Telike'ye katılıyorum , artık 4tekere geçme vakti.... (usandım yoruldum , konfor lazım , bir buçuk senede 47 bin km gunde 100 km. yapinca artik pes.)
Konuyu takib edeyim iyisimi.
kalabalık yapsın diye cevap yazmadık, en uygun araba megane 3 bulursan dizel 6 vites full paket olanı.
konu sahibi üyeyi pek tanımıyorum ama bir kaç yorumdan dolayı bir soğukluk oldu fakat ben bazen kızdığımda yerli yersiz yorumlar yaparım, sebebi kendimde görüyorum.
dediğim gibi megane 3 kullanıpta gücünden yakıtından yada kalitesinden yada lükslüğünden şikayet eden var mı? onu araştırın zira istediğiniz araba bu diyebilirim gönül rahatlığı ile.
yakıtı çok yakıyor muydu hatırlamıyorum abimde vardı çok bindim bu arabaya ve abim pek yakıttan bahsetmezdi ama 1250kg olduğu için belki pek az yakmaz diye ben düşündüm fakat 6 vites şanzıman çekişe ve yakıta fayda sağlayacağınıda unutmayın.
abim şikayetten ziyade bana zaman zaman sattığı için pişman olduğunu söylüyordu. şimdi clio 3 kullanıyor ama megane 3 yerini tutmadığını söylüyor. bundan önce de wolswagen polo vardı. mitsubishi lancer vardı çok araba değiştirir aşırı. ama megane 3 dışında satıp pişman olduğu bir araba söylememişti.
Bak gördün mü şimdi okudum mesajı ama mezit geldi gömdü hepsini.. Hatta inkar bile eder şimdi ama sen ciddiye alma...
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:17 ----------
Adamda telefonum var bulamadı beni,sen ? Ohoooo
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
Cevaplar için çok teşekkür ederim arkadaşlar.
Fatih met her ne kadar bana ısınamamış olsa da ben de senin gibi düşünüyorum. Acaba bir alternatif olur mu diye yine fikirleri almaya devam ediyoru.
Ek olarak
Konfordan kastım bmw audi olsa ikisine dönüp bakmam mercedes varken. 130-140 bin tl lere çıkacak olsam başka araba bakmam a200 alırım usulca.
Fakat bütçe malesef 50 civarında takklıyor. Megane konforu da yeterli. O civarlara megane 3 var aklımda şu sıra megane 3 var.
Ufak tefek hasar sıkıntı değil önden ve arkadan sağlam yememişse.
Baktığım modeller 2010dan sonraki modeller 10-15bin parça prça hasar kaydına okeyim.
Bu fikrime alternatif var mı peki?
B sınıf olarak 2012-2013 fiesta titanyum x paket için ne düşünürsünüz?
Tabi bi yerde c sınıfı bi yerde b sınıfı ama belki alternatif
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:14 ----------
B sınıfı alırsam en dolusunu almam gerekecek istediğim özellikler için joy kesmeyecek.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:15 ----------
50-52 civarına 150binlerde ufak tefek hasarlı (problem değil) dinamik paket megane 3 ler var ya. Çizilsiz nokta hatasız arasam zaten dediğin gibi uçan teneke bakmam lazım o pralara. Ama ben de o parayı uçan tenekelere vermem
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:18 ----------
Golfün de maşallahı var ellerinden gelse direksiyonu bile opsiyonel yapcaklar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:19 ----------
Dacia ya girmem. Clio daha iyi ondan ama kaç model hangi paket
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:20 ----------
İ30 da seçeneklerimin içinde. Keşke cam tavanlısı olsa
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:21 ----------
İki aydır bakıyorum. Kış gelsin havalar serinlesin diye bekliyoruö.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:22 ----------
E39 bmw mi aman aman sağol kardeşim
Fantezi için ktm kullanıyorum kelepçeli kırbaçlı. Yetiyor. Bi de arabayla uğraşmak istemiyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:24 ----------
Cvt bu robotize şanzıman mı? Öyleyse onlara pek iyi değil diyorlar ya
CVT robotik değil. Continuously variable transmission diye geçiyor. Honda Jazz'da var mesela. Hatta buradaki Accord ve CRV'de CVT kullanıyor. Güvenilir. En azından Honda'nınkiler öyle.
Sahip olduğunuz bütçe ile saydığınız tüm özelliklerde bir araç bulabilmeniz neredeyse imkansız. Bir yada iki kriterden taviz vermeniz lazım.
Otomatik şanzumandan vazgeçerseniz 2011/2012 kasa dizel manuel Auris iyi bir tercih olur. Konfor,ekonomi,dayanıklılık,güvenlik hepsi mevcut. 3 yıl boyunca sorunsuz kullanan ve çok memnun kalan biri olarak tavsiyemdir.
Japon arabalardaki CVT şanzıman sorunsuzdur ama 750 kg römork çekerken ne olur bilemem ? İşin içine römork girerse mecburen manuel vites düşünmelisiniz. Ki zaten 750 kg diye satılanlar en az 1 ton falandır, olmaz yani.
Teşekkür ederim. Otomatik vitesten feragat edebilirim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:26 ----------
Açık römork 300-350 kilo geliyor aluminyumdan. Hafif biraz pahalı ama hafif. Motorlarla ve ekipmanlarla birlikte 750 kiloyu anca buluyor. 3 tane ortalama 100er kilodan motor. Ekipmanlar falan anca.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:29 ----------
Teşekkür ederim abi detayını araştırıyorum
arayıs tam nedir,eski model 8-10 yaş dolu bir araç mı ? yoksa yeni model boş bir araç mı ?
Kendimde 2007 model benzinli otomatik focus ghia var.Sony ses sistemi,far,yağmur sensörü,hız sabitleme,makam perdesi falan.daha birsürü özellik var.Yakıt olarak şehiriçinde 9-10 yakıyor benzinde.benimaracımda tüp yok.ama aynı kasa dizel otomatik focuslar var.ama şanzumanları sıkıntılı şanzımanı serviste değişmiş olanlarından bulursan alınabilir.Ve bu dediğim araçların şu an piyasası 40-60 arası evet böyle kaçıklarda var 55-60 civarı isteyen.Siz de benm gibi boya takıntınız yoksa 42-45 civarı bulursunuz.Virajı iyidir,oturaklı güzel bir arabadır.güvende hissettirir.bagağı büyük.sık arızalanmaz ford sonuçta.
ama kia,hyundai,dacia,peugeot gibi araçlardan 4-5 yaş daha genç araçlar bulunabilir aynı fiyatlara.focus alırsan eğer grubumuza bekleriz ;)
Yamaha YBR-125 2008/Honda DYLAN 2008/Honda CBF-150 2011/Kawasaki ER-5 2005/Yamaha fazer8 2011/YAMAHA YZF R1 2010/YAMAHA YZF R1 2014/HONDA CBR 1000RR 2014+YAMAHA YBR-125 2012
eski bir laguna kullanıcısı olarak, konfor, güvenlik ve kalite hissiyle ''LAGUNA 3'' de iyi bir alternatif olabilir derim. 1,5dci veya 1,6 16v hangisini istersniz, sizi sadece parça fiyatları biraz üzebilir. ama ''edc'' otomatik bulmak zor olabilir.
2010 modele kadar çok yaşlı da olmasın. Ama dolu araç olsun istiyorum. Ghia lara baktım da yakıt biraz üzer gibi geliyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:23 ----------
Evet laguna da baktım ama büyük uzun bir araç. Ben daha çok minyon bir araba istiyorum. C sınıf hatchback araçlar arasında megane gibi en uzunu.
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
Bu sorunun yanıtı şöyle ;
+ B segmenti
+ mümkünse ilk sahibinden
+ mümkünse 10 yaşından küçük ve benzinli ,
+ Otomatikse kesinlikle tork konvertörlü ( çift kavramalılardan mutlaka uzak durulmalı )
+ En önemlisi ise sahibinin nasıl bir tip olduğu, apaçimi, serkeşmi? titiz mi? normal birimi vs.
Elbette Dizelin çekiş/tork avantajı var. Ancak dizel araçların arıza çıkarma rasyosu ve arıza/onarım maliyetleri çok çok daha fazla olduğu için bende benzinli seçerdim. 100 PS + benzinli motorun ihtiyacı göreceğini düşünüyorum.
Sorunsuzluk ve uzun ömürlülük isteniyor ise 1.6 atmosferik, tork konvertörlü japon & koreli modeller tercih edilebilir. Temiz kullanılmışı bulunur ise sorun çıkarma olasılığı çok çok düşüktür.. Yalnız bir parça fazla yakarlar 10-12 LT / 100 km gibi.. Ancak arıza çıkarmaması ve bakım maliyetlerinin düşük olması bu yakıtı bence tolere eder.. Yılda 50 bin km.ye kadar yapıyorsanız bence doğru tercih 1.6 atmosferik tork konvertörlü otomatik Japondur.
herkese merhaba,
bana istanbulda doğru düzgün bir ekspertiz tavsiye edebilecek var mı?
Aşırı hız ve dikkatsizlik motorcunun en büyük düşmanıdır.
Benim 13 yaşındaki Toyota Yaris eskidi, zaten minicik arabaya çocuklarla zor sığar olduk. Arabayı satsam yaklaşık 35bin'e gider. Motoru da 20bin'e satsam 55bin olur. 55bin'e ay yakan çok kaçan tabir edilen tarzda biraz daha büyük, en azından bagajı olan bir araba bakıyorum ben de.
Benim için de otomatik olması şart. Ama Toyota'nın MMT dediği elektrikle çalışan bir sistemin vites değiştirdiği şekilde olması yeter, zaten 10 kullandım bu şekilde, gayet yeterli. Tabi CVT şanjuman olursa çok daha iyi olur. Hidrlik tork kovertorlu otomatik şanjumanlarda kayıplar çok fazla, haliyle çok yakıyor.
1.6lpg li opel astra h olabilir tercihiniz aslında
Hatchback olması hariç benim eski arabayı tarif etmişsiniz.. 2011 Elantra benzin - otomatik. C+ segmenti olduğu için iç hacmi baya genişti. İstanbul içinde ortalama 7.2 lt yakıyordu, şehirlerarası ise 5.5-6 lt civarı. 132 Bg olduğu için römorkla falan sıkıntı yaşamazsınız. Temiz bulabilirseniz bir bakın derim.
Dizel araba sevmem ama senin anlattıkların ve kriterlerine bakarsak tek bir seçenek geliyor aklıma:
2011 Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTD Progression Plus
Diğer dizeller kadar değil ama sonuçta dizel olduğu için kabinde biraz ses olacak. Yeni modellerinde ses daha da az; benzinli gibi ama fiyat çok yüksek.
Benim bugün 50k-55k param olsa ve hatchback arasam ve tork ihtiyacım olsa ve senin diğer kriterlerini illa arasam buna bakardım açıkçası.
Kolay gelsin.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)