Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
46. sayfa BirinciBirinci ... 36444546474856 ... SonuncuSonuncu

Yerli Otomobil Tanıtım Töreni

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #901
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdiye kadar bu proje hakkında ne söylendi ise renk hep patlıcan moru oldu....
    Muhtemelen senin de rengin morarmıştır Ama sen belli etmezsin.
    Keşke tartışmanın taa başında yazdığım aşağıdaki kısım yanlış çıksa da morarsam...

    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Problem de orada zaten. Buyuk ihtimal bir kac bin arac uretilecek. Cuzi bir miktari zararina satilip cogu devlet kurumlari icinde degerlendirilecek. On-yirmi arac fiyatina tek "yerli" arac edinilmis olacak, ve milletin parasiyla girisilen bir baska pahali macera daha, belli bir kesime maddi ve siyasi kazanim saglama gorevini ifa etmis olarak sonlanmis olacak... hemen hemen her "proje" gibi...
    Keşke TOGG dedikleri gibi yılda 175 bin araç üretip, satıp, kâr eden bir şirketimiz olsa... Keşke. Tükürdüğümü yalamak hiiiç zoruma gitmez doğrusu. Yeter ki olsun. Bunu başaran projeye emeği geçen herkese de helâl olsun.

    Lakin balık hafızalı olmanın da bir anlamı yok. Başlığın başından beri yazılıp çizilenleri okuyup ta bu projeden ümitvar olmak hiiiç kolay değil. Senin gibi "dolar indiği zaman niye sesiniz çıkmıyor" diyen kabileciler için eminim çok kolaydır, lakin "acaba" diyebilen, zahmet edip soru soran ve düşünen insanlar için malesef çok zor. Durum ortada çünkü.
    fatih.met bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #902
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    lion pil üretim fabrikası Türkiye ye kuruluyormuş evet onu bende duydum, yani tayyip her ne kadar bu ülkenin faydasına işler yapmak istemiyor olsa da ara sıra yanlışlıkla ve istemeyerek vesile olmuş bulunuyor.

    dünyada en verimli iş gücü nerede diye araştırıp fabrikayı orada kursak diye düşündüm ve aklıma Türkiye geldi, en verimli iş gücü en ucuz iş gücü anlamına gelir... bu potansiyel ile bizim zaten zengin bir ülke olamamamızın sebebi bu hükümet. bu kadar akıllı ve yüksek iş gücü varken nasıl bu kadar fakirleşiyorsun?

  3. #903

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam daha önce Karsan gruptan ayrıldı bunun haricinde bir değişiklik olmadı , mesajında anlatmak istediğin nedir merak ettim
    Hisse değişimi konusunda yazıyı ben yazdığım için bu soruyu üzerime alındım.

    İlk başta bu ülkeye yapılan akıllı rasyonel hiç bir yatırıma karşı değilim buraya yazanlarında karşı olduğunu düşünmüyorum.

    Burada ki problem bu işin doğru yapıldığına vatandaşın ikna edilememesi. Olay o kadar siyasallaştı ki haklı olarak millet siyaset için mi ticaret için mi yapıldı ikilemine düştü.

    Bir de herkesin yeterince bilgisi olmadan fikri olması vatandaş yazmış kamu payı yok diye. Tobb kamu kurumu değil mi? Tobb ne zamandan beri fabrikalar kuruyor kaç tane fabrikası var? Ben bilmiyorum siz biliyorsanız lütfen bizi de bilgilendirin.

    Turkcell ana iştirak konusu nedir? Kaç tane sanayi ( imalat ) fabrikası var lütfen biliyorsanız bilgilendirin. Peki Turkcell'in yönetimini kimde TVK ( Türkiye varlık fonu ) peki TVKnın başında kim var bizzat Çumhurbaşkanı yani AKP başkanı yani 2023 seçimlerinde tekrar aday olan kişi.

    Peki diğer iki ortak kim. Anadolu holding bu şirket halka açık olduğu için yazmakta bir sakınca olmadığını düşünüyorum. Mali tabloları halka açık herkes görebilir. Borç içinde olan bu borcunu çevirmek için bağlı şirketleri satacağı düşünülen holding. İş yatırım tarafından yapılan değerlendirmeyi herkes görebilir gizli saklı değil ki.

    Diğer ortak oda borç içinde günlük yaşayan borç yükü yüzünden uzun vadeli yatırım yapamayan kısa vade de gelir getirecek şeylere muhtaç bir holding. Bu holdingin kar edip etmeyeceği, kar ederse ne zaman geri döneceği belli olmayan bir yatırıma girmesi bence mümkün değil.

    Kısacası iş emir komuta şeklinde yapıldığı için vatandaş güvenemiyor. Sonuçta çıkan para 85 milyonun cebinden çıkan para. Bunun sıkıntısını zam, vergi, hayat pahalılığı olarak sen ben ödüyoruz. Yani cebimizden çıkan paranın ne için çıktığına bizi ikna etmesi lazım.

    Buraya yatırılan her kuruş vatandaşın parası. Bakma hissedarın falanca holding olduğuna.
    Thracian, ozanturk, pea ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  4. #904
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Şimdi sıra ortakların yapısı.
    Yumurta mı tavuktan....

    Yahu civciv Lee geziyor ortada.. sırf muhalefet olsun diye saçmalamayın..

    Yahu bu Türkiye nin projesi sokmuşum hükümetine de ....vs
    Az sevinin la ölmez siniz
    bursalıali bunu beğendi.

  5. #905
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Ben beton açılışı yapılacağına parayı buna gömmelerine razıyım.Satar satmaz batar batmaz kısmını ayrı tartışalım.İş batsa bile o robotları satarsın başka bir işte kullanırsın.Benim eleştirim şöyle olur.Şimdi yapımı için devlet teşvik veriyor kamu bankalarından kredi musluklarını açıyor proje yürüyor olabilir.

    Yarın hükümet değişirse ve projede tutmaz araçlar yurt dışında rekabet edemez istenilen satış rakamlarına ulaşamazsa iç piyasada yeteri kadar talep görmez ise ne olacak.

    Belki kamuda kullanılan araçların değişimi için bir miktar üretim yapıldı.Devlet tarafından da belli bir süre finanse edildi kolaylık sağlandığında bile varlığını sürdüremeyek olursa ne olacak.

    Bu proje mevcut hükümet için kazan kazan projesi.Seçimde hükümet değişmez de Toog tutarsa zaten siyasi olarak rant elde eder.Tutmazsa kimse niye tutmadı diye sormaz denedik olmadı derler.Bir yerden başalamalıydık derler.
    İkinci senaryoda seçimde hükümet değişirse.Toog tutarsa Akp muhalefetteyken bile bunun siyasi rantını toplar.Tutmazsa bunlar bu işide batırdılar diyerek yine siyasi rant elde eder.

    Ben seçimde olası bir hükümet değişikliğinde projenin şeffaf olarak yürütülmesini samimi olarak destek verilmesini isterim.Yürümüyorsada Ahmet hocayı da ikna edecek şekilde bizde yürümesi için edimizden geleni yaptık olmuyor dediklerinde Ahmet hocanın yaklaşımı ne olur,önemli olan o.

  6. #906

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hasmetlimiz eşeği süren osuruğunu da hesap etmiştir.
    Tabi 20 yılda geldiğimiz nokta gerçekten çok güzel hesap ettiklerini gösteriyor.

    2014-2015'te Türkiye'nin 2023'teki 500 Milyar Dolar İhracat hedefinin takip edildiği projede görev aldım. O zamandan biliyorum ne müthiş hesaplar yaptıklarını.
    2014-2015 cücük cücük hedefler..
    2019 300 MİLYAR DOLAR
    2023 500 MİLYAR DOLAR

    Nasıl peki?

    İşte o zaman da hesap edilmiştir denmişti. O hedefe koşması gereken kimse bilmiyordu ama yapılan hesapların ne olduğunu ya da bu hedefe koşmak için ne yaptıklarını.
    Italian bunu beğendi.

  7. #907
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Hiç bir şey garanti değil tabii ki.
    Üretimde yapılan bir hata, satış da yapılacak hatalar, aracı alanların devamlı sorun yaşaması, muhatap bulamaması.....vs

    Daha bir sürü sebep olabilir proje başarısız olabilir.
    Ama tüm dünya elektrikli otomobile yönelmiş iken türkiyenin de bu işe başlaması her şartta ülkeye kazanç tecrübe getirecektir.

    Togg olmaz daha sonra bogg çıkar. Onuda başka biri destekler

    Önemli olan ülke de bir şeyler yapılması değil mi.?

    Umudum başarılı olması
    “Ey îmân edenler! Şarap, kumar, dikili taşlar (putlar) ve fâl okları ancak şeytanın işinden bir(er) pisliktir; öyleyse ondan kaçının ki kurtuluşa eresiniz.

  8. #908
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Ben mi yanlış anladım demişim zaten. Aydınlatırsanız sevinirim.
    Her hükümet destekler, ama hiçbiri böyle kendine yontmaz.
    Türkiye projesi olduğunu kim söyledi? Türkiye yıllardır otomotiv sektöründe üretim yapıyor. Birilerinin çıkıp ben de yapacağım, para kazanacağım demesi olayı Türkiye projesi yapmaz.

    Uzaya çıkıyoruz dersek bakın o Türkiye projesi olur.

    Tayyip bu işi yaptı diye yazmanıza gerek yok. Canla başla savunmanız, laf çakmanız bunu belli ediyor zaten. Vestel cep telefonu üretti, böyle bir coşku falan görmedim sizde.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:10 ----------

    Alıntı yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hisse değişimi konusunda yazıyı ben yazdığım için bu soruyu üzerime alındım.

    İlk başta bu ülkeye yapılan akıllı rasyonel hiç bir yatırıma karşı değilim buraya yazanlarında karşı olduğunu düşünmüyorum.

    Burada ki problem bu işin doğru yapıldığına vatandaşın ikna edilememesi. Olay o kadar siyasallaştı ki haklı olarak millet siyaset için mi ticaret için mi yapıldı ikilemine düştü.

    Bir de herkesin yeterince bilgisi olmadan fikri olması vatandaş yazmış kamu payı yok diye. Tobb kamu kurumu değil mi? Tobb ne zamandan beri fabrikalar kuruyor kaç tane fabrikası var? Ben bilmiyorum siz biliyorsanız lütfen bizi de bilgilendirin.

    Turkcell ana iştirak konusu nedir? Kaç tane sanayi ( imalat ) fabrikası var lütfen biliyorsanız bilgilendirin. Peki Turkcell'in yönetimini kimde TVK ( Türkiye varlık fonu ) peki TVKnın başında kim var bizzat Çumhurbaşkanı yani AKP başkanı yani 2023 seçimlerinde tekrar aday olan kişi.

    Peki diğer iki ortak kim. Anadolu holding bu şirket halka açık olduğu için yazmakta bir sakınca olmadığını düşünüyorum. Mali tabloları halka açık herkes görebilir. Borç içinde olan bu borcunu çevirmek için bağlı şirketleri satacağı düşünülen holding. İş yatırım tarafından yapılan değerlendirmeyi herkes görebilir gizli saklı değil ki.

    Diğer ortak oda borç içinde günlük yaşayan borç yükü yüzünden uzun vadeli yatırım yapamayan kısa vade de gelir getirecek şeylere muhtaç bir holding. Bu holdingin kar edip etmeyeceği, kar ederse ne zaman geri döneceği belli olmayan bir yatırıma girmesi bence mümkün değil.

    Kısacası iş emir komuta şeklinde yapıldığı için vatandaş güvenemiyor. Sonuçta çıkan para 85 milyonun cebinden çıkan para. Bunun sıkıntısını zam, vergi, hayat pahalılığı olarak sen ben ödüyoruz. Yani cebimizden çıkan paranın ne için çıktığına bizi ikna etmesi lazım.

    Buraya yatırılan her kuruş vatandaşın parası. Bakma hissedarın falanca holding olduğuna.
    Düzeltme yapalım. Mevcut anayasaya göre zamanında yapılacak seçimde Sayın Erdoğan cumhurbaşkanı adayı olamaz.
    Italian bunu beğendi.
    May the Force be with McLaren Mercedes

  9. #909
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ......Tobb kamu kurumu değil mi?.....Ben bilmiyorum siz biliyorsanız lütfen bizi de bilgilendirin.....

    Tobb özel sektörün Türkiye'de mesleki üst kuruluşu ve yasal temsilcisidir.Tobb un finansman gücü üyelerinden gelmektedir..
    espresso bunu beğendi.

  10. #910

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tobb özel sektörün Türkiye'de mesleki üst kuruluşu ve yasal temsilcisidir.Tobb un finansman gücü üyelerinden gelmektedir..
    Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği, Ticaret Odaları, Sanayi Odaları, Ticaret ve Sanayi Odaları, Deniz Ticaret Odaları ve Ticaret Borsaları'nın birleşmesiyle, 5174 sayılı Kanun ile kurulmuş, tüzel kişiliğe sahip, kamu kurumu niteliğinde meslek üst kuruluşudur.

    Neyse daha fazla uzatmayayım.. Anayasa da şöyle bir madde var. Hukukçularımız daha iyi bilir. Değerlendirmeyi onlara bırakıyorum. TOBB nin TOGG ortak olması konusunda.

    Madde 135 - Kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları ve üst kuruluşları; belli bir mesleğe mensup olanların müşterek ihtiyaçlarını karşılamak, mesleki faaliyetlerini kolaylaştırmak, mesleğin genel menfaatlere uygun olarak gelişmesini sağlamak, meslek mensuplarının birbirleri ile ve halk ile olan ilişkilerinde dürüstlüğü ve güveni hakim kılmak üzere meslek disiplini ve ahlakını korumak maksadı ile kanunla kurulan ve organları kendi üyeleri tarafından kanunda gösterilen usullere göre yargı gözetimi altında, gizli oyla seçilen kamu tüzelkişilikleridir.

    Değişik üçüncü fıkra: 23/07/1995 - 4121/13 md.) Bu meslek kuruluşları, kuruluş amaçları dışında faaliyette bulunamazlar.

  11. #911

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Valla hiç öyle "hatalar olabilir" diye kestirip atılacak bir konu yok ortada.
    2014'teyken şu an 100milyar olan ihracatı napıcaksın da 2019'da 300'e çıkaracaksın diye sorarlar adama.
    Bizde soru soran vatan haini oluyor.
    Sonra gün gelince "ya bazı hatalar olabilir" falan filan. Hayır efendim bazı hatalar olmadı.
    Hayal satıldı. Bu kadar basit. Daha ithalat yapmadan ihracat yapamayacak sektörlerin "ben nasıl azaltayım ihtalatı?" sorularına yanıt verilmedi.. Bu işin sahibi "kurum" tüm ihracatçı paydaşlar tarafından komedi olarak niteleniyor, o gün de bugün de.
    Ama işte "nasıl yapacaksın" diye sorunca vatan hayini, dış minnak, ülkenin procesi bu muhaliflik gözünüzü kör etmiş falan...


    Evet önemli olan bir şeyler yapılması, önemli olan ülkede bir şeyler geliştirilmesi.
    Soruyorum ne geliştirildi bu otomobil için Türkiye'de?

    Otomobili biz mi çizdik? Hayır.
    Bu ne kadar önemli? Şöyle.
    Sen koca Peugeot'sundur, elinde koca 406 ailesi vardır, gidersin Bertone'ye dersin ki kardeş bizim şu 406'ya bir tane Coupe çiz de içimiz ısınsın. Sen Ferrari'sindir, gidersin Pininfarina sana ilettiğin konsept ve markanın çizgileri doğrultusunda bir tasarım yapar. Sen bir endüstriyel ürün geliştirirken kalkıp kendin bir tasarım çizmek yerine bir tasarım stüdyosundan hizmet alabilirsin, bunda bir sıkıntı yok.

    Bu başka bişey. Pininfarina'nın ortaya koyduğu ve senin gibi başkalarına da sattığı bir tasarımı almak başka. İkisinin arasında yıldızlar arası fark var.

    Peki otombilin herhangi bir komponentini biz mi tasarladık? O da hayır.
    Motoru Almanlar üretmesin bataryayı Çinliler üretmesin değil konu. iPhone da Çin'de üretiliyor baştan aşağıya, ancak Çin'de üretilen bütün komponentler Apple'ın tasarımı, Apple'ın geliştirmesi. Biz burada neyi geliştirdik bana biri kalkıp anlatsın yahu. Biz şunu geliştirdik ve burada şu şu sebeplerden ötürü üretmedik, üretemedik, başkasına ürettirdik ama bize aittir desin? Hani?

    Adamların web sitesine giriyorsun, klasik AKP işi müteahhitlik projesi. Temel attık bina diktik diyorlar anca..
    29 Ekim'de teknoloji kampüsü açmışlar efendim. Buna ilişkin yayınladıkları uzun mesajı okuyun gidin ya.
    https://www.togg.com.tr/togg-acilis.html
    Ben size özetleyeyim.

    Yazının başlığı doğrudan satış modelini seçtikleri yönünde.
    Bir otomobilden fazlası diye yola çıkmışlar, hazretleri katılmış ve seri üretim bandından ilk araç inmiş. Kullanıcıya yakın olmak için dijitali ve fizikseli hibrit bir yapıda birleştirerek doğrudan satış yapacakmış.. Ne anlatıyorsunuz lan siz dememiş kimse
    Sonra yine bir paragraf işte hazretleri katılmış, seri üretim bandından inmiş, 1300 çalışan alkışlamış falan.

    Sonraki paragraf işte 5 ay sonra trafiğe çıkıyoruz. Fırsatı kaçırmıyoruz, biz de varız diyoruz.. "En iyi bildiğimiz işi yaptık" falan..

    Sonraki paragraf "kullanıcıya daha yakın olanlar daha başarılı oluyor" diye bir başlıkla geliyor. CEO'muz kullanıcıya daha yakın olanların rekabette daha başarılı olduğunu söylemiş. Dijital ve fiziksel deneyim harmanlanacakmış falan, hala kimse ne anlatıyorsun dememiş. Klasik üreticiler dahi bayi ağı üzerinden satmıyormuş (?) efendim Kasım'da ilk Zorlu satış noktasını açıyorlarmış, yıl içinde 19 satış noktası açacaklarmış. Satış sonrası temas noktaları da (o neyse artık) ön sipariş başlayana kadar 20 noktada hazır olacakmış. Yine bir takım inşaat işleri..

    Sonra bir paragraf diyor ki çok yakında dijital ürünlerimizi de duyuracağız.. Sayıyor CEO'muz.. "Mobilite çözümleri, büyük veri, siber güvenlik, fintech, blok zinciri, oyunlaştırma, akıllı şebekeler ve mobilite servisleri gibi stratejik alanlar üzerine yoğunlaşıyoruz. Kullanıcılarımıza, akıllı yaşam, e-cüzdan, uzaktan güncelleme, akıllı bağlantı gibi hizmetler sayesinde kesintisiz bir mobilite deneyimi sunmayı hedefliyoruz”
    Buna bir yorum yapmama gerek yok sanırım..

    Sonraki paragrafta %100 milli bir proje olduklarını söylemiş CEO'muz. Başından beri otomobilden fazlasını yapmak istedik demiş. Direksiyonda biz varız, tüm kararları kendimiz alıyoruz demiş. Hangi karar bilmiyorum artık. Mobilite ekosistemini falan anlatmış Dünya'ya, tescil ettirmiş :D Pandemi da dahil kar kış demeden 1200 iş ortağı ile inşaata devam etmişler falan.

    Sonra hazretleri gelmiş tören alanına alkışlar tören falan onlar olmuş.

    Sonra bir ara başlık..
    TOGG TEKNOLOJİ KAMPÜSÜ AÇILIŞINDA ÖNE ÇIKANLAR
    Üretim için planlanan robotlar İstiklal Marşı'na eşlik etmişler falan.
    Sonra Devrim anılmış ve Devrim'den konsept akıllı cihaz'a bir zaman tüneli yapılmış.. :D
    Sonra TOGG teknolojileri sanata dönüşmüş falan onu anlatıyor. ABD'de yaşayan bir siber mimari sanatçısı arayüz eserleri tasarlamış falan bunlar gösterilmiş. Contemp Istanbul'da bir enstalasyonu varmış abinin ondan bahsetmiş falan.



    Ne anlatıyor bu bildiri abicim biriniz de bana söyleyin ya?
    Bu "teknoloji kampüsü" ne geliştirecekmiş? Ne gibi fintek projesi geliştiriyorsunuz siz? Hangi ekip geliştiriyor?
    Siz otomobil mi geliştiriyorsunuz? Blockchain teknolojisi ile otomobilde ne yapacaksınız?

    Sen zincir yağlama sistemi üretiyorsun. Yarın bir gün bu iş için bir atölye inşa etsen üretimi oraya alsan falan böyle mi anlatırsın fabrikanı? Sahi sen neden fintek alanına yoğunlaşmıyorsun? Zincir yağlama NFT'leri satsana 100% milli ve yerli?


    Başka ne var web sitesinde siz bakın bana söyleyin ya..
    Birileri kalkıyor bu ülkede devasa bir endüstriyel ürün olan bir otomobil "tasarlıyor" ve bunun web sitesinde bina diktik hazretleri geldi robotlar İstiklal Marşı çaldı dışında bir şey yok.

    Günümüz endüstrisinde Pininfarina'da bir konsept alınıp bu Türkiye'de üretilebilir.
    Bunun adı biz otomobil geliştirdik değildir. Senin zincir yağlama sisteminin kalıplarını çıkarıp Angola'da üretseler biz yerli milli zincir yağlama sistemi geliştirdik mi diyecekler?
    espresso bunu beğendi.

  12. #912
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Peugeot yada Ferrari gibi bir markamız olmadığı için denilen şeyleri yapmak kolay değil.Sıfırdan tasarım ve parçaların imalatı çok çok uzun zaman alır.
    Ben bu süreci şöyle düşünüyorum.Konsep bir araba aldık tüm parçaları imalat kalıp alet edevatı ile birlikte.Bunu hayata geçirip satarsak.Bir kaç sene sonra kasayı makyajladığımızda yada 7 8 sene sonra yeni kasa çıkaracağımızda dediğiniz gibi bir şey tasarlanıp ozaman parçaların üretimi yeni kalıpları falan yurt içinde yapılabilir.Yerlilik oranı belki ozaman biraz daha artar.

    Bunun için tabiki projenin siyasi çekişmelerden uzak ülke projesi olması lazım.Mevcut iktidar yukarıdaki gibi okadar çok siyasi malzeme haline getiriyorki bence en büyük kötülüğü kendieri yapıyorlar projeye.Tabi samimilerse.

  13. #913
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Bazılarının halen anlamadığı, anlayamadığı veya anlamak istemediği, ya da açık açık söyleyemese de, taparcasına inandığı iktidarın itibarı zedelenmesin diye savunduğu bir şey var;
    Zannetmiyorum ki hiç bir TC vatandaşı, en azından bu forumdaki arkadaşlar ülkenin araba üretmesinden rahatsız olmaz. Benim hep savunduğum,şöyle bir gerçek var, bu iş için çok geç kaldık bu bir. İkincisi ise yerli ve milli olması hususu.

    1. Konu: Böyle bir işe en az 30 yıl önce başlanmalıydı, atı alan Üsküdar'ı, ar-ge yi tamamlayan 3. köprü üzerinden Trakyayı bile geçti Avrupa sınırına dayandı. Öyle yeni bir marka yaratmak, 100 yıllık geçmişi olan markalarla rekabet etmek hele ki yıllık 175 bin 200 bin araçla bunu yapmak kolay değil. Yapılan aracı inceliyoruz, diğer markalardan ayıran belirgin bir özelliği var mı? Dur var bir tane, konsolu kaplayan (ne gerek varsa) kocaman bir ekran, he bir de evde ki buzdolabını kontrol etmeye yarayan sistem, ki onu da çok uzun yıllar önce zaten akıllı ev denen konseptler de yaptılar.

    2. Konu: Yerlilik ve millilik. Son zamanların en irrite olduğum kelimesi. Yahu arkadaş madem bu yerli ve milli bir proje, bu kadar büyük bir yapılanma var, içlerinde en azından bir tasarım bile yapabilecek adam yok muydu da Pininfarina ya yaptırdık bu işi. Şunu kabul ediyorum, günümüzde hiç bir marka ürettiği aracın parçalarının tamamını kendi yapmıyor. Ama hiç biri de tutup araç üretirken yerli ve milliyiz demiyor. Yerli ve milli montaj yapıyoruz deyin bari.
    Daha önemlisi, bir araç, yerli ve milli ise, benim öz vatanımda Made In Turkiye damgası ile üretiliyorsa, benim gibi orta halli bir adam neden bu ürüne erişemiyor. Bakınız bizi kıskana kıskana çatlayan Almanya da, vasıfsız bir Alman, asgari ücret ile Mercedes in elektrikli suv unu 43 asgari ücret ile alabiliyor. Benim yerli ve milli asgari ücretlim ise en az 200 maaşı ile alabilecek.

    Sonuç olarak bence yeni bir arç markası yerine, elektrikli araçlarda en can alıcı nokta olan şarj süresi ve batarya hususunda daha çok
    yatırım yapıp, gelişen ve hızla büyüyen bu pazarda, diğer tüm markaların tedarikçisi olmak daha akıllı bir yatırım olurdu.

  14. #914
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Global ekonomi o kadar büyük ve pay o kadar bölünmüş ki, girilen piyasa için önce mantıklı bir araştırma yapılıyor.

    Togg için ülkenin yurtdışı puamı düşük, cogu ülke burada ne çektiğimizi biliyor. Çinden daha ucuz bir iş gücü ve dikdatör yönetimi olarak görüyorlar ülkemizi. Böyle bir durumda muadillerinden yarı yarıya ucuz satmadıgınız sürece piyasada yer edemezsiniz. Bu arada eğer fiyatı düşük olursa piyasadaki edilecek yer de "zarar etmeme" olarak olacaktır, kar'a geçmeyecektir.

    Şimdi togg'un rakiplerinden 5 adetşne bakalım;

    Tesla
    Citroen
    Bmw
    Mercedes
    Volvo

    İçinizde bunların elinden ekmeğini alacağına inanan var mı?
    Eğer amac kendi vatandaşı ise 1 milyon ve üstü olacak ve km'de 50 kuruş elektrik harcayacak bir aracı hangimiz alabilir?


    Hükümet ilk geldiği dönem bu tür projeleri destekleseydi eyvallah derdim ancak arabanın temelinde fikri olan bir türk bile yok (varsa da affola ben bilmiyorum) yerli milli diye yutturuyorlar.

    2022 yılında öne gecmek için yazılımsal atılımlar lazım.

  15. #915
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ......Togg'un rakiplerinden 5 adetine bakalım;

    Tesla
    Citroen
    Bmw
    Mercedes
    Volvo

    İçinizde bunların elinden ekmeğini alacağına inanan var mı?....

    Ya bizi makaraya sarıyorsun yada otomobil sektöründen bihabersin ama ben birincisini düşünüyorum şu an :D

    Togg bu saydıklarından en küçüğüne bile rakip olamaz , Hyundai 50 yıl önce kime rakipti ? şimdi Amerika da Honda ya kafa tutuyorlar , Togg un rakipleri Çinli elektrikliler olacaktır , Rusya gibi ülkelerde fiyat avantajı ile büyük markalardan Renault dan vs pazar payı alabilir diye tahmin ediyorum..hedefledikleri satış rakamına yurt içinde erişirlerse dışarıdan da talep gelecektir , bu otomobilin kalitesinden ziyade sağlam bir distribütör ve pazarlamayla gerçekleşecektir..

  16. #916
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Haşmetlimizzzzz
    kaplumbağa hikayesini bilirsin.
    şu köye ne zamanda gidersin
    ..6 gün de giderim 6 da gelirim 12 gün...

    bir ay sonra gelir neden yanlış hesap yaptın...

    köydeki pi*leri düşünemedim alıp beni geri götürdüler.....

    Bazen hesap tutmuyor işte pi* ler yüzünden

    Togg un hesabı da tutmaz bekli de ne dersin

  17. #917
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya bizi makaraya sarıyorsun yada otomobil sektöründen bihabersin ama ben birincisini düşünüyorum şu an :D

    Togg bu saydıklarından en küçüğüne bile rakip olamaz , Hyundai 50 yıl önce kime rakipti ? şimdi Amerika da Honda ya kafa tutuyorlar , Togg un rakipleri Çinli elektrikliler olacaktır , Rusya gibi ülkelerde fiyat avantajı ile büyük markalardan Renault dan vs pazar payı alabilir diye tahmin ediyorum..hedefledikleri satış rakamına yurt içinde erişirlerse dışarıdan da talep gelecektir , bu otomobilin kalitesinden ziyade sağlam bir distribütör ve pazarlamayla gerçekleşecektir..

    Makarasından değil, rakiplerinden kastım bu işin bilirkişilerini belirtmekti. tabi ki çinli rakipler ile kapışacak en fazla :D

    herhangi bir pazar payı alabileceğini sanmıyorum, ülke içinde bile satışlar sınırlı olacaktır. motosiklet alırken "japon malı", araba alırken "alman malı" diyerek alıyoruz, kimse cıkıp da "türk malı" diyip almaz. bu algı zamanla değişir mi göreceğiz (2023 bi umdugumuz gibi geçsin)

    Hah ancak bu söyle bir durum olur; mesela sende bende para yok gidip mondial, asya, kanuni alıyoruz. En azından ayagımızı yerden kessin diye. yurtdışı fiyatlarını bilmiyorum ancak TOGG 1 m tl olsa, ülke vergilerini düşsek sanırım 40 k dolar para yapar. en yakın kkendini kanıtlamış markalı araç 200 k ise adam gider bunu alır. anca öyle alır :D

  18. #918

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peugeot yada Ferrari gibi bir markamız olmadığı için denilen şeyleri yapmak kolay değil.Sıfırdan tasarım ve parçaların imalatı çok çok uzun zaman alır.
    Ben bu süreci şöyle düşünüyorum.Konsep bir araba aldık tüm parçaları imalat kalıp alet edevatı ile birlikte.Bunu hayata geçirip satarsak.Bir kaç sene sonra kasayı makyajladığımızda yada 7 8 sene sonra yeni kasa çıkaracağımızda dediğiniz gibi bir şey tasarlanıp ozaman parçaların üretimi yeni kalıpları falan yurt içinde yapılabilir.Yerlilik oranı belki ozaman biraz daha artar.

    Bunun için tabiki projenin siyasi çekişmelerden uzak ülke projesi olması lazım.Mevcut iktidar yukarıdaki gibi okadar çok siyasi malzeme haline getiriyorki bence en büyük kötülüğü kendieri yapıyorlar projeye.Tabi samimilerse.
    E tabii ki kolay değil. Otomobil üretmenin kolay olduğunu da kimse zannetmiyordur diye umut ediyorum (TOGG diye bir proje olduğuna inananlar zannediyorlar ama anlaşılan).

    Motoru dışarıdan alırsın, kim itiraz edecek? BMW gitti PSA'dan motor aldı da pulları mı döküldü? Hayır sadece sandıklarından kötü çıktı, düzeltmeleri pahalıya geldi :D Bunlar başka, birinin yaptığı konsepti alıp iki çizgisini yine onlara değiştirtip bunu bir marka yaratıyoruz geleceğe yürüyoruz falan diye lanset etmek, alakasız bambaşka şeyler. Ben dışarıdan parça aılnmasına, teknoloji transferi yapılmasına karşı değilim zaten. Ya bu yapılan da kabul edilebilir belki, ama bunun için ne bu kadar tantanaya, ne de bu kadar kamu kaynağının savurulmasına gerek yok. O yüzden amaç ilk günden beri Türkiye'nin kaynaklarını yok etmek diye söylüyorum zaten, ortada otomobil yapalım falan diye bir niyet yok. O sıkıcı uzun mesajımda verdiğim linke tıklayıp togg'un kendi sitesinden bunun en büyük ispatını görebilirsiniz.

    Maalesef ülkede bir şeyler üretmekle ilgili bilgi birikimi hatta fikir dahi çok çok küçük bir kitlede var olduğu için bir çok insan bunun komedi seviyesini göremiyor. En nihayetinde muz pahalı diye bakkala kızan bir toplumuz biz. %50 indirim gördüğü vitrine bakıp "demek ki normalde ne pahalıya satıyorlar" diyoruz biz, vizyon bu seviyede olunca otomobil de böyle hop ürettik kardeşim kaç yıllık sanayimiz var falan diye sakız oluyor muhabbetlere.

  19. #919
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Kasım 2022
    https://www.youtube.com/watch?v=CN4f...l=CNNT%C3%9CRK

    Togg harika hizlaniyor kadin kendinden gecti cok iyi ya.Togg bence ulkenin gururu olacak.

  20. #920
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Alıntı Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Haşmetlimizzzzz
    kaplumbağa hikayesini bilirsin.
    şu köye ne zamanda gidersin
    ..6 gün de giderim 6 da gelirim 12 gün...

    bir ay sonra gelir neden yanlış hesap yaptın...

    köydeki pi*leri düşünemedim alıp beni geri götürdüler.....

    Bazen hesap tutmuyor işte pi* ler yüzünden

    Togg un hesabı da tutmaz bekli de ne dersin
    Örnek? Somut olsun ama.
    Kimler yüzünden ihracat hacmi hedefe ulaşamadı?
    May the Force be with McLaren Mercedes


    REKLAM ALANI
46. sayfa BirinciBirinci ... 36444546474856 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)