Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
9. sayfa BirinciBirinci ... 78910111959 ... SonuncuSonuncu

Yerli Otomobil Tanıtım Töreni

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #161

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Alıntı YasinC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yalnız şunu anlamadım elektrikli aracın (kullanıcı)işletme maliyetini yüksek kılan nedir?
    O kadar pahalı bir aracı sırf elektrik az yakar diye almak saçmalık. Zengin oyuncağı şu anki durumda.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #162
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Alıntı drtayfun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O kadar pahalı bir aracı sırf elektrik az yakar diye almak saçmalık. Zengin oyuncağı şu anki durumda.
    Elektrikli az yakmaktan ziyade bakım masrafları yok hükmünde. 2015 de çalıştığım yerin genel müdürü almıştı. Daha balataları dahi değişmedi.

  3. #163

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Balata dediğiniz 200-300 tl. Başka parçalar için de geçerli bu. Bundan tasarruf etmek için 500-1.000.000 liralık araç mı alınır ? Tamamen mantıksız, ticari açıdan anlamsız. Dediğim gibi , zengin oyuncağı. Düşünün ki bir şey olsa servisi bile yok.

  4. #164
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Basit bir yönünü söyledim. Bugün ucuza araç yok 3008 260 bin liradan başlıyor. Ford Kuga bile 200 bin lira. Fiyat konusunda zaten hiç bir şey belli değil. Ancak işletim maliyeti elektrikli aracın yok hükmünde. Şehir içi günlük kullanımda yakıt maliyetini katmıyorum bile. Bugün 50-60 bin liralık 159'un 3-4 ayda bir bakım masrafı 1000 lira tutuyor sürpriz çıkmaz ise.

    Elektrikli vs otto motor tartışması yapmak bile saçma.


    Bugün bir marka oluşturmak isteniyorsa otto motorlu bir araç ile zaten kulvara girmek imkansıza yakın. Umarım ticari olarak başarı sağlanır. Ticari başarı olmazsa ne ürettiğinizin zaten anlamı kalmıyor. Taşeronluktan bir şekilde çıkmak gerekli.

  5. #165
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW1200GS/PiaggioMedley/SymNHX125-Jet14
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar, bilgi kirliliği oluşturmamak adına sağdan soldan duyduklarınızı ya da aklınızda kalanları yazmadan önce kontrol etmenizi önereyim.


    Piyasada böyle bir şarj aleti yok. Amerika'da yolda mevcut en hızlı şarj aletiyle 300km şarj için 30 dakika beklemeniz lazım. Daha yeni çıkan ve sadece bir yere test amaçlı yerleştirilen üçüncü nesil şarjerlar ise bu süreyi 20 dakikaya indiriyor. 8 dakika olan yeni bir icat. Fakat yeni icatların piyasaya sunulması uzun süre alıyor, bazen problemlerden dolayı sunulmuyor bile...





    8 dakikada şarj olan Tesla olmadığı gibi süper kapasitor içeren Tesla araba da yok.

    Sadece süper kapasitor şirketine yatırım yaptı Tesla. İleride kullanılabilir. Ancak süper kapasitörler hâlâ pratikte pile alternatif değil.

    Bu arada yarım saatte de pilin %70'i doluyor, hepsi değil. Tam doldurmak için daha da beklemek lazım. Aracın menzili 450km. Bu arada bu menziller de şehir içi. Otoban menzili çok daha düşük.

    Tesla ile uzun yol teoride mümkün, pratikte aklı başında kimsenin yapacağı şey değil. 7 saatlik yol oluyor 13 saat... Bu konuda Car and Driver dergisinin zamanında yaptığı uzun yol sürüşü testini okumanızı tavsiye ederim...
    E bir video da siz çekin Tesla ile direk kaynağından görelim

    yahu Haşmet sağdan soldan diyorsunda altımızda Tesla yok elbette kullananların deneyimlerini izliyoruz , şimdi burda 20 tane link paylaşmanın gereğide yok..

    elbette menzil yada şarj süresi modele yada opsiyona göre değişiklik gösterir , uzun yol videolarında akünün ortalama %70 i bittiğinde 350 km ye yaklaşıyorlar , birkaç videoda ise super hızlı şarjı göstermek için 40 TL kadar harcayıp kullanıyor , daha yavaş istasyonlar neredeyse bedava , gelinen son nokta itibarı ile 8 dakikada 300 km menzil doğru , heryerde elbette olmayabilir en yeni teknolojiden bahsediyoruz..

  6. #166
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
    bu sakızı daha ne kadar çiğnemeyi düşünüyorsunuz?
    fatih.met ve espresso bunu beğendiler.

  7. #167
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW1200GS/PiaggioMedley/SymNHX125-Jet14
    Alıntı The Dude adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu sakızı daha ne kadar çiğnemeyi düşünüyorsunuz?
    dostum biz mühendis kafası yaşıyoruz , teknoloji , dizayn , imalât , fabrika , tulum giyen hatun :D işte bunlar hakkında konuşmak bünyemize iyi geliyor , ama sen siyasetten uzak duramadığın için olsa gerek konu başka yöne doğru ilerlediğinde sıkılabilirsin , tavsiye : abonelikten çık linkine tıklayınız.

  8. #168
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
    olur.
    öyle yapayım.

  9. #169
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı YasinC adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Yakın zamanın çok güzel bir örneği var. Bknz: Pejo 3008 adamları geri hayata döndürdü.
    Bu bilgiyi nereden aldığını sorabilirmiyim?
    Webden aradım, adamların Pejoya yaptığı son tasarım 2005 yılında ve 1007 modeli.
    Zaten firma 2012 yılında otomobil departmanını kapatmış.
    Yani adamların son dizayn ettiği araba 2012 yılında yaptıkları Ferrari F12 Berlinetta
    TOGG konseptine kadar başka bir araç yapmamışlar.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  10. #170
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Bence tartışmanın geri kalan kısmında "tulum giyen hatun" olayına odaklanalim ne dersiniz? @Nikkfurie'ye bu parlak fikri yahut fantezisi için teşekkür ediyoruz. Bence bir 10 sayfa daha yolu var

  11. #171
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW1200GS/PiaggioMedley/SymNHX125-Jet14
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence tartışmanın geri kalan kısmında "tulum giyen hatun" olayına odaklanalim ne dersiniz? @Nikkfurie'ye bu parlak fikri yahut fantezisi için teşekkür ediyoruz. Bence bir 10 sayfa daha yolu var
    bence gayet keyifli olur ama başka bir başlıkta devam edilebilir tulumlu hatunlara :D

    hatta benim bir başlığım vardı "fotoğraf çalışmaları" diye orada vardı kendi çekimlerim ama görseller uçmuş :/

  12. #172
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı YasinC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Prototiplerin, hatta seri üretimin dahi başka ülkede yaptırılmasının bir eksi yanı yok. Marka oluşturulup dünyada bu markayı benimsetmek başarı.
    Ona dizayn ettirip, buna ürettirip, şuna da satıp nasıl marka olacağız, nasıl rekabet edeceğiz? Mümkün mü Allah aşkına?

    "Beton'a yatırım yapmaktan iyidir" mantığını anlıyorum, ancak para tuzağı bir başka şov olması durumu kuşkulandırmıyor mu sizi?

    Daha yeni dünyaya otobüs ve kamyon satan Temsa konkordato ilan etti yahu. Geçtiğimiz yaz da İsviçreli şirkete satılmış. Hazır yerli üretim yapan yerli şirketimiz ekonomiden dolayı göçerken, ona buna şuna otomobil fantazisi size hiç mi uçuk gelmiyor?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:01 ----------

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence gayet keyifli olur ama başka bir başlıkta devam edilebilir tulumlu hatunlara :D

    hatta benim bir başlığım vardı "fotoğraf çalışmaları" diye orada vardı kendi çekimlerim ama görseller uçmuş :/
    Ben biliyordum zaten @Nikkfurie boş konuşmaz. Bak ön çalışma hazırmış bile.

  13. #173
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW1200GS/PiaggioMedley/SymNHX125-Jet14
    Temsa ya yerli diyebiliyorsanız Togg da yerlidir , Temsa dizel motoru japon Mitsubishi den şanzımanı amerikan Allison dan alıyor..

    ürettiği araçların fikri mülkiyeti kendine ait (elektrikliler hariç Aselsan la ortak ) ve satışlarda herhangi bir olumsuzluk yok konkardatonun sebebi bakınız şu linkte Aralık 2019 da açıklanmış

    https://haberglobal.com.tr/ekonomi/t...o-karari-20748

  14. #174
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu bilgiyi nereden aldığını sorabilirmiyim?
    Webden aradım, adamların Pejoya yaptığı son tasarım 2005 yılında ve 1007 modeli.
    Zaten firma 2012 yılında otomobil departmanını kapatmış.
    Yani adamların son dizayn ettiği araba 2012 yılında yaptıkları Ferrari F12 Berlinetta
    TOGG konseptine kadar başka bir araç yapmamışlar.
    3008'i de pejo dışından biri tasarladı. Pininfarina diye belirtmedim dikkat ederseniz.

  15. #175
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Şu açıdan arada büyük fark var:



    Bu fabrika, çalışanları, dünyaya otobüs ve kamyon üretip satarak kendini çevirip kâr edebiliyor(du).

    Bu açıdan bakarsanız Temsa var. Togg yok. Daha doğrusu nasıl rekabet edip bu hele gelebileceği ile ilgili kimse makul bir açıklama yapmış değil.

  16. #176
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ona dizayn ettirip, buna ürettirip, şuna da satıp nasıl marka olacağız, nasıl rekabet edeceğiz? Mümkün mü Allah aşkına?

    "Beton'a yatırım yapmaktan iyidir" mantığını anlıyorum, ancak para tuzağı bir başka şov olması durumu kuşkulandırmıyor mu sizi?

    Daha yeni dünyaya otobüs ve kamyon satan Temsa konkordato ilan etti yahu. Geçtiğimiz yaz da İsviçreli şirkete satılmış. Hazır yerli üretim yapan yerli şirketimiz ekonomiden dolayı göçerken, ona buna şuna otomobil fantazisi size hiç mi uçuk gelmiyor?[COLOR="Silver"]
    Haşmet ağa KTM'nin tasarımını kim tasarlıyordu? Nereliydi?

    Bu tasarım ve üretim kısmı muhabbeti boş beleş tartışma. Marka sana ait, hakları sende ise satış ve pazarlamasını yapıp ticari başarı elde ediyor isen bunu tartışmanın anlamı yok.

    Aston Martin ne kadar İngiliz, VW ne kadar Alman ise o kadar Türk malı olur.

  17. #177
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alınılabilirlik konusunda bişeyler yazmak gerekiyor.
    Örneğin bir fransız markası olan peugeot 11.950 avroya 108 modelini satıyor. Ya da linkte de göreceğiniz üzre 2390€ verip ayda 100 avroya kiralayabiliyorsunuz.
    Renault ve Citroen de bu tür ucuz otomobiller satıyorlar.
    Velhasıl bir asgari ücretli 9 aylık maaşıyla bir otomobil sahibi olabiliyor.
    Ben biraz lüks istiyorum dersen 33.300 euro verip 508 alabilirsin.
    Tabi 30.000€ verip bir mercedes Classe A da alabilirsin.
    Gördüğünüz gibi bunlarda en fazla 20 asgari ücrete denk geliyor.

    TOGG için 250bin lira iyimser tahminler 100 asgari ücret yapıyor.
    100 asgari ücret verince burada şu arkadaşa binersin.


    Ya da şundan 2 tane alır bir gün siyahına bir gün beyazına binersin.


    Yanlış anlaşılmasın bunları özencik yapmak için değil, nasıl kazık yediğinizin farkına varın diye yazıyorum.
    Kendi ülkenin insanı için lüks olan bir otomobili dünyaya pazarlamak kolay iş değil.
    Ama 250bin fiyatı avroya çevirince 40bin € yapıyor ve elektrikli bir otomobil için yüksek bir fiyat değil.
    Yani avrupada satabilir.
    Bu fiyatlarda tutabilirse.
    Bu durum Türkiye ekonomisine katkı sağlar mı?
    Sağlar.
    Tabi para kazanabilirse.

    Bu arada 2023 hedefleyen arkadaşlar biraz daha bekleyecek.
    Çünkü TOGG için hedeflenen yatırım süresi 13 yıl ve gerekirse 6 yıl daha opsiyonlu.
    Belge internette dönüyordu bulabilirsem buraya eklerim.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  18. #178
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı YasinC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Haşmet ağa KTM'nin tasarımını kim tasarlıyordu? Nereliydi?

    Bu tasarım ve üretim kısmı muhabbeti boş beleş tartışma. Marka sana ait, hakları sende ise satış ve pazarlamasını yapıp ticari başarı elde ediyor isen bunu tartışmanın anlamı yok.
    Ekleyeceğim yeni bir şey yok. Marka haklarının bizde olmadığını iddia eden de yok. Yukarıda bold yaptığım kısım eksik sadece. Malesef kritik kısım da o. Yoksa parayı bastırana araba dizayn edip haklarıyla teslim ediyorlar zaten.

  19. #179
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW1200GS/PiaggioMedley/SymNHX125-Jet14
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu bilgiyi nereden aldığını sorabilirmiyim?
    Webden aradım, adamların Pejoya yaptığı son tasarım 2005 yılında ve 1007 modeli.
    Zaten firma 2012 yılında otomobil departmanını kapatmış.
    Yani adamların son dizayn ettiği araba 2012 yılında yaptıkları Ferrari F12 Berlinetta
    TOGG konseptine kadar başka bir araç yapmamışlar.
    üstad, wiki'de 2016 da Hintli Mahindra ya %76 sı satılmış yazıyor , çeşitli dizayn örnekleri var ama bilinir markalara çalışmamışlar ki görsel yok , Pejo ise yıllardır Bertone ile çalışıyor ama bahsedilen model için durum nedir bilmiyorum..

  20. #180
    ahmetmert58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Nc 700 S
    tamamen elektrikli otomobillere hiç sıcak bakmazdım bir dönem. "öyle şeymi olur yahu araba dediğin benzinli olur" derdim arkadaşlarla tartışırken. son bir yıldır acayip derecede ilgi duymaya başladım. kaldı ki param olsada bitane tesla s model alsam diyorum kendi kendime TOGG nasıl olur bilmiyorum. lakin 150 bin türk lirası civarında olursa arabamı satıp almayı düşünebilirim. şuan herkes çok iyimser durumda araca karşı çünkü büyük bir devrim olucak bu araba türkiye için. belkide kronik problemler alıp başını gidecek, millete saç baş yolduracak. kim bilebilir ? zamanla göreceğiz bakalım. eğer öyle olursa da ki inşallah olmaz, bir tesla sahibi olmayı planlıyorum. bakalım hayırlısı olur umarım yıllardır başarılarının önü kesilmiş türk mühendislerine güvenimiz tam...


    REKLAM ALANI
9. sayfa BirinciBirinci ... 78910111959 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)