Oto ekspertiz hakkında birkaç kelam edelim
Reklamlar
-
Geçen gün bir araba aldım. Ekspertize soktuk hâliyle. Kaporta işlemine eyvallah da, aracı dyno testinde deli dana gibi bağırtıyorlar.
Bu işlem araca zarar vermez mi yahu!
Ayrıca ekspertizdeki insanlara neden güvenelim? Ya araca zarar verirlerse ki benim aldığım aracın tüm arıza ışıklarını yaktırdılar, bir de pişkin pişkin iki kilometre sonra söner diyorlar.
Şu ekspertiz işine iyice kıl oldum sayın köy ahalisi. İki lakırdı edelim diyorum.
Reklamlar
-
Yetkili serviste expertiz yaptırırım her zaman. Hem birden fazla usta kendi uzmanlık alanlarını kontrol eder, hem onlar kontrolleri yaparken ben nezih bi ortamda çayımı kahvemi içerim hemde en ufak bi olasılığı bile önüne koyarlar bu sayede pazarlıkta elim güçlenir..
-
Tarcanlar oto ekspertiz dışında hiçbirisine güvenmiyorum.
-
Exectus adlı üyeden alıntı
Tarcanlar oto ekspertiz dışında hiçbirisine güvenmiyorum.
arabanın içinde küfür edilse onu bile bulacaklar neredeyse. adamlar acaip.
tamirat tadilat tarzı program yapılabilir adamlarla.
-
Dyno testi yapılan aracın arıza ışıkları yanar normaldir tüm tekerler dönmediği için ECU da karışıklık olur. (4 çeker dynolar hariç)
Dyno testinde aracı bağırtıp zorlamasalar yağ yakma ve motor durumu konularında net bir fikirleri olmaz. ayrıca motoru yük altında deli dana gibi bağırtmanın zararı yoktur. viteste değilken bağırtırsınız o ayrı ama tekerlekler dynoyu döndürmeye çalışırken motor yüke biner
-
Exectus adlı üyeden alıntı
Tarcanlar oto ekspertiz dışında hiçbirisine güvenmiyorum.
Youtube'da tarcanların videolarını seyrettikten sonra bir daha ikinci el araba almaya tövbe ettim. Daha basit modele kredi çekerim sıfır alırım.
-
Araba alım satımlarında inançlı olan müslümanlığını inançsız olan insanlığını kaybediyor bu memlekette.. Aslında nedeni şu şimdiye kadar bu konudaki tabiri caiz ise dolandırıcılığın kayda değer bir cezaya tabi tutulmaması..
Tarcanlara gelen 100 arabanın belki 30 u böyle alengirli kandırmaya yönelik. Ama 70 tanesi de doğru beyan ile satılan araçlardır mutlaka..
İkinci eldeki husus bildiğin adamdan , yada güvenebileceğin bir ekspertiz noktasından geçen arabayı almandır..
Birde herşey ekspertiz değil.. Ekspertizden temiz çıkan DSG li bir VW nin 100km sonra sana 20 bin TL lik masraf çıkaracağını tarcanlarda bilemez..
Bu memlekette araba tercihleri bile doğru ve bilinçli değil. Turbosuz arabaya binmem bastımmı 250 görecek diyen bir kitlenin araba alım satımlarındaki beklentisi uzun ömürlülük yada optimum ihtiyaçlara göre kullanım değil..
Bu arada hiçbir ekspertiz firması buna tarcanlarda dahil arabanın tam olarak mekaniğine özellikle elektroniğine hakim olamaz.. Şuanda çıkan araçların farları dahil hepsi elektronik , şanzımanlar vs .. Yani şuandaki kriz daha çok airbag ve hasarlı olan yerlerin gizlenmeye çalışması ancak otomobil artık bu ekspertizin çok üzerinde bir elektronik donanımla geliyor.. 3 yıl sonra başka şeyleri konuşuyor olacağız.
-
kurubuz adlı üyeden alıntı
Youtube'da tarcanların videolarını seyrettikten sonra bir daha ikinci el araba almaya tövbe ettim. Daha basit modele kredi çekerim sıfır alırım.
ikinci el satışlarda insanları dirençle kandırıyorlar :D
-
Dyno iki şeyi test ediyor. Yüksek devirde duman, titreşim veya ses değişikliği. Diğeri ise vites geçişleri.
Araba 10sn yüksek devir gitti diye birşey olmaz yahu.
-
Bostacı Otorapor'da geçen hafta arabamı soktuk expere,
Araç 71bin km'de, 69bin'de ağır bakımı yapılıp trigeri değişmişti.
Aracın yaşından dolayı trigeri eski yazmışlar rapora.
-
Cevaplarınız için minnettarım arkadaşlar..
-
Şahsen arabalardan iyi anladığımı düşünüyorum. Buna rağmen iyi bir ekspere sokmadan 2. el araba almam.
Dyno testi motor performansını görmek açısından iyidir. Motor çok kötü durumdaysa, yağ yakma, kavrama veya şanzımanda bir sorun varsa genelde bunlar dynoda belli olur.
Dyno aracı kısa süreli zorladığından araca bir zararı olmaz.
Eskide kaldı "ben bi bakışta arabanın iyisinden anlarım" geyikleri. Eskiden her şeyin mekanik olduğu zamanlarda kaporta sağlamsa, araba marş basıyorsa tamammış. Hala bu kafada dayılar var piyasada. Günümüzde "ben arabayı bir bakışta anlarım" diyen dayıları çok feci tokatlıyorlar. Çoğu arabasını satacağı zaman alıcı arabayı ekspere sokarsa şok yaşıyor. Tertemiz sandıkları arabaları ortadan ekli çıkıyor genelde
Günümüzde en basit B segment arabaların bile sağı solu elektronik sensör, airbag dolu.
Siz siz olun (işinde iyi olan) bir ekspere göstermeden araba almayın.
-
newmoto76 adlı üyeden alıntı
Araba alım satımlarında inançlı olan müslümanlığını inançsız olan insanlığını kaybediyor bu memlekette...
Malesef... Sozde muslumaniz, sozde prensipliyiz, ta ki elimizdeki araci satana kadar.
Forumda bile ulu orta "sat o motoru" tavsiyesi veriliyor sorunlu araclar icin... Resmen "habersiz birini dolandir" tavsiyesi veriyoruz farkinda degiliz.
Amerika'da simdiye kadar ne arac alirken boyle bir ekspertize sokmak geldi aklima, ne de satarken benden boyle bir istekte bulunan oldu. Biniyoruz, iyi gidiyorsa aliyoruz. Sahibine "sorunu var mi" diye soruyoruz, varsa soyluyor zaten...
-
expertiz işi çok alengirli konu Türkiyedeki çoğu dynonun doğru çalıştığını düşünmüyorum(ciddi modifiye işleri ile uğraşan firmalar hariç)
hem orada expertiz yapan kişinin gerekli sertifikaları mevcut mu bu isi yapabilecek donanımı var mı ve bazı standartlar olması gerekir bu işte bu standartları denetleyen herhangi bir devlet kurumu var mı
gibi gibi uzatılabilir
işin bir değişik yönü tarcanlari bende izlemistim bir expertiz bir şey söylüyor başka expertize 1 saat içinde gidiyorsun farklı sonuç çıkıyor bunun kefaletini kim ödeyecek yurt dışında araba komik rakamlara alınabiliyor ama Türkiye de eli yüzü düzgün araba alırken tabiri yerindeyse servet bagliyorsun
-
hokahey adlı üyeden alıntı
Geçen gün bir araba aldım. Ekspertize soktuk hâliyle. Kaporta işlemine eyvallah da, aracı dyno testinde deli dana gibi bağırtıyorlar.
Bu işlem araca zarar vermez mi yahu!
Ayrıca ekspertizdeki insanlara neden güvenelim? Ya araca zarar verirlerse ki benim aldığım aracın tüm arıza ışıklarını yaktırdılar, bir de pişkin pişkin iki kilometre sonra söner diyorlar.
Şu ekspertiz işine iyice kıl oldum sayın köy ahalisi. İki lakırdı edelim diyorum.
Halaoğlu civic i neden sattin?
Esasinda eyi arabadir.
Ne aldin marka/model ne?
Hayirli olsun,kaportana daş degmeye..
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:47 ----------
shooter1 adlı üyeden alıntı
expertiz işi çok alengirli konu Türkiyedeki çoğu dynonun doğru çalıştığını düşünmüyorum(ciddi modifiye işleri ile uğraşan firmalar hariç)
hem orada expertiz yapan kişinin gerekli sertifikaları mevcut mu bu isi yapabilecek donanımı var mı ve bazı standartlar olması gerekir bu işte bu standartları denetleyen herhangi bir devlet kurumu var mı
gibi gibi uzatılabilir
işin bir değişik yönü tarcanlari bende izlemistim
bir expertiz bir şey söylüyor başka expertize 1 saat içinde gidiyorsun farklı sonuç çıkıyor bunun kefaletini kim ödeyecek yurt dışında araba komik rakamlara alınabiliyor ama Türkiye de eli yüzü düzgün araba alırken tabiri yerindeyse servet bagliyorsun
İbrahim,
Dayinin biri 2005 model 290.000km de bir arac almiş,dyno da motor %95 çikmiş..
Adam yemin ediyor,sevinçten yerlerde yuvarlaniyor..
Gerisini var sen düşün...
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Halaoğlu civic i neden sattin?
Esasinda eyi arabadir.
Ne aldin marka/model ne?
Hayirli olsun,kaportana daş degmeye..
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:47 ----------
İbrahim,
Dayinin biri 2005 model 290.000km de bir arac almiş,dyno da motor %95 çikmiş..
Adam yemin ediyor,sevinçten yerlerde yuvarlaniyor..
Gerisini var sen düşün...
2008 civic'i sattım, yerine tabii ki 2017 civic aldım. Honda hastalıktır. Bulaşırsan bırakamazsın.
Aracı dyno'da bağırttırdılar ya moralim bozuldu. Motor testine soktuğuma pişman oldum.
-
hokahey adlı üyeden alıntı
2008 civic'i sattım, yerine tabii ki 2017 civic aldım. Honda hastalıktır. Bulaşırsan bırakamazsın.
Aracı dyno'da bağırttırdılar ya moralim bozuldu. Motor testine soktuğuma pişman oldum.
Sedan mı?
HB mi aldin?(ingiliz uretim)
Bağirtmadan birşey olmaz,
Belki motor sağırdı açıldı bardağin dolu tarafina bak..
Espiri bir yana,dirençle kandirma yoksa birşey yoktur..
Sirada cbf i yenileme vakti gelmiş,kış sezonu geldi yapiştir bir dane,crf250..fethiye yollarina anca crf gider
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Sedan mı?
HB mi aldin?(ingiliz uretim)
Bağirtmadan birşey olmaz,
Belki motor sağırdı açıldı bardağin dolu tarafina bak..
Espiri bir yana,dirençle kandirma yoksa birşey yoktur..
Sirada cbf i yenileme vakti gelmiş,kış sezonu geldi yapiştir bir dane,crf250..fethiye yollarina anca crf gider
Zuhaha. Yok abi cbf ile devam kararı aldım. En az üç sene beraberiz.
Civic hani şu fc5 kasa var ya, sedan olan, ondan işte. Bi ara kaporta göçüğü ile meşhur olanından. 2017 civic executive.
-
Gecen ay bende bi arac aldim ankaradan galericiden. Sadece ön tampon degismis 5.5 hasar kaydi var. Gerisi tertemiz dediler. Otorapora 500tl verdim sigortali expertiz yaptirdim. Tavsiye ederim adamlarin bakmadigi yer kalmadı. Gittigimde soylemedikleri 1ad cizik tavanda cok ufak 3 nokta mini gocuk gordum tamponlarada rotus yapmislar ufak tefek. Sol arka kapida boyasiz onarim buldu expertiz birde yinede aldim. Servis raporlarini vermislerdi bana. Boyasiz onarim gozukmuyordu aracin yag bakimi icin borusana gittigimde son serviste boyasiz onarimi gordum. Ibne galericiler photoshopla son servis kaydiyla oynamislar
Güzel indirimle aldigim icin cok takmadim acikcasi.
Dynoya sokmadim motora zarar veriyor diye. 5000km 3 ay garantili hala bakalim bi sorun cikarsa otorapor karsilayacak.
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Halaoğlu civic i neden sattin?
Esasinda eyi arabadir.
Ne aldin marka/model ne?
Hayirli olsun,kaportana daş degmeye..
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:47 ----------
İbrahim,
Dayinin biri 2005 model 290.000km de bir arac almiş,dyno da motor %95 çikmiş..
Adam yemin ediyor,sevinçten yerlerde yuvarlaniyor..
Gerisini var sen düşün...
levend bey,
o dayiya söyleyin motor kompresyon testi yaptirsin sonra sevinç çığlıkları atabilecek mi
eskiden bi kapı kapatma olayı vardi expertizler yokken tok çıkınca bu araba sağlam çıkıyor ne günlerdi ya
bilmiyorum bu insanlar nasıl yaşıyor
Erhan ustaya da selamlar eski kaportacimdi onu 2001 arkası 95 model şahin yapabiliyordu bunu Japonlar bile yapamıyor helal olsun adama
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)