Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Port Bagajdan Römork

    REKLAM ALANI
  1. #1
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Arkadaşlar şimdi 150 ila 250 litre arası araç üstü port bagajdan motosiklet için römork yapmayı düşünüyorum olay sadece port bagajda tıkandı kaldı.Şimdi bu ürünü buldum tıkla ve daha kalite firmaların ürünleri var ama para buna yetiyor.Sormak istediğim buradan alma şuradan al yada şunu alsan daha iyi gibi bir öneriniz var mı ?

    Kural [ Z ] senden de fikir bekliyorum :D


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı oldcockroach adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .....daha iyi gibi bir öneriniz var mı ?
    Yapmaman
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  3. #3
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yapmaman
    Çok geç artık :D

  4. #4
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Araç üstü portbagajlar hafif oluyor 13-15 kg civarı. taşıma kapasiteleri max 50-60 kg civarı

    Darbelere karşı dirençli bir madde değil anlayacağın. Arkadan teker taktığın zamanda o bölgeden çatlayaktır.


    En gerçekçi asagıdaki şekilde birşey yapman bence


    tarikcapar bunu beğendi.

  5. #5
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Haklısın onu bildiğim için 20X20x2 kutu profil kestirdim iskeleti yapıp bagajı üstüne montajlayacağım sinyali stop lambasını arka tekerleğe bağlanacağı aparatları vs her şeyi ayarladım.İşte sinyal stop koymayıp arkaya kırmızı ışıklı bir pilli çakar koysam mı diye düşünüyorum.

  6. #6
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Alıntı oldcockroach adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar şimdi 150 ila 250 litre arası araç üstü port bagajdan motosiklet için römork yapmayı düşünüyorum olay sadece port bagajda tıkandı kaldı.Şimdi bu ürünü buldum tıkla ve daha kalite firmaların ürünleri var ama para buna yetiyor.Sormak istediğim buradan alma şuradan al yada şunu alsan daha iyi gibi bir öneriniz var mı ?

    Kural [ Z ] senden de fikir bekliyorum :D
    Amaç ne ? Ne için kullanacaksın römorku ?
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  7. #7
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı oldcockroach adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar şimdi 150 ila 250 litre arası araç üstü port bagajdan motosiklet için römork yapmayı düşünüyorum olay sadece port bagajda tıkandı kaldı.Şimdi bu ürünü buldum tıkla ve daha kalite firmaların ürünleri var ama para buna yetiyor.Sormak istediğim buradan alma şuradan al yada şunu alsan daha iyi gibi bir öneriniz var mı ?

    Kural [ Z ] senden de fikir bekliyorum :D
    Portbagaj kolay, esas olan onu oturtacağınız yapıyı hazırlamak olacak.

    İlk olarak önemli noktalar;

    * Çekilecek ekipmanın arka süspansiyona etkisini en aza indirmek, sürüş dinamiğine etkisini azaltmak için arka çataldan bağlanması daha uygun olur. Bunu sağlamak için arka teker mili en güvenli yer gibi görünse de aparatın bu kritik bağlantıyı gevşetme ihtimali çok yüksek, ayrıca mevcutta üzerindeki cıvatanın uzunluğu yetersiz kalacak ve çözüm için başka arayışlara gireceksiniz. O yüzden kişisel tavsiyem motosikletinize biraz acımasızca davranıp arka çatala lama demirden parça kaynattırıp bağlantıları oradan vermeniz, veya işi biraz daha tekniğe vurup daha uzun arka aks cıvatası bulup araya koyacağınız lama demirleri rulman ile bağlamak olabilir.

    * Çekilecek römork tek veya motosiklet ekseninde iki tekerlek olacak şekilde tasarlanmalı, böylelikle dönüşlerde sizinle beraber hareket edebilecektir. 2 tekeri eksene dik şekilde (yukarıdaki örnek resimde olduğu gibi) yapacaksanız da aksın ağırlık merkezinin arkasında kalmasına özellikle dikkat etmenizi öneririm.

    * Yapacağınız kafesin özellikle aks ve çeki kısmını (kuvvet binecek kısımları) daha sağlam bir malzemeden yapabilirsiniz, ancak diğer kısımlara fazla yük binmeyeceğinden daha hafif ve ince profilleri kullanmanız hem ağırlığı hem de maliyeti azaltır.

    * Arka stopun ve sinyallerin bağlantı soketinden paralel çıkacak bir soket grubu yaparsanız, bunu da kablosunu kısa tutup artçı selesi altına saklarsanız kablolama hem tak-çıkar için uygun olur, hem de görseli iyileştirir, kullanmadığınızda görüntü kirliliği olmaz.

    * Ana profil üzerine yapılacak ince profilin port bagajın yanda en geniş olduğu kısma kadar çıkması da önemli. Böylelikle herhangi bir darbe veya beklenmedik bir durumunda bagajın zarar görmesi engellenir.

    * Anti pas boyayı ihmal etmeyin, güzel bir astar üzerine port bagaj ile aynı renk boya atmanızı öneririm. Tekerlekleri çıkma scooter tekerinden yapabilirsiniz. Ancak bisiklet tekerinden yapmayın, bagajın dolu ağırlığı ile çukurlar kesinlikle sorun yaşatır.

    * Süspansiyon eklemek zorunda kalacaksınız. Bagajınızın ağırlığı ve büyüklüğü ile bunu taşıyacak iskeletin ağırlığına bir de taşınacak yük eklendiğinde arka lastiklere çok ciddi ani yükler binecektir, port bagajın bağlantı noktaları da bu titreşim ve kuvvet yünündeki değişimlere dayanamaz ve kopar. O yüzden özellikle uzun ömürlü birşey istiyorsanız basit bir süspansiyon şart. Teker başına birer arka amortisör, işinizi kolaylıkla görür (oem çiftini 130 TL' ye alabiliyorsunuz, doğru noktadan doğru açıyla bağlanırsa işinizi görür).

    * Stop ve park lambası olarak otomobillere dıştan tampon altına takılan led 3.stoplar, sinyal için ise internetten de kolaylıkla temin edebileceğiniz ucuz sinyal lambaları (CG ve ACE125 sinyallerinin çiftini 30TL civarına alabilirsiniz) işinizi görecektir.
    oldcockroach bunu beğendi.

  8. #8
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Şehir
    Almanya
    Kendiniz mi yapmak istiyorsunuz ozellikle onu bilemiyorum ama yapilmisi elbette var. Ornegin;

    https://www.youtube.com/watch?v=1K1EvZgLWvw
    https://www.youtube.com/watch?v=LNQePr9LpuI
    https://www.youtube.com/watch?v=lTeNwmngao4
    oldcockroach bunu beğendi.

  9. #9
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Portbagaj kolay, esas olan onu oturtacağınız yapıyı hazırlamak olacak.

    İlk olarak önemli noktalar;

    * Çekilecek ekipmanın arka süspansiyona etkisini en aza indirmek, sürüş dinamiğine etkisini azaltmak için arka çataldan bağlanması daha uygun olur. Bunu sağlamak için arka teker mili en güvenli yer gibi görünse de aparatın bu kritik bağlantıyı gevşetme ihtimali çok yüksek, ayrıca mevcutta üzerindeki cıvatanın uzunluğu yetersiz kalacak ve çözüm için başka arayışlara gireceksiniz. O yüzden kişisel tavsiyem motosikletinize biraz acımasızca davranıp arka çatala lama demirden parça kaynattırıp bağlantıları oradan vermeniz, veya işi biraz daha tekniğe vurup daha uzun arka aks cıvatası bulup araya koyacağınız lama demirleri rulman ile bağlamak olabilir.

    * Çekilecek römork tek veya motosiklet ekseninde iki tekerlek olacak şekilde tasarlanmalı, böylelikle dönüşlerde sizinle beraber hareket edebilecektir. 2 tekeri eksene dik şekilde (yukarıdaki örnek resimde olduğu gibi) yapacaksanız da aksın ağırlık merkezinin arkasında kalmasına özellikle dikkat etmenizi öneririm.

    * Yapacağınız kafesin özellikle aks ve çeki kısmını (kuvvet binecek kısımları) daha sağlam bir malzemeden yapabilirsiniz, ancak diğer kısımlara fazla yük binmeyeceğinden daha hafif ve ince profilleri kullanmanız hem ağırlığı hem de maliyeti azaltır.

    * Arka stopun ve sinyallerin bağlantı soketinden paralel çıkacak bir soket grubu yaparsanız, bunu da kablosunu kısa tutup artçı selesi altına saklarsanız kablolama hem tak-çıkar için uygun olur, hem de görseli iyileştirir, kullanmadığınızda görüntü kirliliği olmaz.

    * Ana profil üzerine yapılacak ince profilin port bagajın yanda en geniş olduğu kısma kadar çıkması da önemli. Böylelikle herhangi bir darbe veya beklenmedik bir durumunda bagajın zarar görmesi engellenir.

    * Anti pas boyayı ihmal etmeyin, güzel bir astar üzerine port bagaj ile aynı renk boya atmanızı öneririm. Tekerlekleri çıkma scooter tekerinden yapabilirsiniz. Ancak bisiklet tekerinden yapmayın, bagajın dolu ağırlığı ile çukurlar kesinlikle sorun yaşatır.

    * Süspansiyon eklemek zorunda kalacaksınız. Bagajınızın ağırlığı ve büyüklüğü ile bunu taşıyacak iskeletin ağırlığına bir de taşınacak yük eklendiğinde arka lastiklere çok ciddi ani yükler binecektir, port bagajın bağlantı noktaları da bu titreşim ve kuvvet yünündeki değişimlere dayanamaz ve kopar. O yüzden özellikle uzun ömürlü birşey istiyorsanız basit bir süspansiyon şart. Teker başına birer arka amortisör, işinizi kolaylıkla görür (oem çiftini 130 TL' ye alabiliyorsunuz, doğru noktadan doğru açıyla bağlanırsa işinizi görür).

    * Stop ve park lambası olarak otomobillere dıştan tampon altına takılan led 3.stoplar, sinyal için ise internetten de kolaylıkla temin edebileceğiniz ucuz sinyal lambaları (CG ve ACE125 sinyallerinin çiftini 30TL civarına alabilirsiniz) işinizi görecektir.
    Yazdıkların için çok teşekkür ederim bin bilsen de bir bilene sor demişler :D Gördüğüm kadarı ile çoğu şeyi doğru düşünmüşüm :D

    1. 2 tane rulman aldım çift zetli dikey hareketi sağlaması için. Onları da arka tekerleğin çatalının oraya oraya dikey hareketi alması için usturuplu bir şekilde oturmayı düşünüyordum.Şu anda bir daha baktım artçının bastığı ayaklıkların iç tarafına güzel bir kaynakla rulmanlar iş görür gibi.

    2. Tek tekerlek düşünüyordum ağırlığı olduğunca az tutmak için ve tekerlek en arkada olacak şekilde bir planım vardı.

    3. 20x20x2 kutu profil aldım 2 boy bagajın çerçevesini ve diğer bütün bağlantı vs yerleri bu profilden yapacağım.Burada eski otomativden bir abimiz var eli güzel kaynağı o yapacak.

    4. O şekilde düşündüm ama motorun elektrik aksamını oynamadan sadece römorka pilli kırmızı çakar ve kedigözü vs takıp devam etsem mi yoksa sinaylizasyonu tam yapsam mı karar veremedim çünkü römorkun yüksekliği motorun kendi ikaz lambalarının görünürlüğünü etkilemiyor.

    5. Zaten çerçeveyi bagajın tabanının bittiği yerden destek olacak ve bagajda çatlama vs yapmayacak şekilde aldığım profilden yapmayı düşünüyorum.

    6. Boyayı aldım kaynak vs işlemler bitince en az 3 kat olacak şekilde boyayacağım. Tekerleği büyük alıp merkezlesem mi yoksa dediğin gibi scooter tekerleği alıp römorktan aşağıda mı kalsın tam karar vermedim.

    7. Öyle ağır yükler taşımayacağım için azami 35-40 kg tek tekerlek üstüne 2 adet bisikletin arka amortisöründen kullansam sorun teşlik eder mi ? Yürüyenin ve oynar kasamın port bagaj ile hiç bir bağlantısı olmayacak hepsi profile bağlı olacak.

    8.Onları internetten buldum gayet kibar ve ucuzlarını ama dediğim gibi römork yüksekliği motorun sinyalizasyonuna hiçbir etki etmiyor karar veremedim doğru olanı siyalizasyonu yapmak ama motorun elektrik aksamını oynamak istemiyorum kötü anılarım var arabadan az kaldı 3000 tl lik oluyordum :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:58 ----------

    Alıntı Lucas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Amaç ne ? Ne için kullanacaksın römorku ?
    Ailemin yanına gidiyorum hafta sonları sebze meyve gıda türünden bir şeyler veriyorlar çoğunu alamıyorum bir yerlere gitmek istediğimde kalmalı eşya taşıması ciddi sıkıntı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:02 ----------

    Alıntı gurcanozturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kendiniz mi yapmak istiyorsunuz ozellikle onu bilemiyorum ama yapilmisi elbette var. Ornegin;

    https://www.youtube.com/watch?v=1K1EvZgLWvw
    https://www.youtube.com/watch?v=LNQePr9LpuI
    https://www.youtube.com/watch?v=lTeNwmngao4
    Bunları çok fazla izledim ve inceledim fikir sahibi olmak için :D
    gurcanozturk bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler