Ama ATP konuya dönememiş.
Bunlar gibiler dönme konusunda sınırsız kabiliyete sahipler. Mesela bahçesiz dönek; 1.gün CHPKK ve HDP PKK uzantısıdır diyor, 2.gün hdp ile görüşmekte sıkıntı yoktur diyor sonra hooop bir 180 daha ve hdp yine pkk uzantısı oluyor.
Bu iş de böyle olacak gibi geliyor bana. Biz yerli milli dedik ama niye dedik? Fabrika Gebze'de. Hatırlarsak %100 yeri ile başladık sonra %50 oranına düştük sonra ne olur allah kerim. Bahis bile oynanmaz ki bunların üzerine. Tasma kimdeyse çekiveriyorlar o yöne yallah tazyik.
Boş lafları kendinize saklayın. Araba proje aşamasında mı hala sizce? Konu bu.
Tabiki proje devam ediyor bu ne saçma soru. Açıklanan bir süreç var . Bazen sana verecek cevap bulmak da harbi zorlanıyorum. Ciddiye mı alsam sallasam mı en az 1 dakka düşünmek zorunda kalıyorum.
Lütfen bana böyle zor sorular sorma. Daha basit olsun TOGG diye bir şey varmı ? Mesela. Tam senlik soru
Devam eden proje adı üstünde devam ediyordur, sonuçlanmamıştır. Başarı veya başarısızlıktan söz edilemez. Bu kadar başarı teranesi ne oluyor o zaman henüz sonuçlanmamış proje için? Bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu?
Ero__'nun kullandığı dili onaylamıyorum ama yukarıda yazmış. Meslek kuruluşları (TOGG ortağı TOBB mesela) yasayla belirtilmiş görevleri dışında faaliyette bulunamaz diye. Yasadışı bir durum görüntüsü oluşuyor, onaylıyor musunuz böyle bir şeyi? Sonuçta devlet projesi değil diye yazdığınızı hatırlıyorum.
Tutarsızlık diz boyu. Daha fazla istişare etmeye değmezsiniz. İyi günler.
Geç kalınmış olduğu bence kesin.
https://shiftdelete.net/turkiye-tama...leri-fiyatlari
Adam ne muhteşem özetlemiş olayı. Anlayana.
Duayenimiz Halit Bolkan' ın Instagram' da bir yazısı vardı bugün. Okumanızı tavsiye ederim.
halitbolkan
Togg’da 52.4 kWh ve 88.5 kwh batarya paketleri sunulacak. Tek motorlu versiyon 210 HP, çift motorlu versiyon ise 420 HP. Küçük batarya ile +300 km, büyük batarya ile +500 km menzil. En uzun menzil tek motor+büyük bataryalıda. 150 kW ile şarj edilebiliyor. %20-80 için 25 dakika.
Fabrikada üretim var mı? Evet var. Homologasyon için üretim yapılıyor. Boyahane dünyanın en çevreci örneklerinden biri. Yaş üstü yaş boya tekniği kullanılıyor. 3 dakikada bir otomobil banttan inebilecek.
C SUV modelin adı henüz açıklanmadı ama harf ve rakam kombinasyonu olacağı söylendi. Şubat ayında açıklanacakmış.
Gelelim kısa test sürüşü notlarına: iç mekan geniş, arkada diz mesafesi oldukça iyi. Bagaj hacmi 450 litre. Malzeme kalitesi bazı kısımlarda iyileştirilmeli. Nitekim bazı bölgelerde plastik üzerindeki desenler de değişiyormuş.
Boydan boya ekran şık görünüyor. Qualcomm işlemci kullanılmış ve ekranlarda kişiselleştirme seçenekleri zengin. Multimedya ekranını üçe bölüp her bölüme farklı fonksiyonlar atanabiliyormuş.
Vites seçicisi ilginç bir tasarım ama sürücüye geribildirim vermiyor. Gösterge tablosu ya da seçiciye bakmak şart. Direksiyon tasarımını beğenmedim, daha iyi olabilirdi.
Test pistinde düzgün zemin üzerinde süspansiyonun yeteneklerini anlamam mümkün olmadı. Direksiyon sistemi geliştirilmeli. Geribildirim zayıf ve biraz ağır tutulmuş.
Çift motorlu versiyonun 0-100 km/s hızlanması 4,8 saniye olarak açıklandı. Kalkış değil ara hızlanma denedim, gücüne uygun performans hissi var. Eco, Normal ve Sport modlarında performans farkı hissediliyor, ki bu olumlu.
Eco modunda kalkış çok yavaş gerçekleşiyor. Uzun topuklu ayakkabılarda istemeden ani hızlanmayı engelleyebilir! Fren pedalı dozlama yeteneğini beğendim. Elektrikli otomobillerde bunu becermek kolay değil. Kameralı dış aynaların içerideki ekranları yeterli büyüklükte.
Gerçek yol şartlarında kullanıncaya kadar söyleyeceklerim bunlar. Test videosu ve daha fazla detay AutoClub YouTube’da olacak!
İnceleme güzeldir. Gerçek eleştiri daha iyisini yapmaya teşvik eder.
Yapamazlar,satamazlar olmaz, gibi şeyler söylenince işin rengi değişiyor.
Ben şahsen Tesla,BMW, Mercedes... Bilinen markalar kadar kaliteli olacağını sanmıyorum. illa ki eksikleri ya da yetersizlikler olacaktır.
İtirazımız toptan istemezük ci lere. Çok değil 3-5 sayfa önce hala üretim yok diyen kafası kum da gömülü olanlar vardı
Gerisi gayet normal.
Ayrintili bilgi: https://www.gazetepencere.com/halkin...027de-gelecek/
"İhracat iç pazarda satışa sunduktan yaklaşık 18 ay sonra başlayacak. Kendi ülkesinde başarılı olmayan bir marka yurtdışında başarılı olamaz. Biz önce kendi ülkemizde başarılı olduğumuzu ispat edelim ondan sonra ihracata odaklanacağız."
"ilk modele bugün C-SUV sınıfında araç alabinler ulaşacak. Hedefimiz de bu. C-Sedan ve C-X Coupe’de aynı platformda ve aynı segmentte yer alan modeller olacak. Yani fiyatları birbirine yakın olacak. Bahsettiğiniz daha ulaşılabilir model ise evet 2027 yılında devreye girmesi planlanan B-SUV sınıfındaki model olacak. Bu model için 2025 yılından itibaren yepyeni bir platform oluşturacağız."
"Yani kamunun yılda alacağı araç sayısı maksimum 2 bin adet. Bu da 2023 yılında 18 bine yakın aracın bireysel kullanıcılar tarafından alınacağını gösteriyor."
"İlk modelimizi satışa sunacağımız 2023 yılında maksimum 20 bin adet üretim yapmayı hedefledik. 2024 ve 2025’te üretim katlanarak artacak, 2026 yılında 3 farklı modelle (C-SUV, C-Sedan ve C-X Coupe) yılda 100 bin adetlik üretime, 2030 yılında ise 5 modelle (B-SUV ve C-MPV eklenecek) yılda 175 bin adetlik üretime ulaşacağız."
Velhasil aciklanan takribi uretim rakamlari:
2023: 20 bin
2024: 40 bin
2025: 60 bin
2026: 100 bin
Toplam: 220 bin
%10 ihracat: 22 bin
Yilda 2 bin kamu alimi: 8 bin
Velhasil onumuzdeki 4 yilda bu luks aractan 190 bin adet Turkiye'de satilmasi planlaniyor.
Kritik soru: An itibariyle Avrupa'da gelir dagilimi esitsizliginin en fazla oldugu ulke (*) olan Turkiye'de bu araci alacak gelire ve niyete sahip 200 bin insan var mi?
Bir de boyle bir sey yazilmis: "Yani akıllı cihazın dışında sunduğumuz teknoloji ve hizmetlerin kullanımından gelir elde etmeyi hedefledik."
Yani aracta kullanmak icin aylik para odeyeceginiz ozellikler olacak herhalde???
(*) https://www.worldeconomics.com/Inequ...nt/Turkey.aspx
Önce 180'e çıktık diyor sonra 100 ile fren testi yapıyor. Arkada akan görüntüye göre bence 80 km/s bir yavaşlama falan yok ortada.
Arkadaki şarj aletinin yada lastik şişirgeçlerin paketini dahi açmadan "amman da çoh gözel" demek
Ayarsız öveceğim derken zerre otomobil bilgisi olmadığını ortaya dökmek böyle olsa gerek.
Yerli ve milli üretemezler dendi (Hatta bazıları üretilir ama kar edemezler dedi). Öte yandan iki kere 2 sene içinde yollarda olacak fiyaskosundan sonra üretilmez diyenlerin de haklılık payı var. Casper Nirvana gibi oradan buradan toplayıp yapacağız deselerdi kimse yapamazsınız demezdi herhalde.
Gelir dağılımı eşitsizliği ile otomobil satışlarının ne alakası var hocam o konu başka bir mesele , Türkiye de 2022 Ocak-Ekim otomobil satışı 450.000 adet , son 10 yılın ortalaması ise 800.000 , önümüzdeki yıllarda çeşitli krizler düzelirde arz artıp fiyatlar biraz düşerse artan taleple beraber 1milyona çıkacaktır...bu hacimde Togg satışı 100.000 adeti bulabilir rakkamlarda sıkıntı yok , kritik nokta otomobilin kalitesi , memnuniyeti vs kabul edilebilir seviyede olmasıdır..
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (1 üye ve 3 misafir)