kar ettirsin.
Peki motor arızası yaptığında bobinajcıya mı götüreceğiz ?..
Bi türlü ısınamadım şu elektrikli işine..Hem abartı eksozu nasıl takıcaz ?..
Dizel den devam...
Hocam fırçasız dedikleri elektrikli motor kullanıyorlar aynı pcx benzeri scoterlerin marş motoru gibi , hem hareket sağlıyor hemde şarj ediyor , neredeyse taşıtla birebir ömre sahipler..dizelden devam diyorsunda şu anda Avrupa da bazı şehirlerin merkezine dizel araç giremiyor yasak , bir kaç yıl içinde sentetik benzin yaygınlaşmaz ise benzinli taşıtlarıda yasaklayacaklar , 5-10 sene sonra bizdede benzer uygulamalar gelecektir , eninde sonunda o elektrik bizi çarpacak kaçış yok :D
Müstakil eve gerek yok .Sitede oturup kapalı yada açık otoparkı olan evlerde şarj üniteleri koyulabilir.Bence bu sistemleri kurmak yeni bir sektör doğuracak.Otoparkı olan evler elektrikli araçların yaygınlaşması ile birlikte tercih sebebi olacak.
Şimdide tercih sebebidirde bazı apartmanlarda sırf mevzuat yüzünden görsel olarak yapılmış ama içine gerçekte araç giriş çıkışı yapılamayan evler var.
Motosiklet kullanan biri olarak ben bu durumdan gayet memnunum , oturduğum apartmanın garajında sadece motosikletlerin sığabileceği bölümler var , bazı dairelerin iki otomobili olduğu için arada yer tartışması çıkıyor , benim motorlara ses eden yok hatta arada şaka yollu bende geniş alanlara park edicem diyorum , aman abi biz motorcuları çook severiz trafikte hep yol veririz diye gazlıyorlar :D
Kardeşimin işyerinin olduğu binanın altında iki kat otopark var, araba sığamayacak yerlere motor koyuyoruz kimse haliyle kimse laf etmiyor, normalde binadaki işyerlerine sayılı araç yeri var ama fazladam motor için yer olunca sorun etmiyorlar, ben de ona gittiğimde ya da kışın uzun süre kullanmayacaksam motoru oraya parkediyorum, sanırı güvenlik görevlisi beni çalışanı sanıyor. Otoparkın kumandasından kendime de kopyalattırdım rahat rahat girip çıkıyorum, gece orada kalan güvenlikçi girip çıkarken ortaya çıkıyor merhaba demek ayağına demek ki kim gelmiş gitmiş kontrol ediyor.
Böyle bina altı otoparkların araba giremeyen kısımları bizler için nimet.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:50 ----------
ilk önce daire sahipleri kendilerine yaptırırlar, sonra böyle sistemi olan dairelerin kiraları da daha çok talep olacağından yükselir onlara da yapılır, yani aşama aşama olacak bunlar. Ama hala çoğu binada otopark imkanı yok. Bir sürü eski bina yıkılıp yeni bina yapılıyor, keşke belediye bunlara otopark zorunlu tutsa ama daha uyanılmadı bu duruma.
Her evin otoparkının olması Beşiktaş, Beyoğlu, Kadıköy, Fatih vb. eski yerleşim yerleri olan ilçelerin çoğu semtinde kentsel dönüşümle bile yapılması fizibiliteye aykırı bir uygulama. Yapılması gereken semtlerde uygun yerlerin belirlenmesi, yoksa kamulaştırılması ve buralara semt otoparkları kurulması olur ancak. O bile her yerde mümkün değil.
İstanbul aşırı ve gereksiz büyük. Kişisel görüşüm 2023'te olsak bile nüfusu 1.000.000 ve üstünde olan şehirlerden kurtulmak gerektiği. Öyle şehir olmaz, saçmalık.
Evden şarj ederken tam şarj etmek için 15-16 saat hatta daha da fazlası var çünkü ev tesisatından olsun olsun 10KWA güç çekebilirsin. Ama günlük kullanımda akşam eve geldin parkettin, şarja bağladın, sabaha kadar ertesi gün yetecek kadar şarj eder bu da yeterli olur. her gün 300km yol yapan sayısı azdır.
On sene sonra elektrikli teknolojisinin nerelere varacağını kestirmek çok zor ama şimdilik pek cazip değil.
Şu an alanlar biraz gaza gelip te alanlar.
Batarya teknolojisinin yeterince geliştiğini düşünmüyorum bende. ya da gelişti ben bilmiyorum o da ayrı bir konu.
Ancak sıcak- soguk hava değişimleri, düzenli ve aktif kullanım, sarj noktalarının yetersiz olması gibi etkenler nedeniyle bana hiç mantıklı gelmıyor.
mesela bunlar düzelse bile motosikletin sessiz yolda gitmesi bana onu oyuncak gibi hissettrir.
Yazmış mıydım hatırlayamadım ama şehiriçi kullanım içim bence gayet uygun durumda şu an elektrikli otomobiller.
Çevreye faydaları yok onun farkındayız da, bireysel faydaya baktığımız zaman sürekli kısa kısa getir götürlük işlerde benzinli içten yanmalı bir otomobil kullanmak uzun vadede acayip saçma bir şey.
13. araba teslim edilmiş. Aylardır ne montajı yapıyorlar, merak ettim cidden.
Düşünsenize Biden seçim çalışmaları sırasında Apple iPhone ve iPad çıkartıp biz yaptık diyor. F35'i şehir şehir gezdiriyor. Uzay mekiğini liman liman gezdiriyor. Abzürd mü geldi?
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)