Arabada değişen parça tam olarak nedir?Satış işleminde karşıma çıkıyor.
Reklamlar
-
09 Aralık 2019, 10:21
#21
Değişen konusunu biraz fazla takmış durumdayız.
Hadi yürür kısmı neyse de aga boya kısmına niye bu kadar takılıyorsunuz?
Güneş yanığı arabalar dolu ortalık, millet satamam diye korkuyor, farlar ölü önünü aydınlatmıyor.
Egzos "abi beni bi salın" diye bağırıyor adeta.
"Değişeni olan arabayı almam" diyen ilk kim ise ortalıgı o karıştırdı, onu bulup dövmek lazım
Reklamlar
-
09 Aralık 2019, 13:20
#22
Otomobilde bence dert edilmesi gereken tek şey airbag ve emniyet kemerlerinin patlak, çıkma veya tamirli olup olmaması. Bu ikisi orjinal değilse ucuz da olsa almayın. Kaportası değişenli aracı ucuza alır yine ucuza satarsınız, pek bir zararınız olmaz. Ama açılmayan veya açılırken kılıfını yırtamayıp ön göğsü veya direksiyonu yüzünüzde patlatan "tamirli" bir airbag sizi öldürür.
-
09 Aralık 2019, 15:54
#23
kurubuz adlı üyeden alıntı
Otomobilde bence dert edilmesi gereken tek şey airbag ve emniyet kemerlerinin patlak, çıkma veya tamirli olup olmaması. Bu ikisi orjinal değilse ucuz da olsa almayın. Kaportası değişenli aracı ucuza alır yine ucuza satarsınız, pek bir zararınız olmaz. Ama açılmayan veya açılırken kılıfını yırtamayıp ön göğsü veya direksiyonu yüzünüzde patlatan "tamirli" bir airbag sizi öldürür.
Ama çok iddialı söylemişiniz bence.Diyelim kaza geçirdi ve airbaglar açıldı veya birşekilde aracın emniyet kemerleri değişti.Kişi tamir ettirdi arabayı hurdaya ayırmak istemedi.Günün birinde de satmak istedi.Böyle bir araba ömür boyu ruhsat sahibinin elinde mi kalacak?Dünyada satılamayacak hiçbir ticari mal yoktur.
-
09 Aralık 2019, 17:50
#24
yukirunner adlı üyeden alıntı
Ama çok iddialı söylemişiniz bence.Diyelim kaza geçirdi ve airbaglar açıldı veya birşekilde aracın emniyet kemerleri değişti.Kişi tamir ettirdi arabayı hurdaya ayırmak istemedi.Günün birinde de satmak istedi.Böyle bir araba ömür boyu ruhsat sahibinin elinde mi kalacak?Dünyada satılamayacak hiçbir ticari mal yoktur.
çıkma olması eski tarihli bir airbag değilse önemli değil aslında ama tamirli airbag çok sıkıntılı. tamirli airbaglar patlamaya biliyor. kötü ve plansız yapılmış tamiratlarda airbag farklı yerden patlayabiliyor. yüzünüzü ıskalayabilir yada yüzünüzü yaralayabilir. nasıl tamir edildiği bilinmeyen tamirli airbagli araç kesinlikle alınmaz. onun dışında hasar kayıtlı olan araçlarda airbag açtıysa emniyet kemerleriyle beraber komple set olarak sıfır orijinaliyle değişiyor zaten. hasar kayıtsız olupta hasarı olan airbag açmış araçlardan korkmak gerek. bu araçların genellikle airbagları tamirlidir yada çıkma takılmıştır. ağır hasarlı araçların perte çıkma sebebi çoğunlukla airbag açması oluyor. airbag setleri aracına göre değişir ama 40-50 bin liraları rahatlıkla bulabiliyor.
-
10 Aralık 2019, 09:41
#25
yukirunner adlı üyeden alıntı
...Böyle bir araba ömür boyu ruhsat sahibinin elinde mi kalacak?Dünyada satılamayacak hiçbir ticari mal yoktur.
Satılmaz demedim. Satılır elbet. Ama can güvenliği açısından bu araçların alınmamasını tavsiye ediyorum. Eğer airbag ve kemerler yetkili servis tarafından orjinali ile değiştirildiyse elbette alınır ama piyasada böyle bir araç yok. Kasko firmaları airbagleri patlamış aracı tamir ettirmeden doğrudan perte ayırıyor.
-
10 Aralık 2019, 12:05
#26
Araba da değişen üç yerde sıkıntılı ,
Takla atmış araç tavsiye etmem camlar düzgün oturtulamaz ,Motor takozları ters v şeklinde dedir ve trim sesi motor sıkıntı olur. agırlıgı ile bazı yerleri bozar düzen tutmaz ..
Sanayi de kılıç tabir edilen (yanda ki rot/rotile gelen şase oraya kadar darbe alır ise ne kadar rot balans yaparsanız yapın yine belli süre sonra bozulur )araba çekme yapar belli süratler üzeri alınmaması tavsiye edilir o aracında.
Kazada direkleri işlem görmüş araç da alınmaması tavsiye edilir, onu onaramazsınız fabrika üretimi gibi ,kapı gibi değiştirilmez. Buda yine camlardan ses ve nem alır fitiller oturmaz sıkıntılı olur..
KApı değişmiş ,çamurluk değişmiş , ŞAseye girmeden kaput değişmiş bunlar parçadır bu araç ucuz ucuz aınır hemde güzel güzel gezilir..
Tavanda ,ŞAsede ,Direklerde işlem olmayan arabayı UCUZA ALIP GÜZEL GÜZEL KULLANIN..
-
10 Aralık 2019, 13:22
#27
Türkiyede araba işinin büyük bölümü şehir efsanesinden oluşur..%90 ının teknik hiçbir dayanağı yoktur.. Sanayideki tamirci arabadan üretim metodolojisi manasında anlamaz.. Bu nedenle orta hasar gören bir arabanın düzgün toplanması mümkün değildir.. Hİçbir araba fabrika teknolojisi ve kalibresinde onarılamaz.. Şasi bölümü zarar görmemiş ve şasi üretim dengesini kaybetmemiş her araç tekrar güvenli bir şekilde binilebilecek hale getirilebilir..
Bu konunun duayeni www.thatcham.org/ ingiliz kuruluşudur. Dünyaya onarım teknikleri açısından bu kurum referans verir.. Türkiye de ise akıl ve matematik dışında bir sürü dedikodu ile araba alınır satılır..
-
11 Aralık 2019, 17:30
#28
Arabayı alıp satmayacaksan ömrünün sonuna kadar bineceksen değişeni olan ucuz alınır. Ama bizim her zaman alıp satıp yenisini alma durumumuz olduğundan değişeni olmayan araba daha mantıklıdır.
Avrupa da ve bir çok yabancı ülkede ise boyalı araçlar normallere göre daha pahalıdır. Ev gibi düşünün evin içi boyanmış tadilatı yapılmış 0 gibi al eşyanı koy otur. Fakat aynı evin bir alı bir üstü boyasız parkeler eski değişmesi gerekiyor vb. aynı fiyat değil.
İşin özü kafalar her zaman farklı çalışıyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)