Yerli Otomobil Tanıtım Töreni
Reklamlar
-
Video düpedüz reklam...
Vermişler okuyo amcam...
Bir "business plan" başında sorulması gereken ilk soru hâlâ cevaplanmış değil...
Kime satacağız? Fiyatı ne olacak? O fiyattan Türkiye'de kaç kişi alacak? Bu üretim maliyetinin ne kadarını amorti edecek? Kâr için şart olan ihracat hangi ülkelere olacak? O ülkelerde pazar araştırması ve yetkili servis ağı oluşturma planları nerede?
Kısacası, bu iş, uzun soluklu, ülkeye faydası olacak, dünya piyasasında rekabet etme amaçlı, katma değer oluşturabilecek bir proje mi? Yoksa yükünü milletin çekmek zorunda kalacağı başka bir siyasi macera mı?
Neymiş, 5200 küsür kişiyle pazar araştırması yapılmış, ve TOGG markasına destek %90 mış... Yahu aracın yaklaşık fiyatını söyleyince bu insanlardan kaçı "alırım" dedi, onu söylesene? Çocukla dalga geçer gibi...
Reklamlar
-
Kendi tayfaları alabilecek durumda. Kalan kesimin alım gücü yerlerde süründüğü için ben dahil bir bok alamayız.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
İşyatırım müşterisiyim , fon yöneticileri yerli yabancı elektrikli araçlarla ilgili her türlü alana yatırım yapıyor , Togg projesine ne kadar kaynak aktarılıyor bilmiyorum ama son bir yılda yani proje somut olarak ortaya konup araçlar tanıtıldıktan sonra %90 a yakın kâr sağladı ama bir yılda gelen kârın Togg la ilgisi ne kadardır bilemiyorum bu fonun kuruluş tarihide 2018 5. ay ve toplam değeri 533 milyon TL , sanırım yurt dışından Katar dan falan ciddi talep görüyor..
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:04 ----------
şu vatandaş gelişmeleri detaylı anlatmış eklemek istedim
https://youtu.be/t9hT4fgMvYQ
1 yılda adamlar fabrika kuruyor bizimkiler bunlarla övünüyor.
abi belli ki söylenmesi isteneni söylemiş
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
YasinC adlı üyeden alıntı
Kendi tayfaları alabilecek durumda. Kalan kesimin alım gücü yerlerde süründüğü için ben dahil bir bok alamayız.
Ha kendi tayfaları almış, ha devlet almış...
Her ikisini de vergileriyle fonlayan millet...
Önemli olan rastgele bireylerin, çalışıp kazandığı paradan harcayarak, bu arabayı muadillerine tercih etmesi...
-
Güya 2023'te araç gelecek. Aracı geçtim, şarj istasyonu kurulduğunu gören var mı? Sonuçta bunun da hazırlanması lazım.
-
Ya zaten biz fakir faniler için ulaşılabilir bir şey olmayacak bu togg arkadaş. En büyük müşteri devlet kurumları olacaktır diye tahmin ediyorum. Bir de cip platformu birkaç zenginin oyuncağı olur. Bu araçlarda en büyük handikap batarya paketinin yanması. Dolaylısıyla bence bu işin güvenilir ve halkça kullanılabilir hale gelmesi için daha 10-15 sene var.
Ek olarak da bu araçlar ulaşılabilir fiyatlarda dahi olsa Alman ya da Japon dışı mekanik+elektronik alet almam prensip olarak
SYM Gts Evo 250, SYM Maxsym 400,KTM Duke 390,Xmax 400abs, Joymax250, Forza250
-
Devletin almasında sakınca yok da alıp garajda çürütürler, Audi'lerini bırakmazlar diye korkuyorum.
-
MimTolga adlı üyeden alıntı
Ek olarak da bu araçlar ulaşılabilir fiyatlarda dahi olsa Alman ya da Japon dışı mekanik+elektronik alet almam prensip olarak
Kendini fakir olarak tanimlayan siz boyle dusunuyorsaniz, araci alabilecek kadar zengin kesim ne dusunuyordur acaba?
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Kendini fakir olarak tanimlayan siz boyle dusunuyorsaniz, araci alabilecek kadar zengin kesim ne dusunuyordur acaba?
Kastettiğim şey şuydu, bu togg arkadaş ile Vw aynı ya da yakın fiyat olursa Vw alırım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:48 ----------
Ek olarak iktidar yanlısı bir takım burjuvazi 2 şer 3 er alacaktır yaranmak için
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:49 ----------
watercolours adlı üyeden alıntı
Devletin almasında sakınca yok da alıp garajda çürütürler, Audi'lerini bırakmazlar diye korkuyorum.
Audi lüksünü aratmayacak şekilde “custom made” yaptırırlar kendilerine
SYM Gts Evo 250, SYM Maxsym 400,KTM Duke 390,Xmax 400abs, Joymax250, Forza250
-
İnanan var mı ya?...Harbi tıraş!
-
Ali Sungur adlı üyeden alıntı
İnanan var mı ya?...Harbi tıraş!
İnanmak isteyene çoook zayıf ta olsa tutunacak bir dal var...
-
Şunu unutmamak lazım ki sizin 2023'te piyasaya süreceğiniz yeni bir markanın 100 senedir dünyada var olan markalarla rekabet etme şansı yok. Bunu Donanımhaber'de Tesla için bile söylemişliğim vardır ki hala arkasındayım. Herkes içten yanmalı motorları tamamen bırakıp elektrikliye geçerse (ki bu akü teknolojisiyle bu imkansız) şu anda alternatifsiz gibi görünen Tesla bile pazarda zorlanacaktır. Bir düşünsenize, bir tarafta elektrikli Maserati, Ferrari, Porche, Jaguar vs duruyor (BMW, Mercedes yazmadım ama emin olun bu işi onlardan daha iyi bilirler) bir tarafta ise Tesla var. Fiyatarı da aynı olsun veya bedava verseler, dünyada kaç kişi Tesla'yı seçer ? Ha, biz seçeriz popüler olanı severiz, bizi kıstas almıyorum. Şimdi böyle bir durumda bizim TOGG mesela bir Porche SUV ile yarışacak öyle mi ?
Bu saçma sapan hayalin tek gerçek olma şansı, bu aracın öncelikle şu anda AKP'yi koşulsuz destekleyen, makarna kömür peşinde koşan sade vatandaşın alabileceği fiyattan satılıyor olmasıydı. Zengin yandaşlar bütün akrabalarına alsalar da onlar bir otomobil fabrikasının iki haftalık üretimini bile tüketemezler. O yüzden zengin olmayan yandaşlar bu arabayı alamıyorlarsa o iş yatar. Araç gerçekten alınabilecek fiyattan olsun, o zaman ben dahil zaten yandaş olan olmayan çok kişi alır, kendi memleketinin otomobiline binmekten de gurur duyar.
Özetle bu proje ticari başarısızlık örneği olarak kalacaktır. Tabi o zamana kadar üç beş yeni ve ucuz model daha planlanmamışsa...
-
-
Seko adlı üyeden alıntı
Şunu unutmamak lazım ki sizin 2023'te piyasaya süreceğiniz yeni bir markanın 100 senedir dünyada var olan markalarla rekabet etme şansı yok. Bunu Donanımhaber'de Tesla için bile söylemişliğim vardır ki hala arkasındayım. Herkes içten yanmalı motorları tamamen bırakıp elektrikliye geçerse (ki bu akü teknolojisiyle bu imkansız) şu anda alternatifsiz gibi görünen Tesla bile pazarda zorlanacaktır. Bir düşünsenize, bir tarafta elektrikli Maserati, Ferrari, Porche, Jaguar vs duruyor (BMW, Mercedes yazmadım ama emin olun bu işi onlardan daha iyi bilirler) bir tarafta ise Tesla var. Fiyatarı da aynı olsun veya bedava verseler, dünyada kaç kişi Tesla'yı seçer ? Ha, biz seçeriz popüler olanı severiz, bizi kıstas almıyorum. Şimdi böyle bir durumda bizim TOGG mesela bir Porche SUV ile yarışacak öyle mi ?
Bu saçma sapan hayalin tek gerçek olma şansı, bu aracın öncelikle şu anda AKP'yi koşulsuz destekleyen, makarna kömür peşinde koşan sade vatandaşın alabileceği fiyattan satılıyor olmasıydı. Zengin yandaşlar bütün akrabalarına alsalar da onlar bir otomobil fabrikasının iki haftalık üretimini bile tüketemezler. O yüzden zengin olmayan yandaşlar bu arabayı alamıyorlarsa o iş yatar. Araç gerçekten alınabilecek fiyattan olsun, o zaman ben dahil zaten yandaş olan olmayan çok kişi alır, kendi memleketinin otomobiline binmekten de gurur duyar.
Özetle bu proje ticari başarısızlık örneği olarak kalacaktır. Tabi o zamana kadar üç beş yeni ve ucuz model daha planlanmamışsa...
Tarihleri değiştirecek okur isek aynı düşünceler 40 li yıllardan itibaren Türkiye'de devamlı var. Ne zaman bir teşebbüs olsa mutlaka senin yazdıklarını düşünen bir kesim var. Ve bu düşüncenin güçlü olduğu zamana denk gelen bütün projeler başarısız olmuştur...
Temel düşünce hiçbir şey yapmamak daha iyidir mantığı olunca yazdıkların yüzde yüz doğru..
Zaman herşeyi gösterir.
Benim dileğim ve inancım başarabiliriz. Eleştiri yapmama üzerine değil nasıl daha iyi olur onun üzerine olmalı
-
hükümet ithal otomobilden öyle acımasızca vergi alıyor ki, üretici fabrikadan daha çok para kazanıyor ve üretmeden kazanıyor bunca yıl böyle geldi ama artık bu iş gurur meselesi oldu Türkiye’den bir marka çıkmalı ama bu yönetimde bunu becerebilecek kapasite yok umarım ben yanılırım yaparlar, kafa betondan asfalttan, inşaattan başka şeye çalışmıyor. Senin üretimin yok, fabrikan yok parayı gelir getirmeyecek işlere harcıyorsun, önce fabrikaları kur üretim yap, ihracatın ithalatı geçsin ondan sonra kazandığın para ile yaparsın inşaatını asfaltını, geçiş garantili yol köprü ve kiralık şehir hastanesi saçmalığına bir dur demek gerekiyor artık, sağlık bakanlığının bütçesinin %65 i şehir hastanesi kirasına gidiyor böyle bir uygulama hangi akıla sığar, dünyanın neresinde görülmüştür? Vatandaşı vergi yüküyle ezerek hükümet ve ekonomi yönetilmez, merkez bankası başkanı değiştirerek, maliye bakanı değiştirerek para politikası ile her gün oynayarak bu tepe takla olan ekonomi düzelmez, nasıl düzelir sadece üretim yaparak, ihracat yaparak düzelir, bu yönetimde 18 senedir gördüğümüz üzere böyle bir niyet yok o yüzden daha da kötüye gidecek bu işin sonu. Geçen mayıs ayında benden buğdayın tonunu 1650tl den aldılar sonra gidip 2400tl/ton gibi fahiş rakamla buğday ithal ettiler, kimi zengin etme hedefindesiniz, kimi batırmak niyetindesiniz? Bu anlamda bu yönetimden otomobil üretmek vb hiçbir olumlu beklentim yok.
-
Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı
Tarihleri değiştirecek okur isek aynı düşünceler 40 li yıllardan itibaren Türkiye'de devamlı var. Ne zaman bir teşebbüs olsa mutlaka senin yazdıklarını düşünen bir kesim var. Ve bu düşüncenin güçlü olduğu zamana denk gelen bütün projeler başarısız olmuştur...
Temel düşünce hiçbir şey yapmamak daha iyidir mantığı olunca yazdıkların yüzde yüz doğru..
Zaman herşeyi gösterir.
Benim dileğim ve inancım başarabiliriz. Eleştiri yapmama üzerine değil nasıl daha iyi olur onun üzerine olmalı
Hayaller vaat etmeden, gerçek verilerle hareket edilirse başarılır. Başaramayız diyen yok, böyle başaramayız. 3 senede bir proje mi değişir? Bir plan olmadığının kanıtı.
May the Force be with McLaren Mercedes
-
Seko adlı üyeden alıntı
Şunu unutmamak lazım ki sizin 2023'te piyasaya süreceğiniz yeni bir markanın 100 senedir dünyada var olan markalarla rekabet etme şansı yok. Bunu Donanımhaber'de Tesla için bile söylemişliğim vardır ki hala arkasındayım. Herkes içten yanmalı motorları tamamen bırakıp elektrikliye geçerse (ki bu akü teknolojisiyle bu imkansız) şu anda alternatifsiz gibi görünen Tesla bile pazarda zorlanacaktır. Bir düşünsenize, bir tarafta elektrikli Maserati, Ferrari, Porche, Jaguar vs duruyor (BMW, Mercedes yazmadım ama emin olun bu işi onlardan daha iyi bilirler) bir tarafta ise Tesla var. Fiyatarı da aynı olsun veya bedava verseler, dünyada kaç kişi Tesla'yı seçer ? Ha, biz seçeriz popüler olanı severiz, bizi kıstas almıyorum. Şimdi böyle bir durumda bizim TOGG mesela bir Porche SUV ile yarışacak öyle mi ?
Yalnız hakkını yeme Tesla dünyada genel olarak ilk olmanın avantajları ve güçlü PR ile kendisini o markaların arasına attı bir şekilde. Ancak o güçlü PR'ı yapabilmek için sağlam bir platform yapmak gerekti.
Eksikleri vs olsa da Model S çok iyi kurgulanmış bir araçtı. Mesela çok daha düşük bir motor gücüyle de bu aracı verebilirlerdi piyasaya. Ancak akselerasyonu çok iyi kullandılar. Üzerine risk alıp otonomu yarım yamalak olsa da aktif hale getirdiler. Şuana kadar topladığı veriler ile rakipsiz seviyeye geldi. En son nvidia'nın donanımlarını bırakıp kendi özel donanımlarını kullanmaya başladılar.
Tesla zaten ilk başlarda Mercedes ve Toyota ile bazı konularda ortaktı. Böyle ince detaylarına kadar düşünülmüş sağlam fikirlerle geldiler. Bizde böyle bir şey yok.
Bize gelince sorarlar
Ne vaadin var? Fiyat desen değil, performans desen değil, yazılım, teknoloji desen gülerler adama. Ne ile PR yapacaksın?
Her şeyi geçtim ülkede yerli elektrikli motor üreticisi var. Bu adamlar yurt dışına dahi satış yapıyor aynı kulvarda. Sen milli dediğin otomobilde Bosch'dan motor al. Elektrik, elektroniği geçtim. Ancak otonom konusunda yine alman firmasına göbekten bağlıyız. Bu kadar zaman içinde yazılım için ekip toplanabilir çalışmalara başlanabilirdi. Kaç yıldır aynı tantana. Bir gittiler saaba para yatırdılar bir bilmem ne oldu şimdide bu. Bu kadar plansız iş mi olur.
Konunun ilk başlarına bakarsanız bu projeyi destekliyordum ancak yapılanlara vs bakıyorum tamamen başsız tavuk misaliyiz
-
Türkiye de otomobil testi konusunda duayen Halit Bolkan Togg u anlatıyor
https://youtu.be/NbsvqEwTuSc
bu arada geçen hafta Elektirikli Araçlar Fonuna yatırım yaptığımı yazmış ve tavsiye etmiştim , aranızdan fona para yatıranlar oldumu ;) bu hafta fon tam %5 kâr getirdi , haftalık periyodda bu miktarda getiri çok iyi..
-
YasinC adlı üyeden alıntı
yerli elektrikli motor üreticisi var. Bu adamlar yurt dışına dahi satış yapıyor
yurt dışına satış mı yapıyo
yurt dışına üretim mi yapıyo
şeytan ayrıntıda gizlidir
-
'-' adlı üyeden alıntı
yurt dışına satış mı yapıyo
yurt dışına üretim mi yapıyo
şeytan ayrıntıda gizlidir
Satış yapıyor. Ancak farz edelim üretim yapıyor bu yerli bir üretici olduğunu gösterir.
Bu arada fason olarak hizmet eden çoğu üretici zaten daha önceden kendi adıyla üretim yapıyordur. Belli kalite standartları olmadan yurt dışına fason olarak iş yapamazsın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:18 ----------
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Türkiye de otomobil testi konusunda duayen Halit Bolkan Togg u anlatıyor
https://youtu.be/NbsvqEwTuSc
bu arada geçen hafta Elektirikli Araçlar Fonuna yatırım yaptığımı yazmış ve tavsiye etmiştim , aranızdan fona para yatıranlar oldumu ;) bu hafta fon tam %5 kâr getirdi , haftalık periyodda bu miktarda getiri çok iyi..
Temmuz ayında burada paylaştığım gün aldım katladı
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)