Yerli Otomobil Tanıtım Töreni
-
04 Kasım 2021, 09:37
#461
Aklıma ne geldi :
Hani cep telefonlarına çok ağır vergiler getirdiler, yerlilere az getirdiler ya, yerli üretimi teşvik etmek için ! Sonra Çinli bir büyük firma geldi burda atelye kurdu, herkes sevindi ucuza telefon alırız diye. Ne oldu iş? Üretim başladı, fiyatlar gıdım aşşağı inmedi. Kazığı yiyen gene halk oldu. Bu iş de ona dönecek anlaşılan.
Reklamlar
-
04 Kasım 2021, 11:36
#462
hasmet adlı üyeden alıntı
Nedense bu bilgi sadece Daily Sabah'ta var. Ne koskoca şirketin kendi web sitesinde, ne de crunchbase'de hiç bir bilgi yok...
Özgür ifade hakkını kullanmıştır.
May the Force be with McLaren Mercedes
-
04 Kasım 2021, 17:58
#463
hasmet adlı üyeden alıntı
Nedense bu bilgi sadece Daily Sabah'ta var. Ne koskoca şirketin kendi web sitesinde, ne de crunchbase'de hiç bir bilgi yok...
Birçok internet sitesinde haberin detayları var , Farasis Ceo ve yönetim kurulu üyesi ile imza atılırken fotoğraflar eklenmiş , adamları buraya kadar getirip boş kağıda imza attırmamışlardır herhalde Haşmet tamam Ahaber e itibarın yok buyur Sözcü deki haberden bir paragraf
"Farasis tarafından yayımlanan bültene göre, Farasis tarafından üretilen Li-ion batarya hücreleri, TOGG ile birlikte geliştirilecek modüllere yerleştirilerek Türkiye’de üretilecek"
-
04 Kasım 2021, 18:17
#464
7 kere prototipi gösterilip 10 kere seneye yollarda denilen bir araçtan bahaediyoruz. Ancak görünce inanırım.
-
04 Kasım 2021, 19:53
#465
adam fabrikadan daha fazla para kazanıyor bu vergilendirme ile üretim yapmadan, neden uğraşsın ki, mercedes o kadar kar etmiyor.
-
05 Kasım 2021, 02:18
#466
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Birçok internet sitesinde haberin detayları var , Farasis Ceo ve yönetim kurulu üyesi ile imza atılırken fotoğraflar eklenmiş , adamları buraya kadar getirip boş kağıda imza attırmamışlardır herhalde Haşmet
tamam Ahaber e itibarın yok buyur Sözcü deki haberden bir paragraf
"Farasis tarafından yayımlanan bültene göre, Farasis tarafından üretilen Li-ion batarya hücreleri, TOGG ile birlikte geliştirilecek modüllere yerleştirilerek Türkiye’de üretilecek"
Farasis bayağı büyük bir şirket, ve websitesinin medya bölümü dahil hiç bir bilgi bulamadım.
Sözcünün yazdığına göre Farasis kendi ürettiği bataryayı Togg'a satıp, sonra da bataryayı paketleyip şarj kontrol devresi eklemeyi mi öğretecek Togg'a? Yatırım bu mudur? Farasis mi Türkiye'ye para koyuyor, yoksa tam tersi mi?
-
05 Kasım 2021, 03:11
#467
hasmet adlı üyeden alıntı
Farasis bayağı büyük bir şirket, ve websitesinin medya bölümü dahil hiç bir bilgi bulamadım.
Sözcünün yazdığına göre Farasis kendi ürettiği bataryayı Togg'a satıp, sonra da bataryayı paketleyip şarj kontrol devresi eklemeyi mi öğretecek Togg'a? Yatırım bu mudur? Farasis mi Türkiye'ye para koyuyor, yoksa tam tersi mi?
Farasis Çin dışındaki ilk üretim tesisi olacak Almanya Bitterfeld Wolfen fabrikasını da 2022 sonunda 6 GWh kapasite ile üretime geçirecek , 600 milyon Avro yatırım ile gerçekleşecek fabrikanın kapasitesi 10 GWh seviyesine çıkarılacakmış , Türkiye deki 20 Gwh lik yatırımın maliyetide burdan hesaplanabilir , Haşmet ima ettiğin her neyse anlayamadım , bu adamlar şimdi Almanları'da kandırıyorlar mu nedir , ayrıca Türkiye de ki üretimlerini çevre ülkelerede satacaklarını okudum , ortak kurulan şirketin adı da İpek Yolu'nun kısaltması SIRO imiş..
-
05 Kasım 2021, 07:10
#468
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Farasis Çin dışındaki ilk üretim tesisi olacak Almanya Bitterfeld Wolfen fabrikasını da 2022 sonunda 6 GWh kapasite ile üretime geçirecek , 600 milyon Avro yatırım ile gerçekleşecek fabrikanın kapasitesi 10 GWh seviyesine çıkarılacakmış , Türkiye deki 20 Gwh lik yatırımın maliyetide burdan hesaplanabilir , Haşmet ima ettiğin her neyse anlayamadım , bu adamlar şimdi Almanları'da kandırıyorlar mu nedir , ayrıca Türkiye de ki üretimlerini çevre ülkelerede satacaklarını okudum , ortak kurulan şirketin adı da İpek Yolu'nun kısaltması SIRO imiş..
Açık değil mi? Kendi paylaştığınız "Farasis tarafından üretilen Li-ion batarya hücreleri" size ne anlatıyor?
Bir de kusura bakmayın ama yatırımın ünitesi GWh değil, dolar ve eurodur. Böyle saçma haber mi olur? Çocuk mu kandırıyorlar yahu?
Türkiye'de üretilecek 20 Gwhr pilin tüm hücreleri Çin'den gelecekse pil Türkiye'de mi üretiliyordur?
Bir de bu yazılanlara bir tane Türkiye kaynaklı olmayan bir haber, doküman, veri gösterebilir misiniz? Şahsen bulabilmiş değilim.
-
08 Kasım 2021, 01:44
#469
Kaça satacaklar acaba, asgari ücretli fiat egea alamıyor.
-
08 Kasım 2021, 03:19
#470
hasmet adlı üyeden alıntı
Açık değil mi? Kendi paylaştığınız "Farasis tarafından üretilen Li-ion batarya hücreleri" size ne anlatıyor?
Bir de kusura bakmayın ama yatırımın ünitesi GWh değil, dolar ve eurodur. Böyle saçma haber mi olur? Çocuk mu kandırıyorlar yahu?
Türkiye'de üretilecek 20 Gwhr pilin tüm hücreleri Çin'den gelecekse pil Türkiye'de mi üretiliyordur?
Bir de bu yazılanlara bir tane Türkiye kaynaklı olmayan bir haber, doküman, veri gösterebilir misiniz? Şahsen bulabilmiş değilim.
Şirketin kendi sitesinde açıklama var..
https://www.farasis.com/index/news-detail/infoid/424
Türk basınına güvenimiz yok buyrun Deutsche Welle ve Business Wire da da haberi çıktı , tek tek link paylaşmıyorum..
pil hücresi üretmek ile pil modülü üretmek arasında çok fark var Haşmet , yani ikisi farklı yatırımlar gerektiriyor , Lityum pil hücresi için yatırım Togg un bütçesini çok çok aşar ama Türkiye' de Aselsan ve IBM ortaklığında farklı bir pil hücreside geliştiriliyor..
-
08 Kasım 2021, 07:13
#471
Daimler'in de ortağı denilen, Daimler %3 hisse almış. İlk okuyunca büyük ortaklardan sandım. Her neyse.
Batarya Çin. Bu araba nasıl yerli oluyor?
Bu arabayı hükümet mi yapıyor, özel teşebbüs mü? Özel teşebbüs ise araba yapılırsa hükümetin başarısı olmaz, yapılamazsa hükümetin başarısızlığı olmaz. Hatta iş böyleyse hükümetin bu arabadan konuşmaması gerekir. Yok arabayı hükümet yapıyorsa, bunlar ne zaman devletçi oldu?
-
08 Kasım 2021, 08:54
#472
satoyama adlı üyeden alıntı
Kaça satacaklar acaba, asgari ücretli fiat egea alamıyor.
her evde 2 araba varmış, öyle diyolar :D
-
08 Kasım 2021, 11:40
#473
Evet evet, her evde 2 araba var, ayrıntıları burada :
Bu da günümüz ekonomisinin 90'lı yıllarla karşılaştırması
https://www.karar.com/yazarlar/ibrah...ranlik-1591153
Ve en can alıcı cümle de şu :
"Bu rakamlar Türkiye’de demokrasinin ve seçmen tercihinin ekonomiden çıktığını, seçmenin yoksulluğu kabullendiğini, hatta yoksulluğu sevdiğini bile söyletebilir seviyelerdir."
-
08 Kasım 2021, 11:47
#474
bütçe dağılımının iyice adaletsizleştiği bir ülkede, pastadan payı azalan avamın, duruma uyanmaması için gelecekten hayaller satılabilir onlara
ve bu sadece aman uyanmasın durumu olmayabilir. o hayalden bile nemalanmak istenebilir
-
08 Kasım 2021, 17:36
#475
Fabrikanın son durumunu öğrenmek için Fatih Altaylı'nın yazısını bırakıyorum. İlgilenen arkadaşlar okuyabilirler:
https://m.haberturk.com/yazarlar/fat...-ta-baslayacak
-
08 Kasım 2021, 18:28
#476
"Montaj bölümler, tam ortalarındaki boya tesisi, ofis binaları ve enerji binası hepsi" diye bir ifade var. Montaj fabrikası yapıyorlar gibi anladım.
-
08 Kasım 2021, 19:17
#477
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Şirketin kendi sitesinde açıklama var..
https://www.farasis.com/index/news-detail/infoid/424.
Link için teşekkürler. Açıklama Sözcü'nun haberiyle uyumlu. Pilin hücreler Çin'den gelecek, burada montaj olacak. Hücrelerin burada üretilmesi uzaktaki bir plan.
İnşallah olur, ki bu kadar masraf milletin tepesine yük olarak binmez. Lakin halen "bu kadar pahalı bir aracı kim alacak?" sorusu olduğu yerde durmakta...
-
08 Kasım 2021, 19:43
#478
Green_Beret adlı üyeden alıntı
çok güzel bir röportaj teşekkürler paylaştığın için , sadece fabrikanın durumunu değil elektrikli araçların geleceği vede mevcut durumu açısından da çok çok bilgilendirici , Togg un fiyatı hakkında da ipuçları var yazıda..
-
08 Kasım 2021, 20:07
#479
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Togg un fiyatı hakkında da ipuçları var yazıda..
İlgili kısım:
Bir kez daha fiyat konusunu açıyorum.
“Bu aracı bana göre 40 bin avro civarında maledersiniz. Bu kalite için rekabetçi bir fiyat ama vergi ile rekabet avantajınızı kaybedersiniz“ diye fikrimi söylüyorum.
Karakaş’ın beden dilinden anladığımı maliyetin biraz daha aşağı çekilebileceğine inanıyor.
“Vergi konusunda devletin bir şeyler yapacağına inanıyorum. Bizi yüksek vergi ile başbaşa bırakmazlar. İç piyasada başarı için bu şart. İç piyasadaki başarı ise dış piyasa için şart” diyor.
İlk yıl yani 2022 Ağustosunu takip eden yılda piyasaya sızan üretim rakamı dedikodularından biraz daha fazla üretmeyi planlıyorlar.
“Zaten tamamını kamu alır” diyorum.
“Sadece kamu değil gerçek kullanıcılar alsın istiyoruz” diyor Karakaş.
“Euro çok artmazsa bugünkü kurdan 40 bin euroya beni de yazın sıraya” diyorum.
2022 sonunda euro 20 lira olursa değil otomobil, don alamam onu biliyorum çünkü.
-
08 Kasım 2021, 20:33
#480
Ben gelemedim işlerim vardı kusura bakmasınlar
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)