Yerli Otomobil Tanıtım Töreni
-
04 Şubat 2020, 05:09
#281
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Yazının tamamını okursanız , aracın satması için projenin doğru yolda ilerlediği anlaşılıyor , ayrıca yazıda siyasi olarak iyi niyetli bir girişim ama özel sektöre güvensizlik var , projenin emanet edildiği CEO Bosch da uzun yıllar çalışmış sağlam bağlantıları ve bir ekibi var , TR ye gelip yerli isimlerle çalışmadığı için serzenişte bulunulmuş..
Aynı yazıyı mı okuduk?
Bu gidişle 3 milyon araba satmadan kar edemeyeceğini söylüyor çünkü. Dünyadaki en büyük üretici Tesla 12 senedir toplamda 1 milyon araba daha yeni sattı satacak. Lütfen rakamlara bakar mısınız?
"İşte siyasetçiler iyi niyetli ama etraftakiler dediğini tam yapmıyor, yanıltıyor" muhabbeti de klasik baskı altında kıvırmakla birlikte bir şeyler demeye çalışan gazeteci sendromu. Ülkede nefes almak istiyorsa sıkıysa yapmasın... Talimat verilir, CEO yapar. Bizim forum köşelerinde gördüğümüzü 20 senedir ülkeyi yöneten zekanin görmemesi mümkün mü?
Reklamlar
-
04 Şubat 2020, 08:21
#282
araba yapacağız diye rezil olan ilk ülke olacağız.
tekrar belirtiyorum, benim mühendisim de teknisyenimde işçim de bunu yapabilirdi.
15 yıldır yerli otomobil muhabbeti dönüyor
-
04 Şubat 2020, 08:35
#283
Geçenlerde ikitelli osb de bir fabrikaya gittik, sahibi Sivaslı bir işadamı yanında çalışan mühendisler de çocukları falan. Adamlar elektrikli araç üretiyor örneğin forklift, golf arabası, trafiğe çıkmayan otomobiller vs. Bunları ABD, Endonezya Katar vb dahil bilmem kaç ülkeye ihraç ediyorlarmış. Araçların motorları, pilleri, kontrolörleri Avrupa menşeli kaliteli ürünler.
Abd neden sizden elektrikli araç alıyor diye sordum. (Öyle ya onlar bu işte bizden daha tecrübeli) Adam dedi ki; bizimki orda uretilenden bariz şekilde daha ucuz.
Yapılıyor arkadaşlar, memleketimizde yapılmayan yok.
-
04 Şubat 2020, 10:10
#284
-
04 Şubat 2020, 11:03
#285
hasmet adlı üyeden alıntı
Aynı yazıyı mı okuduk?
Bu gidişle 3 milyon araba satmadan kar edemeyeceğini söylüyor çünkü. Dünyadaki en büyük üretici Tesla 12 senedir toplamda 1 milyon araba daha yeni sattı satacak. Lütfen rakamlara bakar mısınız?
"İşte siyasetçiler iyi niyetli ama etraftakiler dediğini tam yapmıyor, yanıltıyor" muhabbeti de klasik baskı altında kıvırmakla birlikte bir şeyler demeye çalışan gazeteci sendromu. Ülkede nefes almak istiyorsa sıkıysa yapmasın... Talimat verilir, CEO yapar. Bizim forum köşelerinde gördüğümüzü 20 senedir ülkeyi yöneten zekanin görmemesi mümkün mü?
İskender Aruoba gazeteci değildir , Engin Pekcanlı sayesinde kendisiyle tanışıyorum gerçi ralli sporunu takip eden herkes iyi tanır..
Tesla hakkında daha önce paylaştığım kanalın başka bir videosunuda ekliyorum , 45 dk ama izlemenizi isterim
https://youtu.be/4YaWivv38y4
-
04 Şubat 2020, 16:11
#286
Türkiye otomotiv camiasının önemli isimlerinden Ferhat Albayrak ( kendisnin teknik ve pazar bilgisine bende çok güvenirim ) geçenlerde TOGG maliyeti için bugunki koşullarda 500.000.-TL oda ötv yi deslet kısarsa dedi..
Şimdi artık bu konuyu sadeleştirmenin zamanıdır.. Bu araba teknik olarak üretilir mi ? Cevabı evet üretebilirsin.. Ama hedeflediğin segmentte patent , arge vs. eksikliklerinden dolayı yüksek maliyetle rekabet edemezsin..
TOGG bugünkü projeksiyonla diğer markalarla rekabet etmesi mümkün görünmüyor..Yıl/ milyon adet satamaz ise zarar yazacağı da apaçık ortada.. Eğer mevcut iktidarın ömrü TOGG un üretim bandından inmesine yeter ise bazı kamu kurumları , kamu zararı ile uygun fiyatla bu aracı alabilir.
-
04 Şubat 2020, 17:16
#287
YasinC adlı üyeden alıntı
Borsada işlem gören fonları sıkı takip ederim , İş Yatırım ile çalıştım halde banka fonları ile ilgilenmediğim için bu fonu gözden kaçırmışım , 10 aylık getirisi %40 gayet iyi bir performans..
Yukarıda paylaştığım videoda bahsediliyor , lityum pil teknolojisi petrol şirketi Texaco tarafından 20 yıl engellense de elektrikli otomobillerin artık önü açıldı , 10 ila 20 yıl içinde satışları benzin-dizel otomobilleri geçecek , yılda 75 milyon otomobil satıldığını hesap edersek elektrikli otomobil şirketlerinin hissesini yada fonlarını toplayanlar ihya olur.
-
04 Şubat 2020, 17:34
#288
Tesla borsada şov yapıyor sonbahar başı 220 den alıp 270 de satınca kâr ettiğimi sanmıştım
-
04 Şubat 2020, 18:01
#289
Konu elektriklilerin geleceği değil.
En başa dönersek, bu proje özel sektör projesi mi devlet projesi mi, burası önemli.
Özel sektör projesi ise:
- ister kendi ar-ge yapar üretir, ister ona buna yaptırır,
- istediği gibi reklam yapar, gavura yaptırıp yerli diye sunabilir. Etik olarak yanlıştır, o ayrı,
- kâr da edebilir, zarar da,
- kârı da benim cebime girmez, zararı da benden çıkmaz,
- ama devlet kurumları da bu aracı biz yaptık diye böbürlenemez, kendi başarıları gibi sunamaz.
Devlet projesi ise,
- yerli ve milli diyorsa öyle olmak zorundadır, aksi halde her türlü eleştirmek hakkımızdır,
- kârı da zararı da devlet üzerinden beni etkiler,
- başarılı olursa siyasiler kendilerine pay çıkarabilir, başarısız olursa da sorumluluğu alırlar.
Bu arada, iktidarın vizyonsuzluğu gün gibi ortaya çıkmıştır.
Yaklaşık 10 yıldır yerli otomobil konuşuluyor. Az biraz ileri görüş olsa o zamandan elektrikliye yönelik çalışma yaparlardı.
Daha önemlisi 2 yılda araç yollarda olacak yerine 10 yıllık proje derler ve gerçekten adım atarlardı.
Tabii amaç araba yapmak olmayınca 10 yılda içi boş üçüncü kabuğu görüyoruz ancak.
-
13 Temmuz 2020, 17:36
#290
Honda Gebze fabrikasını seneye kapatıyormuş...
-
13 Temmuz 2020, 19:29
#291
yerli otomobil noldu bu arada cidden
-
13 Temmuz 2020, 19:53
#292
arndiol adlı üyeden alıntı
yerli otomobil noldu bu arada cidden
Şu videodan anlaşılacağı üzere İmar izni ve İnşaat ruhsatı da alınmış. Yatırım teşvik belgesini aldıklarını da duyurmuşlardı.
Buradan da bir yandan tasarım onay çalışmalarının devam ettiğini anlayabiliyoruz.
Not: "Şu" ve "Buradan" kelimelerine tıklayarak bağlantılara ulaşabilirsiniz.
-
13 Temmuz 2020, 20:36
#293
hasmet adlı üyeden alıntı
Honda Gebze fabrikasını seneye kapatıyormuş...
Yaklasik 6 aylik bir haber, fabrikayi tamamen alacak musteri bakiyorlardi.
-
13 Temmuz 2020, 23:07
#294
arndiol adlı üyeden alıntı
yerli otomobil noldu bu arada cidden
18 Temmuz da Bursa Gemlik de fabrikanın temeli atılıyor , insaat da 2000 kişi çalışıp 20 ayda tamamlanması planlanmış , tamamlandıktan sonra 4500 kişi istihdam edilecek..
-
14 Temmuz 2020, 01:51
#295
arndiol adlı üyeden alıntı
yerli otomobil noldu bu arada cidden
Ah be abi maksat günü kurtarmak milleti oyalamak. Milleti o gün için bir şeyler ile meşgul etmek. O günün konusu idi. Falanca günün konusu mesut Özilin Alman milli takımında oynamaması idi. Öbür günün konusu tecavüz sonucu dünyaya gelen çocukların devlet tarafından bakılması. Bilmem hangi günün konusu Mescidi aksaydı. Bilmem hangi günün konusu kanal İstanbul. Bu günün konusu Ayasofya falan filan işte böyle geçiyor günler.
Bu gün bir mevzu bulalım da yarın Allah kerim.
-
14 Temmuz 2020, 03:08
#296
emenyasin adlı üyeden alıntı
Şu videodan anlaşılacağı üzere İmar izni ve İnşaat ruhsatı da alınmış. Yatırım teşvik belgesini aldıklarını da duyurmuşlardı.
Buradan da bir yandan tasarım onay çalışmalarının devam ettiğini anlayabiliyoruz.
Not: "Şu" ve "Buradan" kelimelerine tıklayarak bağlantılara ulaşabilirsiniz.
Şu ve bu twitter postu.
Tasarım onay çalışmaları da AB standartlarina uygunluk belgesi falan degil, dizaynin patenti, yani "baskasi Pininfarina'nin satin aldigimiz bu dizaynla ayni gorunumde arac uretip satamaz" belgesi.
Bu arada Italyan muhendislik sirketi EDAG Gebze'ye ofis aciyormus, "yerli ve milli" aracimizin uretimine ehm, yardimci olmak icin:
https://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/...yuyor-41563127
E hadi hayirlisi...
-
14 Temmuz 2020, 09:30
#297
Otomobil projesinde iki sakat konu var.
1-Yerli ve milli değil. Yerli ve milli lafı etmeyi bıraksalar sorun çözülecek.
2-Yapan özel teşebbüs, devlet yapmıyor bunu. Ama hükümet bundan oy toplamaya çalışıyor.
-
14 Temmuz 2020, 09:48
#298
2023'te gidince ve sonrasında bunun hesabını sorunca "yaptırmadılar" olacak
-
14 Temmuz 2020, 10:21
#299
Yerli otomobil için yatırımcı bulundu mu?En son yatırımcı aranıyordu.
-
14 Temmuz 2020, 10:47
#300
Maalesef bu projenin dünya çapında başarılı olma ihtimali %10 bile değil.. Otomobil çok farklı ve derinlik isteyen bir alan. Bu ürün Türkiyenin imajı için butik bir gösterge olmaktan öteye geçemez..
Şimdi istersek yaparız diyecek olan arkadaşlar için yapamazsınız arkadaşlar sadece yapmayı öğrenmeniz ticari olarak başarılı olacağınız anlamına da gelmez.. General Mobil yada Vestelin telefon pazarındaki durumuda bunun göstergesidir.. 25 yılını otomotiv sektörüne vermiş biri olarak neden olmazı özetleyeyim ;
1) Devlet şuanki otomobil satışındaki ötv vs vergiden vazgeçmez..
2) Bu arabaların segmenti c üst hatta d fiyat açısından bügünkü şartlarla banttan inmesi minimum 400-500 Bin TL.
3) Patentlerin %99 u zaten elin gavuruna ait.Maliyetler çok yüksek..
4) Bir otomobilin zarar etmeden ayakta kalabilmesi için bugunkü koşullarda dünya genelinde min.500.000 adet satması lazım..
Bu proje prestij projesidir. Ticari olarak başarılı olması diğer markalarla rekabet etmesi pek mümkün değil..
Birde Tesla gerçeği var.. Tesla global sermayenin zarar etmesine ragmen büyük paralarla beslediği bir marka olarak dünya elektrikli otomobil pazarını kaçınılmaz olarak domine edecektir. Bu süreçte Renault , VW gibi markaların ekonomik sıkıntı çekerek Tesla lehine argeden uzaklaşacaklarını söyleyebilirim..[COLOR="Silver"]
Bir dip not ekleyeyim. Türkiye genç nufusu ile oldukça önü açık ve şuan dünyanın en iyi lojistik / insan kaynağı merkezlerinden biri olacak. Ancak Fason üretici olacağız.. Çünkü ne patent nede arge çalışmaları mevcut değil..
Bunların dışında Askeri teçhizat, Gemi ( tersane ) ve hatta uçak üretimi gibi alanlarda söz sahibi olmamız yüksek ihtimal.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)