Yerli Otomobil Tanıtım Töreni
Reklamlar
-
30 Aralık 2019, 15:53
#101
Motosiklet Eğitmeni
Bu konsept ile seri üretim arasında olası farklar için bir örnek vermek isterim.
Yani sonra hayal kırıklığı yaşanmasın.
Tabi motosiklet dünyasından vereceğim örneği.
Bu aşağıda gördüğünüz Honda VFR 1200 modelinin yıllarca önce honda kullanıcısı bizlere gönderdiği mailde gördüğümüz ve sonra fuarda canlı olarak şahit olduğumuz konsepti
Bu da piyasaya sürdüğü.
Velhasıl bir çok arkadaşın üstünde durduğu gibi bu otomobiller olur da piyasaya çıkarsa bir takım değişiklikler olacağı gibi tüm özellikleri üzerinde barındırmayabilirler.
Henüz fabrika olmaması moralinizi bozmasın.
Biz arısız bal,
sütsüz peynir.
etsiz sucuk
yapabilen bir milletiz.
Fabrikasız otomobil hayde hayde yaparız.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Reklamlar
-
30 Aralık 2019, 19:08
#102
COQ adlı üyeden alıntı
.......Bu konsept ile seri üretim arasında olası farklar.......
Üstad izlediğim bir videoda anlatılıyordu , konsepti sergilenen bir araç üretim kararı alındıktan sonra mühendislerle dizaynırlar arasında büyük çatışma yaşanıyormuş , sonunda kazanan mühendisler oluyor sanırım
gösterimi yapılan otomobillerin böyle fütürist bir görüntüsü yok , markaların güncel satılan suv modellerine benziyor..
-
30 Aralık 2019, 20:02
#103
Bir istisna Valkyrie Rune. Honda nerdeyse aynen seri üretmiş konsepti... Hatta seri üretim konseptten bile güzel.
Gerçi "seri üretim" ama, sadece iki sene boyunca iki bin adet falan üretilmiş galiba. Muhtemelen zarar etti Honda satılan her birinden. Düğmeler ve elcikler bile diğer Honda motosikletlerden farklı.
Mühendis dizaynır çatışmasına gelince, radyatör hususunda bayağı kan çıkmış. Dizayn ekibi kocaman radyatör istememiş, mühendislik 1800cc 6 silindir motosiklete ille de lazım demiş... En sonunda bu güzellikte anlaşmışlar:
-
30 Aralık 2019, 20:05
#104
ewo adlı üyeden alıntı
Bu kadar yorumu yazmadan önce arkadaşın verdiği linke bir baksaydınız iyiydi. Aracın hazır yapılmışı var zaten. Bizimkiler Mondial gibi kendi markalarıyla özel üretim yaptıracaklar. Mondial ne kadar yerliyse bu da o kadar yerli. Mondial ne kadar tasarım yapıyorsa bunlar da o kadar yapmışlar. Tutarsa iyi olur ama zor. Hele ki burada üretileceği falan külliyen yalan. O çapta bir fabrikanin ayakta kalabilmesi için her ay binlerce araç satılması lazım. Gerçi bizimkiler bizim vergilerle fabrikaya ve destekçisi iş adamlarına satış garantisi verecektir, orası kesin.
Bu arada bu forumdaki herkesten daha yerli otomobilci olduğumu iddia ederim. Arkada ciddi bir emek olduğuna ikna olayım, gücüm yeterse her türlü yerli aracı alırım ama öyle bir şey yok. Bana göre kanal muhabbetinin otomobile uyarlanmışıdır o kadar. Amaç yerli otomobil yapmak değil, birilerini zengin etmek, gündem değiştirmek vs. Her zamanki işler yani...
-
30 Aralık 2019, 22:59
#105
hasmet adlı üyeden alıntı
Bir istisna Valkyrie Rune. Honda nerdeyse aynen seri üretmiş konsepti... Hatta seri üretim konseptten bile güzel.
Gerçi "seri üretim" ama, sadece iki sene boyunca iki bin adet falan üretilmiş galiba. Muhtemelen zarar etti Honda satılan her birinden. Düğmeler ve elcikler bile diğer Honda motosikletlerden farklı.
Mühendis dizaynır çatışmasına gelince, radyatör hususunda bayağı kan çıkmış. Dizayn ekibi kocaman radyatör istememiş, mühendislik 1800cc 6 silindir motosiklete ille de lazım demiş... En sonunda bu güzellikte anlaşmışlar:
https://www.motorcyclecruiser.com/si..._View.jpeg.jpg
2004 fuarında sabaha kadar beklemiştim bu motoru, sabaha doğru 3-4 gibi standa gelmişti. O zaman 1000 rr repsollerde ilk kez görücüye çıkıyordu. Birkaçı şu anda rahmetli olan bir kaç arkadaş onları bekliyordu. Bende X11 vardı. O zaman valkyrie ye hayran kalmıştım ve zannederim nazarım değmişti. Bursa da sergilenirken standdan düşürüp deposunu zedelemişlerdi.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.
-
31 Aralık 2019, 00:06
#106
arndiol adlı üyeden alıntı
abi bu haber gerçek ise nasıl hala yerli otomobil diyoruz biz buna onu çözemedim
Hocam Autocar.co.uk Lütfen
Thracian adlı üyeden alıntı
Vaktim olmadığından uzun uzun yazamadım bir türlü.En baştan başlayaylım.Araç ünlü İtalyan tasarım firması Pininfarina tasarımı.Tasarımı Pininfarina'nın yapmış olması bu aracı komple İtalyan yapmıyor.Genelde sıfırdan bir araç tasarlanmayacaksa siz şase ve motoru firmaya verirsiniz yada istediğiniz teknik şartları belirlersiniz ona göre tasarım yapılır.Bu firma şase ve motor geliştirmez sadece görsel tasarım yapar.Başta Ferrari olmak üzere farklı ülkelerden farklı markalar için tasarım yapmıştır.Yani özetle Aracın Pininfarina tasarımı olmasında bir sıkıntı yok.Hatta tam tersine olumlu bir durum.
Araç HKG'nin (Hybrid Kinetic Group) araçları ile ciddi şekilde benzerlik gösteriyor yada bu araçlar baz alınarak tasarlandı.Bence bunda da bir sakınca yok.Sıfırdan şase,batarya,motor ve diğer sistemleri geliştirmek için yılların deneyim birikimi gerekir.Sıfırdan işe başlayacaksanız başka bir aracı alıp onu geliştirip önemli parçalarını kendi ülkeninizde üretebilir hale getirmek yapılacak işlerin en mantıklısıdır.Ferrari diye yere göre sığdıramadığımız marka işe nasıl başladı biliyor musunuz?Alfa Romeo marka araçları alıp modifiye edip üstüne kendi markasını basarak sektöre giriş yaptı sonrasında bu araçlardan elde ettiği deneyim ile kendi araçlarını yapmaya başladı.Kia,Hyundai gibi markalar Japon markalarının fason üretimini yaparak işe başladı.Daha da bir sürü örnek verilebilir.
Öncelikle ben buna ciddi benzerlik değil aynısı derdim.
İkinci olarak HKG yazmışsınız da firmanın italyan falan olduğu algısı oluşuyor yazdığınız koca yazıda.
"Pininfarina and Chinese car company Hybrid Kinetic Group have showcased three concepts at the Shanghai motor show; the K550 and K750 SUVs, and the H600 saloon."
Özetle aletin tasarımı italyan, mal ÇİN!
Gerçekten ama gerçekten yerli ve milli elektrikli otomobil isteyen yılllaaaar önce çıkmış gen otomobile bakabilir.
http://www.genotomobil.com/
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:59 ----------
hasmet adlı üyeden alıntı
Bir istisna Valkyrie Rune. Honda nerdeyse aynen seri üretmiş konsepti... Hatta seri üretim konseptten bile güzel.
Gerçi "seri üretim" ama, sadece iki sene boyunca iki bin adet falan üretilmiş galiba. Muhtemelen zarar etti Honda satılan her birinden. Düğmeler ve elcikler bile diğer Honda motosikletlerden farklı.
Mühendis dizaynır çatışmasına gelince, radyatör hususunda bayağı kan çıkmış. Dizayn ekibi kocaman radyatör istememiş, mühendislik 1800cc 6 silindir motosiklete ille de lazım demiş... En sonunda bu güzellikte anlaşmışlar:
https://www.motorcyclecruiser.com/si..._View.jpeg.jpg
range rover evoque vardır birde. Conceptine en yakın hatta aynı mı neydi alet...
-
31 Aralık 2019, 02:41
#107
drtayfun adlı üyeden alıntı
.......Zaten 5. babayiğit çoktan çekilmiş ortaklıktan , ki kendisi onların arasında otomotiv işinden anlayan tek kişi idi........
Ethem Sayın dan Alıntı :
Yerli Otomobil 27.12.2019 Cuma günü görkemli bir törenle tanıtıldı....törende dikkat çeken bir an da vardı. TOGG’u oluşturan 5 Babayiğit, Zorlu (Vestel), Turkcell, BMC, Anadol Grubu (Isuzu) ve Kıraça Holding (Kök Grubu yani Karsan), törende tam kadro beklenirken, Kök Grubu kurucusu İnan Kıraç’ın yer almadığı görüldü.
Bu durum başlangıçta yerli otomobil heyecanı nedeniyle çok fazla dikkat çekmese de, daha sonra birçok kişi bu soruyu sormaya başladı. “İnan Kıraç törene neden katılmadı?” . Tabi yaklaşık 3 ay önce çıkan bazı söylentilerde, birlikteliğin en önemli ortaklarından olan Karsan’ın TOGG’dan çıkacağı söylentisi yer alıyordu. Bu durum tören sonrası netlik kazandı ve Karsan’ın projeden, söylentilerin olduğu zamanlarda çekildiği netleşti.
Tabi bu kadar büyük bir devlet destekli projede, kimsenin yeri doldurulmaz değil. Ancak 5 babayiğit arasında Karsan’ın yeri çok ama çok farklı diye düşünüyoruz. Bunun nedeni ise, firmanın arkasında yer aldığı bazı önemli ulusal ve uluslararası projeler denilebilir.
New York taksisi
Hatırlanacak olursa 2011 yılında New York şehrinin yeni taksisi seçilmişti. Ford Crown Victoria ve Chevrolet Caprice Classic gibi geleneksel Amerikan otomobilleri yerine, daha modern, çağa uygun ve çok daha düşük tüketim maliyetine sahip araçlar bu seçim öncesi yarışmışlardı.
Her ne kadar Nissan NV200 modeli ile ihaleyi kazansa da, projede türlü elemeleri geçerek ilk 3 arasında yer almayı başaran Karsan V1 konsepti gururumuz olmuştu. Ayrıca Ford da Karsan ile beraber ihaleyi kaybetmişti. Karsan için; ihaleyi kaybetme nedenlerinden bir tanesi olarak “ABD içinde tecrübesizlik” gösterilmişti. Ancak daha sonra yapılan çok çeşitli itiraz ve davalar sonucunda, tek tip araç yerine, Haziran 2018 tarihinden itibaren yaklaşık 30 farklı modelin New York Taksisi olarak kullanılabileceği kesinleşmişti.
Diğer taraftan Karsan’ın girişimde bulunduğu tek proje New York taksisi de değil. Hali hazırda Amerikan Posta şirketi (USPS) araçları da değişim sürecinde ve Karsan da, birçok önemli üreticinin arasından sıyrılarak ilk 6’ya girmiş durumda. Ancak Eylül 2019 tarihinde açıklanması gereken karar şimdilik 1 yıl ertelendi. USPS’in satın alacağı 189bin adet aracın, sadece tek bir tedarikçiden değil, birçok tedarikçiden de temin edilebileceği konuşuluyor.
Tabi firmanın eşsiz ABD tecrübeleri yanında, Türkiye içinde artık seri üretimini yaptığı modeller de dikkat çekici. Jest minibüs ve Atak otobüslerin tam elektrikli versiyonları halen satışta. Ancak her 2 aracın da elektrikli motor sistemlerinin BMW i olduğunu da belirtmeden geçmeyelim.
Kısacası Karsan, gerek yurtiçi gerekse de yurtdışı anlamında, elektrikli araçlar hakkında çok önemli tecrübelere sahip. Ayrıca TOGG içinde elektrikli araç üreten tek firma da onlardı ve bu konudaki tecrübeleri tartışılmaz. Bu nedenle yerinin kim tarafından doldurulacağı ciddi şekilde merak konusu. Ancak şunu da belirtmekte fayda var. Bu ayrılık konusunda ne TOGG’dan ne de Karsan’dan henüz herhangi bir açıklama yapılmadı. Bu nedenle gelişmeleri farklı yayınlarda sizlere ileteceğiz.
Peki ama Karsan neden TOGG’dan ayrıldı?
Bu konuda henüz kesin bir açıklama yer almıyor ancak çok çeşitli söylentiler de yer alıyor. İlki; Karsan’ın da içinde bulunduğu Kök Grubu kurucusu İnan Kıraç’ın 3 ay önce ifade ettiği sağlık sorunları.
Bir diğeri ise halen ekonomi çevrelerinde güçlü bir şekilde dillendiriliyor. Hatırlanacak olursa İnan Kıraç’ın, yaklaşık 10 ay önce yapılan açıklamalarda, Fransa’da dolandırıldığı açıklanmıştı. Kıraç’ın verdiği bilgiye göre, kendisini Fransız bir bakan olarak tanıtan uluslararası bir dolandırıcılık şebekesi elemanı, onu 4.1 milyon Euro dolandırmıştı.
Ancak Fransız televizyonlarından aktarılan haberlerde, bu değerin belki de 10 kat, yani 41 milyon Euro olabileceği belirtiliyor. İşte bu nedenle de Kök Grubu’nun, büyük bir darboğaza girmiş olabileceği söylentileri yer alıyor.
Ancak yerli oto projesinin 22 milyarlık bir proje olduğu ve yaklaşık 3 yıl sonra ilk üretimi yapmayı planladığı düşünülürse, proje içinde bu kadar önemli role sahip firmanın 41 milyon Euro için ayrılmasına göz yumulması beklenemez diye düşünüyoruz. Yani sanki işler olduğundan çok daha karışık ve çetrefilli gibi görünüyor. Otomobil ve çelik konularında tecrübeli Borusan Holding’in de Kök Grubu’na talip olabileceği ve TOGG’da yer alabileceği konuşuluyor.
-
31 Aralık 2019, 08:41
#108
Güzelim memleketimde her işadamı yada parası olan her işten anladığı için özellikle bu "Zorlu (Vestel), Turkcell, BMC," yi bir araya getirmek te dahiyane bir fikir.. Bu memleket otomobil üretir.. Neden üretemesin? Romanya bilr Daciayı üretmişti sonra renault grubu satın aldı.. İran hali hazırda otomobil üretiyor.. Türkiye otomobil yedek parçasında çok ileride ve kaliteli bir tedarikçi dünya çapında..
Lakin keşke otomobil pazarına hakim otomobili bilen insanlara bu konular sorularak bu girişimler yapılsaydı.. Kazın ayağı otomotiv camiasında hiçte dışardan göründüğü gibi degil.. Dünya otomotiv sektörünü domine eden 5 grup var.. Yıllık satışları 10 milyon adetlerin üzerinde bu grupların ve yıl sonu açıkladıkları kar oranları %3-%5 arasında.. Zarar etmemek için konsolide olmaya çalışıyorlar ve bir sürü ortaklık oluyor.. Örn. Mercedes, Nisssan, Renault gibi..
Şimdi sen otomobil üreteceksin ama nasıl satacağının ekosistemi hakkında hiçbir fikrin yok.. Aynı yap işlet devret modellerinde olduğu gibi.. Yolları köprüleri doğru hesaplayamadıkları yada Tank Palet fabrikasının durumunu öngörememek gibi.. Temsa denen ve alanında önemli ihracatlara imza atmış çok değerli bir üretim üssünün konkordato ilan etme nedeni nedir? Bu devlet beton ve inşaatın haricinde hangi sanayiciyi yada özgün projeyi destekledi? Bir uyanıp kendimize gelelim..
Bu otomobil teknik olarak üretilir ancak önce yerli pazarda maliyetini çıkarması gerekir.. Buda bir asgari ücretlinin en fazla 20 maaşı ile yerli arabayı alabilmesi demek ki bu memlekette bunun olacağına inanan varsa diyecek birşeyim yok.. Türkiyede binek otomobil pazarı 500 bin ila 800 bin arasında seyrediyor son 5 yıldır.. Bu ülkenin binek otomobil pazarı yerli otonun maliyetini destekleyemez.. Global pazara açılmanız gerekiyor ancak network oluşumu otomobil sektöründe 25 yıllardan başlar.. Örneği şu Mazda iyi arabadır ancak sen mazdayı Türkiyede almazsın nedeni satın aldıktan sonra hangi servise götürürüm diye düşünürsün ve 2. el piyasası bozuktur..
Kardeşim bu devlet şuan itibarı ile senin Türkiyede üretilen fabrikası olan Renault tan Hyundaiden Fiaattan dünyanın ÖTV sini alıyor.. Parmagını kıpırdatmadan elin oğlunun argesini yapıp ürettiği arabadan vatandaşı satın aldığında Yüzlerce milyar lira para kazanan devlet yerli arabayla bu tatlı paradan vazgeçecek öylemi
Yerli arabamız , görünen o ki hiçbir ticari projeksiyonu öngörülmeden aynı yap işlet devret modeli projeler gibi saldım çayıra mevlam kayıra modeli çıkmış gibi bir durum var.. Ekosistemi planlanmamış bir markanın dünya ölçeğinde fiyat rekabetine girebileceğini düşünmek büyük hatadır..
Sunumu yapılan aracın 250 bin TL lerin altında fiyat etiketi olması çok zor bugunun şartları ile.. Türkiyede 250 bin TL ve üzeri araç pazarının %15 ine ancak tekabul eder.. Yani aslında 50 bin ile -100 bin max. satış potansiyeli var demek bugunun koşullarında.. Uzmanlar diyorki maliyet optimizasyonu için minimum 200 bin üretmen lazım.. HErkes arabayı çok begenmiş ancak bu araba gerçekten ihtiyaç olacak bir araç değil.. Herşey maliyet ve fiyat ile ilişkili..
Dİyeceğim o ki yaparsın arabayı ancak kısa bir süre sonra zarar ediyoruz diyerek katarlılara falan satarsın.. Hala bu arabanın nasıl karlı bir yatırıma dönüşeceğini anlatan kimse yok CEO su dahil...
-
31 Aralık 2019, 09:29
#109
Adeta çocuğu aylak aylak gezmesin diye holding patronu adamın çocuğuna pahalı bir şirket teslim etmesi gibi.
-
31 Aralık 2019, 09:55
#110
toreador adlı üyeden alıntı
Adeta çocuğu aylak aylak gezmesin diye holding patronu adamın çocuğuna pahalı bir şirket teslim etmesi gibi.
Aynen öyle.. Atladığım bir dip notu ileteyim, yerli marka orta sınıf bir binek aracı asgari ücretlinin satın alamadığı dünyada hiçbir bir ülke yoktur..
-
31 Aralık 2019, 10:42
#111
vallahi araç çıktığında gözlerim kamaştı. Muazzam dedim fakat biraz araştırıp google yazdıktan sonra hayal kırıklığına uğradım. Hani herkeste google yokmu bilemiyorum. Aracın yıllar önce tasarlandığı belli. Benim bu olaydan anladığım şu biz yerli bir otomobil yapmadık yapılı bir otomobilin haklarını satın alarak varolan bir ürünü millileştirdik. Bu bana mondial markasını hatırlattı. Hani dünyanın heryerinde farklı isimlerle satılan motorlara burada mondial etiketinin vurulması gibi. İnşallah bu arabaların senaryosu ona benzemez. Neyse bu araç türk malı diye almanlara japonlara satılacaksa süper. Ama hedef olarak bazı büyük markaların araç satışı yapmadığı ülkeler seçilecekse dümen nereye kadar döner bilemiyorum.
Beni asıl üzen şu. Konuya yazan arkadaşların yorumlarından gördüğüm kadarıyla türkiyede daha önceden gen otomobil ve benzeri girişimler olmuş ve devlet hiç desteklememiş neden ? Acaba onların hatrı sayılır dostları mı yokmuş ? Hatta bizlere çok yakın bir isim motosiklet yapan tarhan telli bile trafiğe çözüm üretecek yeni taksi modelleri tasarlamıştı.
Koskoca temsa geçtiğimiz günlerde konkordato ilan etti. Devlet başka tasarımları dünyanın parasını vererek millileştirmek yerine neden elindekilere destek vererek güçlendirmedi ? Yani sürekli kullanımda olan her tür adamı taşıyan koca koca otobüsler yapan firma şuncacık otomobili yapamaz mıydı ?
Tavsiyem şu bence yerli otomobili savunsanızda savunmasanızda birbirinize kötü yorum yapmayın. Çünkü işin arkasında bizim bilmediğimiz çok iş döndüğü belli. Bugün yaptığınız yoruma yarın bakıp pişman olmaktansa birbirinizi kırmayın daha iyi. Biz motosikletimizin aksesuarlarına bakımına bakalım. Gerek yok boş yere gruplaşmaya insan kırmaya.
-
31 Aralık 2019, 11:00
#112
rollcycle adlı üyeden alıntı
Neyse bu araç türk malı diye almanlara japonlara satılacaksa süper. Ama hedef olarak bazı büyük markaların araç satışı yapmadığı ülkeler seçilecekse dümen nereye kadar döner bilemiyorum.
Mümkün değil Almana Japona satılması. Çünkü Tesla dan daha ucuza maletmesi mümkün değil. Bu arada Tesla Çin'de de üretime de başladı.
Almanya ve Japonya gibi ülkelerde rekabet edebilmesi için fiyatı devletin sübvanse etmesi gerekir. Bu da elin Hans'ının Yoko'sunun arabasının parasının bir kısmını vergilerimizle ödememiz demek.
Araç ayağa kalkana kadar yerli pazarın desteklemesi gerekir. Lakin bu araçlar yerli pazarla uyumlu değil. Gövde gösterisine uygun, ancak gerçekçi değil.
Nasıl kârlı hâle gelecek?
-
31 Aralık 2019, 11:34
#113
Türkiye akıl dışı ve sadece şovmenlerin prim yaptığı & yaptırıldığı bir ülke oldu. İşimiz gücümüz şov..
Bir tarafta yerli otomobil sunumu.. Dİğer tarafta 2.324 lira asgari ücret, diğer tarafta elektriğe , doğalgaza gelen zam.. Taşıt sahibi olanlar için de yeni Muayene zammı, MTV zammı , zaten rutin gelişen akaryakıt zammı?
Bu şovlar bitirdi bizi.. Rasyonel akla , matematiğe gerçeğe dönüş çok uzak sanki.. Asıl trajedi ise asgari ücreti bir alman vatandaşının 18 aylık ücretiyle sıfır km. bir VW GOLF alabildiğini fark edemeyip Almanlar bizi kıskandı diyecek kadar basiretsiz ve gerçeklerden uzak olmak galiba...
-
31 Aralık 2019, 13:06
#114
hasmet adlı üyeden alıntı
Mümkün değil Almana Japona satılması. Çünkü Tesla dan daha ucuza maletmesi mümkün değil. Bu arada Tesla Çin'de de üretime de başladı.
Almanya ve Japonya gibi ülkelerde rekabet edebilmesi için fiyatı devletin sübvanse etmesi gerekir. Bu da elin Hans'ının Yoko'sunun arabasının parasının bir kısmını vergilerimizle ödememiz demek.
Araç ayağa kalkana kadar yerli pazarın desteklemesi gerekir. Lakin bu araçlar yerli pazarla uyumlu değil. Gövde gösterisine uygun, ancak gerçekçi değil.
Nasıl kârlı hâle gelecek?
Gayet mümkün.
-
31 Aralık 2019, 13:24
#115
YasinC adlı üyeden alıntı
Gayet mümkün.
Dedi ve oldu...
Komiksiniz... gerçekten çok komik...
-
31 Aralık 2019, 15:08
#116
Yine her zamanki gibi ikiye ayrışmış fikirler. Bir kısım baya ümitlenmişken diğer kısım büyük endişeyle yaklaşıyor ve haksız da sayılmazlar.
Nihayetinde yöneticilerin geçmiş karneleri belli.
Ancak atlanan nokta şu; şov amaçlı veya sırf oy koparmak adına da olsa eğer bu proje için gerçekten bir fabrika kurulacak, üretim tesisleri açılacak ve bu tesislerde arabalar ve şarj istasyonları üretilecekse ben bu projeyi desteklerim. (Bakın sözlerimden siyasi partiyi destekleyeceğim anlaşılmasın, projeyi desteklerim diyorum)
Sonuçta "kanal istanbul" gibi akla ziyan saçma sapan bir projeye fon aktarılacağına, varsın elektrikli otomobil fabrikası kurulsun. "Yüzlerce fabrikayı özelleştiren zihniyet gelip bir fabrika kursa ne olacak" diye eleştirenler de haklı ancak 1 fabrika 1 fabrikadır.
İşin en güzel yanı bu sefer bu vaatlerinin vadesi kısa, 2022 yılında fabrika bitecek ve ilk otomobiller banttan çıkmaya başlanacak dendi. Ayrıca fabrika da Bursa-gemlikte kurulacakmış.
Buda demektir ki 2020 ocakta ilk kepçeyi vurmaları ve 2021 de ise fabrikanın kaba inşaatının bitmesi, iç kısım üretim hatlarının kurulmaya başlanması şart.
Allah sağlık sıhhat ve ömür verirse 2020 ve 2021 yıllarında bizzat gemliğe her ay fabrika inşaat alanına uzaktan bir göz atmaya gideceğim, şantiye tecrübem olduğundan kuru kalabalık mı yapılıyor yoksa gerçekten bir fabrika kuruluyor mu konusunda görüşlerimi paylaşacağım.
Şuanda kesin bir yorum yapmak için çok erken, zaten 2 yıl içerisinde her şey ortaya çıkacak, bekleyelim ve görelim.
-
31 Aralık 2019, 15:22
#117
milli menfaatlerin gözetileceği her projeye destek olmak icap eder, lakin başka menfaatlerin milli menfaat diye pazarlanmasına da aynı milli duygularla karşı çıkmak icap eder
bu mesele, genel hatlarıyla ortaya çıkmış, durumu netleşmiş bir şey değil
o halde daha fazla konuşmak, "doğmamış çocuğa don biçmek" olur
asıl konu erken seçimdir sanırım
-
31 Aralık 2019, 15:37
#118
Bir kopya daha var... Aiways U5
EuroNcap 3 yıldızlı hemide...
https://youtu.be/svb40cfUXWg
-
31 Aralık 2019, 17:17
#119
Bu araç yerli falan değil.
-
31 Aralık 2019, 18:21
#120
http://www.milliyet.com.tr/galeri/ye...n-tl-6112589/1
Yukarıdaki habere göre 30-40 bin ön ödeme toplanmaya başlanacakmış.
Daha fabrikası kurulmamış bir araç için ön ödeme toplanması ???
Bu haber doğru mu?
Haberi yapanın kim olduğuna bakarak bir propoganda ile karşı karşıya olduğumuzu anlamak güç değil.
Yerli otomobil üretimi ne zaman olur bilemem.
Yüzde yüz yerli mi olur, yabancı kaynaklar mı kullanılır onu da bilemem.
Pompalanan propogandalara bakarak yerli otomobilden önce seçim göreceğimizi biliyorum..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)