Balata dediğiniz 200-300 tl. Başka parçalar için de geçerli bu. Bundan tasarruf etmek için 500-1.000.000 liralık araç mı alınır ? Tamamen mantıksız, ticari açıdan anlamsız. Dediğim gibi , zengin oyuncağı. Düşünün ki bir şey olsa servisi bile yok.
Basit bir yönünü söyledim. Bugün ucuza araç yok 3008 260 bin liradan başlıyor. Ford Kuga bile 200 bin lira. Fiyat konusunda zaten hiç bir şey belli değil. Ancak işletim maliyeti elektrikli aracın yok hükmünde. Şehir içi günlük kullanımda yakıt maliyetini katmıyorum bile. Bugün 50-60 bin liralık 159'un 3-4 ayda bir bakım masrafı 1000 lira tutuyor sürpriz çıkmaz ise.
Elektrikli vs otto motor tartışması yapmak bile saçma.
Bugün bir marka oluşturmak isteniyorsa otto motorlu bir araç ile zaten kulvara girmek imkansıza yakın. Umarım ticari olarak başarı sağlanır. Ticari başarı olmazsa ne ürettiğinizin zaten anlamı kalmıyor. Taşeronluktan bir şekilde çıkmak gerekli.
E bir video da siz çekin Tesla ile direk kaynağından görelim
yahu Haşmet sağdan soldan diyorsunda altımızda Tesla yok elbette kullananların deneyimlerini izliyoruz , şimdi burda 20 tane link paylaşmanın gereğide yok..
elbette menzil yada şarj süresi modele yada opsiyona göre değişiklik gösterir , uzun yol videolarında akünün ortalama %70 i bittiğinde 350 km ye yaklaşıyorlar , birkaç videoda ise super hızlı şarjı göstermek için 40 TL kadar harcayıp kullanıyor , daha yavaş istasyonlar neredeyse bedava , gelinen son nokta itibarı ile 8 dakikada 300 km menzil doğru , heryerde elbette olmayabilir en yeni teknolojiden bahsediyoruz..
bu sakızı daha ne kadar çiğnemeyi düşünüyorsunuz?
dostum biz mühendis kafası yaşıyoruz , teknoloji , dizayn , imalât , fabrika , tulum giyen hatun :D işte bunlar hakkında konuşmak bünyemize iyi geliyor , ama sen siyasetten uzak duramadığın için olsa gerek konu başka yöne doğru ilerlediğinde sıkılabilirsin , tavsiye : abonelikten çık linkine tıklayınız.
Bu bilgiyi nereden aldığını sorabilirmiyim?
Webden aradım, adamların Pejoya yaptığı son tasarım 2005 yılında ve 1007 modeli.
Zaten firma 2012 yılında otomobil departmanını kapatmış.
Yani adamların son dizayn ettiği araba 2012 yılında yaptıkları Ferrari F12 Berlinetta
TOGG konseptine kadar başka bir araç yapmamışlar.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Bence tartışmanın geri kalan kısmında "tulum giyen hatun" olayına odaklanalim ne dersiniz? @Nikkfurie'ye bu parlak fikri yahut fantezisi için teşekkür ediyoruz. Bence bir 10 sayfa daha yolu var
Ona dizayn ettirip, buna ürettirip, şuna da satıp nasıl marka olacağız, nasıl rekabet edeceğiz? Mümkün mü Allah aşkına?
"Beton'a yatırım yapmaktan iyidir" mantığını anlıyorum, ancak para tuzağı bir başka şov olması durumu kuşkulandırmıyor mu sizi?
Daha yeni dünyaya otobüs ve kamyon satan Temsa konkordato ilan etti yahu. Geçtiğimiz yaz da İsviçreli şirkete satılmış. Hazır yerli üretim yapan yerli şirketimiz ekonomiden dolayı göçerken, ona buna şuna otomobil fantazisi size hiç mi uçuk gelmiyor?
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:01 ----------
Ben biliyordum zaten @Nikkfurie boş konuşmaz. Bak ön çalışma hazırmış bile.
Temsa ya yerli diyebiliyorsanız Togg da yerlidir , Temsa dizel motoru japon Mitsubishi den şanzımanı amerikan Allison dan alıyor..
ürettiği araçların fikri mülkiyeti kendine ait (elektrikliler hariç Aselsan la ortak ) ve satışlarda herhangi bir olumsuzluk yok konkardatonun sebebi bakınız şu linkte Aralık 2019 da açıklanmış
https://haberglobal.com.tr/ekonomi/t...o-karari-20748
Şu açıdan arada büyük fark var:
Bu fabrika, çalışanları, dünyaya otobüs ve kamyon üretip satarak kendini çevirip kâr edebiliyor(du).
Bu açıdan bakarsanız Temsa var. Togg yok. Daha doğrusu nasıl rekabet edip bu hele gelebileceği ile ilgili kimse makul bir açıklama yapmış değil.
Haşmet ağa KTM'nin tasarımını kim tasarlıyordu? Nereliydi?
Bu tasarım ve üretim kısmı muhabbeti boş beleş tartışma. Marka sana ait, hakları sende ise satış ve pazarlamasını yapıp ticari başarı elde ediyor isen bunu tartışmanın anlamı yok.
Aston Martin ne kadar İngiliz, VW ne kadar Alman ise o kadar Türk malı olur.
Alınılabilirlik konusunda bişeyler yazmak gerekiyor.
Örneğin bir fransız markası olan peugeot 11.950 avroya 108 modelini satıyor. Ya da linkte de göreceğiniz üzre 2390€ verip ayda 100 avroya kiralayabiliyorsunuz.
Renault ve Citroen de bu tür ucuz otomobiller satıyorlar.
Velhasıl bir asgari ücretli 9 aylık maaşıyla bir otomobil sahibi olabiliyor.
Ben biraz lüks istiyorum dersen 33.300 euro verip 508 alabilirsin.
Tabi 30.000€ verip bir mercedes Classe A da alabilirsin.
Gördüğünüz gibi bunlarda en fazla 20 asgari ücrete denk geliyor.
TOGG için 250bin lira iyimser tahminler 100 asgari ücret yapıyor.
100 asgari ücret verince burada şu arkadaşa binersin.
Ya da şundan 2 tane alır bir gün siyahına bir gün beyazına binersin.
Yanlış anlaşılmasın bunları özencik yapmak için değil, nasıl kazık yediğinizin farkına varın diye yazıyorum.
Kendi ülkenin insanı için lüks olan bir otomobili dünyaya pazarlamak kolay iş değil.
Ama 250bin fiyatı avroya çevirince 40bin € yapıyor ve elektrikli bir otomobil için yüksek bir fiyat değil.
Yani avrupada satabilir.
Bu fiyatlarda tutabilirse.
Bu durum Türkiye ekonomisine katkı sağlar mı?
Sağlar.
Tabi para kazanabilirse.
Bu arada 2023 hedefleyen arkadaşlar biraz daha bekleyecek.
Çünkü TOGG için hedeflenen yatırım süresi 13 yıl ve gerekirse 6 yıl daha opsiyonlu.
Belge internette dönüyordu bulabilirsem buraya eklerim.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
tamamen elektrikli otomobillere hiç sıcak bakmazdım bir dönem. "öyle şeymi olur yahu araba dediğin benzinli olur" derdim arkadaşlarla tartışırken. son bir yıldır acayip derecede ilgi duymaya başladım. kaldı ki param olsada bitane tesla s model alsam diyorum kendi kendime TOGG nasıl olur bilmiyorum. lakin 150 bin türk lirası civarında olursa arabamı satıp almayı düşünebilirim. şuan herkes çok iyimser durumda araca karşı çünkü büyük bir devrim olucak bu araba türkiye için. belkide kronik problemler alıp başını gidecek, millete saç baş yolduracak. kim bilebilir ? zamanla göreceğiz bakalım. eğer öyle olursa da ki inşallah olmaz, bir tesla sahibi olmayı planlıyorum. bakalım hayırlısı olur umarım yıllardır başarılarının önü kesilmiş türk mühendislerine güvenimiz tam...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)