Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
35. sayfa BirinciBirinci ... 25333435363745 ... SonuncuSonuncu

Yerli Otomobil Tanıtım Töreni

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #681
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Sorun dindar, laik vs. değil. Sorun ayak takımı. Onu bunu vatan haini ilan etmeden içi rahat etmeyen ruh hastaları. Bir tarafta Akitler, diğer tarafta da bu gibi tipler. Forumun da memleketin de bu ikisinden çekeceği var.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #682
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Evet arkadaşlar elektrikli otomobiller için müthiş bir gelişme oldu , 5 yıl içinde ortalama egzoz emisyonlarını 85 gr a düşüremeyen mevcut benzin ve dizel üreticileri para cezası ödeyecekler , 85 gr ı şu an hibrit araçlarla bile yakalayamıyorlar 5 sene sonrada yakalayacak gibi değiller , yani para cezasından kurtulamayacaklar ama başka bir seçenekleri daha var , para cezası yerine herhangi bir firmadan elektrikli bir otomobil satın alabilirler , yani ceza ödememek için Tesla , Mg , Togg , Gunsel yada kim üretiyorsa gidip o firmadan elektrikli bir araç satın alacaklar , kısaca satılan her içten yanmalı motora sahip araç kadar elektrikli araç talebi doğacak , bu sayede bizim aracımızda fiyat ve lokasyon avantajı ile ön plana çıkabilir..

  3. #683
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    Mevcut üreticilerin, hali hazırda devam eden elektrikli araç projeleri ve satışta olan modelleri zaten var.
    Yaygınlaşmamış olma sebebi üreticilerden kaynaklanmıyor.
    Sorun, yaygın şarj istasyonu ağı.
    Sıfır araçta 5 sene sonra bu şartı koysanız bile, dönüşüm 5-10 sene daha sürer.
    O zamana kadar, yan çizen ülkeler olmazsa tabii.
    Amerika malum, yemişim karbon salınımını diyip, çıkmıştı işin içinden.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:46 ----------

    Ulenn dıjjj güçler.
    Yine çekemiyonuz de mi?
    Şerefsizler....

    Otomotiv sektörünün kalbi Bursa'da 4 OSB bölgesinde fabrikalar, enerji kısıtlaması nedeniyle bu gece yarısından itibaren üç gün boyunca şalter indirecek.

  4. #684
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Şehir
    Almanya
    Alıntı -Black- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mevcut üreticilerin, hali hazırda devam eden elektrikli araç projeleri ve satışta olan modelleri zaten var.
    Yaygınlaşmamış olma sebebi üreticilerden kaynaklanmıyor.
    Sorun, yaygın şarj istasyonu ağı.
    Sıfır araçta 5 sene sonra bu şartı koysanız bile, dönüşüm 5-10 sene daha sürer.
    O zamana kadar, yan çizen ülkeler olmazsa tabii.
    Amerika malum, yemişim karbon salınımını diyip, çıkmıştı işin içinden.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:46 ----------

    Ulenn dıjjj güçler.
    Yine çekemiyonuz de mi?
    Şerefsizler....

    Otomotiv sektörünün kalbi Bursa'da 4 OSB bölgesinde fabrikalar, enerji kısıtlaması nedeniyle bu gece yarısından itibaren üç gün boyunca şalter indirecek.
    Ben chip sIkIntIsI diye okudum 1-2 yerde, enerji kisitlamasi ile ilgili bilgi var mi ?

  5. #685
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    [/COLOR]
    Alıntı gurcanozturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben chip sIkIntIsI diye okudum 1-2 yerde, enerji kisitlamasi ile ilgili bilgi var mi ?
    Çok
    -----------

  6. #686
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı -Black- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ....Mevcut üreticilerin, hali hazırda devam eden elektrikli araç projeleri ve satışta olan modelleri zaten var....
    Bunu hepimiz biliyoruz hocam modeller varda rakkamlarla konuşalım ki tam doğruya ulaşalım , Mercedes in sitesinde de yazdığı gibi Avrupalı büyük markaların elektrikli araç üretimi ancak 2030 yılında toplam kapasitelerinin %50 sine yaklaşabilecek..

    10 yıl boyunca bu firmalar dünyadaki diğer elektrikli araç üreticilerinden satın alma yapmak zorunda kalabilirler..

  7. #687
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    Haberi şimdi senden duyduğum için detaylı bilgi sahibi de değilim.
    Açıklamana istinaden fikrimi belirtiyorum sadece.

    -Avrupa'lı büyük markaların toplam kapasitelerine ulaşmadan, herhangi bir değişime gidilebileceğini sanmam. Bu adamlar ülke ekonomilerini ayakta tutan adamlar. Siyasette de haliyle etkililer. Devlet başkanları bu tür yapılara rağmen karar almazlar.
    -Mevcut durumda Avrupa, blok olarak diğer kutuplarla mücadele içindeyken, kendi gelişimine sekte vuracak bir hamle yapmaz.
    -Alım hiç mi mümkün değil?
    Mümkün tabii. Sen ucuz iş gücü ve üretm maliyeti sunduğun sürece neden olmasın. Tekstil'in artı ve eksilerini düşünüp, almanın, üretmekten daha iyi olacağını düşündükleri için diğer ülkelere pasladılar. Kendileri daha önde gelen üretimlere odaklandılar.

    - 5 yıl içinde yakalanması gerekiyor diye belirtmişsin. 2027 eder. Henüz haber aşamasında galiba. (%50 kapasite 2030. %100 için gerekli süre ne kadar?)
    Netleşse bile, Allah'ın emri değil.
    Bu tür konularda ertelemeleri hep gördük, sürpriz olmaz.

    Hepsinin bir tarafa bırakalım. Neden kendi kendilerine, kendilerini zor durumda bırakacak bir karar alsınlar? sorusunu bir düşünelim.
    Linki verirsen daha detaylı bakarım.

  8. #688
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Orada her konudan anlayan tek bir adam yok, haliyle bir süre vermişlerse fizibilite çalışması yapmışlardır. Hedeflenen üretime ne kadar sürede ulaşılabileceğine bakmışlardır, 4 yıl diyelim. 1 yıl da hata payı koyup cezayı 5 yıldan sonra başlatmaya karar vermişlerdir.
    -Black- bunu beğendi.

  9. #689
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "Kendileri" dediğin insandır hocam nefes alıp veriyorlar , kusura kalma senin sorun insana değer vermeyen mevcut şark zihniyetini yansıttı , batıda insana verilen önem böyle kararlar aldırıyor ve inan öyle 3-5 senede kendi kafalarına göre yaptım oldu şeklinde bir mekanizma oralarda yoktur , gerçi bu kısmı sizde gayet iyi biliyorsunuzdur , mühendisler , sağlık sektörü , teknoloji üreticileri , sermaye sahipleri ortaklaşa karar verilir..
    Muhakkak sivil toplum kuruluşları buradakinden daha fazla söz sahibi. Ama tam bir tahakküm söz konusu değil. Bir şekilde ama stk'lar ama sosyal medya baskısıyla insani açıdan önemli hamleler yapılıyor. Ama mevcut kapitalist düzenin gücü de komple gözardı edilebilir değil.

    Kendileri dediğim insan değil. İnsanlardan oluşmakla beraber, karar alma mekanizmaları.
    Ve bu mekanizmalar her zaman "insan friendly" olmayabiliyor. Kastettiğim oydu. kararı ben vermiyorum. Karar verenler bu şekilde düşünmez mi? diyorum.

    Zihniyet bana ait değil. Ben, çarkları şıkır şıkır işleyen mevcut düzenlerinden bahsediyorum. Mesela; Almanya malum dış ticaret fazlası veriyor.

    Bir de yazının sadece bir bölümünü alıp, sabit bir fikri savunuyormuşum durumunda bırakmazsan beni sevinirim.
    Yazının tamamı bu yönde değil biliyorsun. Tamamına itiraz ediyorsan, tek tek yazarsın. Katıldıkların varsa belirtirsin, bir yere varmak istiyorsak daha sağlıklı ilerleriz.

  10. #690
    DickName - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2021
    Alıntı -Black- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hepsinin bir tarafa bırakalım. Neden kendi kendilerine, kendilerini zor durumda bırakacak bir karar alsınlar?
    Tabiki bunların hepsi gavur ve izlam düşmanı olduklarından öncelikle kılıflarını dikip sonra camilerden minareleri çalmışlardır. Vardır bir hinlikleri. Yabmışlardır alettirikli arabaları, saklamışlardır, stoklamışlardır yerin yüz metre altına. Vakti gelince pırt diye çıkarırlar dükkana.

    Mesela örneğin misalen sen o gavurların yediği şu naneye bak.
    Ahande beyle bi şey yabmışlaa. Dabii onnarda yol yabacak bi dünya lideri olmadığından anca havada gideninden yababilmişlee.
    Yerli ve Pilli Arabaya karşılık "Pilli Tayyare"






    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nick'lere bak yarabbim... Biri Hırbo, diğeri bilmemnere...
    haşmet efendi nickime mi bakacan yoğsam dickime mi? Ona göre hazır etcem.

  11. #691
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Kafamızı bozmasınlar, haftaya cumayı Tahran merkez camisinde kılarız.

  12. #692
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kafamızı bozmasınlar, haftaya cumayı Tahran merkez camisinde kılarız.
    bir gece 82 tahran 83 berlin 84 moskova 85 papuayenigine
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  13. #693
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Avrupa' da şoförsüz bir taşıt yani seviye 4 otonom bir araç , üstelik 50 kişilik elektrikli bir otobüs ilk defa Norveç'te test sürüşlerine başladı , aracı üreten Togg un eski ortaklarından Karsan , otonom sistemini ise Norveç'li bir şirketle şehrin özelliklerine göre geliştirmişler , haberi Dünya Gazetesi' nde şimdi okudum..test sürecinden sonra toplu ulaşımda kullanılacak , umarım süreç olumlu gelişir ve ülkemiz adına gurur kaynağı olur..

  14. #694
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Avrupa' da şoförsüz bir taşıt yani seviye 4 otonom bir araç , üstelik 50 kişilik elektrikli bir otobüs ilk defa Norveç'te test sürüşlerine başladı , aracı üreten Togg un eski ortaklarından Karsan , otonom sistemini ise Norveç'li bir şirketle şehrin özelliklerine göre geliştirmişler , haberi Dünya Gazetesi' nde şimdi okudum..test sürecinden sonra toplu ulaşımda kullanılacak , umarım süreç olumlu gelişir ve ülkemiz adına gurur kaynağı olur..
    Yok inanma o otobüs Türkiye de yapılamaz çakma fır. Sibop kapakları yerli değildir. Zaten bagajı da çok küçük ve da önemlisi koltukları da çok rahatsız.... Ayrıca karsan nın ,%0.675 hissesi Moğolların

  15. #695
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Bazı beyin fukaraları anlayamaz diye tekrar kopyalayıp yapıştırayim.

    otonom sistemini ise Norveç'li bir şirketle şehrin özelliklerine göre geliştirmişler

    Yani karsanin yeni yaptığı bir şey yok. Ülkemizde zaten bu tür araçlar yıllardır üretiliyor.

  16. #696
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Şehir
    Almanya
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Avrupa' da şoförsüz bir taşıt yani seviye 4 otonom bir araç , üstelik 50 kişilik elektrikli bir otobüs ilk defa Norveç'te test sürüşlerine başladı , aracı üreten Togg un eski ortaklarından Karsan , otonom sistemini ise Norveç'li bir şirketle şehrin özelliklerine göre geliştirmişler , haberi Dünya Gazetesi' nde şimdi okudum..test sürecinden sonra toplu ulaşımda kullanılacak , umarım süreç olumlu gelişir ve ülkemiz adına gurur kaynağı olur..
    Hocam, oncelikle kucumsemek icin ya da camur atmak icin degil ama dogrulari konusmak icin yaziyorum, Turkiye yapamaz demiyorum ama yaptigimiz bir seyi de dunyanin en buyuk projesi gibi gostermenin de anlami yok. Kendimizi dev aynasinda gormeyelim, o kadar ileri teknolojimiz yok. Ihracat anlaminda ve pazarlama anlaminda guzel bir is, gonlum ister ki isin amelelik kismindan cok teknoloji kismini yapalim. Koru korune milliyetcilik yapmanin mantigi yok, yanlisa yanlis dogruya dogru. Yanlis soyleyen degil benim halkimdan babam olsa agzina tikarim lafi. Karsan (Kiraca Group), Koc'un damadinin sirketi bu arada, zamaninda Peugot'tan aldigi dandik/gurultulu ama emektar J9'lari uretiyordu mutlaka sen de hakimsindir konuya.

    Biraz okudum ama her zamanki gibi hic bir teknik aciklama yok. Aracin neyini biz yaptik belli degil, Karsan sanirim bodywork islerini yapmis. Elektrik motorlari ile ilgili bir bilgi bulamadim. Turkiye'de otonom surus ile ilgili herhangi bir proje var mi emin de degilim.

    "Karsan Autonomous e-ATAK is automated by ADASTEC's flowride.ai Level-4 Automated Driving Software Platform and will be used for the first time in Europe on a city line to carry passengers in the city of Stavanger, can go without a driver on a planned route."


    https://www.forbes.com/sites/davidni...h=17b827e16552
    https://raillynews.com/2022/01/The-e...ads-in-Norway/
    https://www.karsan.com/en-bg/press/c...-urban-line-en
    espresso bunu beğendi.

  17. #697

    Üyelik
    21 Şubat 2021
    Şehir
    Almanya
    Motosikleti
    Yok.
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    E bir video da siz çekin Tesla ile direk kaynağından görelim

    yahu Haşmet sağdan soldan diyorsunda altımızda Tesla yok elbette kullananların deneyimlerini izliyoruz , şimdi burda 20 tane link paylaşmanın gereğide yok..

    elbette menzil yada şarj süresi modele yada opsiyona göre değişiklik gösterir , uzun yol videolarında akünün ortalama %70 i bittiğinde 350 km ye yaklaşıyorlar , birkaç videoda ise super hızlı şarjı göstermek için 40 TL kadar harcayıp kullanıyor , daha yavaş istasyonlar neredeyse bedava , gelinen son nokta itibarı ile 8 dakikada 300 km menzil doğru , heryerde elbette olmayabilir en yeni teknolojiden bahsediyoruz..
    Eski postlari okurken 2 sene öncesindeki bir konu ile ilgili bir seyler yazmak istedim. Azicikta olsa siyasetten biraz uzaklasmak adina.
    Yaklasik olarak 7 aydir Tesla'nin Model 3 Standart Range aracini kullaniyorum. Katalog menzili 440 km olmasina ragmen gercek degeri yaz ayinda 350 km kis ayinda ise 320-330 km arasinda degisiyor. Araci ilk aldigim aylarda 7700 km lik bir tur yaptim. Stuttgart-Istanbul-Izmir-Göcek-Ankara ve ayni rotanin geri dönüsü olarak. Stuttgart'tan Plovdiv e kadar Tesla nin kendi sarj unitelerini kullandim.Türkiye sinirlari icinde ise yaygin olarak esarj ve Zes firmalarina ait sarj istasyonlarini tercih ettim. Yol boyunca hiyli sarj istasyonlarini tercih ettim. Aracimin aküsü hemen hemen bos iken tam menzile ulasmak icin maximum 50 dk beklemek gerekiyor. Ama aracin navigasyonuna rotanizi girdiginiz zaman hangi sarj istasyonuna girmeniz gerektigi ile ilgili rota belirleniyor ve araci ne kadar surede sarj etmeniz gerektigini görebiliyorsunuz. Sarj durumunu arabaya birakirsaniz sure 25 dk kadar düsüyor. Cünkü tam olarak aku bosalmadan sarj etmenizi sagliyor.

    Kullanici olarak bana masrafindan bahsetmek gerekirsek. Kendi evinizde sarj istasyonu yok ise yakit tutari dizelden bir tik ucuz oluyor. Bakim maliyeti yok. Aracim suan 35.000 km ye geldi ve daha servise gitmedim. Ayrica burada devlet elektrikli arac tesviki icin hem alirken hem de kullanirken destek oluyor. 10 sene bu araba icin yillik vergi odemiyecegim. Eski aracimda 300 Euro ya yakin vergi ödüyordum. Ayrica ilk alimda da 9000 Euro ya yakin da maddi destek oluyorlar.
    Öyle söylendigi gibi 7 saatlik yolu 13 saatte filan gidilmiyor. Simdilik aklima gelenler bunlar. Elektrikli araclarla ilgili farkli sorusu olan olursa bilgim dahilinde cevaplayabilirim.
    gurcanozturk, arndiol, haluk23 ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  18. #698
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı gurcanozturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam, oncelikle kucumsemek icin ya da camur atmak icin degil ama dogrulari konusmak icin yaziyorum, Turkiye yapamaz demiyorum ama yaptigimiz bir seyi de dunyanin en buyuk projesi gibi gostermenin de anlami yok. Kendimizi dev aynasinda gormeyelim, o kadar ileri teknolojimiz yok. Ihracat anlaminda ve pazarlama anlaminda guzel bir is, gonlum ister ki isin amelelik kismindan cok teknoloji kismini yapalim. Koru korune milliyetcilik yapmanin mantigi yok, yanlisa yanlis dogruya dogru. Yanlis soyleyen degil benim halkimdan babam olsa agzina tikarim lafi. Karsan (Kiraca Group), Koc'un damadinin sirketi bu arada, zamaninda Peugot'tan aldigi dandik/gurultulu ama emektar J9'lari uretiyordu mutlaka sen de hakimsindir konuya.

    Biraz okudum ama her zamanki gibi hic bir teknik aciklama yok. Aracin neyini biz yaptik belli degil, Karsan sanirim bodywork islerini yapmis. Elektrik motorlari ile ilgili bir bilgi bulamadim. Turkiye'de otonom surus ile ilgili herhangi bir proje var mi emin de degilim.

    "Karsan Autonomous e-ATAK is automated by ADASTEC's flowride.ai Level-4 Automated Driving Software Platform and will be used for the first time in Europe on a city line to carry passengers in the city of Stavanger, can go without a driver on a planned route."


    https://www.forbes.com/sites/davidni...h=17b827e16552
    https://raillynews.com/2022/01/The-e...ads-in-Norway/
    https://www.karsan.com/en-bg/press/c...-urban-line-en
    Karsan dünyanın bir numarası yazmadım zaten

    Avrupa da sürücüsüz bir araç ilk defa test aşamasına getirilmiş , projede bir Türk şirketide var , kimin damadı kimin bilmemnesi olması neyi değiştirir ? bunu niçin yazdınız hiç anlayamadım..

    Elektrik alt yapısı hakkında bilgiye ulaşamadım yazmışsın , ben yazayım , Karsan ın Borusan ile ciddi ilişkileri var ve BMW den arge desteği alıyor , elektrik motorları ve alt yapı (pil hariç) BMW i8 ve i3 ile benzer ürünleri içerebilir..

    Avrupa da kimse bunlara ortak çalışıyorlar diye tepki göstermiyor , elektrikli araçlarda bir gelecek var ve herkes yapabildiğiyle , sermayesiyle , teknolojisiyle pazarda var olmaya çalışıyor..daha bugün Panasonic 700 milyon dolar Tesla ya yatırım yapacağını açıkladı !

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:36 ----------

    Alıntı Cenk Ayvaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eski postlari okurken 2 sene öncesindeki bir konu ile ilgili bir seyler yazmak istedim. Azicikta olsa siyasetten biraz uzaklasmak adina.
    Yaklasik olarak 7 aydir Tesla'nin Model 3 Standart Range aracini kullaniyorum. Katalog menzili 440 km olmasina ragmen gercek degeri yaz ayinda 350 km kis ayinda ise 320-330 km arasinda degisiyor. Araci ilk aldigim aylarda 7700 km lik bir tur yaptim. Stuttgart-Istanbul-Izmir-Göcek-Ankara ve ayni rotanin geri dönüsü olarak. Stuttgart'tan Plovdiv e kadar Tesla nin kendi sarj unitelerini kullandim.Türkiye sinirlari icinde ise yaygin olarak esarj ve Zes firmalarina ait sarj istasyonlarini tercih ettim. Yol boyunca hiyli sarj istasyonlarini tercih ettim. Aracimin aküsü hemen hemen bos iken tam menzile ulasmak icin maximum 50 dk beklemek gerekiyor. Ama aracin navigasyonuna rotanizi girdiginiz zaman hangi sarj istasyonuna girmeniz gerektigi ile ilgili rota belirleniyor ve araci ne kadar surede sarj etmeniz gerektigini görebiliyorsunuz. Sarj durumunu arabaya birakirsaniz sure 25 dk kadar düsüyor. Cünkü tam olarak aku bosalmadan sarj etmenizi sagliyor.

    Kullanici olarak bana masrafindan bahsetmek gerekirsek. Kendi evinizde sarj istasyonu yok ise yakit tutari dizelden bir tik ucuz oluyor. Bakim maliyeti yok. Aracim suan 35.000 km ye geldi ve daha servise gitmedim. Ayrica burada devlet elektrikli arac tesviki icin hem alirken hem de kullanirken destek oluyor. 10 sene bu araba icin yillik vergi odemiyecegim. Eski aracimda 300 Euro ya yakin vergi ödüyordum. Ayrica ilk alimda da 9000 Euro ya yakin da maddi destek oluyorlar.
    Öyle söylendigi gibi 7 saatlik yolu 13 saatte filan gidilmiyor. Simdilik aklima gelenler bunlar. Elektrikli araclarla ilgili farkli sorusu olan olursa bilgim dahilinde cevaplayabilirim.
    Bilgilendirme için çok teşekkürler , menzil konusu sanırım kullanıcı profiliyle de ilgili , Türkiye de Emir Tuncyürek in (eŞarj yada eGarajın ortağı sanırım) detaylı videolarından gördüğüm kadarıyla menzil katalogdan çokda farklı değildi ama kendisi gayet sakin kullanan biri , hızlı şarjla ilgili tecrübelerinizi de ilerleyen zamanlarda paylaşırsanız seviniriz , Tesla yahut ekektrikli bir taşıt kullanıcısının bu başlıkta yazması mutlu eder bizi..

  19. #699
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Şehir
    Almanya
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karsan dünyanın bir numarası yazmadım zaten

    Avrupa da sürücüsüz bir araç ilk defa test aşamasına getirilmiş , projede bir Türk şirketide var , kimin damadı kimin bilmemnesi olması neyi değiştirir ? bunu niçin yazdınız hiç anlayamadım..

    Elektrik alt yapısı hakkında bilgiye ulaşamadım yazmışsın , ben yazayım , Karsan ın Borusan ile ciddi ilişkileri var ve BMW den arge desteği alıyor , elektrik motorları ve alt yapı (pil hariç) BMW i8 ve i3 ile benzer ürünleri içerebilir..

    Avrupa da kimse bunlara ortak çalışıyorlar diye tepki göstermiyor , elektrikli araçlarda bir gelecek var ve herkes yapabildiğiyle , sermayesiyle , teknolojisiyle pazarda var olmaya çalışıyor..daha bugün Panasonic 700 milyon dolar Tesla ya yatırım yapacağını açıkladı ![COLOR="Silver"]
    Ortak calismaya tepki gostermemistim ama neyse.

  20. #700

    Üyelik
    21 Şubat 2021
    Şehir
    Almanya
    Motosikleti
    Yok.
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Bilgilendirme için çok teşekkürler , menzil konusu sanırım kullanıcı profiliyle de ilgili , Türkiye de Emir Tuncyürek in (eŞarj yada eGarajın ortağı sanırım) detaylı videolarından gördüğüm kadarıyla menzil katalogdan çokda farklı değildi ama kendisi gayet sakin kullanan biri , hızlı şarjla ilgili tecrübelerinizi de ilerleyen zamanlarda paylaşırsanız seviniriz , Tesla yahut ekektrikli bir taşıt kullanıcısının bu başlıkta yazması mutlu eder bizi..
    Açıkcası bende normal şartlarda yavaş araç kullanan birisiyim. Ama aracın menzili sadece araç kullanım şekli ile sınırlı olmuyor. Şürüş sırasında araçta bulunan kişi sayısı, araçta açık olan klima, radyo, otonom sürüş ile ilgili bir çok değişik etken mevcut. Ayrıca aracın katalokta verilen değer kadar bile şarj edemiyorsunuz. 440 km denilmesine rağmen en fazla 415 km lik bir menzil için şarj edebiliyorsunuz. Katalok verisi olarak 100 km de 14.2 kw/h tüketim verilmiş. Pil kapasitesi ise 53 kw. Bu durumda hesapladığınız zaman zaten reel menzilinin 350 km civarında oluyor.

    Hızlı şarj süresi havanın sıcaklığına bağlı olarak değişiklik gösteriyor. ok soğuk havalarda ve pil soğuk iken çok hızlı şarj olmuyor. O yüzden mümkün olduğunca evin yakınındaki AC şarj ünitesini kullanıyorum. Orası da boş pili yaklaşık 4 saat gibi bir sürede şarj ediyor. Daha önce yazdığım gibi pil hemen hemen tamamı boş iken şarj süresi 50 dk civarında oluyor. Yolda olduğum zaman yemek molası vereceğim zaman pilin tamamen boş olduğu zamanlara denk getiriyorum. Zaten tuvaletti, yemekti v.s derken bahsettiğim bu 50 dk çok çabuk geçiyor.
    espresso bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
35. sayfa BirinciBirinci ... 25333435363745 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)