Sorun dindar, laik vs. değil. Sorun ayak takımı. Onu bunu vatan haini ilan etmeden içi rahat etmeyen ruh hastaları. Bir tarafta Akitler, diğer tarafta da bu gibi tipler. Forumun da memleketin de bu ikisinden çekeceği var.
Sorun dindar, laik vs. değil. Sorun ayak takımı. Onu bunu vatan haini ilan etmeden içi rahat etmeyen ruh hastaları. Bir tarafta Akitler, diğer tarafta da bu gibi tipler. Forumun da memleketin de bu ikisinden çekeceği var.
Evet arkadaşlar elektrikli otomobiller için müthiş bir gelişme oldu , 5 yıl içinde ortalama egzoz emisyonlarını 85 gr a düşüremeyen mevcut benzin ve dizel üreticileri para cezası ödeyecekler , 85 gr ı şu an hibrit araçlarla bile yakalayamıyorlar 5 sene sonrada yakalayacak gibi değiller , yani para cezasından kurtulamayacaklar ama başka bir seçenekleri daha var , para cezası yerine herhangi bir firmadan elektrikli bir otomobil satın alabilirler , yani ceza ödememek için Tesla , Mg , Togg , Gunsel yada kim üretiyorsa gidip o firmadan elektrikli bir araç satın alacaklar , kısaca satılan her içten yanmalı motora sahip araç kadar elektrikli araç talebi doğacak , bu sayede bizim aracımızda fiyat ve lokasyon avantajı ile ön plana çıkabilir..
Mevcut üreticilerin, hali hazırda devam eden elektrikli araç projeleri ve satışta olan modelleri zaten var.
Yaygınlaşmamış olma sebebi üreticilerden kaynaklanmıyor.
Sorun, yaygın şarj istasyonu ağı.
Sıfır araçta 5 sene sonra bu şartı koysanız bile, dönüşüm 5-10 sene daha sürer.
O zamana kadar, yan çizen ülkeler olmazsa tabii.
Amerika malum, yemişim karbon salınımını diyip, çıkmıştı işin içinden.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:46 ----------
Ulenn dıjjj güçler.
Yine çekemiyonuz de mi?
Şerefsizler....
Otomotiv sektörünün kalbi Bursa'da 4 OSB bölgesinde fabrikalar, enerji kısıtlaması nedeniyle bu gece yarısından itibaren üç gün boyunca şalter indirecek.
[/COLOR]Çok
-----------
Bunu hepimiz biliyoruz hocam modeller varda rakkamlarla konuşalım ki tam doğruya ulaşalım , Mercedes in sitesinde de yazdığı gibi Avrupalı büyük markaların elektrikli araç üretimi ancak 2030 yılında toplam kapasitelerinin %50 sine yaklaşabilecek..
10 yıl boyunca bu firmalar dünyadaki diğer elektrikli araç üreticilerinden satın alma yapmak zorunda kalabilirler..
Haberi şimdi senden duyduğum için detaylı bilgi sahibi de değilim.
Açıklamana istinaden fikrimi belirtiyorum sadece.
-Avrupa'lı büyük markaların toplam kapasitelerine ulaşmadan, herhangi bir değişime gidilebileceğini sanmam. Bu adamlar ülke ekonomilerini ayakta tutan adamlar. Siyasette de haliyle etkililer. Devlet başkanları bu tür yapılara rağmen karar almazlar.
-Mevcut durumda Avrupa, blok olarak diğer kutuplarla mücadele içindeyken, kendi gelişimine sekte vuracak bir hamle yapmaz.
-Alım hiç mi mümkün değil?
Mümkün tabii. Sen ucuz iş gücü ve üretm maliyeti sunduğun sürece neden olmasın. Tekstil'in artı ve eksilerini düşünüp, almanın, üretmekten daha iyi olacağını düşündükleri için diğer ülkelere pasladılar. Kendileri daha önde gelen üretimlere odaklandılar.
- 5 yıl içinde yakalanması gerekiyor diye belirtmişsin. 2027 eder. Henüz haber aşamasında galiba. (%50 kapasite 2030. %100 için gerekli süre ne kadar?)
Netleşse bile, Allah'ın emri değil.
Bu tür konularda ertelemeleri hep gördük, sürpriz olmaz.
Hepsinin bir tarafa bırakalım. Neden kendi kendilerine, kendilerini zor durumda bırakacak bir karar alsınlar? sorusunu bir düşünelim.
Linki verirsen daha detaylı bakarım.
Orada her konudan anlayan tek bir adam yok, haliyle bir süre vermişlerse fizibilite çalışması yapmışlardır. Hedeflenen üretime ne kadar sürede ulaşılabileceğine bakmışlardır, 4 yıl diyelim. 1 yıl da hata payı koyup cezayı 5 yıldan sonra başlatmaya karar vermişlerdir.
Muhakkak sivil toplum kuruluşları buradakinden daha fazla söz sahibi. Ama tam bir tahakküm söz konusu değil. Bir şekilde ama stk'lar ama sosyal medya baskısıyla insani açıdan önemli hamleler yapılıyor. Ama mevcut kapitalist düzenin gücü de komple gözardı edilebilir değil.
Kendileri dediğim insan değil. İnsanlardan oluşmakla beraber, karar alma mekanizmaları.
Ve bu mekanizmalar her zaman "insan friendly" olmayabiliyor. Kastettiğim oydu. kararı ben vermiyorum. Karar verenler bu şekilde düşünmez mi? diyorum.
Zihniyet bana ait değil. Ben, çarkları şıkır şıkır işleyen mevcut düzenlerinden bahsediyorum. Mesela; Almanya malum dış ticaret fazlası veriyor.
Bir de yazının sadece bir bölümünü alıp, sabit bir fikri savunuyormuşum durumunda bırakmazsan beni sevinirim.
Yazının tamamı bu yönde değil biliyorsun. Tamamına itiraz ediyorsan, tek tek yazarsın. Katıldıkların varsa belirtirsin, bir yere varmak istiyorsak daha sağlıklı ilerleriz.
Tabiki bunların hepsi gavur ve izlam düşmanı olduklarından öncelikle kılıflarını dikip sonra camilerden minareleri çalmışlardır. Vardır bir hinlikleri. Yabmışlardır alettirikli arabaları, saklamışlardır, stoklamışlardır yerin yüz metre altına. Vakti gelince pırt diye çıkarırlar dükkana.
Mesela örneğin misalen sen o gavurların yediği şu naneye bak.
Ahande beyle bi şey yabmışlaa. Dabii onnarda yol yabacak bi dünya lideri olmadığından anca havada gideninden yababilmişlee.
Yerli ve Pilli Arabaya karşılık "Pilli Tayyare"
haşmet efendi nickime mi bakacan yoğsam dickime mi? Ona göre hazır etcem.
Kafamızı bozmasınlar, haftaya cumayı Tahran merkez camisinde kılarız.
Avrupa' da şoförsüz bir taşıt yani seviye 4 otonom bir araç , üstelik 50 kişilik elektrikli bir otobüs ilk defa Norveç'te test sürüşlerine başladı , aracı üreten Togg un eski ortaklarından Karsan , otonom sistemini ise Norveç'li bir şirketle şehrin özelliklerine göre geliştirmişler , haberi Dünya Gazetesi' nde şimdi okudum..test sürecinden sonra toplu ulaşımda kullanılacak , umarım süreç olumlu gelişir ve ülkemiz adına gurur kaynağı olur..
Bazı beyin fukaraları anlayamaz diye tekrar kopyalayıp yapıştırayim.
otonom sistemini ise Norveç'li bir şirketle şehrin özelliklerine göre geliştirmişler
Yani karsanin yeni yaptığı bir şey yok. Ülkemizde zaten bu tür araçlar yıllardır üretiliyor.
Hocam, oncelikle kucumsemek icin ya da camur atmak icin degil ama dogrulari konusmak icin yaziyorum, Turkiye yapamaz demiyorum ama yaptigimiz bir seyi de dunyanin en buyuk projesi gibi gostermenin de anlami yok. Kendimizi dev aynasinda gormeyelim, o kadar ileri teknolojimiz yok. Ihracat anlaminda ve pazarlama anlaminda guzel bir is, gonlum ister ki isin amelelik kismindan cok teknoloji kismini yapalim. Koru korune milliyetcilik yapmanin mantigi yok, yanlisa yanlis dogruya dogru. Yanlis soyleyen degil benim halkimdan babam olsa agzina tikarim lafi. Karsan (Kiraca Group), Koc'un damadinin sirketi bu arada, zamaninda Peugot'tan aldigi dandik/gurultulu ama emektar J9'lari uretiyordu mutlaka sen de hakimsindir konuya.
Biraz okudum ama her zamanki gibi hic bir teknik aciklama yok. Aracin neyini biz yaptik belli degil, Karsan sanirim bodywork islerini yapmis. Elektrik motorlari ile ilgili bir bilgi bulamadim. Turkiye'de otonom surus ile ilgili herhangi bir proje var mi emin de degilim.
"Karsan Autonomous e-ATAK is automated by ADASTEC's flowride.ai Level-4 Automated Driving Software Platform and will be used for the first time in Europe on a city line to carry passengers in the city of Stavanger, can go without a driver on a planned route."
https://www.forbes.com/sites/davidni...h=17b827e16552
https://raillynews.com/2022/01/The-e...ads-in-Norway/
https://www.karsan.com/en-bg/press/c...-urban-line-en
Eski postlari okurken 2 sene öncesindeki bir konu ile ilgili bir seyler yazmak istedim. Azicikta olsa siyasetten biraz uzaklasmak adina.
Yaklasik olarak 7 aydir Tesla'nin Model 3 Standart Range aracini kullaniyorum. Katalog menzili 440 km olmasina ragmen gercek degeri yaz ayinda 350 km kis ayinda ise 320-330 km arasinda degisiyor. Araci ilk aldigim aylarda 7700 km lik bir tur yaptim. Stuttgart-Istanbul-Izmir-Göcek-Ankara ve ayni rotanin geri dönüsü olarak. Stuttgart'tan Plovdiv e kadar Tesla nin kendi sarj unitelerini kullandim.Türkiye sinirlari icinde ise yaygin olarak esarj ve Zes firmalarina ait sarj istasyonlarini tercih ettim. Yol boyunca hiyli sarj istasyonlarini tercih ettim. Aracimin aküsü hemen hemen bos iken tam menzile ulasmak icin maximum 50 dk beklemek gerekiyor. Ama aracin navigasyonuna rotanizi girdiginiz zaman hangi sarj istasyonuna girmeniz gerektigi ile ilgili rota belirleniyor ve araci ne kadar surede sarj etmeniz gerektigini görebiliyorsunuz. Sarj durumunu arabaya birakirsaniz sure 25 dk kadar düsüyor. Cünkü tam olarak aku bosalmadan sarj etmenizi sagliyor.
Kullanici olarak bana masrafindan bahsetmek gerekirsek. Kendi evinizde sarj istasyonu yok ise yakit tutari dizelden bir tik ucuz oluyor. Bakim maliyeti yok. Aracim suan 35.000 km ye geldi ve daha servise gitmedim. Ayrica burada devlet elektrikli arac tesviki icin hem alirken hem de kullanirken destek oluyor. 10 sene bu araba icin yillik vergi odemiyecegim. Eski aracimda 300 Euro ya yakin vergi ödüyordum. Ayrica ilk alimda da 9000 Euro ya yakin da maddi destek oluyorlar.
Öyle söylendigi gibi 7 saatlik yolu 13 saatte filan gidilmiyor. Simdilik aklima gelenler bunlar. Elektrikli araclarla ilgili farkli sorusu olan olursa bilgim dahilinde cevaplayabilirim.
Karsan dünyanın bir numarası yazmadım zaten
Avrupa da sürücüsüz bir araç ilk defa test aşamasına getirilmiş , projede bir Türk şirketide var , kimin damadı kimin bilmemnesi olması neyi değiştirir ? bunu niçin yazdınız hiç anlayamadım..
Elektrik alt yapısı hakkında bilgiye ulaşamadım yazmışsın , ben yazayım , Karsan ın Borusan ile ciddi ilişkileri var ve BMW den arge desteği alıyor , elektrik motorları ve alt yapı (pil hariç) BMW i8 ve i3 ile benzer ürünleri içerebilir..
Avrupa da kimse bunlara ortak çalışıyorlar diye tepki göstermiyor , elektrikli araçlarda bir gelecek var ve herkes yapabildiğiyle , sermayesiyle , teknolojisiyle pazarda var olmaya çalışıyor..daha bugün Panasonic 700 milyon dolar Tesla ya yatırım yapacağını açıkladı !
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:36 ----------
Bilgilendirme için çok teşekkürler , menzil konusu sanırım kullanıcı profiliyle de ilgili , Türkiye de Emir Tuncyürek in (eŞarj yada eGarajın ortağı sanırım) detaylı videolarından gördüğüm kadarıyla menzil katalogdan çokda farklı değildi ama kendisi gayet sakin kullanan biri , hızlı şarjla ilgili tecrübelerinizi de ilerleyen zamanlarda paylaşırsanız seviniriz , Tesla yahut ekektrikli bir taşıt kullanıcısının bu başlıkta yazması mutlu eder bizi..
Açıkcası bende normal şartlarda yavaş araç kullanan birisiyim. Ama aracın menzili sadece araç kullanım şekli ile sınırlı olmuyor. Şürüş sırasında araçta bulunan kişi sayısı, araçta açık olan klima, radyo, otonom sürüş ile ilgili bir çok değişik etken mevcut. Ayrıca aracın katalokta verilen değer kadar bile şarj edemiyorsunuz. 440 km denilmesine rağmen en fazla 415 km lik bir menzil için şarj edebiliyorsunuz. Katalok verisi olarak 100 km de 14.2 kw/h tüketim verilmiş. Pil kapasitesi ise 53 kw. Bu durumda hesapladığınız zaman zaten reel menzilinin 350 km civarında oluyor.
Hızlı şarj süresi havanın sıcaklığına bağlı olarak değişiklik gösteriyor. ok soğuk havalarda ve pil soğuk iken çok hızlı şarj olmuyor. O yüzden mümkün olduğunca evin yakınındaki AC şarj ünitesini kullanıyorum. Orası da boş pili yaklaşık 4 saat gibi bir sürede şarj ediyor. Daha önce yazdığım gibi pil hemen hemen tamamı boş iken şarj süresi 50 dk civarında oluyor. Yolda olduğum zaman yemek molası vereceğim zaman pilin tamamen boş olduğu zamanlara denk getiriyorum. Zaten tuvaletti, yemekti v.s derken bahsettiğim bu 50 dk çok çabuk geçiyor.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)