Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yerli Otomobil Tanıtım Töreni

    REKLAM ALANI
  1. #1641
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Cenk Ayvaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim bindigim demek ki Tesla nin özel üretimi. O kadar gömdünüz ki arabayi gidip tekrardan bakasim geldi. Zamaninda TOGG u inceledigimde showroom daki aracin dokundugum heryerinden ses geliyordu ve kapilarinin iclerinin büyük cogunlugu sert plastikten yapilmisti. Demek ki kaliteyi arsa tasimislar.

    Elektrikli araclar aslinda tutmadigindan degilde payari elinde tutamamaktan korkan Avrupali üreticilerden dolayi EV lerin satislarinda düsüs oldu. Cin'in bu kadar atilim yapip payazri domine edecegini hesaplamadiklari icin EV lara ilgi azaldi. ALman hükümeti hemen 6000 Euro luk destek paketini cekti. Bence en önemli sebep bu.
    Bu konu içinde de yazmıştım Togg un sergilenen ilk prototiplerinden birini dışarıdan incelediğimde bir çok hata vardı , sizde banttan çıkan seri üretimlerden birine tekrar bakın dilerseniz , hem içeride hem dışarıda işçilik gayet iyi ama burdan sorunsuz bir araç en iyisi bizimki dedik anlamı çıkmasın


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1642

    Üyelik
    21 Şubat 2021
    Şehir
    Almanya
    Motosikleti
    Yok.
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konu içinde de yazmıştım Togg un sergilenen ilk prototiplerinden birini dışarıdan incelediğimde bir çok hata vardı , sizde banttan çıkan seri üretimlerden birine tekrar bakın dilerseniz , hem içeride hem dışarıda işçilik gayet iyi ama burdan sorunsuz bir araç en iyisi bizimki dedik anlamı çıkmasın
    Öyle düsünmedim tabiki. Ama malzeme kalitesi olarak konusuyorsak belkide bir kere daha dusunmek gerekir. Benim bahsettigim konular iscilik degil malzeme kalitesi. Ha bu arada TOGG da daha kaliteli bir malzeme kullanilmaya baslanmistir onu bilemem ama benim gördügüm araclardaki malzeme kalitesi cokta iyi degildi. Orta segment bir aracta olmasi gereken kalitedeydi. Neyse bu konu kisiden kisiye beklentilere göre degisiklik gösterdigi icin cokta uzatmaya gerek yok.

  3. #1643
    Ercument - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2005
    Şehir
    İst./Zeytinburnu/K.Çekmece
    Motosikleti
    CBF150
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sene 2024 olmuş ve ülkenin en gelişmiş sektörlerinden kabul edilen inşaatçılara her aracın bir park yeri olması zorunluluğunu dayatsak ya...
    Şarj alanı var veya yok, hıyar gibi sürekli bina dikiyoruz, park yeri kimsenin umru değil.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:22 ----------


    Biraz da bu yüzden Model 3 gelse tercih ederdim, en azından benim sorun edeceğim seviyedeki montaj/malzeme kusurları azaltılmış gibi duruyor. Derinlemesine de bakmadım Youtube reviewlardan ibaret bu söylediğim, ama zaten otomobile bakışım terliğe dönüştüğü için yine devasa konular değil benim için.

    Esas söylemek istediğim bu beklentilerin karşılanamaması konusu bana beklentilerle ilgili olabilir gibi geliyor. Örneğin son çeyrekte Tesla'nın finansal raporları gayet makul gelse de Wall Street'i doyuramadığı için bir gecede ortalığı çökertmesi gibi - borsada da Tesla örneği vermem tamamen tesadüf. Yani EV'lerden beklenti neydi de karşılamadılar ki? Gerçekten çevreci olmadıklarını en azından bugün için zaten biliyoruz, karşılanamayan beklenti 2025'te yollarda benzinli araç kalmaması mıydı? Sektörün kalbinde yaşayan biri olarak benim kaçırdığım detaylara hakim olabilirsin, gerçekten merak ediyorum hangi beklenti karşılanmadı?
    1994 de apartman yaptırırken böyle bi zorunluluk vardı.
    Hala var mı bilemiyorum.
    O zamanlar belediyeye para ödeyip
    apartman altı garajı dükkana çevirmiştik.

  4. #1644
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani EV'lerden beklenti neydi de karşılamadılar ki? Gerçekten çevreci olmadıklarını en azından bugün için zaten biliyoruz, karşılanamayan beklenti 2025'te yollarda benzinli araç kalmaması mıydı? Sektörün kalbinde yaşayan biri olarak benim kaçırdığım detaylara hakim olabilirsin, gerçekten merak ediyorum hangi beklenti karşılanmadı?
    Amerika'da halk rağbet etmedi. Menzil kısa, şarj süresi uzun, kışın menzil azalıyor. Tipik araba kullanma deneyiminden farklı gereksinimler dayatıyor.

    Günlük kısa menzilli araba kullanıyorsanız ideal. Ama onun dışında hesap kitap gerekiyor. Ulen şarj yetecek mi stresi, acep duracağım yerdeki şarj istasyonu çalışıyor mu stresi, acep önünde kuyruk var mı stresi vs. insanların alışık olmadığı şeyler.

    Mercedes EQ serileri ciddi indirimlere rağmen satılmıyor. Hemen hemen her marka elektriğe ciddi yatırım yapmıştı, hepsi bunu azalttılar. Ki Amerika'da çoğunluk müstakil evde yaşıyor, akşam evde şarj etmek çok kolay.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:15 ----------

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu arada benim amcamda aldı çok memnun , o kadar çok şarj noktası varki bayramda 1300 km yaptı hiçbirsekilde sıkıntı yaşamadı..
    Muhtemelen elektrikli araç sayısına göre şarj noktası fazladır.

    Nerede çokluk, orada 6okluk... Sarj istasyonları bozuluyor. Ne kadar çok araba, o kadar kötü şarj ortamı. Elektrikli arabaların en çok olduğu San Francisco'da şarj istasyonlarının neredeyse dörtte biri çalışmıyormuş.

    https://www.caranddriver.com/news/a4...ions-problems/

    Bir de amcanız 1300 km'yi ne kadar sürede yaptı? içten yanmalı motorlu araçta yapsa ne kadar sürede yapacaktı?
    pea ve dundanbiri bunu beğendiler.

  5. #1645
    Osm@n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    KTM DUKE 250 - 2016
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dışarıdaki şarj istasyonları şebekeden aldıkları elektriğin üzerine çok ekleyip satıyor, yani onlar pahalıya geliyor. Anca uzun yolda ara sıra kullanmak mantıklı olur. Evden şarj etmek fiyat açısından çok farkeder. Evde şarj etmek de süresi önemli olmaz, akşam eve gel bırak sabah kadar şarj olsun. Sabit park yeri olanlara yarar, park yerine şarj cihazını monte ettirince sorun kalmaz.
    Kesin düşünmüştür.
    espresso ve yaşlıveacemi bunu beğendiler.

  6. #1646
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .... amcanız 1300 km'yi ne kadar sürede yaptı? içten yanmalı motorlu araçta yapsa ne kadar sürede yapacaktı?
    1300 km yi üç şarj ile tamamlamış Togg V2 uzun menzil Trugo'da yarım saatte %80 şarj oluyor , yemek çay kahve derken bir saat sürer bir mola yani benzinde alsa pek birşey farketmeyecekti , yada şöyle düşünebiliriz taşıt elektrikli olmasa 400-450 km de değilde 600-700 km de bir çok kısa molalarla gidilebilirdi , gün sonunda 2-3 saat erken varmak için değermi bilemedim , Cumartesi aksilik olmazsa Akçakoca'ya beraber gideceğiz daha detaylı yazabilirim şehir dışı uzun süre kullanmamıştım..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:29 ----------

    https://youtu.be/-kdLAPaxvCU?si=0Wjxe-SHu1zd9pQd

    Nürburgring de Togg neler yapmış ;)

    https://youtu.be/y7hz_WEvIyA?si=d7MrJg2TyZXPe9hQ

    aynı araçla profesyonel bir sürücüde Nürburgring'e çıkıyor..
    espresso bunu beğendi.

  7. #1647
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1300 km yi üç şarj ile tamamlamış Togg V2 uzun menzil Trugo'da yarım saatte %80 şarj oluyor , yemek çay kahve derken bir saat sürer bir mola yani benzinde alsa pek birşey farketmeyecekti , yada şöyle düşünebiliriz taşıt elektrikli olmasa 400-450 km de değilde 600-700 km de bir çok kısa molalarla gidilebilirdi , gün sonunda 2-3 saat erken varmak için değermi bilemedim ,
    1. 450km gidebiliyor mu tek şarjla otoyolda 130km hızla ilerlerken? Zannetmiyorum açıkçası. Yüksek hızda menzil ciddi azalıyor. Hele hele kışın çok daha fazla azalacak bu menzil.

    2. Pilin biteceği yerde şarj aleti olma ihtimali düşük. Eli mahkum pil bitmeden çok önce durmak zorunda kalacaksınız, çok daha sık.

    3. Yoldaki bütün şarj istasyonları yarım saatte %80 sarj edebilen türden mi (level 3)? Burada onların sayısı çok daha az (altı da bir) ve şarj fiyatları 2-3 kat daha pahalı.

    Elektrikli araçla uzun yol yapmak evet mümkün ama tercih edilecek bir şey değil.

  8. #1648
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1. 450km gidebiliyor mu tek şarjla otoyolda 130km hızla ilerlerken? Zannetmiyorum açıkçası. Yüksek hızda menzil ciddi azalıyor. Hele hele kışın çok daha fazla AZALACAK bu menzil.

    2. Pilin biteceği yerde şarj aleti olma ihtimali düşük. Eli mahkum pil bitmeden çok önce durmak zorunda kalacaksınız, çok daha sık.

    3. Yoldaki bütün şarj istasyonları yarım saatte %80 sarj edebilen türden mi (level 3)? Burada onların sayısı çok daha az (altı da bir) ve şarj fiyatları 2-3 kat daha pahalı.

    Elektrikli araçla uzun yol yapmak evet mümkün ama tercih edilecek bir şey değil.
    Kışın şehir içinde 400 km gittiğini biliyorum , uzun yolda da zaten sürekli 130 km/s gidecek otoban yok ki , amcam Karadeniz e gitti Bolu'dan sonra bölünmüş yollarda 70 ila 100 km/s ile gidebilirsin..1,6 lt bir diesel veya benzinli bir taşıtta sürekli 130 ile gitsen 7-8 lt yakar ortalama 100 ile gitsen 5-6 lt yakar , pahalı hızlı şarj bile kullansan elektrik her türlü ucuza gelir , %20 den %80 ne yarım saatlik bir hızlı sarj 400 tl gibi deniyor videolarda..ful sarz ise 700 tl ve menzil 523 km deniyor , 400 liraya 400-450 km bir SUV ile gidebilmek gayet iyi değilmi neredeyse 250 cc sukuterle aynı..yola çıkmadan öncede sitede kendi şebekesinden %100 e getirmiştir ki maliyeti cidden çok komik 150-200 liraya 500 km , şu videodaki vatandaş evine güneş paneli takmış ilk şarjı bu şekilde fulleyip Sakarya'dan Antalya'ya Afyon'da tek bir hızlı sarj ile 300 tl ye gitmiş , üstelik 100-120 bandında sürmüş..

    https://youtu.be/gQXYU7JOLnA?si=1JeQ8ftdeXi30W7g
    espresso bunu beğendi.

  9. #1649
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Tanıdıkta Teslanın bir modeli var; verilen menzil standart yavaş bir kullanım için demişti. hızlı ve klima acıp vs. gidersen 200 km civarı sürüyormuş.

    Kusura bakmayın 15 dakıkada süper hızlı şarj ve bircok yerde sarj noktası olmadan ugrasılmaz bunlarla.

  10. #1650

    Üyelik
    21 Şubat 2021
    Şehir
    Almanya
    Motosikleti
    Yok.
    Almanya'dan Türkiye'ye pandemi zamaninda elektrikli aracla gidip geldim. Ayrica Türkiye icerisinde de Istanbul-Izmi-Göcek-Ankara-Göcek-Izmir-Istanbul yaptim. Sarj cihazi bulma konusunda bir problem yasamadim. Her sirketin aplikasyonundan sarj istasyonlarinin yerlerini ve durumlarini görebiliyorsunuz. Ama simdi nasildir bilemiyorum.

    Avrupa da sarj istasyonu problemi Türkiye'ye göre kesinlikle daha az. Hemen her yerde sarj cihazi bulabiliyorsunuz.

    EV herkese göre degil aslinda. Planli programli gitmediginiz sürece hep kafanizda bir soru isareti olacaktir. Ben hic bir sekilde sarjim yetecek mi diye endiselenmedim. Gidecegim yeri navigasyonda isaretledigim zmaan araba zaten hangi sarj istasyonu müsait hangisi bozuk hesap ederek uygun sarj istasyonuna yönlendiriyor. Gectigimiz hafta sonu Stuttgart Genova hattinda gittim geldim. Nerede ne kadar süre ile duracagimi yola cikmadan önce biliyordum.

    Ayrica, kullandigim arac icin konusayim, hic bir sarj istasyonunda pilinizi tam olarak doldurmaniz gerekmiyor.Ortalama 20 dk sarj etme süresini hesaplayip yolunuzu o sekilde hesapliyor.

    Normal araba ile seyehat ile EV ile seyahat süresinin degisimide kisinin kullanim aliskanligina bagli olarak degisir. MEsela ben yolda olmayi seviyorum. Arada Stuttgart-Hamburg yaparim. Yaklasik 650 km. Dizel aracimla da gitsem 8 saat EV ile de gitsem 8 saat sürüyor. Ben yolda durmayi seven birisiyim. KAhve almak icin dururum, yemek icin dururum, kahve disariya cikmak istediginde dururum v.s. Türkiye'de benzini baskasi doldurdugu icin fark etmiyorsunuz ama arabaya benzin koymak, oradan gidip ödemeyi yapmak, tuvalete gitmek, kahve almak gibi islem de min 10 dk asagisina düsmez.

    MEnzil konusuna gelince. Günde ise gidis gelisim 160 km. Ortalama olarak 130 ile gidip gitmedigimi bilmiyorum ama yolun uygun oldugu yerlerde 150-170 km hizlara ciktigim oluyor. Zaten arabanin icinde 150 km/h süreti anlamiyorsunuz. Gidis geliste toplam harcamam yaklasik 25 kwh.Klimam acik. Tabiki burasi Türkiye kadar sicak degil ama normal zamandan 200 km daha az menzil de olmuyor. Sadece EV alanlar ya da almayi dusunenler katalok degerleri üzerinden hareket ediyorlar. O zaman hesap sasiyor zaten.Benim aracimin katalok degeri 553 km ama 100% sarj etmek istesem ekrandaki deger 522 km gözüküyor. Dede modunda gidersem bu arabanin menzili yaklasik 460-470 km civarinda oluyor. Benim reel kilometreyi normal benzinli araclardaki hesaplama gibi yapiyorum ve asagi yukari hesap tutuyor.

    Herkes EV almali mi? Bence hayir. Kesinlikle kisiel ihtiyaclara ve zevklere göre degisen bir arac. Ben EV seviyorum. Yaklasik olarak ta 2020 den beri kullaniyorum. Ilk iki aracimi birer sene kullanip 40.000 km geckin sattim. En sonuncusunu ise Haziran basinda aldim ve o da 11.000 km yi buldum. 160 km lik mesafe icin 8 Euro ödüyorum. Benim icin en uygun secenek oluyor. Servis masrafim, vergisi yok.

    Diyecegim su ki neden bu kadar uzun yazdim ki?
    espresso bunu beğendi.

  11. #1651

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı Cenk Ayvaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...
    Diyecegim su ki neden bu kadar uzun yazdim ki?
    Güzel paylaşım teşekkürler. Şu senaryo için EV'nin eline su dökecek bir alternatif gerçekten yok:

    1. Kendi garajı olan müstakil evde yaşıyorsunuz veya yaşadığınız binada size ayrılmış ve şarj istasyonu kurabileceğiniz bir park yeriniz var.
    2. Şehir içi seyahat ediyorsunuz.


    Motorun çok daha basit olması, çok daha düşük bakım ve işletme maliyetine sahip olması (aklıma hidrolik sıvılar, fren balataları, lastik gibi sarf malzemeleri dışında bir ihtiyaç gelmiyor açıkçası. İçten yanmalı motorlarda yağ, yağ filtresi değişimi + ağır bakımlar oluyor...) büyük avantaj. İşletirken de çevreyi daha fazla kirleteceği de aşikâr. (Üretim aşamasındaki çevre etkisi farkı tartışılır...)

    Bir içten yanmalı arabayı 20 yıl sonra da kullanabiliyorsunuz, EV için bu çok olası görünmüyor. İçten yanmalıyı 10 yıl sonra bedelini çıkarmış olarak satabilirsiniz ama bir EV için gene bu çok olası görünmüyor. (Gerçi işletme gideri farkından zararın önemli bir kısmı tazmin olacaktır ama yine de her 10 yılda bir çöpe atıyor gibi hissetmemek lazım...)

  12. #1652

    Üyelik
    21 Şubat 2021
    Şehir
    Almanya
    Motosikleti
    Yok.
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel paylaşım teşekkürler. Şu senaryo için EV'nin eline su dökecek bir alternatif gerçekten yok:

    1. Kendi garajı olan müstakil evde yaşıyorsunuz veya yaşadığınız binada size ayrılmış ve şarj istasyonu kurabileceğiniz bir park yeriniz var.
    2. Şehir içi seyahat ediyorsunuz.


    Motorun çok daha basit olması, çok daha düşük bakım ve işletme maliyetine sahip olması (aklıma hidrolik sıvılar, fren balataları, lastik gibi sarf malzemeleri dışında bir ihtiyaç gelmiyor açıkçası. İçten yanmalı motorlarda yağ, yağ filtresi değişimi + ağır bakımlar oluyor...) büyük avantaj. İşletirken de çevreyi daha fazla kirleteceği de aşikâr. (Üretim aşamasındaki çevre etkisi farkı tartışılır...)

    Bir içten yanmalı arabayı 20 yıl sonra da kullanabiliyorsunuz, EV için bu çok olası görünmüyor. İçten yanmalıyı 10 yıl sonra bedelini çıkarmış olarak satabilirsiniz ama bir EV için gene bu çok olası görünmüyor. (Gerçi işletme gideri farkından zararın önemli bir kısmı tazmin olacaktır ama yine de her 10 yılda bir çöpe atıyor gibi hissetmemek lazım...)
    Cevreyi koruyucu özelligi ile lanse edildiler ama dediginiz gibi bu düsünce cok ta dogruyu yansitmiyor. Arabanin imalati ya da kullanimi sirasinda 100% cevreci olsa bile bütün arabalarin EV oldugunu düsünürsek hepsinin elektrik ihtiyacini karsilamak cok cevreci olmayacaktir. Yolumun üstünde büyükce bir cayir var. Gecen haftaya kadar üstünde inekler, keciler otluyor arka tarafindaki ormani görebiliyordum. Bir kac haftadir hummali bir calisma vardi ve en sonunda anladim ki oraya günes enerji tarlasi kuruyorlar. eee o güzelim cayirin üstünde abuk sabuk paneller olacak. Arkadaki ormani göremiyecegiz v.s v.s. Hani dogayi koruyorduk?

    Elektrikli arabalarin 10 yil sonra ne olacagi ile ilgili simdiden yorum yapmak cok dogru degil bence. Belki simdi aldiklarimiz bir nebze deger kaybina ugrayacaktir ama mutlak suretle gelisme gösterecektir. Daimler ilk fosil yakitli arabayi imal ettiginde de yine ayni argümanlar sunuluyor o zamanin atli arablarinin yerine gecemiyecegi söyleniyordu.
    espresso bunu beğendi.

  13. #1653

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    @hasmet satmadı derken beklenilen kadar mı yoksa ellerinde mi kaldı hiç mi satmıyor? ben o kadar az değil gibi düşünüyorum - bu yine benim düşüncem sadece.

    ben arkadaşın tesla ile yunanistana gittim. ne gerildim ne bişey oldu. ikimizin de yorumu planlama yapan adamın yolda kalmayacağı.
    planlama yapmak gerekli mi tabi ayrı bir konu. ben arabayla da gitsem yapıyorum, nereden benzin alıcam falan diye değil de rota bakmak hoşuma gidiyor.

    @cyan'ın senaryosu bana cuk oturuyor - keşke müstakil evli versiyonu olsa.
    o yüzden hakkaten ödeyecek proje geldiği an şak tesla. içten yanmalı motor gibi kompleks bir şeyin beni bakkala çakkala metroya markete götürmesi canımı sıkmaya başladı.
    espresso bunu beğendi.

  14. #1654

    Üyelik
    21 Şubat 2021
    Şehir
    Almanya
    Motosikleti
    Yok.
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @hasmet satmadı derken beklenilen kadar mı yoksa ellerinde mi kaldı hiç mi satmıyor? ben o kadar az değil gibi düşünüyorum - bu yine benim düşüncem sadece.

    ben arkadaşın tesla ile yunanistana gittim. ne gerildim ne bişey oldu. ikimizin de yorumu planlama yapan adamın yolda kalmayacağı.
    planlama yapmak gerekli mi tabi ayrı bir konu. ben arabayla da gitsem yapıyorum, nereden benzin alıcam falan diye değil de rota bakmak hoşuma gidiyor.

    @cyan'ın senaryosu bana cuk oturuyor - keşke müstakil evli versiyonu olsa.
    o yüzden hakkaten ödeyecek proje geldiği an şak tesla. içten yanmalı motor gibi kompleks bir şeyin beni bakkala çakkala metroya markete götürmesi canımı sıkmaya başladı.
    Almanya'da eskisi kadar satmamasinin sebebini tahmin ediyorum. Ilk EV araclar piyasaya ciktiginda Alman hükümeti tesvik amaciyla aldiginiz arabanin fiyatina göre size 6000€ luk nakit destegi veriyordu. Ilk araci 40.000€ almistim 1 ay icerisinde hesabima 6000€ yatirmislardi. Arabayida tam kriz zamaninda 37.000 € satip ilk defa bir arabadan kar etmistim.
    Ama simdi hükümet bu destegi önce bir miktar düsürdü sonrada tamamen cektigi icin simdi insanlar baska alternatiflere dogru kaydilar. Zaten EV araclara karsi sarj süresi v.s den dolayi bir ön yargi var.
    killingroad bunu beğendi.

  15. #1655

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    symphony200
    Agalar care hibrit. 20 bin km yakit ortlamam 4.5. Yarisi uzun yol yarisi sehir ici. Az basayim az yaksin gibi cekincelerim de yok normal kullaniyorum.

  16. #1656
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @hasmet satmadı derken beklenilen kadar mı yoksa ellerinde mi kaldı hiç mi satmıyor? ben o kadar az değil gibi düşünüyorum - bu yine benim düşüncem sadece.
    İlgi ilk başta çok yüksekti. Artık hiç öyle değil. Aşağıdaki video biraz uzun ve dağınık ama en azından net veri içeriyor. Tesla Amerika'da bariz farkla en çok satan EV. Tesla'da bir çok önemli insan işten çıkarıldı, Model 2 iptal, stock değer kaybediyor, vs. İkinci elleri bile zamanında çok rağbet gören EV'ler şimdi hiç öyle değil. Bitmez ama beklendiği üzere tümden elektrikli gelecek tahmin edilen kadar yakın gözükmüyor.



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:41 ----------



    Alıntı Cenk Ayvaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Normal araba ile seyehat ile EV ile seyahat süresinin degisimide kisinin kullanim aliskanligina bagli olarak degisir. MEsela ben yolda olmayi seviyorum. Arada Stuttgart-Hamburg yaparim. Yaklasik 650 km. Dizel aracimla da gitsem 8 saat EV ile de gitsem 8 saat sürüyor. Ben yolda durmayi seven birisiyim. KAhve almak icin dururum, yemek icin dururum, kahve disariya cikmak istediginde dururum v.s.
    Tarif ettiğiniz durum çoğunluk için geçerli değil bence. Mesela geçenlerde Miami'ye arabayla gittik, 10 saatlik yol. Toplam molamız, her şey dahil, 1 saat 10 dakika civarı oldu. Daha da uzun sürse iki güne yaymak zorunda kalacaktık. Bu da mümkün değildi bizim için.

    Mesela dönüşte güzel bir Türk restoranı bulduk ve orada konakladık. Ama yürüyüş mesafesinde şarj istasyonu yoktu. Ya yiyeceğimizden olacağız, ya da istemediğimiz yerde yemek yemek durumunda kalacağız.

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şu videodaki vatandaş evine güneş paneli takmış ilk şarjı bu şekilde fulleyip Sakarya'dan Antalya'ya Afyon'da tek bir hızlı sarj ile 300 tl ye gitmiş , üstelik 100-120 bandında sürmüş..
    İşte böyle kulağa hoş gelen örnekler çok. Teknoloji cool. Araçlar hızlı, dinamikleri iyi, sessizler, vs. Gel gelelim benzinli araç kullanmaya alışık insanlar alıp ta benzinli araç gibi kullanamayıp pişman olunca rağbet azalıyor haliyle. Belli durumlarda çok çok iyi çalışıyor. Ama bazı durumlarda da illallah ettiriyor. @Cyan'ın dediği gibi şehir içinde süper. Uzun yol için baş ağrısından başka bir şey değil.

    Şahsen seviyorum elektrikli araçları. Porsche elektrikli Boxster çıkardığında edinmeyi düşünüyorum açıkçası. Ancak içten yanmalı birincil bir araç mutlaka olacak evde.

  17. #1657
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Patronun Model y si var. Gazdan ayağını çekince yığılmasıni çok garipsiyorum. Ama modunu değiştirip gaza abanınca koltuğa yapışması oy oy oy. Birde avrupada öylemi bilmiyorum, şarj ederken yanına daha kuvvetli araç şarja gelirse senin şarj süren uzuyor.
    ''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man

  18. #1658
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Ya abiler elektrikliler iyi güzelde hangisi eskilerin tadı ve kaliteyi sunuyor, geçtiğimiz ay 1990 model W124 200E satın aldım. Onda aldığım haz, konfor ve kalite bir çok arabada yok hatta son kasa E class kullansam W124'de özleyeceğim çok şey olacak.

  19. #1659
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlgi ilk başta çok yüksekti. Artık hiç öyle değil. Aşağıdaki video biraz uzun ve dağınık ama en azından net veri içeriyor. Tesla Amerika'da bariz farkla en çok satan EV. Tesla'da bir çok önemli insan işten çıkarıldı, Model 2 iptal, stock değer kaybediyor, vs. İkinci elleri bile zamanında çok rağbet gören EV'ler şimdi hiç öyle değil. Bitmez ama beklendiği üzere tümden elektrikli gelecek tahmin edilen kadar yakın gözükmüyor.

    https://www.youtube.com/watch?v=LJWrs39B2F4

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:41 ----------





    Tarif ettiğiniz durum çoğunluk için geçerli değil bence. Mesela geçenlerde Miami'ye arabayla gittik, 10 saatlik yol. Toplam molamız, her şey dahil, 1 saat 10 dakika civarı oldu. Daha da uzun sürse iki güne yaymak zorunda kalacaktık. Bu da mümkün değildi bizim için.

    Mesela dönüşte güzel bir Türk restoranı bulduk ve orada konakladık. Ama yürüyüş mesafesinde şarj istasyonu yoktu. Ya yiyeceğimizden olacağız, ya da istemediğimiz yerde yemek yemek durumunda kalacağız.



    İşte böyle kulağa hoş gelen örnekler çok. Teknoloji cool. Araçlar hızlı, dinamikleri iyi, sessizler, vs. Gel gelelim benzinli araç kullanmaya alışık insanlar alıp ta benzinli araç gibi kullanamayıp pişman olunca rağbet azalıyor haliyle. Belli durumlarda çok çok iyi çalışıyor. Ama bazı durumlarda da illallah ettiriyor. @Cyan'ın dediği gibi şehir içinde süper. Uzun yol için baş ağrısından başka bir şey değil.

    Şahsen seviyorum elektrikli araçları. Porsche elektrikli Boxster çıkardığında edinmeyi düşünüyorum açıkçası. Ancak içten yanmalı birincil bir araç mutlaka olacak evde.
    Tesla'da Togg'da kalan menzil ve varış noktası arasında size şarj noktası öneriyor öyle nereye kadar giderim diye hesap kitap yapmaya gerek yok, yani aracın tavsiyesine göre yolda giderken bir anda şarjım bitti durumu olmaz ,olsada mobil sarj aracı var gelir sarj eder , sarjı bitip yolda kalanlar bence WhatsApp ı bile düzgün kullanamayan mağara sakinleridir

    ayrıca elektrikli otomobilin muthis akselerasyonuna alışan birinede benzinli yada diesel otomobil vasat gelir.net ;)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:50 ----------

    Alıntı sallami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Patronun Model y si var. Gazdan ayağını çekince yığılmasıni çok garipsiyorum. Ama modunu değiştirip gaza abanınca koltuğa yapışması oy oy oy. Birde avrupada öylemi bilmiyorum, şarj ederken yanına daha kuvvetli araç şarja gelirse senin şarj süren uzuyor.
    O yığılmanın kademesi ayarlanabiliyor , isterseniz gazı bırakınca vitesi boşa atmış gibi araç akıyor yada gazı bırakınca pilleri doldurması için rejeneretif sarja başlıyor..
    espresso bunu beğendi.

  20. #1660

    Üyelik
    21 Şubat 2021
    Şehir
    Almanya
    Motosikleti
    Yok.
    Tarif ettiğiniz durum çoğunluk için geçerli değil bence. Mesela geçenlerde Miami'ye arabayla gittik, 10 saatlik yol. Toplam molamız, her şey dahil, 1 saat 10 dakika civarı oldu. Daha da uzun sürse iki güne yaymak zorunda kalacaktık. Bu da mümkün değildi bizim için.

    İki defa 40 dk şarj süresine denk geliyor. Bu molalar sırasında aracınızı şarj ediyor olurdunuz. Demek ki yine yaklaşık 10 saatte gideceğiniz yere varabiliyorsunuz. Öncelikli olarak ön yargının yıkılması gerekiyor. Ama herkesin de EV ları sevmesi ve kullanması gerekmiyor tabiki.

    Şimdi oturduğum ev biraz yukarılarda ve şehir yaklaşık 7 km ileride. Gergin şarj ettiğim için pili 80% ye kadar şarj ediyorum. Ayağıngazdan çektiğinizde yığılma dediğiniz olay ile pili bir miktar şarj edildiği söylenmekte. Ona alışınca arabada gren kullanmanıza gerek kalmıyor. Hop başarmadan da kar ettik.�� İşte bu frenleme ile benim şehire kadar ki yolculuğumda tüketimin -70kwh oluyor. Tabi dönüşünde normalden fazla.
    espresso bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)