Yerli Otomobil Tanıtım Töreni
Reklamlar
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
bugün yapılması gereken halkın elektrikli otomobile ilgisini canlı tutmak , gerisini kimse tahmin edemez..
Sadece bugün değil, her zaman yapılması gereken duruma gerçekçi yaklaşıp doğru okuyabilmek...
Durum, başarılı bir elektrikli otomobil üreticisi olmaya yönünde samimi bir niyetten ziyade siyasi bir şov diye bağırıyor. Gözümüzü kapatıp "inşallah maşallah" demenin bir faydası olduğunu düşünmüyorum...
Reklamlar
-
Devlet kendi bünyesindeki tüm kamu araçlarını önümüzdeki 10 yıl içerisinde yerli otomobille değiştireceğini taahhüt ederse ve bunda ısrarcı olursa bu araç piyasada yer eder.
En başta Reis-i Cumhurun ve çoook değerli bakanlarımızın Merco sevdasından vazgeçmesi lazım. Devlet erkanının tamamının ve tüm kamunun bu arabalara bindiğini gören halk da elbet destek olur.
Aksi halde yine başarısız ve boşa giden projeler arasında yerini alır, yapılan onca tantana da boşa gider.
Hala yapılması taraftarıyım, umarım devletimiz bu kez kendi otomobiline sahip çıkar...
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
sizden önceki arkadaşa 3. çeyrekten kâr geldiğini belirttiğim için tekrarlamadım eksik olmuş , insanımızı anlamak zor hep betona yatırım yapıyoruz diye eleştiriyorlardı şimdi otomobil yatırımına ne gerek zarar ederiz diyorlar , iyi hiçbir şey yapmayalım günü kurtaralım , elektrikli otomobilde bir fırsat var ve zaman daralıyor , piyasaya geç kalırsan ki 1961 de içten yanmalı motorlu Devrim ile büyük bir fırsat kaçtı , sebebi tam bir komedi , o otomobil üretilseydi ilk 10 sene belki kâr edemeyecekti ama bugün belki Lada dan daha kaliteli bir markamız olabilirdi , bugün yapılması gereken halkın elektrikli otomobile ilgisini canlı tutmak , gerisini kimse tahmin edemez..
https://www.cnbc.com/2020/01/03/tesla-tsla-4q-2019-production-and-delivery-numbers.html
4. çeyrekte de 112.000 satıldığını eh bundan da birazcık! kâr elde edeceğine her halde zekanız yeter!
-
ero__ adlı üyeden alıntı
https://www.cnbc.com/2020/01/03/tesla-tsla-4q-2019-production-and-delivery-numbers.html
4. çeyrekte de 112.000 satıldığını eh bundan da birazcık! kâr elde edeceğine her halde zekanız yeter!
yok yetmiyor dostum 49 yaşına kadar zekâsız geldim ama seviyeyi düşürmeden toplum içinde yazışmak için zekâm var..
-
Kime satılacağını dert etmeyin. Fadıl'ın son projesinin üstünden 5 yıl geçti herhalde. Fadılseverlerin elinde biriken yeni anapara önsiparişleri karşılar diye düşünüyorum. Şahsen ne yerli, ne gavur, piyasaya çıkmamış şeye önsipariş vermem.
-
Bence konuya yanlış açıdan bakıyoruz.
Betona yatırım da önemlidir arabaya yatırım da. Bu ülkeye yol da lazım okul da hastane de.
Diyanete ayrılan bütçe hariç her bütçe gereklidir bu ülkede.
Öncekı sayfalarda bir arkadaşımız da söylemişti , yerli ve milli denilen aracı türk halkı alamadıktan sonra yerli olmasının ne anlamı var?
350/450 bin tl 'lik arabayı hangi vatandaş alacak?
Bu ülkeye yerli araba lazım evet ancak fiyatı düşük olup HALK'ın alabileceği yerli araba lazım.
Sadece önünde otobüs durağı var diye 3+1 eve 600 bin TL'den baslayan fiyat koyuyorlar, halk neresinde?
Şehir hastanesi yapıyorlar halk sırada beklıyor gitmek için 4 farklı otobüse biniyor.
Ben orta gelirli bir vatandaşım, yerli denilen şeyi en azından uygun bir kredi ile bile alamıyorsam benim için yerli değildir.
-
Anlaşılamayan cümleyi tekrarlıyorum.. "Bir ülkenin asgari ücretlisinin max.24 maaşıyla c segmenti bir araba alamadığı bir yerde uzay mekiği yapsan olmaz."
Memleket ne güzel yaparız ederizler havada uçuşuyor.. Tamam yapsınlarda görelim.. Kamu kurumlarının pahalıya alacağı arabanın vergisini yine vatandaşa yükleyecekler..
-
Ya şu vatandaşa vergi bindirecekler kısmını atlayalım artık orası boş tantana. Mercedes'e binince, korumaların altına audi çekince, konvoya helikopter eşlik edince sanki vergi bindirmiyorlar. Adam evlenmeyenlere bile göz dikti. 2 senede bir araçları yeniliyorlar. 5 sene bindikleri yok.
Araca gelirsek gelecek için de batarya konusunda AR-GE faaliyeti yürütmek gerekli. Bunla ilgili bir gelişme yok. Yüksek ihtimalle geleceğin hatta bugünün en katma değer katacak ürünü batarya olacaktır. Sadece araç konusunda değil enerji depolama konusunda her sektörde ihtiyaç.
Yerli elektrikli motor üreticileri var. Gamak, Volt gibi üreticilerimizden mi tedarik edilecek yoksa Panasonic, Siemens gibi firmalardan mı tedarik edecekler?
En basiti cam konusunda olimpia, doraglass vs ile mi çalışılacak yoksa ithal mi olacak.
Kurulacak fabrika entegre bir tesis mi yoksa montaj bandı mı olacak? Elektrik kontrol üniteleri kim tasarlıyor?
Bakın Sony'nin teknoloji konsept tanıtımına,
Qualcomm, Nvidia gibi firmaları açık açık söylediler. Bizde şuan her şey anonim.
-
En son kafanıza takacağınız konu cam olsun . Ülkemde asırlardan beri çalışan bir cam sanayii var. Paşabahçe şişe ve cam sanayi ni bir araştırın bakalım kaç senedir bu memlekette . Ve Paşabahçe gibi daha niceleri. Devrimin camları da ülkemde yapılmıştı 60 sene önce. lastiklerini bilmiyorum yerli miydi
Avrupa mıydı . Bu gün lastiklerimiz de Avrupa kalitesinde . 3 aydır Anlas kullanıyorum. Metzeler den bile daha iyi stabilitesi var. Endişe edilebilecek tek konu pil ya da akü ve şarj. Onu da zaten Dünya
çözemedi. Sevgilerle kalınız efendim.
-
bursalıali adlı üyeden alıntı
En son kafanıza takacağınız konu cam olsun . Ülkemde asırlardan beri çalışan bir cam sanayii var. Paşabahçe şişe ve cam sanayi ni bir araştırın bakalım kaç senedir bu memlekette . Ve Paşabahçe gibi daha niceleri. Devrimin camları da ülkemde yapılmıştı 60 sene önce. lastiklerini bilmiyorum yerli miydi
Avrupa mıydı . Bu gün lastiklerimiz de Avrupa kalitesinde . 3 aydır Anlas kullanıyorum. Metzeler den bile daha iyi stabilitesi var. Endişe edilebilecek tek konu pil ya da akü ve şarj. Onu da zaten Dünya
çözemedi. Sevgilerle kalınız efendim.
Ali bey,
Olimpia, Dora, Başkent, Kuantum gibi otocam üreticilerinin hepsini bilirim. Bazılarında sevdiğim insanlar var.
Bu firmalar zaten şuan Mercedes'e vs üretiyor. Ancak gelip bu yerli oto muhabbetinde kullanmadıktan sonra anlamı yok.
Ülkede elektrikli motor üreten de var. Zaman gösterecek artık neyin ne olduğunu
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:05 ----------
PR'ın bokunu çıkarmak
https://www.donanimhaber.com/tesla-c...onustu--117790
6 aydan kısa sürede 250 dolar bile değilken 500 dolar üzerine çıktı hissesi. %130 artış bravo
https://www.tradingview.com/symbols/NASDAQ-TSLA/
-
YasinC adlı üyeden alıntı
Ya şu vatandaşa vergi bindirecekler kısmını atlayalım artık orası boş tantana. Mercedes'e binince, korumaların altına audi çekince, konvoya helikopter eşlik edince sanki vergi bindirmiyorlar. Adam evlenmeyenlere bile göz dikti. 2 senede bir araçları yeniliyorlar. 5 sene bindikleri yok.
Araca gelirsek gelecek için de batarya konusunda AR-GE faaliyeti yürütmek gerekli. Bunla ilgili bir gelişme yok. Yüksek ihtimalle geleceğin hatta bugünün en katma değer katacak ürünü batarya olacaktır. Sadece araç konusunda değil enerji depolama konusunda her sektörde ihtiyaç.
Yerli elektrikli motor üreticileri var. Gamak, Volt gibi üreticilerimizden mi tedarik edilecek yoksa Panasonic, Siemens gibi firmalardan mı tedarik edecekler?
En basiti cam konusunda olimpia, doraglass vs ile mi çalışılacak yoksa ithal mi olacak.
Kurulacak fabrika entegre bir tesis mi yoksa montaj bandı mı olacak? Elektrik kontrol üniteleri kim tasarlıyor?
Bakın Sony'nin teknoloji konsept tanıtımına,
Qualcomm, Nvidia gibi firmaları açık açık söylediler. Bizde şuan her şey anonim.
Korktuğum gibi bu aracın bu ülkeye teknoloji anlamında bir katkısı olmayacak. Ar-ge faliyeti vs yok o değil ÜRGE de yok.
Bu projeye şahsi olarak hiç bir inancım kalmadı. Batarya için ARGE faliyetini vs geçtim. Elektrikli motor üreticileri var ona rağmen dışarıdan alım yapılacak. Yiyene afiyet olsun ben doydum.
Karakaş, İtalyan şirketle yapılan anlaşmanın şimdilik gelecek modelleri kapsamadığını fakat Pininfarina ile yola devam etmenin mümkün olduğunu dile getirdi. Araç entegrasyonu konusunda teknoloji partneri olarak Alman mühendislik firması EDAG’ı seçtiklerini, otonom sürüş sistemleri konusunda Continental, elektrik motoru konusunda da Bosch ile çalıştıklarını belirtti. TOGG CEO’su, pil hücresi ve modülü dışarıdan alıp, bataryanın paketlemesini Türkiye’de yapacaklarını da sözlerine ekledi.
https://www.donanimhaber.com/yerli-o...rprizi--118207
-
Yerli mi?
Edit:
Biz Çin Halk Cumhuriyeti miyiz? Bknz. Aiways U5
-
-
newmoto76 adlı üyeden alıntı
Neden bu memlekette bir iş layıkıyla, olması gerektiği gibi ve doğru bir hesapla yapılamıyor?
Soru retorik ama cevap vereyim: Çünkü amaç farklı.
Amaç politik prim yapmak mı, yoksa uzun vizyonlu bir yerli araç üretim programı başlatmak mı?
-
Cehaletime verin, hatta Bilal'e anlatır gibi anlatın. cevaplarını biliyorum ama detaylı bilen arkadaşlar benden güzel acıklayacaktır.
Sayın newmoto76 dediği gibi Honda'nın ülkemizde üretimi var.
Önceki sayfalarda tüm büyük firmaların tedarikcileri yabancı, genelde tasarımları italyadan tarzı bir muhabbet olmuştu.
mesela honda'nın başka ülkelere yaptırdıgı bu araçların mühendisliğini honda kendi mi yapıyor? yoksa bizim gibi başkalarına mı yaptırıyor?
Honda bir marka, TOGG gibi devletin projesi mi? Değil ise "her marka bunu yapıyor" diyen arkadaşların apple mercedes yamaha örneklerini vermemesi gerekirken başka bir ülkenin "yerli" diye övündüğü bir projeyi örnek vermeleri gerekmez mi?
Japon'lar Honda için Yeri Otomobil mi diyor yoksa Yerli marka mı diyor?
TOGG için Yerli Marka demek mantıklı olur, ancak yerli otomobil kısmı uymuyor bence.
Mühendislik konusu ayrı bir olay ki o zaman yerli bile koymamamız gerekebilir bu aracların tanımına.
Bu soruların cevabı önceki sayfalardaki arkadşaların "hangi marka kendisi üretiyor ki" sorusuna yanıt olacağına inanıyorum.
-
newmoto76 adlı üyeden alıntı
Asıl soru şu, büyük ölçekte tamamen dışa bağımlı olduğun bir ürünün üretim maliyetini nasıl kısabilirsin? ve dünya ile nasıl rekabet edebilirsin?
Çünkü bu irili ufaklı şirketler arabaların özelleşmiş kısımlarını iyi becerebiliyorlar sadece. Bunlara bir baş lazım. İşte biz Voltronun kafasıyız. Ayak işleriyle uğraşmayıp organize ediyoruz. Sayemizde dünya elektrikli araç nasıl yapılırmış görecek.
Harcanıyorum Amerikalarda... Halbuki ne kalifiye baş danışman olur benden. Bekle Yiğit Bulut geliyorum
-
Arabanın logosunu Türk sanayicileri üretecekmiş. Montaj da Türk insanı tarafından yapılacak. Fiyatı avro üzerinden ama kim takar, oldu sana yerli otomobil.
-
C-Suv segmentinde 113 bin TL'lik Dacia Duster vaaaar, 510 bin TL'lik Volvo XC40 var... Acaba hangisine sıkıyorlar?
-
Togg devletin bir projesi değil, devlet ne yapsa güzel yapar diyiciler atlamasın hemen. Tamamen özel şirketlerin bir araya gelip ortak oldukları bir proje.
Eee, özel bir şirketse niye devlet bunun reklamına katkıda bulunuyor? Bu özel şirketlerin diğer özel şirketlerden ne ayrıcalığı var? Niye özel bir şirkete daha ortada düzgün bir ürün yokken işini düzgün yapan başka özel şirkete göre ayrıcalık tanıyayım?
-
Elektrik Motoru .....Almanya
Pil ...............................Çin
Mekanik Aksam .....İngiltere
Mühendislik ............Almanya
Dizayn ........................İtalya
Üretim.........................Türkiye Dışı Olabilir
Yerli Oto CEO Açıklaması
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)