Bu denklemde zaman en önemli faktör.
15 yıl içerisinde dünyadaki bütün taşıtların elektrikliye geçmesini düşünmek hayal zaten. Ancak altyapı kurmak işin en kolay kısmı değil de, nasıl yapılacağı belli olan kısmı. Elektrik gibi bir şekilde üretebildiğimiz bir şey olmayan fosil yakıtları dünyanın dört bir yanına taşıyabiliyoruz, petrol yakan tankerler istasyonlara petrol götürüyor.
Ben elektrikli motorları gram sevmeyen birisiyim, çözümün de içten yanmalı hidrojen motorlarında olmasını isterdim, ekolojik açıdan da kesinlikle daha sürdürülebilir bir seçenek. Hidrojen yakıt hücresi değil, içten yanmalı hidrojenli motor.
Hidrojen'in ne kadar tehlikeli olduğu falan filan da elektrikli otomobil sektörünün kafamıza kaktığı tatavalardan biri. Benzin hidrojenden daha güvenli bir yakıt mı yüz yıldır götümüzde patlamaya hazır tanklarla geziyoruz?
Hidrojeni elde etmek şu an pahalı evet. Lakin elektrikli araçlar da şu an toplam ürün döngüsünde fosil yakıtlı araçlardan daha çok zarar veriyor çevreye, bunu konuşan yok.
Elektriği elde etme şeklimiz de hala çok kirli. Hİdrojene yatırım yapılsaydı onun da maliyetleri düşecekti. Elektriğe kayılmasının esas problemi motorun çok basit olması. İçten yanmalı motor çok karmaşık bir baş belası. Binlerce parça, yağlama sistemleri vs, gerçekten çok ilkel ve ekonomik açıdan da zorlayıcı bir model içten yanmalı motor teknoljisi.