Arabada değişen parça tam olarak nedir?Satış işleminde karşıma çıkıyor.
Reklamlar
-
Arabayı alalı 14 ay oldu.Öncesinde arabalar ile ilgili en ufak bir bilgim yoktu.İkinci el satışında ''değişen'' terimi çok sık geçiyor.Araştırdım ama inanın kesin bir cevap bulamadım.Hangi parçalar değişen olur?2 ay önce hararet müşürü ve aküyü değiştirdim bunlar değişen mi oluyor?Önceden stop etme problemi vardı ve krank mili sensörü değişti.Ben şimdi aracımı satarsam değişen olarak bunları mı söyleyeceğim?
Cevaplarınız önemli teşekkürler
Reklamlar
-
Değişen kaporta ile ilgi olur , yada çok büyük motor revizyonu
-
"Değişen" veya "boyalı" ibareleri arabanın kaportası için kullanılır. Değişen parça var demek genellikle tamiri mümkün olmayan bir kaza olmuş ve o parça yenisiyle değişmiş anlamına gelir. Örnek: "sağ ön kapı değişen, sol arka kapı boyalı."
Boyalı da hasar almış ancak düzeltilip boyanmış anlamına gelir. Kesin olmamakla birlikte nispeten daha hafif kazaya işaret eder.
Akü, marş motoru, turbo vb motor kısmına ait mekanik ve elektonik malzemeler "değişen" kısmına girmez.
Komple motor revizyonu yapıldıysa bunu da belirtmekte elbet fayda var.
Arabanın değişeni olup olmadığını sen anlayamazsın, iyi bir oto ekspere gösterip alacağın rapor doğrultusunda arabandaki kusurları, boyalı/değişen parçaları öğrenebilirsin.
-
Bu değişen, boyalı vs muhabbeti bu ülkenin aptal halkından dolayı ortaya çıkmıştır.
Ulan, 20 yıllık arabayı boyasız isteyen dolu. Güneş yanığıyla gezen araba dolu ortalık. 400 bindeki arabaya “motoru açılmadı” diye övünenler var. La bırak açılsın. Revizyon yapılsın. İlla bozulmasını mı bekliyorsunuz?
Sırf şu sebeplerle yanaşmıyorum hic araba piyasasına.
-
Bu boya meselesi zaten acayip.Kendi aracımı satıyorum 2011 model İstanbul ve kapalı garajda illa sürten çizilen yeri oluyor arabanın.Boyanmadan önce resimlerinide çektim.Adam boya var diye mırın kırın ediyor.Ne yapalım çizik çizik mi binelim.
-
-
Mamba09 adlı üyeden alıntı
Bu değişen, boyalı vs muhabbeti bu ülkenin aptal halkından dolayı ortaya çıkmıştır.
Ulan, 20 yıllık arabayı boyasız isteyen dolu. Güneş yanığıyla gezen araba dolu ortalık. 400 bindeki arabaya “motoru açılmadı” diye övünenler var. La bırak açılsın. Revizyon yapılsın. İlla bozulmasını mı bekliyorsunuz?
Sırf şu sebeplerle yanaşmıyorum hic araba piyasasına.
Sirf orjinal diye 2003 model 3.0lt 320bin km de Audi A6 alan bir arkadasim vardi,aldiktan 2 ay sonra,araç motor ve elektrik arizasi verdi,
G...ne öyle bir kaçtı ki..hala üzerine oturamiyor..
-
Mamba09 adlı üyeden alıntı
Bu değişen, boyalı vs muhabbeti bu ülkenin aptal halkından dolayı ortaya çıkmıştır.
Ulan, 20 yıllık arabayı boyasız isteyen dolu. Güneş yanığıyla gezen araba dolu ortalık. 400 bindeki arabaya “motoru açılmadı” diye övünenler var. La bırak açılsın. Revizyon yapılsın. İlla bozulmasını mı bekliyorsunuz?
Sırf şu sebeplerle yanaşmıyorum hic araba piyasasına.
O aptallar sayesinde ucuza araba alıyorum valla boyalı değişenli olanlar aracına göre piyasa fiyatının 15-20 bin lira altına düşebiliyor ve genelde kmleride düşük oluyor. Ciddi bir kazası yoksa alınır binilir çünkü İstanbul trafiğinde boyasız değişensiz bir aracın boyalı değişenli hale gelmesi ufacık bir dalgınlığa bakar
-
Aynen boya/değişen kaporta aksamıyla ilgili bir tabir (tamponları kapsamaz)
Kaporta sacı üzerinde bir parça komple boyalı ise o parça boyalı denir yok kısmen boyalıysa lokal boyalı denir. Örneğin sağ ön kapıda bir avuç yerde boya var diyelim o zaman sağ ön kapı lokal boyalı denir. Yok kapının tamamı boyalı ise sap ön kapı boyalı denir. Kapı komple değişmiş ise değişen olur.
Bunların dışında ampon ve plastik parçalar (davlumbaz gibi hiç hesaba katılmaz. Tampon üç defa boyanıp 5 defa değişse de aracın sac kaportasonda işlem yoksa hatasız boyasız denir. Boya sensörleride plastik parçalar üzerindeki boyayı ölçmez zaten.
Balata, disk, akü, silecek vs gibi sarf malzemeleri ya da sensör vs gibi şeyler değişen sayılmaz. Hatta bunları değiştirmiş olmak bonustur yakın zamanda değiştiğini tekrar masrafa gerek olmadığını gösterir.
-
07 Aralık 2019, 20:37
#10
Cevaplar için tekrar teşekkürler.
Bir de ''yürüyen''var.Bir satıcı ilanda yürüyeni orta seviye yazmış.Yürüyenin içine neler giriyor?
-
07 Aralık 2019, 21:34
#11
yukirunner adlı üyeden alıntı
Cevaplar için tekrar teşekkürler.
Bir de ''yürüyen''var.Bir satıcı ilanda yürüyeni orta seviye yazmış.Yürüyenin içine neler giriyor?
E yürüyen işte...
Aracım yürümesini sağlayan tüm aksamları düşün burada da...
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
07 Aralık 2019, 23:05
#12
4 adet lastiğin ve akünün kastedilmediğine eminim.Bazı kelimeler,cümleler var anlamını sadece icat eden bilir
-
07 Aralık 2019, 23:37
#13
yukirunner adlı üyeden alıntı
4 adet lastiğin ve akünün kastedilmediğine eminim.Bazı kelimeler,cümleler var anlamını sadece icat eden bilir
Akü yürümüyo, yürütülüyo.. Baba akü yok!!!
Yürüyen deyince lastiklerden tut,frem debriyaj balatalarına,amortisörlerden,ön takıma,akslardan motora şanzumana kadar herşeyi ifade eder.
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
08 Aralık 2019, 00:51
#14
Yürüyen ve değişen terimleri için yararlı forum başlığı oldu.Aramalarda çok kişinin buraya geleceğine eminim.
-
08 Aralık 2019, 12:23
#15
yukirunner adlı üyeden alıntı
Cevaplar için tekrar teşekkürler.
Bir de ''yürüyen''var.Bir satıcı ilanda yürüyeni orta seviye yazmış.Yürüyenin içine neler giriyor?
Aracın yürüyeni, yani aks, amortisör, alt tabla, viraj demir çubuğu, diks ve balatalar, teker rulmanları vs.
-
08 Aralık 2019, 13:52
#16
yukirunner adlı üyeden alıntı
4 adet lastiğin ve akünün kastedilmediğine eminim.Bazı kelimeler,cümleler var anlamını sadece icat eden bilir
Lastik işi sıkıntılı ikinci elde araçlar bitik lastikle satılıyor yada çıkma lastik alıp lastik sıfır diye kakalanmaya çalışılıyor. Lastik bu değişir ama ortalama bir araca ortalama bir lastik takımı alacağınız zaman 1500 lü rakamlara rahat geliyor. Hele lastik ebatları biraz daha büyükse direk 2000 TL üstü
-
08 Aralık 2019, 20:35
#17
Benim gibi bir kişinin ilanına rastlarsan (nadirdir) İlanda aracın değişen en ufak parçası, hangi tarih ve km. de değiştiği yazar. Alıcı aracı teslim alırken bunları bir dosya olarak da alır. Fakat, genelde yukarıda yazdıkları gibidir.
-
08 Aralık 2019, 23:37
#18
İlk arabam tempra idi havalı zamanları dijital panel. Arabaya ortadan girmişler cam kırıklarını bile aldıktan sonra ben temizledim. İkinci arabam golf benzinliymiş dizel motor takmışlar. Şimdiki arabamda focus kafadan kazalı fakat hiç önemli değil. Sonuçta parçalardan oluşmuş teknik bir alet. Hangi parçayı nerede nasıl tamir ettireceğini veya değiştittireceğini bildikten sonra sorun yok.
Kapı değişmiş olsa ne olur usta doğru bir şekilde taktıktan sonra, cam değişse ne olur. Benim için doğru bir şekilde kitabına uygun yapıldıktan sonra takla atsa bile önemi yok.
Millet iki şey için sorun ediyor.
1 - Arabayı ucuza kapatmak için oda biliyor arabanın kullanılmasına mani değil çamurluğun boyanmasının abi üç parça boya var . Fiyat kıracak ya.
2 - Arabadan anlamıyor. Bunun üç parça boyanmış yeri var. Beni yolda bırakır rezil olurum. Kime tamir ettiririm. Tanıdığım usta yok. Sanayide uğraşamam beceremem gibi düşüncelerle en önemsiz şeyden bile çekiniyor.
Neyse konuyu açan arkadaşın sorusuna gelirsek uygun bir şekilde yapıldıktan sonra böyle şeyleri dert etme.
-
08 Aralık 2019, 23:55
#19
yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı
İlk arabam tempra idi havalı zamanları dijital panel. Arabaya ortadan girmişler cam kırıklarını bile aldıktan sonra ben temizledim. İkinci arabam golf benzinliymiş dizel motor takmışlar. Şimdiki arabamda focus kafadan kazalı fakat hiç önemli değil. Sonuçta parçalardan oluşmuş teknik bir alet. Hangi parçayı nerede nasıl tamir ettireceğini veya değiştittireceğini bildikten sonra sorun yok.
Kapı değişmiş olsa ne olur usta doğru bir şekilde taktıktan sonra, cam değişse ne olur. Benim için doğru bir şekilde kitabına uygun yapıldıktan sonra takla atsa bile önemi yok.
Millet iki şey için sorun ediyor.
1 - Arabayı ucuza kapatmak için oda biliyor arabanın kullanılmasına mani değil çamurluğun boyanmasının abi üç parça boya var . Fiyat kıracak ya.
2 - Arabadan anlamıyor. Bunun üç parça boyanmış yeri var. Beni yolda bırakır rezil olurum. Kime tamir ettiririm. Tanıdığım usta yok. Sanayide uğraşamam beceremem gibi düşüncelerle en önemsiz şeyden bile çekiniyor.
Neyse konuyu açan arkadaşın sorusuna gelirsek uygun bir şekilde yapıldıktan sonra böyle şeyleri dert etme.
Takla atsa bile önemi yok?(cidden iddiali)
Otomobilde bazi şasi aksamlari,öyle duzeltmeye işkenceyle açtirmaya gelmez.
Mukavemet olayi var,hee usta yapar verir..ama amasi var..
Orta direkten kaynakli bir arac ile orjinal bir arac arasindaki farki ancak saglam bir kazada anlarsiniz..
Yok oyle,usulune uygun kaynak,adam sanayide punto atiyor(1 sene sonra pas kusuyor,veya agiz yapiyor)..fabrikada ise 10robot birden daliyor iskelete..
Her kompenantin punto amperi farklidir.ek yerler var,birlesym yeri var.kiliç yeri var..varda var.
Yinede taklali agir hasarli bir arac alirken bir kez daha duşunun..
Mumkunse 3-5 bin fazla verip,ayni model ayni donanimli ayni km de hafif hasarli bel alti boyali. Degisenli bir arac bakin..
Daha iyi olacaktir.
-
09 Aralık 2019, 01:56
#20
levend84 adlı üyeden alıntı
Takla atsa bile önemi yok?(cidden iddiali)
İlk 1987 yılı eylül ayı tır kasası boyamayla başladım. Sonra otomobil fabrikalarına parça üreten fabrikalarda çalışmaya devam ettim. Bir ara kendi iş yerimde oldu yan sanayinin yan sanayisi. Yıllar hala arabayla ilgili konuda çalışmayla geçiyor.
Boyumdan büyük konuştuğumu biliyorum boş ver bozma. Benim ki cahil cesareti.
Dikkat edersen zaten benim için diye belirtmişim.
Not: Konuyla alakası var mı bilmiyorum. Motosiklet formu olduğu için onuda belirteyim dedim. Kısa bir müddet Ramzey motosiklet fabrikasında boyahane ve krom kaplama atölyesinde şef olarak çalıştım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)