Hidrojendeki büyük sıkıntı istasyon kurulum maliyetinin astronomik olması. Elbette bir de güvenliği sıkıntı bu istasyonların. Terör eylemleri için saatli bomba.
Hidrojendeki büyük sıkıntı istasyon kurulum maliyetinin astronomik olması. Elbette bir de güvenliği sıkıntı bu istasyonların. Terör eylemleri için saatli bomba.
Doğrudur, çok yanıcı. (Bkz. Hindenburg Felâketi.)
Hidrojeni sıvı halde tutmak da kolay değil, garip özellikleri var; sıvılaştığında yer çekimine karşı gelerek bulunduğu kaptan dışarı akıyor falan...
Bunu ben de merak ediyorum. Kabaca hesaplandigi zaman sadece Almanya'daki butun araclar elektrik ile calisacagi varsayildiginda 4 ya da 5 adet nükleer santrala ihtiyac duyuluyormus. Bu sebeple Avrupa Birligi Nukleer santralleri yesil enerji sinifina sokmaya calisiyor. Tabiki tepkiler buyuk.
https://alj.com/tr/perspective/hydro...ion-transport/
Altyapıyı inşa etmek
Bunun gibi isteklere, gerçekleştirme şansına sahip olacaklarsa, büyük altyapı geliştirme çabalarının eşlik etmesi gerekecektir. Mevcut tahminlere göre bir hidrojen istasyonu kurmanın maliyeti 3,78 milyon ABD Doları ile 4,73 milyon ABD Doları arasındadır;[12] ancak, hidrojen istasyonlarının yapımı ve işletilmesi konusundaki düzenlemelerdeki -insansız çalışmasına izin verilmesi ve düşük maliyetli hidrojen kompresör ekipmanının kullanılmasına izin verilmesi de dahil olmak üzere- indirgemeler, bu maliyetleri yarıya indirmek için tasarlanmıştır.[13].
Hidrojen yakıt altyapısı açısından Çin, koca ülkedeki sadece 12 hidrojen yakıt istasyonu[14] ile hala ufak bir oyuncudur. Bununla birlikte, denizden komşusu olan Japonya, hidrojen yakıt hücreli araçlarda dünya lideridir. 2025 yılına kadar yolda 200.000 hidrojen aracı bulundurmayı ve bu rakamı [15]2030 yılında 800.000’e yükseltmeyi hedefliyor[16]. Bunlar, 2020 Tokyo Olimpiyatları’na “ülke yollarına milyonlarca hidrojen aracı koyma” yarışında başlangıç noktası olarak atıfta bulunulmasıyla birlikte 2020 yılının sonuna kadar açık ve faaliyette olması sağlanacak 200 hidrojen ikmal istasyonundan oluşan bir ulusal ağ tarafından desteklenecektir[17]”. Daha ileriye bakıldığında, 2025 yılına kadar 320[18] ve 2030 yılına kadar 900 hidrojen istasyonunun faaliyete geçmesi hedefleniyor[19].
Hidrojen'i yakit olarak kullanan araclar bir dönem denendi. Halen satista olan, 2. el olarak, bir kac markanin araci var ama dediginiz gibi hidrojeni elde etmek hem pahali hem de miktar olarak cok az. Bu araclari inceledigim zaman yakit alabilecegim en yakin yer benden 70 km uzaktaydi.
İnceleyince sanki şu anda alternatif / düşük emisyonlu tek çözüm elektrikli arabalar, Hidrojen sorunlu, elektrik için de dediğiniz gibi nükleer enerji kullanmak lazım. Nükleer enerji çok mantıklı ama en sıkıntılı olanlardan da biri; tek bir büyük kazanın sonuçları çok vahim olabilir.
Füzyon teknolojisi temiz ve bol nükleer enerji vaad ediyor ama nedense son 30 yıldır hep 20 yıl sonraya çalışır bir füzyon reaktörü hazır olacak deniyor daha göremedik.
En son bir füzyon reaktörü denemişlerdi, çalışma süresi olarak rekor kırmış (sadece dakikalar) ama onda da füzyon reaksiyonu başlatmak için verilen enerjiden daha azını alabilmişler. Daha çok yolu var.
Be de isterim star trek teknolojisi gibi çanta boyutunca füzyon reaktörleri, cep telefonu bataryası boyutunda ama megawatt güç verebilecek bataryalar ya da ucuz bol enerji veren antimadde reaktörleri ama daha oraya gelemedik. Teknoloji siye son 40 senedir anca bilgisayar ve telefon vb şeylerle oyalandık. Biz çocukken yani 70'li 80'li yıllardayken 2bin yılına gelinc ejetgiller çizgi filmindeki gibi uçan arabalar olacak diye hayal ediyorduk.
ÇİN'İN YAPAY GÜNEŞİ
https://www.youtube.com/watch?v=CD7TrhMXSXc
MTV konusunda da elektrikli araçların avantajlarından söz etmek mümkün , Örneğin; vergisiz fiyatı 125.000 tl olan 1300-1600 cc silindir hacmine sahip, 1-3 yaşındaki bir akaryakıtlı otomobil için MTV 2 bin 746 TL iken; aynı fiyat değerindeki 70-85 kW motor gücüne sahip bir elektrikli için 686 TL MTV ödemesi bulunuyor..Elektrikli araçların Mtv si kw ve fiyatına göre artarken , aynı fiyat bandında ve güçteki içten yanmalı motora sahip bir aracın %25 i ne tekabül ediyor..
Dediginiz dogru gözükebilir ama bahsettiginiz kriterdeki elektrikli araclar kücük oluyorlar. Örnek vermek gerekirse bu kw araligindaki bir elektrikli arac olan Renault Zoe var. Ilk alim fiyati 600.000 TL civarinda ve Renault elektrikli araclarinda ayrica pil kirasida almakta. Ama 1300-1600 cc bandinda daha cok arac bulunmakta. Türkiye de esimin kullandigi arac BMW X1 ve bu seviyede bir elektrikli arac almaya kalktiginiz zaman hem fiyat artmakta hem de kuvveti artacagi icin MTV ederide yükselecektir. Asil olmasi gereken devletin belli bir surede olsa elektrikli araclardaki MTV oranini destekleyici kararlar almasi gerekiyor. Burada 10 sene boyunca elektrikli aracim icin 10 sene vergi vermiyecegim. 10 sene sonunda da yillik olarak 62 Euro odiyecegim.
BMW X1 104 kw ve 1milyon tl lik fiyatı ile 6.300 tl mtv ye sahipmiş , bu aracı benzer fiyatta bir elektrikli olan Hyundai Kona ile kıyaslarsak ; 100 KW Kona 700.000 tl fiyatı ile mtv si 1200 tl , 150 kw lik çok daha güçlü modelinin satış fiyatı 1milyon tl ve mtv si 2600 tl imiş..
Bu ülkede senede 300-400 tl mtv fazla ödediği için xmax 300 sahiplerine aptal diye yaklaşım sergileyen gördüm MTV'yi çok da şaapmamak lazım. Zira külliye/saray (artık ne halt ise) oradan birilerinin aklına parlak bir fikir gelir ve en çok satılan elektrikli aracın mtvsini bir üst dilime sokuverirler
O zaman bu sene epey vergi ödiyecegim anlamina geliyor. Bu konuda sizinle tartismaya devam etmiyecegim. Cunku karsilastirma yaptigimiz araclarin benzerlikleri sadece fiyat ve beygir gucleri. Zaten sacma bir MTV sistemi varken hangisi daha ucuz diye birbirimize ustunluk taslamak pek mantikli gelmiyor. Normal sartlarda almayacagim elektrikli araclar oldugu icin Türkiye'deki fiyatlarina bakmamistim. Acikcasi 1 milyon TL gibi bir parayi Hyundai Kona icin vermezdim. Her nekadar elektrikli arac kullaniyor olsamda.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:10 ----------
Simdi e devlet üzerinden bahsettigim aracimin yillik vergisinin 2746 TL oldugunu gördüm. Sizin baktiginiz X1 muhtemelen 2 litrelik bir motora sahip. Benim aracim 1,5 litrelik motoru var.
Bir ara da dizel, benzinden ucuzdu.
Tüplüler iyiydi.
Yaptığın hesabın herhangi bir tarafında vergi varsa, o hesap tutmaz. Arada tutar gibi olur, sonra geçer.
Hükümet teşvik yaparsa alana değil satana yapar Türkiye'de.
Turkiye'de aslen tum motorlu araclar "vergi" calisir. Istesen nukleer yakit ile calisan arac yap, vergisi her zaman yakittan pahali olacaktir.
Merak edip BMW nin siteden baktım sanırım 1.5 motorlusu 2022 de ithal edilmemiş , sadece 2.0 motorlar var listede..maalesef iki senedir elektriklilerde mtv alınıyor , yanlış bir karar , tüm dünya sadece fabrikaya değil elektrikli araç tercih eden son kullanıcıya da büyük indirimler getiriyor , Çin devleti neredeyse üste para verecek müthiş bir teşvik var..
Dünyanın düzgün işleyen hiç bir ülkesinde olmayan fahiş dolaylı araç vergilerinin olduğu bir ülkede vergi avantajından söz etmek bence abesle iştigal. Millet topluca bisiklete binecek olsa yüzde üçyüz pedal vergisi kapıdadır. Gerçi kim bilir, belki de hükümetimiz milyonlarca dolarlık vergi gelirinden çevre için vazgeçer
Olabilir. Son zamanlarda Diesel arac üretimindeki azalmadan dolayi Türkiye ye hep benzinli araclar geliyor. Ben araci 2021 senesinde almistim.
Avrupa ya da diger dünya ülkelerinde nasil bilmiyorum ama Almanya'da elektrikli arac alacaginiz zaman aracin fiyatina bagli olarak 9000 Euro luk devlet destegi var. 3000 euro sunu araci alirken satici fiyatta indirim yaparken kazaniyorsunuz. Kalan miktarini da devlete basvurdugunuz zaman 1 ay gibi bir sure zarfinda hesabiniza nakit olarak yatiriyor. Tek sartlari var arbayi 6 ay sonra satabiliyorsunuz.
Ülkemizin hangi tarafi düzgün calisiyor ki araclardaki vergi sistemi duzgun olsun. Bir ara ucuz olsun diye tüplü arac kullanmistik. Simdi o kadar masraf edip araca tup taktirmaya gerek kalmadi. Fiyatlari neredeyse benzini yakaladi.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)