Yerli Otomobil Tanıtım Töreni
Reklamlar
-
Cenk Ayvaz adlı üyeden alıntı
Açıkcası bende normal şartlarda yavaş araç kullanan birisiyim. Ama aracın menzili sadece araç kullanım şekli ile sınırlı olmuyor. Şürüş sırasında araçta bulunan kişi sayısı, araçta açık olan klima, radyo, otonom sürüş ile ilgili bir çok değişik etken mevcut. Ayrıca aracın katalokta verilen değer kadar bile şarj edemiyorsunuz. 440 km denilmesine rağmen en fazla 415 km lik bir menzil için şarj edebiliyorsunuz. Katalok verisi olarak 100 km de 14.2 kw/h tüketim verilmiş. Pil kapasitesi ise 53 kw. Bu durumda hesapladığınız zaman zaten reel menzilinin 350 km civarında oluyor.
Hızlı şarj süresi havanın sıcaklığına bağlı olarak değişiklik gösteriyor. ok soğuk havalarda ve pil soğuk iken çok hızlı şarj olmuyor. O yüzden mümkün olduğunca evin yakınındaki AC şarj ünitesini kullanıyorum. Orası da boş pili yaklaşık 4 saat gibi bir sürede şarj ediyor. Daha önce yazdığım gibi pil hemen hemen tamamı boş iken şarj süresi 50 dk civarında oluyor. Yolda olduğum zaman yemek molası vereceğim zaman pilin tamamen boş olduğu zamanlara denk getiriyorum. Zaten tuvaletti, yemekti v.s derken bahsettiğim bu 50 dk çok çabuk geçiyor.
Sanırım Avrupa'da bile bahsedilen süper hızlı şarj istasyonu henüz yok , 8 dakika gibi bir sürede %80 şarj seviyesini okumuştum bu başlığada yazdım , ileride ülkemizde de yaygınlaşırsa 300-350 km de 10-15 dk mola gayet makul bir süre..peki siz bir Tesla kullanıcısı olarak Togg hakkında ne düşünüyorsunuz ? ayrıca Tesla gibi bir araçtan sonra henüz çok erken ama böyle bir araç tercih edermisiniz ? birde Avrupa'da çevrenizdeki Türklerin haricinde elektrikli araç kullanıcıları varsa Togg projesi hakkında ne düşünüyorlar , izleniminiz varsa okumak güzel olacak..
Reklamlar
-
Kaçak elektrik kullanımının ata sporu olduğu ülkede elektrikli otomobil İroninin dibi falan sanırım...
-
Araba sorun değil, şarj istasyonu yaygınlığı konusuna çok katılmıyorum. Milletin orasına burasına koymaktan, cari açığın %30'unu kapatmaktan nefes almaya vakit bulamayan başarılı firmalar var. Bunlara saatte iki araç şarj garantisi verirsiniz, memleketin dört bir yanını, dağını taşını şarj istasyonu ile donatırlar. İstasyon sorun değil yani.
-
watercolours adlı üyeden alıntı
Araba sorun değil, şarj istasyonu yaygınlığı konusuna çok katılmıyorum. Milletin orasına burasına koymaktan, cari açığın %30'unu kapatmaktan nefes almaya vakit bulamayan başarılı firmalar var. Bunlara saatte iki araç şarj garantisi verirsiniz, memleketin dört bir yanını, dağını taşını şarj istasyonu ile donatırlar. İstasyon sorun değil yani.
Dediğinize katılıyorum. Türkiye'deki şarj istasyonlarında aslında elektrik için para ödemiyorsunuz. Elektrik satma işlemi başka firmaların tekelinde olduğu için Türkiye'deki şarj istasyonlarında istasyon kullanım ücreti ödüyorsunuz.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Sanırım Avrupa'da bile bahsedilen süper hızlı şarj istasyonu henüz yok , 8 dakika gibi bir sürede %80 şarj seviyesini okumuştum bu başlığada yazdım , ileride ülkemizde de yaygınlaşırsa 300-350 km de 10-15 dk mola gayet makul bir süre..peki siz bir Tesla kullanıcısı olarak Togg hakkında ne düşünüyorsunuz ? ayrıca Tesla gibi bir araçtan sonra henüz çok erken ama böyle bir araç tercih edermisiniz ? birde Avrupa'da çevrenizdeki Türklerin haricinde elektrikli araç kullanıcıları varsa Togg projesi hakkında ne düşünüyorlar , izleniminiz varsa okumak güzel olacak..
Sorularınıza sırasıyla cevap vereyim.
Bir çok hızlı şarj istasyonu kullandım. Dediğiniz türde bir şarj istasyonu maalesef görmedim. Ayrıca şarj istasyonu kadar pillerin ve araçlardaki şarj ünitelerinin de bu şarj süresine etkisi mevcut. Yani ünite ne kadar hızlı şarj etme özelliği olsa da sizin arabanızın ekipmanı buna uygun değilse sürede herhangi bir değişiklik olmaz.
Buradaki elektrikli araçların reklamlarını yaparken bahsettiğiniz sürelerde 100 km lik menzil yüklenebilmesi ile müşterileri etkilemeye çalışıyorlar.
Togg hakkındaki düşünceme gelirse, Eğer bir daha araç alma durumum olursa kesinlikle Tesla tercihim olur. Muhtemelen hiç bir surette TOGG ile ilgilenmem. Zaten imal edileceği ile ilgili hiç bir inancım yok. Her şey de olduğu gibi buda hayal ürününden öteye geçemeyeceğini düşünüyorum. Bilişim sektöründe çok yetenekli ve kaliteli insan kaynağımız olmasına rağmen, gerçi bir çoğu bir şekilde buraya gelmişler ve başarılı işler yapmaktalar, yazılım işlemlerini başkalarına yaptırmak bence mantıklı değil ki keza araba dizayn konusunda da aynı düşüncedeyim.
Elektrikli araç sadece araba olarak düşünülmemeli. Pil teknolojisi ve yazılım esas unsur. Ana konu araba olsaydı çok iyi araba yapacak bir çok marka mevcut. Araba yapmak yerine pil teknolojisi ya da yazılımı üstüne yatırım yapılsaydı daha yararlı olacağını düşünüyorum.
-
Açıklama için tekrar teşekkürler , aracın imal süreci başladı bu konuda şüphe yokda artık araç satarmı , ne kadar tercih edilir , kaç yılda bu yatırım kâr eder gibi sorular gündemde..
-
Keşke Amerika'ya gelse de alsam. Burada Korelilerin Genesis aldığı gibi ben de TOGG alırım. Zaten Tesla'yla rekabet edebilmek için eli mahkum üretim maliyetinin bilmemkaç kat altına fiyatlandırmak durumundalar. Bilin bakalım aradaki farkı kim ödeyecek?
-
watercolours adlı üyeden alıntı
Araba sorun değil, şarj istasyonu yaygınlığı konusuna çok katılmıyorum. Milletin orasına burasına koymaktan, cari açığın %30'unu kapatmaktan nefes almaya vakit bulamayan başarılı firmalar var. Bunlara saatte iki araç şarj garantisi verirsiniz, memleketin dört bir yanını, dağını taşını şarj istasyonu ile donatırlar. İstasyon sorun değil yani.
Hocam geleceği görüyorsun vallahi Boğaziçi Üniversitesi'nin gerçekleştirdiği Türkiye Elektrikli Araçların İklim Değişikliğine Etkisi ve Elektrik Talebi Sempozyumu'nda 2022 yılında Türkiye’de elektrikli araç sayısının 140.000 e , şarj istasyonu sayısının ise 15 bine ulaşacağı öngörülüyor..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Hocam geleceği görüyorsun vallahi
Boğaziçi Üniversitesi'nin gerçekleştirdiği Türkiye Elektrikli Araçların İklim Değişikliğine Etkisi ve Elektrik Talebi Sempozyumu'nda 2022 yılında Türkiye’de elektrikli araç sayısının 140.000 e , şarj istasyonu sayısının ise 15 bine ulaşacağı öngörülüyor..
PUHAHAHAHAHA
2500/3000 seviyesinden 140.000 hmmm... Bu kadar da sallanmaz ki?
-
ero__ adlı üyeden alıntı
PUHAHAHAHAHA
2500/3000 seviyesinden 140.000 hmmm... Bu kadar da sallanmaz ki?
Benzin ve motorin fiyatlarındaki yükselişi düşününce elektrikli otomobillere talebin artacağı kesin , bugün artan elektrik fiyatlarına rağmen gece tarifesinden evinizde aracınızı şarj etmenin maliyeti 100 km için ortalama 15 tl..bu sene piyasaya sunulan birçok yeni markada var , mesela Aion 580 ve MG modelleri fiyat ve menzil açısından oldukça rekabetçi..
-
AION S 580 BASIC (Elektrikli Otomobil) 2021 Model - 720.000 TL'den başlıyor. C-NCAP yani ÇİN standartlarında güvenlik denetlemesi kapsamında 4 yıldız. Menzil yaklaşık 400 km. (yersek)
Aion (eski adı verilen GAC Yeni Enerji ) bir Çinli olan elektrikli araç içinde Marque Guangzhou Otomobil Corporation'ın bir şekilde 2020 altında bir alt markası olarak 2018 yılında tanıtılan marquenin .
MG ZS EV Comfort - 639.000 TL'den başlıyor (fiyatlar ön siparişte ve güncelleniyor) Euro N-CAP 5 yıldız. Menzil 263 km. (yersek!)
MG (Morris Garages), 1924'ten 2005'e kadar spor arabaları üreten Britanyalı otomotiv markası. Üretim yeri ÇİN!
Bu paralara neler alınır da aradaki fark ile yıllar boyu benzinle sefa sürülür.
Sene sonunda tekrar tartışalım...
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Benzin ve motorin fiyatlarındaki yükselişi düşününce elektrikli otomobillere talebin artacağı kesin , bugün artan elektrik fiyatlarına rağmen gece tarifesinden evinizde aracınızı şarj etmenin maliyeti 100 km için ortalama 15 tl..bu sene piyasaya sunulan birçok yeni markada var , mesela Aion 580 ve MG modelleri fiyat ve menzil açısından oldukça rekabetçi..
3 zamanlı sayaç kullanacağız da, müstakil evimizin garajında arabayı şarj edeceğiz de, en ucuzu 650 bin TL olan arabayı alacağız.
Normal tarife, 150kWh üzeri kullanım ile 100 km maliyeti 28TL'yi buluyor. Hala ucuza geliyor kabul.
Ekonomi böyle giderse en iyi ihtimalle 10 sene sonra o sayılara ulaşılır. O zamana kadar da elektrikle benzinin fiyatı eşitlenir.
-
ero__ adlı üyeden alıntı
AION S 580 BASIC (Elektrikli Otomobil) 2021 Model - 720.000 TL'den başlıyor. C-NCAP yani ÇİN standartlarında güvenlik denetlemesi kapsamında 4 yıldız. Menzil yaklaşık 400 km. (yersek)
Aion (eski adı verilen GAC Yeni Enerji ) bir Çinli olan elektrikli araç içinde Marque Guangzhou Otomobil Corporation'ın bir şekilde 2020 altında bir alt markası olarak 2018 yılında tanıtılan marquenin .
https://img.donanimhaber.com/images/...-S105238_0.jpg
MG ZS EV Comfort - 639.000 TL'den başlıyor (fiyatlar ön siparişte ve güncelleniyor) Euro N-CAP 5 yıldız. Menzil 263 km. (yersek!)
MG (Morris Garages), 1924'ten 2005'e kadar spor arabaları üreten Britanyalı otomotiv markası. Üretim yeri ÇİN!
https://cdn.euroncap.com/media/56955/mg-zs.png
Bu paralara neler alınır da aradaki fark ile yıllar boyu benzinle sefa sürülür.
Sene sonunda tekrar tartışalım...
Giderleri sadece yakıt olarak düşünme , yağ , filtreler , buji , kayış , debriyaj yok , bunların değişimi için işçilik ücreti yok , hatta fren balatası bile neredeyse 100.000 km değişmiyor , mesela Tesla da bakım 35.000 km de bir diye okudum , o da rotiller vs yürüyen aksam kontrolü için , başlığa Tesla kullanan bir forumdaşımızda yazıyor bu konuda daha doğru bilgiler aktarabilir , çeşitli videolardan edindiğim bilgi pillerin kapasitesi 10 yıl sonra bile %70-75 seviyesine düşüyor şeklinde..şarj için özel garaja gerek yok , evinizin yakınına sabit şarj kutusu yerleştiriyorlar , buradan buzdolabınızla aynı fiyattan elektrik tüketebilirsiniz , hatta teknelerdeki gibi herhangi bir yerden elektrik alabileceginiz kartlı sayaçlarda yaygınlaşabilir , günlük şehir içi kullananlar için park ettiğinde sabaha kadar 4-5 saatlik tek bir sarj yeterli gelir ayrıca gece şarjı çok çok daha ucuz..bugün en ucuz otomobil Dacia bile 400.000 tl olmuş , 100bin km sonra yakıt ve bakım masrafını ekleyince elektrikliye 600-700 bin vermek cazip gelebilir , üstelik yazdığım araçlar Dacia dan çok daha konforlu ve keyiflidir..
-
Yine de bizim melmekette tikkatli olmak gerekebilir.
-
DickName adlı üyeden alıntı
İkaz için teşekkürler dostum , inan kaç yaşındasın çok merak ediyorum , neredeyse bütün başlıklara buradaki "melmeket" "tikkatli" gibi kelimeler yazıyorsunuz yada yağ soran her adama aynı ayçiçek yağı fotoğrafını ekliyorsun , bu espri anlayışından sıkılmadın mı ? doğulu şivesiyle konuşan ama rolünden bir türlü çıkamayan sinema sanatçıları gibisin kalbinizi kırdıysam özür dilerim..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
doğulu şivesiyle konuşan ama rolünden bir türlü çıkamayan sinema sanatçıları gibisin
kalbinizi kırdıysam özür dilerim..
Aslında gerçek hayatta çok ciddi ve gerçekçi biriyim. Fakat "melmeket" benim bütün ciddiyetimi iyi niyeetimi törpüledi ve ben de 56 yıllık hayatımın son beş altı yılında onu ciddiye almamaya başladım.
Rolünü bile yapamayan kıro şarkıcı türkücü "artizler" birer köşe başını tutup kanaat önderi, "akil insan" diye yutturulunca ipin ucunu ben de koyverdim. Evet her motor yağı sorana "ayçiçek yağı" tavsiye ediyorum. Çünkü o soruyu soran kişi ayrı şeyi google'ın arama kutucuğuna yazsa veya motorunun kullanma kılavuzunu açıp bir baksa doğru cevabı bulacak. Ama fastfood beslenme alışkanlığı gibi fastfood bilgi alışkanlığı da tembelliği de topluma yerleşmeye başladı. Vatandaşın motorunun üreticisi kullanma kılavuzuna kalın harflerle yarı sentetik yağ kullanın diye yazmış, kimisi marka önermiş (yamaha yamalube, ktm motorex gibi) ama bizim arkadaş illaki motul 7100 derdinde. Üstelik aynı soruu foruimda 7100 kere sorulmuş, cevaplanmış. Bu adama zeytinyağı mı önereyim? Hem her zaman aynı yağı önermiyorum, markayı değiştiriyorum mutlaka.
Gelelim elektrikli otomobil konusuna. Şu an kullandığımız fosil yakıtların vergilendirilmemiş fiyatı çok da yüksek değil. Akaryakıttan ÖTV kaldırılsa %60 daha ucuza temin edebileceğiz. Ama yüce hökümatlarımız hem ötv hemde ötv'nin kdv'sini itelemek suretiyle balığı kavağa çıkarıyorlar. Muhalefetimizin de "mazot 1 lira olacak"tan başka bir çözümünü duymadık çok şükür. Halk dersen "hep 50 liralık" alıyor zaten.
Dolayısıyla TOGG'un daha mükemmelini yapsak, Elon Musk Türk vatandaşlığına geçip Tesla'yı Türkiye'de üretse bizim "devlet büyüklerimiz" bir yolunu bulup elektriği bize verginin vergisinin, kaybının kaçağının, sayaç okumasının yazmasının haracını almak suretiyle daha kalın şekilde iteleyeceklerinden bir avantajımız yine kalmayacaktır.
Kalbimi kırmaya gelince benim kalp zaten tıkalı iki kılcal damar, beş anjiyo ve dört stentten dolayı bozuk olduğundan özür dilemenize gerek yok. Saygılar.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Giderleri sadece yakıt olarak düşünme , yağ , filtreler , buji , kayış , debriyaj yok , bunların değişimi için işçilik ücreti yok , hatta fren balatası bile neredeyse 100.000 km değişmiyor , mesela Tesla da bakım 35.000 km de bir diye okudum , o da rotiller vs yürüyen aksam kontrolü için , başlığa Tesla kullanan bir forumdaşımızda yazıyor bu konuda daha doğru bilgiler aktarabilir , çeşitli videolardan edindiğim bilgi pillerin kapasitesi 10 yıl sonra bile %70-75 seviyesine düşüyor şeklinde..şarj için özel garaja gerek yok , evinizin yakınına sabit şarj kutusu yerleştiriyorlar , buradan buzdolabınızla aynı fiyattan elektrik tüketebilirsiniz , hatta teknelerdeki gibi herhangi bir yerden elektrik alabileceginiz kartlı sayaçlarda yaygınlaşabilir , günlük şehir içi kullananlar için park ettiğinde sabaha kadar 4-5 saatlik tek bir sarj yeterli gelir ayrıca gece şarjı çok çok daha ucuz..bugün en ucuz otomobil Dacia bile 400.000 tl olmuş , 100bin km sonra yakıt ve bakım masrafını ekleyince elektrikliye 600-700 bin vermek cazip gelebilir , üstelik yazdığım araçlar Dacia dan çok daha konforlu ve keyiflidir..
Tesla'da herhangi bir periyodik bakım yok. Sadece 2 sene de bir fren sistemini kontrol için gelinmesi isteniliyor. O yüzden periyodik bakım masrafı yok. Araç arıza vermediği sürece servise gelmenize gerek yok diye bir bilgi var.
Türkiye'deki şarj istasyonlarında arabanızın şarjı bittikten sonra işgaliye ücreti alıyorlar. O yüzden öyle bırakayım sabaha kadar şarj etsin diye bir imkan yok. O yüzden evde bir şarj aletinin olması daha mantıklı. Buradaki bazı şrj istasyonları gibi. Benim şansım yaşadığım şehir küçük ve turistik bir bölgede olduğundan şarj istasyonlarında işgaliye parası almıyorlar ve evimin 50 metre uzağında bir şarj istasyonu olduğu gibi 10 dk mesafede ise Tesla nın kendi şarj istasyonu var. Bu tarz imkanım olduğu için elektrikli bir araç aldım. Aksi taktirde fosil yakıtlı araç ile devam ederdim.
Türkiye'de o kadar hızlı bir şekilde elektrikli araçların kullanılacağını düşünmüyorum. Bir kaç kişi merakından ya da farklı olmak için alacaktır. Şuan Türkiye de olan elektrikli araçların büyük bir çoğunluğu 1 milyon sınırının üstünde. Ayrıca MTV ciddi bir tutar. Biraz önce kullandığım aracın 2022 MTV sine baktığımda 10.000 TL ye yakın olduğunu gördüm. Elektrikli araçlarda MTV yi aracın kw değerine göre hesaplıyorlar. O yüzden bakım maliyeti ne kadar düşük olsa da MTV olumsuzluğundan sonra pek alan olacağını zannetmiyorum.
Ayrıca verilen MG'nin elektrikli araçlarının fiyatları Türkiye'deki araç fiyatlarına göre çok yüksek değil. Ama maalesef menzilleri çok kısa. Sadece şehir için kullanımı için uygun gibi duruyorlar.
-
Wltp Menzildir bu arada bilgiler. Gerçek kullanımda %60-65 anca...
-
Ana konuyla dolaylı ilgili bir şeyi merak ediyorum. 5-10-15 yıl içinde tamamen elektrikliye dönüşüm planlanıyor da şu anki teknoloji ile fosil yakıt kullanmayan on (hatta yüz) milyonlarca araca elektriği nasıl sağlayacak dünya? Şu anki teknolojiler ile bu araçlara elektrik yetiştirmek bana mümkün görünmüyor. Hidrojen yakıt hücresi teknolojisi gelişirse OK, ama o zaman da aşırı miktarda suya gerek olacak. Zaten su sıkıntısı varken bu suyu tatlı su kaynaklarından kullanamayız, denizlerden filtreleme yöntemi ile su elde etmemiz lazım. O da yine enerji isteyecek? Ben çözemedim vallahi. (Ama bilgim çok yetersiz, sadece aklıma ilk gelen soruları sordum...)
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Ana konuyla dolaylı ilgili bir şeyi merak ediyorum. 5-10-15 yıl içinde tamamen elektrikliye dönüşüm planlanıyor da şu anki teknoloji ile fosil yakıt kullanmayan on (hatta yüz) milyonlarca araca elektriği nasıl sağlayacak dünya? Şu anki teknolojiler ile bu araçlara elektrik yetiştirmek bana mümkün görünmüyor. Hidrojen yakıt hücresi teknolojisi gelişirse OK, ama o zaman da aşırı miktarda suya gerek olacak. Zaten su sıkıntısı varken bu suyu tatlı su kaynaklarından kullanamayız, denizlerden filtreleme yöntemi ile su elde etmemiz lazım. O da yine enerji isteyecek? Ben çözemedim vallahi. (Ama bilgim çok yetersiz, sadece aklıma ilk gelen soruları sordum...)
bu konuyu bende cok düşündüm. bireysel araçlar hariç elektrikliye komple dönmenin mümkün olmadıgını düşünüyorum.
Hele ki ülkemizde bugünlerde sanayiye zorunlu elektrık tasarrufu ve zorunlu tatil yaptırılıyor ise elektrikli arac sektörünün ülkemizde gelişebileceğini sanmıyorum
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)