Oto ekspertiz hakkında birkaç kelam edelim
-
1- Onbeş yaşında aracımı sattım geçenlerde, rötuş bile yapılmamıştı , alıcı expertize sokalım dedi, iyi dedim, gittik. Boya kalınlığına baktı , motoru açtı , yukarı kaldırıp altına baktı , oldu sana expertiz. Neyse, sensörlerinde falan problem vardı arabanın, vatandaşa ayrıntısıyla anlattım öyle verdim .
2- Yerine 2. el araç alacaktım ,servisten bir arkadaşım var , beraber gittik, yetkili servise soktuk arabayı, tüm kayıtlarını falan bulduk, bilgisayara soktuk , 1-2 değişeni vardı onları söylediler aldık arabayı. 1 ay içinde dünya masraf yaptım, yok kliması gaz kaçırıyor borusu çatlak, yok kapı kilidi bozuk , frenleri sallıyor !
Sonuçta 2. el araç bizde normal gitmiyor, elin oğlu arabayı kendi expertizine sokuyor, satışa koyuyor, sadece arabayı inceleyebiliyorsun , yerinden kaldırmana bile izin vermiyorlar, bir şey çıkarsa sana ait kardeşim , bu sıfır araba değil arıza çıkabilir diyor. Oldu bitti. Belki de doğrusu bu ve fiyatları da bize göre düşük tabii.Hatta değişeni olan arabayı tercih ediyorlar, ne güzel yenilenmiş işte diyorlar.
Reklamlar
-
Burada bahsi geçmişken dyno testlerinin nasıl yanlış yorumlandığını belirteyim.
Aracı dynoya sokarsınız, ekpertizci gelir "abi motor yüzde 90 çıktı" der. Alıcı da zanneder ki tamam motor %90 da yani ömrü var daha. Oysa bu andavalların dediği gibi değildir durum. Dyno'da motorun tekerlere aktarabildiği güç oranı verilir bize. Fabrikadan çıkar çıkmaz eski teknoloji klasik otomatik bir aracı dynoya soksan, çokça aktarma kaybı olacağından yüzde 80 çıkabilir. Ama 400 bin km de ve rektifiye yapılması gereken eski bir manuel vites arabayı sokarsın, motor-teker arası aktarma kaybı olmadığından %85 çıkabilir. Motor kondisyonu dyno sonuç kağıdıyla anlaşılmaz temel olarak. Ha bu bir nevi insanlara da yapılan efor testi gibidir. Yük altında teker-egzos-devirdaim-yağlama gibi sistemlere ışık tutar orası ayrı.
Genel olarak klasik otomatik (yeni nesiller hariç) ve CVT şanzımanlı araçların "yüzdesi" düşük çıkar. Manuel, DSG gibi debriyajla kavrama yapanlarda yüzde biraz daha yüksek çıkar.
“Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana
-
Sadece Dyno için konuşursak.Turbolu araçlarda,yüksek performanslı araçlarda,yada yüksek sıcaklıkta çalışan araçlarda Dyno testi sırasında aracın önüne fan yerleştirilir.Bu fan yüksek devirlerde motorun aşırı ısınmasını önler,turbolu araçların turbosunun tam doldurup gücün verimli ölçülmesini sağlar vb...Ama genelde bizim eksperler bu fanları kullanmıyor o yüzden turbolu araçların gücü düzgün ölçülmüyor.
Genelde bazı eksperlerin kullandıkları dynolar kalibrasyonları tam olmuyor,eksperler güç hesaplamalarında hatalar yapıyor bu sebeplerden ben genelde dyno sonuçlarına pek güvenmiyorum.Motorun durumunu öğrenmek için en iyi yöntem komprasyon testidir.
-
Valla kardaşlar, bu dyno testi hikaye. Çoğu arkadaşın dediği gibi en sağlıklı yöntem kompresyon testi.
Hatta ben oradayken usta bir haznenin içine yağ poşeti sıkıştırdı. Kaçak var mı yok mu belli oluyormuş. Açıkçası mantığını çözemedim.
-
hokahey adlı üyeden alıntı
Valla kardaşlar, bu dyno testi hikaye. Çoğu arkadaşın dediği gibi en sağlıklı yöntem kompresyon testi.
Hatta ben oradayken usta bir haznenin içine yağ poşeti sıkıştırdı. Kaçak var mı yok mu belli oluyormuş. Açıkçası mantığını çözemedim.
Galiba bahsettiğiniz üst kapak contasının yanık olup olmamasını anlamak için motor suyu rezervuarına bir poşet salıyorlar ve poşet içindeyken motoru biraz çalıştırıyorlar o test. Biraz karmaşık bir olay.
Üst kapak contası yanık olunca motor içinde ki yakıtın yanması esnasında soğutma suyuna egzoz gazı kaçıyormuş ve soğutma suyunun içinde ki egzoz gazı miktarının fazlalığından dolayı rezervuara atılan renkli sıvının renginde değişme oluyormuş.
İkinci el dolandırıcılıklarından dolayı en alakasız adam bile bir usta kadar bilgili hale geldi. Çok Eskiden ikinci el araç uygun fiyatlı ve temiz olduğu için tercih edilirdi ne yazık ki şimdiyse mecburiyet haline geldi. İkinci el konusunda herkes bir fikir sahibi oldu.
-
hokahey adlı üyeden alıntı
Valla kardaşlar, bu dyno testi hikaye. Çoğu arkadaşın dediği gibi en sağlıklı yöntem kompresyon testi.
+1
Ayni arac iki farkli dyno uzerinde ayni sonucu vermez.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
+1
Ayni arac iki farkli dyno uzerinde ayni sonucu vermez.
Görüyorum ve arttırıyorum.
Aynı araç aynı dynoda üst üste iki testte aynı sonucu vermez
-
okanbagiscan adlı üyeden alıntı
Görüyorum ve arttırıyorum.
Aynı araç aynı dynoda üst üste iki testte aynı sonucu vermez
Ayni arac, ayni anda, iki farkli paralel evrende ayni dyno uzerinde aynı sonucu vermez.
Bunu arttır da goreyim
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Ayni arac, ayni anda, iki farkli paralel evrende ayni dyno uzerinde aynı sonucu vermez.
Bunu arttır da goreyim
açılın ben simyaciyim teleport ile klon işini ücreti mukabilinde yaparız
-
shooter1 adlı üyeden alıntı
levend bey,
o dayiya söyleyin motor kompresyon testi yaptirsin sonra sevinç çığlıkları atabilecek mi
eskiden bi kapı kapatma olayı vardi expertizler yokken tok çıkınca bu araba sağlam çıkıyor ne günlerdi ya
bilmiyorum bu insanlar nasıl yaşıyor
Erhan ustaya da selamlar eski kaportacimdi onu 2001 arkası 95 model şahin yapabiliyordu bunu Japonlar bile yapamıyor helal olsun adama
2005 model
290 bin km deki bir aracin motoru %95 çikmayacagini anlattim ama,ne anlayacak teknik bilgi ne de mantik var.
Dyno testindeki tum degerlerin gerçekligi ifade ettigi zaten tartişilir.
Kompresyon testindeki durumda yerine gore sagliksiz.
Neden?
Yillar once motorun uflemesini ve yag yakmayi onlemek icin satiştan evvel katki maddeleri katan al satçilar vardi.
Ne zaman,motor yatak sarar o zaman keplerdeki bu katki maddeleri ortaya cikardi.
2.elde durum biraz sıkıntılı..
-
shooter1 adlı üyeden alıntı
açılın ben simyaciyim teleport ile klon işini ücreti mukabilinde yaparız
simyaya ilgim var benimde. "full metal alchemist"
-
Birde galerilerle anlasan ekspertizciler var ki hiç sormayın....
-
harun27 adlı üyeden alıntı
Birde galerilerle anlasan ekspertizciler var ki hiç sormayın....
Şeytanın 'staj' yaptığı yerdeyiz..
-
Netflix te Lucifer i izliyorum.Beni bu işlere bulaştırmayın diyor.Hep kendiniz yapıyorsunuz sonra ihale bana kalıyor diyor.Haklı bence
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:45 ----------
hasmet adlı üyeden alıntı
Ayni arac, ayni anda, iki farkli paralel evrende ayni dyno uzerinde aynı sonucu vermez.
Bunu arttır da goreyim
İşin içine zaman girdimi benim beyin pelteye dönüyor.En son Netfilix teki Dark ı seyrederken yine böyle oldum.İkinci sezondan bir iki bölüm izledim.Dur zaten birinci sezonu seyredeli çok olmuştu yeniden başlayayım dedim.İşin içine zamanda yolculuk girdimi benim kayış kopuyor
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Ayni arac, ayni anda, iki farkli paralel evrende ayni dyno uzerinde aynı sonucu vermez.
Bunu arttır da goreyim
Araç dyno üzerinde motor sağlığı ile ilgili hiç bir sonuç vermez.
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
mavzer-i adlı üyeden alıntı
simyaya ilgim var benimde. "full metal alchemist"
brotherhooda başladım bende 2003ü izledim güzelmiş
35 litre su 20 kg karbon 4lt amonyak 1.5kg kireç 800gram fosfor bi dene de yıldız tornavida ver insan formülünü hemen yapıvereyim
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:15 ----------
okanbagiscan adlı üyeden alıntı
Netflix te Lucifer i izliyorum.Beni bu işlere bulaştırmayın diyor.Hep kendiniz yapıyorsunuz sonra ihale bana kalıyor diyor.Haklı bence
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:45 ----------
İşin içine zaman girdimi benim beyin pelteye dönüyor.En son Netfilix teki Dark ı seyrederken yine böyle oldum.İkinci sezondan bir iki bölüm izledim.Dur zaten birinci sezonu seyredeli çok olmuştu yeniden başlayayım dedim.İşin içine zamanda yolculuk girdimi benim kayış kopuyor
dark izlerken triger kayışına sente attırtacak
-
Aracın geçmişini bilmediğim, bir akrabama ait aracı ilana koymadan önce expertiz yaptırdım,araç honda accord 2011 otomatik vites,4 kapı 3 çamurluk boyalı motor %80 çıktı neyse bu rapor ile ilana koydum.Biriyle anlaştık tekrar başka yerde expertize sokmak istedi tamam dedim.Bu sefer motor %90 kaput değişmiş dedi 4 kapı 3 çamurluk boyalı,e nasıl değişmiş?Yok iç astarının rengi değişik duruyor bilmemne halbuki bagaj kapağı ile ön kaput boya kalınlığı aynı.Alıcı bu işlerden anladığı için sorun çıkarmadı fiyatı çok cüzi bir miktar düşürmek zorunda kaldım.Yanı ekspertiz e bir kamyon para vermeye gerek yok düzgün bir kaportacı boya ve değişene baksa yeterli dyno filan hikaye....
-
Aslında, tuvtürk gibi türkiye çapında kurumsal bir firma bu işe girse, güze para var bu işte.
Tabii ki sermaye lazım.
-
Aslında bütün arabacılar motorcu olsa, kimse bunlarla uğraşmaz
-
Ben zaten param kadar araba alıyorum. AĞIR HASAR kayıtlı Düzgün toplanmış bir araba alınır. Ben hurda olmuş şasesi işlemli araçlardan bahsetmiyorum ama. Ben kazası arkadan olan arabaları almaya gayret gösteriyorum. Expertize sokuyorum, bilmediğim bir sıkıntı çıkarsa haberim olsun, hemde pazarlıkta elim güçlensin diye. 2016 da 132bin km de aldığım ağır hasar kayıtlı clio 3 şuan 210bin de tık demedi henüz. Arka soldan kazalı, torsiyon çubuğu kırılmış, kazadan sonra değiştirilmiş, sol arka kapı değişen, bagaj kapağı değişen ve sol arka direk işlemli. boya ve değişeni pek umursamam. motor ve yürüyen sorunsuzsa alır binerim. ucuza alır ucuza satarım. 10 yıldır 3 arabamda böyleydi. Yok kazada airbag açmaz, yok tavanda boya varsa kesin takla atmıştır, şöyle olur böyle olur vs vs diyorlar.. Derler anam derler... bir önceki sattığım c4 te ağır hasarlıydı tanıdığıma sattım, yola çıkarken soldan vurmuşlar adama, sol tarafta ne kadar airbag varsa patlatmış.. arkadaş hani açmazdı lan airbagları açtı işte diyor ... Tamir eden adam işini iyi yapmış aga dedim Sonuçta bunlar makine, tamir ettirir veya hasarlı parçayı değiştirirsin eskisi gibi çalışır... airbaglari tamirliymiş ..Eee düş fiyattan için rahat etmiyorsa al bir airbag taktır. bu kadar yani... Bu devirde Korkutarak size ihtiyacınız olmayan bir sürü şey satıyorlar... Korktuğumuz için, ya olursa diye boşa harcadığımız binlerce lira milletin cebine gidiyor.. azıcık bilinçli olmanız herşeyi çözer.. Araştırın öğrenen bilin, sizi o zaman korkutamazlar.
-Motor önemli, motorda hatayı kabul etmem, çünkü motoru ne kadar yaptırırsan yaptır eskisi gibi randımanlı çalışmıyor, sürek sorunlu gidiyor.
-Turbo önemli, Değişik bir ıslık sesi varsa hemen saghibi turbo revizyonlu daha 100bin gider diyor. revizyonlu turbo falan hikaye, ömürleri çok kısa oluyor o revizyon işlerinin.. 200bin devire çıkabilen bir tribün var. o kadar hassas töleransla torna çalışan sanayici yok Türkiyede.
-Kuleler, podyeler, direkler, Arabalarımızın altında kamyon ve kamyonetlerdeki gibi bütün bir şaşe yok. aracı taşıyan esas organlar bu saydığım bölümler. Bu bölümlerde kesme delme kaynak gibi işlemler varsa o arabayı almam. malzeme bütünlüğü bozulmuş olan yerleri hiç bir kaynak eskisi kadar sağlam yapamaz.ama benim aracım gibi tek noktadan direk hasarı kabul edilebilir. diğer direkler aracı taşıma işini layığı ile yerine getirecektir.
- Boya ve değişen: Boyası düzgün yapılmış, renk ve ton farkı yoksa, macun kalınlığı fayans yapıştıracak kadar kalın değilse, macun çekmek ayrı, araca sıva yapmak ayrı... çok kalın macun ilk esnemede çatlar. Makul macun ve boya varsa o zaman alırım.
Ben al sat veya ticari amaçla almıyorum, binip ulaşım ihtiyacımı gideriyorum bu araçla sonuçta.
Ufff amma saçmaladım be :D siz güvenilir bilinen bir ekspertize gidin.
Yalnız ama Kafası Rahat Adam...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)