Türkiye de uzun zamandır Tesla kullanan ve aracıyla Avrupa ya gidip gelen Emir Tunçyürek TOGG gerçeklerini açıklamış , konuyu takip edenler mutlaka izlemeli.
https://youtu.be/tycfK9dCai4
Simdiki mevcut tum elektirikli arabalari ve ozelliklerini gosteren guzel bir cizelge hazirlamis. Verilen ozelliklerde yuksek menzilli SUV'nin tahmini fiyati 400,000 TL, dusuk menzilli SUV'nin fiyati 300,000 TL... En azindan muadillerinin fiyati oyle.
Peki bu arac kac tane satacak Turkiye'de?
Amac yurt disinda satis ise, yurt disinda ciddi yatirim (magaza agi, teknik servisi ve egitimi, vs.) ve indirim olmadan yepyeni ve bilinmeyen bir markayi insanlar nasil tercih edecek?
Uretebilecegimizden suphem yok ama yerli arabamiz nasil karli hale gelecek? Cunku karli olabilmesi icin ciddi satis rakamlarini yakalamasi lazim.
Bakin bir cok garantili projenin yuku (otoyol, kopru, hava alani, hastane) vergiler uzerinden dolayli olarak milletin uzerinde, o projenin bize bizzat faydasi olsa da, olmasa da, kullansak ta, kullanmasak ta... Sunulan bu proje, ucu gorunmeyen pahali ve gecici bir macera mi, yoksa iyi planlanmis uzun soluklu buyuk bir projenin ilk adimi mi?
Nasil kalmadi? Insanlar pil almiyor ki, araba aliyor... Farzi muhal baska bir ulke vatandasi olsaniz, servis agi yetersiz, bilinmeyen ve daha once hic arac uretmemis bir markanin yepyeni bir aracini, ciddi fiyat farki olmadan tercih eder misiniz? Ciddi para yatiriyor, caninizi teslim ediyorsunuz. Cocugun oyuncagina pil almiyorsunuz ki.
Bu arada Tesla bugunlere de kolay gelmedi. Ilk urettigi araba gecikme ustune gecikme yasadi. Verdigi sozleri yerine getiremedi. Hatta teslim anlasmasi imzalanmasina ragmen fiyatlari arttirdi. Iflasin esigine geldi. Tabii ki arkasinda bir devlet yoktu. Kendi kendine yapti...
Bu arada, Tesla kuruldugu 2003 yilindan beri kar edebilmis degil...
Kaynak: https://www.nytimes.com/2019/11/21/b...kup-truck.html
Sadece 2019'da 250 binden fazla arac satmis olmalarina ragmen...
Durum boyle...
Satışlar arttıkça yani daha çok insan elektrikli otomobil tecrübesi yaşadıkça marka algısı daha da düşecek , zira içten yanmalı motorlardaki sorunlar elektrikte yok , arge daha kolay , en önemli yeri pili Panasonic gibi büyük firmaların tekelinde ve bu durum güven veriyor , günümüzde elektrikli otomobile ilgi duyan bir avuç insan markayı değil aracın kabiliyetini detaylı inceliyor , Tesla nın satışlarından da belli değil mi ?
Sahsen katilmiyorum. Elektronik cihazlarda bile marka algisi onemini korurken, suspansiyon ve sase gibi dikkat ve ozen isteyen onemli mekanik sistemleri olan bir urunde marka algisi onemini korur bence.
Elektrikli araçların vergileri bu seviyelerdeyken Türkiye'de elektrik araçların satışlarının artıp yaygınlaşacağını sanmıyorum.Çoğu ülkede çok düşük vergiler alınırken hatta bazı ülkelerde hiç vergi alınmazken bizim ülkemizde şu lansmanı yapılan yerli aracın 400 bg lik versiyonunun yıllık MTV si 11.000 TL civarı.
Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.
Evet beyler, pamuk eller cebe. Sen istiyor yerli otomobil, vereceksin 30-40 gibi. Özellikle şu filolarını tamamen yerli yapmak isteyen yiğitleri piste alalım. Bu işler kolay değil, ateşleyin bakalım üç beş ne çıkarsa bahtınıza.
yerli otomobil diye cıkarılan kacıncı arac bu , 3 müydü?
öncekıler ıcın boyle reklam yapılmadı tabi.
neyse adamlar 40ar bin ön sipariş için para toplar, 2023 de bir sabah uyanırız ya ülkede olmazlar ya da "kandırıldık" derler parasını geri isteyene de fetocu derler.
ilk yerlı arac şeysini duydugumda cok sevınmıştim ama adamlar bildiğin yine gundiklemişler bizi.
Çok mu zor vergide indirim yapmak bir mesai gününde halledilir yahu zaten Cumhurbaşkanının vergilere müdahale yetkisi de var , bakınız : 2020 MTV oranları..
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:40 ----------
size marka konusunda tüketici elektroniğinden de örnek verebilirim , Türkiye de son yıllarda hiç tanınmayan akıllı telefonlar piyasada , Oppo , Honor , Xiaomi , Huawei bunlar ilk aklıma gelenler , insanlar gidip bir Samsung a 5000 lira vermek yerine bu markalardan tercih yapabiliyor , biliyoruzki bunların içindeki parçalar veya teknoloji neredeyse aynı..
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:44 ----------
Herkese cevap vermek zorunda kalıyorum yahu beni Akp li falan zannedecekler ben siyasete çekmeden sadece projenin arkasındaki şirketlere güvenerek yazıyorum , 40 yıl önce Kia da böyle başlamıştı , Ford modellerini taklit ederek bugünlere geldi çekik gözlüler , bizim topraklarımızdaki otomobil tecrübesi inanın onlardan fazla , tek fark onlar kendilerine çalışıyor biz yabancıya :(
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:52 ----------
iki adet link paylaşıyorum , bakınız 1975 de otomobil ile ilgili Kore ile farkımız , biz rally düzenliyoruz onlar otomobil sanayisi ile yeni tanışıyorlar..
https://www.google.com/url?sa=t&sour...iTplpR&cf=1
https://youtu.be/FKbLeJaclTY
Konu sahibi olmama rağmen uğraşmamak adına araya girip cümle bile kurmuyorum.
Zaten ilk başta araçla alakalı düşenceleri mi belirtim.
Alırım desteklerim dedim.
Yinede bilmem kaç yıllık TOBB üyesi olarak projede yer alan bir çok ismi tanıyan bir kişi olarak açık net şunu söyleyeyim.
Bu proje Türkiye adına güzel.
İnsanlar adına bir iş kapısı olacağını için güzel.
Ama bu araç Türkiye nin ihtiyacı olan araba değil.
Bir arkadaş kara düzende olsa ucuz olması lazımdı demiş. HAKLI.
İyi bir şey. Bir yerden başlamak lazımdı.
Gerçi müsade etseler bundan yıllar önce Tarhan da bu araçtan daha iyisini yapardı.
Çok uzatmak istemem.
Siz Tuzla Tersane tarafındasınız sanırım.
Biliyorsunuz bu yıl malum kişilerin bizim başımıza neler sardığını.
Buna rağmen ekmek kapısı olsun diye şahside alırım iş içinde.
Ama...
Kara düzen makul bir araç halka topluma daha faydalı olurdu.
Acikcasi ben de desteklemek istiyorum, sonucta bir cok insana is kapisi olacak. Lakin garanti verilip para yutan otoyol, kopru, hastane, havaalani projeleri gibi eninde sonunda astari yuzunu gececek, uzun soluklu planlanmamis bir proje olma ihtimali beni dusundurmekte. Araclar guzel, haklari da bizim, ama nasil karli hale gelecegini hala anlamis degilim... Ne paylasilan videolarda, ne de burada bununla ilgili makul bir aciklamaya rastlamadim daha...
Kore boyle ani ve buyuk baslamadi mesela, kucuk ve yavas basladi. Direk baskasina luks arac dizayn ettirmedi. Bilakis amele ve uyduruk gorunumluydu ilk modeller, ama harbi harbi "yerli ve milli"ydi. Japonlari taklid edip ogrenerek, kendi halkina satarak basladilar. Hala Kore'deki araclarin buyuk cogunlugu Hyundai ve Kia. Uyduruktu ilk modeller, ama harbi harbi "yerli ve milli"ydi. Ve biraz isi ogrendikten sonra dunyanin en buyuk araba pazari olan ABD'ye acildilar. ABD'de basarili olmalarinin sebebi de sattiklari her arabaya 7 yil 160,000km garanti verdiler, ve muadili Honda ve Toyota'dan $5000-$6000 daha ucuza sattilar. Bu da insanlari cezbetti.
Kar orani arttikca ARGE'ye yatirdilar. Once California'ya dizayn studyosu actilar. Onlar Hyundai'lerin tipini duzeltti, simdiki yakisikli hallerine kavusturdu.
En son Genesis ile luks araba olayina girdiklerinde suspansiyon olayini beceremediklerini anladilar. Sonra LOTUS ile isbirligi kurup onu da ogrendiler.
Yani kurulu duzeni olan parasi bol patron gibi davranip, aracin cogunu baskasina yaptirip, uretimi de dunyaya yayip, yillardir her seyi ozgun yapanlarla dikedik rekabet yapmaya calismadilar, ki bu strateji nasil uzak ya da yakin vadede karlilik saglayacak bilemiyorum dogrusu... Toplamda 16 senelik tecrubesi olan, 1 milyon arac satmis, tum dizayni ve uretimi ozgun olan Tesla'nin kar edemedigi pazarda nasil rekabet edip karlilik saglayacagiz, anlamiyorum...
Elektrikli arabayı yüksek teknoloji yapan şey içindeki motor, pil değil yazılım. Lithium bataryalar 20 yıldan fazladır var. Sırf ben 20 yıldır model araçlarım da kullanıyorum. 3-4 firmanın üretmesi onu yüksek teknoloji yapmıyor. Bugün PLC'ler halen piyasa da hakim 3-5 tane firma var işini iyi yapan ama yüksek teknoloji diye kimse bahsetmez. 10 yılı geçmiştir burada aracını şahsi olarak elektrikliye çevirenler var. Yani içten yanmalı bir motorun karmaşıklığı yok içinde. Bu kadar abartmaya gerek yok. Kârlılık kısmı ise kolay devlet için bknz: 3. köprü vb. Şakası bir yana zaten 5-10 yılda kâr hedeflediklerini zaten sanmıyorum.
Tesla'nın bu kadar tutulmasının sebebi iyi reklam ve otonom. Kore örneği çok saçma geliyor. Hyundai'nin ilk araba yapmaya başladığı dönem zaten otomobil sanayisinin çocukluk dönemi.
Elektrikli devrimi ile yapılmak istenirse arenaya dahil olabiliriz. Zor ama imkansız değil dünya değişiyor.
Hahaha :D yahu bu Tayyip Erdoğan varya, ne diyin ben, sülün Osman kim ya? Fadıl akgündüz halt etmiş, burada Tayyip Erdoğan'dan bahsediyoruz hakkaten tarih yazıyor adam.
Yazsın arkadaş, böyle bir millete bu yakışıyormuş demekki.
Fatih.Met olaya perspektif getirdi. Gel de haksız de...
üretiyor değil üretecek ama Panasonic ile işbirliğinide devam ettireceğiz şeklinde açıklamalar var..
---------- Mesajlar birleştirildi - 05:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:05 ----------
Kore örneğini , bir otomobilin komple imalat tarafını onlardan daha iyi becerebileceğimiz için vermiştim , senin de yazdığın gibi içten yanmalı motor yerine elektrikli olduğu için arge sürecide artık daha kolay..
---------- Mesajlar birleştirildi - 05:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:14 ----------
güzel bir başlık oldu kırıp dökmeden tartıştık , şu filmde (Elektrikli Arabayı Kim Öldürdü) bu başlığa yakışır bence , oldukça ilginç dolaplar dönmüş Amerika da ! http://www.sinematurk.com/film/27836...i-kim-oldurdu/
birşey daha yazayım pilleri değil ama Tesla otomobillerinin bir çok parçası Türkiye de üretiliyormuş , konuyu takip ederken karşılaştığım videolarda duydum ama hangi firma nerede neyi üretiyor bilgisine ulaşamadım.
Hala akıllanamadık. Üretim yapılır. Üretim yapıyorduk zaten..Şuanda Türkiyede Egea yıda üretiyoruz.. Türkiyede bir sürü üretim yapan fabrika var..
Türkiye üretim yaparken dünya ekosisteminin neresinde? Japonya, Kore vs vs.. Bir ürünü yapıyor olmak satacağın anlamına mı geliyor? Nokia, Ericsson, Opel yada Saab neden battı.. Opel milyon adet araba satarken ekonomik çıkmazdan çıkamadı PSA ya geçti.. VW nin 2018 karı 10 milyon üzeri satışla %3..
Türkiyenin ekonomisi, devletin üretimle olan ilşkisi, asgari ücret ekosistemi ve 20 yılı aşkın süredir inşaata dayalı büyüme matematiği bu projeyi başarılı yapamaz..
Bakın çok basit asgari ücretler şöyle ülkelerdeki.. Amerika, Kaliforniya: 2.080 dolar
Almanya: 1.743 dolar
Fransa: 1703 dolar
Polonya: 619 dolar
Çek Cumhuriyeti: 581 dolar
Romanya: 500 dolar
Türkiye: 390 dolar
KArdeşim senin asgari ücretin Romanya lının altındayken. Hangi yerli arabadan bahdediyorsun? Satın alma gücü bitmiş bir ekosistemde üretilmiş otomobilin şansı var mı global pazarda..
Matematik denen şeyin , aklın bittiği yerde ileriye mi? geriyemi gidilir?
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)