Ege Cansen ,sözcüde yayınlanan ŞU LİNKTEKİ yazısında prototiplerin daha önceden 2018 de Pekin Fuarında gösterildiğini söyledi. Yeni bir SAAB vakası ile karşı karşıyayız. Asla hayata geçmeyecek bir proje. Fazla kafa yormaya deymez.
Ege Cansen ,sözcüde yayınlanan ŞU LİNKTEKİ yazısında prototiplerin daha önceden 2018 de Pekin Fuarında gösterildiğini söyledi. Yeni bir SAAB vakası ile karşı karşıyayız. Asla hayata geçmeyecek bir proje. Fazla kafa yormaya deymez.
Hayata geçebilir de, kâr edemez demiş:
"Çok net ve açık bir şekilde iddia ediyorum ki; kurulacak bu otomobil fabrikası hiçbir zaman kendi ayakları üstünde durup kâra geçemez. Zararı da millet çeker. İmal edilecek arabanın elektrikli olması bu kaderi değiştiremez. Mucit mühendis Elon Musk'ın Tesla'sı bile çok yüksek fiyatla satılmasına rağmen henüz para kazandırmıyor.*"
ne düşünürlerse düşünsünler, milletin o pislik beyninden iyice miğdem bulanmaya başladı artık, kusasım geliyor
bu gün kaza yaptım, 70 km hız ile yere düştüm sürüklendim, ne karşıdaki suçlu ne de ben, eleman genç benden küçük biriydi. bana bakmak için durdu, beraber motoru kaldırdık, ön arka sinyal kırık, motorun 2 karenaj çizik ve sağ direksiyon topuzu erimiş biraz.
elemana bir "şey yok" dedim, oda "kusura bakma" dedi, bende "önemli değil" dedim, el sıkıştık o yoluna ben yoluma.
bu gün ki kazadan sonra aklıma bir kaç sene öncesi geldi, gavatın birine yol verdim geçsin diye ve adam çok geriden geldiği halde yanımdan roket gibi geçti, çekilmesem ezecekti belkide, o puştu bir yakalasaydım öldürmekten beter edecektim.
yavşağı kovalarken direksiyonu üstüme kırdı düşürdü beni ve kaçtı gitti.
yani bana karşı kibar olun canımı alın, bu kadar, şu lanet olası 3 günlük dünyada niye kırıcı oluyorsunuz? misal veriyorum; kimsenin bana karşı kibar olmasına gerek yok çünkü daha tınlamıyorum, forumdan soğudum, alışkanlık olmuş ara sıra tıklamış bulunuyorum, yakında girmeyi veririm, kendi iyiliğim için.
Geçmiş olsun Fatih. Allah beterinden korusun. Biliyorum sen dikkat ediyorsun ama takmamaya çalış ufak tefek çiziğe. Geyik çarptığından beri sağ grenajsız geziyorum, umrumda değil. Motosiklet sağlam ve güvenli. Gerisi hikaye.
Konuya gelince haksız değilsin. Açıkçası içinde bulunduğumuz ekonomik (ve siyasi) iklimde hür teşebbüsün böyle bir açılım yapabileceğine inanmak güç. Bırakın açılımı, elimizdekini koruyabilsek yeter. Yılda 12000 araç üreten, Avrupa'ya, hatta Amerika'ya otobüs ithal eden, hali hazırda elektrikli otobüs üretebilen TEMSA konkordato ilan etti geçen hafta.
Bu arada geçtiğimiz Temmuz'da da bir İsviçre şirketi satın almış TEMSA'yı:
https://m.metro-magazine.com/news/73...parent-company
Bırak yeni üretimi, elimizdekileri kaybediyoruz son bir kaç senedir. Durum malesef kötü...
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.
Konu içinde yeni fark ettim bu cümleni , Tesla'nın bugünlere kadar gelebilmesinin tek sebebi var o da kendine ait çok hızlı şarj ünitelerini tüm dünyaya kısa sürede yaymasıdır (Türkiye'de henüz yokmuş) 8 dakikada 300 km lik şarj gerçekten çok iyi değil mi ? standart şarj ise bedava gibi tam bilgim yok , Avrupalılar ise hızlı şarj ünitelerini ortaklaşa oluşturuyorlar ve bu konuda Tesla dan tam 10 yıl gerideler..
Yerli otomobili tartışırken elektrikli otomobiller hakkında da tecrübelenmiş olduk , ne üretirsen üret elektriklinin püf noktası hızlı şarj istasyonlarının yaygınlaşması , Tesla seviyesine gelemesekde 15 dakikada 250-300 km menzil sunabilirse yerli otomobilinde şansı var diyebiliriz..
Yalnız Teslanın olayı sadece hızlı şarj değil tabiki, bu 8 dakikada şarj olmasına olanak sağlayan süper kapasitörlü hibrid batarya teknolojisi. Klasik lityum iyon batarya ile bu kadar kısa sürede (8dk) şarj edilemez. En kısa şarj süresi 380v ile 30dk da %80 doluluk olabilir ancak. Fakat lityum ion bataryalarda da sürekli hızlı şarj yapılması önerilmiyor nedeni de yeniden şarj sayısını düşürmesi yani 220v ile 8 saat şarj ederseniz batarya 1500 kez şarj edilebilirken hızlı şarj da bu sayı 1000 e düşüyor gibi.
SYM Gts Evo 250, SYM Maxsym 400,KTM Duke 390,Xmax 400abs, Joymax250, Forza250
Li-ion ayağına li-po kullanıyorlar gibi geliyor bana
Ayrıca batarya kullanım konusunda şöyle bir olay var. Araç ilk senesinde yada belli şarj döngüsünde aslında batarya kapasitesinin %60'ını, 2. yıl %70'ini kullanıyor. Böylece batarya ömrünü doldurmak üzere olsa dahi size menzil olarak ilk vadettiği değerlere yakın değerler vermeye devam ediyor. Geçtiğimiz yıllarda bir bölgede geniş çaplı yangında insanlar sorunsuzca tehlikeden uzaklaşsın diye o bölgedeki araçlara %20 kadar ekstra menzil sağlandı.
Belirttiğim yüzdelik değerleri şimdi ben örnek olsun diye salladım*
Hızlı şarj, ilk araç sahiplerine ücretsiz şarj istasyonu kullanım hakkı bunların hepsi var. Zaten hepsi tüm paket halinde iyi olduğu için tuttu. Ancak otonom sürüş özelliklerini sosyal medyada vs iyi reklam yaptılar.
O kadar çok elektrikli araç geliştiricisi varki bunların arasından Tesla nın sıyrılması ve dünya devi firmaları satışda geçmesinin sebebi bu çok hızlı şarj istasyonlarını kendisine özel kurması , bahsettiğiniz pili geliştiren ise Panasonic , pazarın kokusunu alan Elon Musk bu pilleri 300 km de bir şarj edecek alt yapıyı kurmuş gerisi zaten hazırda var olan bir teknolojiyi bir araya getirmek..
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:01 ----------
Adam zaten müthiş bir girişimci , senaryo kendine mi ait bilemiyorum ama reklamlarıda zekâsına yakışır oldu, uzaydan araba indirmek nedir yahu
Arkadaşlar, bilgi kirliliği oluşturmamak adına sağdan soldan duyduklarınızı ya da aklınızda kalanları yazmadan önce kontrol etmenizi önereyim.
Piyasada böyle bir şarj aleti yok. Amerika'da yolda mevcut en hızlı şarj aletiyle 300km şarj için 30 dakika beklemeniz lazım. Daha yeni çıkan ve sadece bir yere test amaçlı yerleştirilen üçüncü nesil şarjerlar ise bu süreyi 20 dakikaya indiriyor. 8 dakika olan yeni bir icat. Fakat yeni icatların piyasaya sunulması uzun süre alıyor, bazen problemlerden dolayı sunulmuyor bile...
8 dakikada şarj olan Tesla olmadığı gibi süper kapasitor içeren Tesla araba da yok.
Sadece süper kapasitor şirketine yatırım yaptı Tesla. İleride kullanılabilir. Ancak süper kapasitörler hâlâ pratikte pile alternatif değil.
Bu arada yarım saatte de pilin %70'i doluyor, hepsi değil. Tam doldurmak için daha da beklemek lazım. Aracın menzili 450km. Bu arada bu menziller de şehir içi. Otoban menzili çok daha düşük.
Tesla ile uzun yol teoride mümkün, pratikte aklı başında kimsenin yapacağı şey değil. 7 saatlik yol oluyor 13 saat... Bu konuda Car and Driver dergisinin zamanında yaptığı uzun yol sürüşü testini okumanızı tavsiye ederim...
Çok pis şeyler dönüyor bu olayda, demedi demeyin.
Ön sipariş parası ile birlikte ortadan kaybolacak insanlar var , eminim.
Her tarafta kirli bilgi var, biraz araştırdım da bu bizim aleti yapan şirkete eğer herhangi birisi de para verir ise kendi arabasını yaptırabilir imiş. yani söyle düşün benim milyon dolarlarım var para verdim bunlara 3 tane prototip yaptırdım bu durumda bu arabayı ben mi yapmış oluyorum?
Artık bilişim çagındayız, biz araba diye ıkınıyoruz. Neden?
Cünkü bilişim konusunda gerideyiz ve belli bir kesim bunun ne oldugunu bilmiyor ama ülkedeki en sığır bile araba ne biliyor.
1990 Tofaş için kredi çeken asgari ücretli kardeşim TOGG alacakmış
arndiol
Pininfarina zaten tasarım firması. Alfa Romeo, Ferrari, Lamborghini, Pejo vs vs bu firmalar da zaten yeni bir model çıkarırken pininfarina, Giugiaro gibi şirketlere tasarlattırır.
Şuan tanıtılan aracın ilk hali zaten vietnam da da yerli araç projesinde tanıtıldı. Ancak devam ettirmediler. Konsept biraz daha olgunlaşınca biz haklarıyla almışız.
Burada bir hata yok otto motorlu araçta geliştirilmiyor. Geliştirilen araç bilişim sektöründen kopuk değil.
Prototiplerin, hatta seri üretimin dahi başka ülkede yaptırılmasının bir eksi yanı yok. Marka oluşturulup dünyada bu markayı benimsetmek başarı.
Bugün kimse Apple yada Volvo alırken Çin malı denmiyor. Ticari başarıya ulaşsın gerisi teferruat. Üretmeden, marka olmadan politika ile ekonomi düzelmez.
Bu bize sunulan 3. yerli araç biliyorsunuz değil mi?
5 senede bir yerli araç prototipi cıkartıp hiçbirşey yapmıyoruz. Sadece bu seferkinin reklamını güzel yaptılar.
Benim YERLİ mantıgım ile ne yazık ki bu dediğiniz örtüşmüyor, talebi yapan kişiler hariç yerli hiçbir unsur yok.
Fikrinize saygı duyuyorum ancak seri üretimin bile başka ülkede yaptırılıyor olması mantıgını bizim ülkemize uygun bulmuyorum. Ülkede iş gücü var, kaynak var , neden başka ülkede üretilsin? Fabrika kursak 500 kişi calıssa 2300 lira asgari ücret ile bu ülkeden ucuz işçi gücü çin ve hindistanda var , ha afrika fln bir de. Saydıgınız firmaların başka ülkede ürettirme sebebi kaynaklara yakınlık ve iş gücü ucuzlugu. bizim işsizlik oranımız yüksek ve iş gücümüz ucuz iken yüksek maliyetli işçi ile neden baska yerde üretim yaptıralım ki
Tasarımı ülkede yapacak adam bulamadık tamam da montajı da mı bulamadık? Parçaları alıp 3 tane prototip arabayı birleştirmek için fabrika kurmaya gerek yok şahsi fikrim.
Öte yandan Jet Fadıl mantıgı ile işliyor süreç. Ortada yerli bir unsur yok, fabrika yok ancak ön sipariş bilgileri paylaşılıyor. Bu arada aldıgım telefon samsung bile olsa üretim yeri çin ise "çin malı" diyorum ben
Kuru eleştiri yapmak çok saçma.
Saab platformunu satın almak saçmaydı. Bunu herkes eleştirdiği için vazgeçildi zaten. Ben Çin de üretimi sadece örnek verdim. Sizin ve benim mantığım ile örtüşmesinin anlamı yok zaten. Ülkeye bir katma değer katsın gerisi boş.
Dünyada tasarım olarak kendini kanıtlamış isminin dahi satış getirdiği markalardan biri pininfarina. Motor sporlarının başkenti sayılabilecek. En büyük markaların tasarım ve mühendislik ofisi açtığı İngiltere markaları dahi giuigiaro, bertone vs gibi firmalara başvuruyor. Bu tasarım firmaları konsept platformlar tasarlayıp satarlar. Haklarını alanlar üretir.
Yakın zamanın çok güzel bir örneği var. Bknz: Pejo 3008 adamları geri hayata döndürdü.
Bu ülkede yerli otomobil üretim maliyeti sanıldığından daha da yüksektir.. Arnidol un yazdığına katılıyorum Şahin alan adamda ben TOGG alacağım dedi üzgünüm alamaz. Matematik konuşmanın bir şey ifade etmediği ülkemde bazı verilerden bahsedelim.
1) Bu otomobilin şahsen bugun fabrika olsa banttan inişi min.250 bin TL ( uzmanlar 300-350 diyor )
2) Türkiye otomobil pazarı en iyi dönemde 700 bin olarak gerçekleşiyor. Geçen sene sanırım 400 binlerde kaldı.. Sıfır satışların yaklaşık %20 si 200 bin TL üzeri.. Bu arabanın müşterisi Türkiyede yılda maksimum 100.000 ( bunların büyük kısmı mercedes BMW Audi vs. biniyor )
3) Alman 18 asgari ücretiyle sıfır golf alıyor sen zaten bugun itibarı ile bu devletin koyduğu ÖTV vs. yüzünden 75 ayda falan golfu alabililyosun..
4) Bu arabanın rakipleri şuan 5 otomobil grubunda concept olarak var özellikle Mercedes - Tesla ortaklığında çok acayip çalışmalar var.. Bu araba bunlarla uluslararası arenada rekabet edebilmesi için TOGG markasının yılda 500 bin üzerinde araç satması lazım.
5) Otomobil üretmek çok pahalı ve zahmetli iştir. Bu ekosistem içindeki her marka milyon adet araba satarak zar zor %5 kar açıklar..
6) Yılda 700 bin adet sıfır araba satan ve ekonomisi yerlerde olan bir ülkenin otomobil üretmeye çalışması komiktir.. Şuan Orta Avrupada birçok ülkede asgari ücret bizden fazla ve satın aldıkları otomobillerde bizdeki gibi abuk subuk vergiler yok..
7) Bu araba yapılır , ancak sonu köprüler, yollar , Telekom ve TEMSA gibi olur.. Olmaması matematik olarak imkansızdır..
8) Kimse sallamasın 2022 ye bu araba yetişmez.. Yetiştiği zamanda biz yaptık fiyatıda bu oldu diyecekler bu rakamda bugunun parasıyla 400 Bin TL ( SUV için ) üzeridir.. İşletme maliyeti ( pil maliyeti vs ) çok pahalıdır..
9) Tesla 350 bin adet araç satarak 2 mia USD zarar ederken ve şirketin arkasında ABD ve ortakları duruyorken, Türkiye de bu arabanın ticari olarak naısl başarılı olacağını kimse bilmiyor bu en az 20-30 yıllık projeksiyondur şuanda çok çok gereksiz ve yanlış bir eğilimdir..
10) Türkiyede bir otomobilin başarılı olması için pazarın min.yıllık 1.500.000 adet dolayısıyla asgari ücretin 750 usd ve üzerinde olması lazım. Battı denilen yunanistanda asgari ücret 750 euro ..
Bu arabanın başarılı olma ihtimali neden yoku aşağıdaki linkte görebilirsiniz.. Bir ülkenin kendi vatandaşının arabasını satın alamadığı bir bir marka başarılı olamaz.. Tek başına premium araba yapıp ALmanlara araba satıp para kazanırız diyen matematik düşmanı birileri varsa hayal kurmaya devam edin..
https://tr.euronews.com/2019/12/17/asgari-ucret-hangi-ulkede-ne-kadar-tespit-komisyonu-toplantilar-suruyor-sendikalar-anlasti
1.5 milyon satışı Mazda zor görüyor ve kaç farklı model ile. 1.5 milyon satış hedefi çok ütopik. Vergiler elden geçmeden hiç bir halt olmayacağını zaten herkes söylüyor.
Alfa Romeo hiç görmüyor bu rakamları. Alfa, Mazda gibi butik araç üreticisi kıvamında mı olunacak? Belirli olmayan bir sürü şey var. 40 yılda bir ülke de bir marka oluşturma üretime kalkışılıyor. Beton dikilmesine yeğlerim. Bana Egea örneğini vermeyin lütfen.
Yalnız şunu anlamadım elektrikli aracın (kullanıcı)işletme maliyetini yüksek kılan nedir?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)