Size tavsiyem sosyal medya ve haber sitelerindeki yorumlar kısmına bakmayın. Oralar evrenin anüs deliği.
Size tavsiyem sosyal medya ve haber sitelerindeki yorumlar kısmına bakmayın. Oralar evrenin anüs deliği.
Şu an 4. amatör kümede olabiliriz, ama 2023 gelsin, G8 listesine 3. sıradan gireceğiz.
abi sadece şu haber bile nasıl gerizekalı olndugunun ispatıdır.
Ulan başkasına yaptırdıgın hayali yerli otomobilini ALMANYA tehdit olarak mı görecek
https://www.ahaber.com.tr/gundem/201...harekete-gecti
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
Arkadaşlar konuyu temel meseleden(Arabadan) saptırmazsak daha verimli olur. Maalesef basit kahvehane muhabbetlerine çevirerek pek bir şey elde edemiyoruz ve o muhabbeti dışarıda neredeyse herkes ile yapabilirsiniz. Ama bu forumun güzelliği başka. Ülkenin her yerinden farklı düşünce ve fikirlerden insanlar birleşip muhabbet edebiliyoruz başlıklar altında.
Bu durumdan faydalanmak için sizleri konu üzerinde konuşup elde ettiğiniz faydalı bilgi ve düşüncelerinizi paylaşmaya davet ediyorum.
Yerli arabanın duyurulmasıyla VW kararı aynı gün. Bu haberi yapanlar büyük firmaların saatler içinde karar almayacaklarını bilmiyor herhalde. Bir de haberde sayın cumhurbaşkanımıza başkan diyerek hakaret etmiş adiler. Sanki sınıf başkanı adam. Ağzından cumhur kelimesini düşürmeyen, cumhur sevdasıyla hareket eden bir şahsa, resmi unvanıyla değil de hangi makama ait olduğu belli olmayan bir sıfatla hitap etmek düpedüz hakarettir. Cumhurbaşkanlığı hukuk bürosunu göreve çağırıyorum.
May the Force be with McLaren Mercedes
İzledim TRT'nin "mini belgesel" olarak tanımladığı 4 dakikalık reklam filmini... Genel olarak müzik eşliğinde araba resimleri gördüm, doğal olarak. Tek tük içinde insan olan kareler mevcut, ancak malesef çok aksiyon içermiyor. Genel olarak başkalarının yaptığı tasarıma bakan Türk insanlar var. Seçenekler arasından beğenip seçmişler sağolsunlar
İlk cümlesi:
"Hedef kitleye kulak verildi"
Süper de, hedef kitlesi Türk halkı değil anlaşılan... Ortaya en az 300,000TL'lik bir araç çıktığına göre...
Ortada bir yerde tekrar:
"Tüketicilerin fikirleri tasarıma yön verdi" diyor.
Harbiden kimdir bu tüketici ya da hedef kitle haberi olan, ya da bir fikri olan var mı?
fazla bir bilgim yok ama aklımda canlanan şey malesef konudan sapmaya itiyor beni. şimdiye kadar bu tip haberler gördük ve sonrası gelmedi haksız mıyım? şimdi de bir erken seçim muhabbeti dönüyor ve yine rant amaçlı yapılmış bir proje gibi o kadar göze batıyor ki ister istemez millet konuyu her yoldan irdeliyor.
yani benim çıkıp bu projenin siyasi ayağını tartışman konu dışı değil, bence sen milleti at gözlüğü takmaya davet ediyorsun. bu projeye bağlı her konu bu sayfa altında tartışılabilir çünkü bu konunun amacı bu zaten.
hem göz göre göre "yerli ve milli" lafını kullanıyorlar, ısrar ile kullanmaya devam ediyorlar, biri bana söylesin bu arabanın hangi parçaları yerli? yerli kelimesinin anlarım ama "milli" ne demek?
çocuk değiliz, sıkıntılı günler geçiriyoruz, bunalımda olan insanların derdinden anlayamayacağınızdan eminim. ama artık yeter, biz kandırılmak istemiyoruz, hiç bir siyasinin bizi yalan yanlış oyalamaya hakkı yok.
deseler ki "ortak araba üreteceğiz, halk faydalanacak ayrıca ihracat olacak" deseler tamam ya da "ortak araba üreteceğiz, biraz pahalı olacak fakat ihracattan türkiye para kazanacak" denilse eyvallah abicim ya, kimsenin çıtı çıkmaz vallahi ya.
bunlar ranta oynuyor görüyoruz biz.
Bu araba devlet projesi mi? Devlet projesi ise siyaset işin içindedir, tartışılır. Özel girişim projesi ise ve bir siyasi parti bundan kendine pay çıkarıyorsa yine siyasettir, yine tartışılır.
Bu ülkede herşey siyasetle ilişiktir.Çúnkü aldığın arabada hükümetlerin koyduğu %100 ün üzerinde vergi vardır..
Teknik olarak arabayı konusacaksak uzun süreli sektör deneyimim var..Bu araba yapılır mı ? yapılır.1 binek oto ortalama 7-8 bin parçadan oluşur zaten Türkiye yedek parça uretiminde çok basarili..
Biz bu araba yapılamaz demiyoruz..Diyoruz ki elin avrupalisinin kendi vatandaşına 30 bin birime sattığı arabayı sen niye kendi vatandaşına anormal vergilerle 250-300 bin birime sattin şimdiye kadar diyoruz..
Otomobil pazarı bu vergiler yüzünden Turkiyede de en iyi dönemde 700 bin sıfır satış olarak gerçekleşti.Normalde nüfus orantisinagore bu satışın min.1.500.000 olması gerekirdi diyoruz..Vatandaş bu vergiler ve zamların altında bu arabayı alamaz ve yılda bu yaptığın arabadan milyon adet satamazsan zaten dünyada rekabet edemezsin ve sürekli bilancona zarar yazarsın diyoruz..
Bugüne kadar yapılmış çoğu projede zarar açıklayan devletin bu arabayı yaparak yine devlet kurumlarının satın alma garantisini fakir fukaraya yüklemeyin diyoruz..
Sunumu yapılan araba segmentinde rekabetin çok çok üst düzeyde maliyet optimizasyonuna ihtiyacı var diyoruz..Yani elin oğlunun senden bu arabayı almak için vereceği para belli..Halkbak bu arabadan 1000 tane araba sipariş verir ve bu arabayı 300 bin TL den alıyor diye piyasa değeri bu olmaz..
Türkiye pazarı bu otomobili taşımaz diyorum bu kadar tecrübemle.Bugun dünyada üretim yapacak bir otomobil markasının birçok strateji ortaklığı ve patent sahibi falan olması lazım.Yoksa maliyeti zaten tasiyamazsin..
Neyse zaten derdimiz araba nasıl yapılır meselesi değil.Devletin vatandaşına göstermiş olduğu saygı ve imkan marjı..
Yine söylüyorum asgari ucretin 75 katiyla c segmenti bir araba alabilen vatandaş ile hiçbir konuda dünyada başarılı bir marka cikaramazsin..
Yine konu sapıyor. Bu sefer de neler konu dışıdır neler değildir şeklinde sapıyor. Bakınız ben siyaset konuşmayalım demiyorum. Ben diyorum konuşmanız araba üzerine olsun ve araba projesinin siyaset(yahut başka bir şey, meseşa toplumsal meselelerde konuşulmuş) içeren kısımlarına yine araba üzerinden değinin. Yani araba ana konu olsun.
Konuşmanız başka konu(mesela siyaset) içinde arabaya dönmesin. Siyasi(yada içtimai) görüşlerinizi paylaşmak için gelip, onlar hakkında yazıp içine de az bir şey arabayı katmak konuyu saptırmaya gidiyor. Çünkü size değindiğiniz konu yönünden cevaplar verilmeye başlanıyor.
Maalesef bu araba ana konu siyaset de yan konu olduğu zamanda oluyor. O zaman da gelen cevaplar arabadan çok siyasete yöneliyor. Lütfen bunu yapmayalım. Ana konunun araba olfuğunu unutmayalım.
Ayrıca bilinmesini isterimki bu dediklerimi sadece bu konu çerçevesinde düşünmüyorum. Diğer konular içinde az çok böyle. Maalesef konu saptırma eğilimimiz(ben de dahil) çok yüksek. Bir konuya girip onu daha çok dertli olduğumuz konulara çekiyoruz.
Arabanın neyini tartışacağız? Bir tek kutusunu biliyoruz. Teknik detay sıfır. Konuya hakim olduğunu söyleyenler projenin zarar edeceğini gerekçesiyle açıklıyor. Destekleyenler de Avrupa korktu diyor. Kim konuyu saptırıyor?
Fatih ALTAYLI giydirmiş biraz.
kaynakBosch’tan gelir boş konuşur
Yerli ve milli otomobilimizi üretecek olan TOGG’un CEO’su Gürcan Karakaş’ın söylediklerini okuyup dinledikçe giderek daha fazla hayretler içinde kalıyorum.
Karakaş, “Biz pil Ar-ge’si yapmıyoruz. Ancak bu alanda birikimi olan Türk şirketi zaten ortağımız. O an ihtiyacımız olan doğru çözüm hangisi ise ona karar vereceğiz. En doğru çözümü otomobilde kullanacağız. Ayrıca elektrik şarj istasyonları konusunda da işbirliği çalışmalarımızı yürütüyoruz” diyor.
Bu kafa ile elektrikli otomobil yapmaya soyundularsa vay halimize, vay bu milletin parasına vay bu işe kaynak ayıran ama kandırılan siyasetçilerimize.
Gürcan Karakaş ve ekibinin ne yaptığını doğrusu merak ediyorum.
Dizaynı İtalyan’a ver, prototip üretimini yine aynı İtalyan halletsin.
Pil ile ilgilenme.
Otonom sürüş konusunda hiçbir şey anlatma.
Yazılım konusunda bir bilgi zaten yok.
İki üç yıl içinde yola çıkacağı iddia edilen otomobil için şarj istasyonları konusunda işbirliği çalışmaları yürüt.
Yahu bir elektrikli otomobilin en önemli parçası pil.
En önemli maliyet kalemi orada.
Bununla ilgilenme.
Vestel bu işi yapacak de!
Peki Vestel bu konuda ne yapmış!
Pil üretiminde kullanılacak bir maden çıkarma ve işleme alanı kurmuş.
İyi yapmışlar, ellerine sağlık.
Peki pil var mı ortalıkta!
Bırakın otomobili, el fenerinde kullanılacak bir tek pil dahi üretmemişler şimdiye kadar.
İnşallah üretecekler de ne zaman?
Muhtemeldir ki, eğer bir fabrika kurulur ve 3 sene içinde otomobil gerçekten üretim bandına gelirse pil yerli olmayacak!
En azından uzunca bir süre.
Çünkü rekabetçi bir fiyat ve teknolojiye erişmek üç günde olacak iş değil.
Eee, ne anladım ben bu yerlilikten.
Peki elektrik motoru nereden gelecek?
Gürcan Karakaş onu da söylemiyor.
Bilmiyoruz motoru kim yapacak, böyle bir üretici var mı, var ise eğer projeye katılımı ne oranda, Türkiye’de bu konuda çalışmalar ne alemde!
Şarj istasyonları ile ilgili de işbirliği çalışmaları yürütüyormuş beyefendi.
Kimi kandırıyorsunuz Gürcan Bey.
Türkiye’deki otomobillerin yarıya yakını İstanbul’da.
Diyelim ki ürettiğiniz yıllık 175 bin otomobilin yarısı İstanbul’a satıldı.
İlk yılın üretimi 85 bin gece şarja bağlandığı anda İstanbul’un elektrik altyapısı öyle bir çöker ki, kent 1 hafta elektriksiz kalır.
İlk yıl 175 bin üretilmese de sonuç çok farklı olmaz.
Bunun için dünyada çok farklı bakış açıları geliştirilmeye çalışılıyor.
Buna bir çözümünüz var mı? Kentlerimizin elektrik alt yapısını işleten dağıtım şirketleri ile bu konuları ele alıyor musunuz?
Söylediklerinizden benim anladığım şudur.
Konuya hakim olmayanları oyalayacak bir şeyler sallayayım gitsin.
Birkaç sene daha burada idare ederim.
Sonra geldiğim Bosch’a geri dönerim.
Orada gerçekten elektrikli otomobiller yapan birileri ile beraber olurum.
Türkiye’ye de oradan teknoloji satarız.
Gayrı ciddi söylemleriniz ve tavrınız bana bunu hatırlatıyor.
Başka bir şeyi değil.
Kusura bakmayın.
Eğer konuyu okursanız konuyla alakalı bir çok cevap görebilirsiniz. Dünya'dan örneklerini verenler,sektörel bakanlar, siyasi bakanlar, direk proje ile ilgili elde ettiği bilgiyi paylaşanlar.
Eğer konuşacak bir şeyimiz olmadığını düşünüyorsak susmayı tercih edebiliriz.
Sizin de konu hakkında pek bir şey söylemediğinize bakarsak (araba konuşun, araba konuşun, siyaset konuşmayın, vs) siz de susmayı tercih edebilirsiniz. Ben susacak mıyım, tabii ki hayır.
Fatih Altaylı'nın bu yazısından haberim yoktu..Aynı düşüncelere sektörun içinden biri olarak sunum esnasında bende kapıldım..Ben şunu söylemiştim CEO da herşeyin farkında ama ona böyle sunum yap demişler..
Eee kanalı yapıp, ortalığın içine ettiklerinde; size pilli araba vereceğiz çok ucuza ve bu yüzden bizi seçmelisiniz demek için bu pilli araba hayali ortaya atıldı. Şuanki İstanbul trafiği akşamları %80’e tırmanırken, o hafriyat canavarları gelince ne olacak?
Bakın kanal faydalı veya faydasız demiyorum. Bu İstanbul’un insanları trafikte delirince, pilli araba falan ancak milleti kandırırlar.
Refah düzeyini ne ile ölçüyor insanlar? Barınma, seyehat ve rahat bir ekonomik yaşam.
Barınma işi kira ile, otomobilde pilli milli olursa bir 5 sene daha rahat ederler. Ekonomi zaten batık olduğu için kimse borcu düşünmüyor. Bu sebeple iki şakşak bir flaş patlatsak bu işi 2023’e taşırız dediler ve taşıyorlar kendilerince...
Bizim millet her gün İtalya'yı arayıp tasarımcılara görüş bildirdi hasmet, bilmiyor musun?
Yurtdışında şöyle bir örnek araç var uygun fiyat konusunda:
https://fossbytes.com/budget-tesla-m...les-500km/amp/
22 yada 23 bin pound fiyatı varmış Birleşik krallıkta.
Ayrıca şu sitedeki tablo incelenerek benzer araçların fiyatı da görülebilir. Sanırım 25-35 bin avro fiyat aralığını tutturmak çokta zor olmayacaktır TOGG için.
UK'de haftada 40 saat çalışan bir işçinin yıllık geliri 17bin sterlin. 15 aylık maaşla Tesla alıyor adamlar. Bizim arabanın fiyatı onlarla başedebilse de bizim işçinin maaşı başedemiyor. Sorsanız, refah içinde yüzüyoruz.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)