Araba Hararet 90 Dereceyi Biraz Geçti,Ne Yapmalı
Reklamlar
-
31 Ağustos 2019, 18:30
#1
Merhaba
Clio 2000 otomatik araba kullanıyorum.Günlük 20 kmden fazla yol
yapmam.Ama dün 40 km durmadan sürdüm.Hararet göstergesi biraz yükseldi.
Her zaman ortada kalırdı yani 90 dereceyi geçmezdi ama bu sefer çok az geçti
sanırım 95-98 derece kadar gördüm(göstergede çizgiler var rakam yok)
Bu önemli bir sorun mu yoksa normal mi ilk kez yaşadım,daha fazla da yükselmedi.
eğer önemliyse ne yapmalıyım,daha 1600 km araba tecrübem var ve basit araç bakımları
konusunda bilgim yok.Sadece 90 dereceyi geçmemesi lazım diye okumuştum.
Yardımınızı bekliyorum,teşekkürler.
Reklamlar
-
31 Ağustos 2019, 18:59
#2
Arabayı çok sıkıştırdıysan olabilir. Rampa vs. Suyunu kontrol edebilirsin. Geri kalan işleri tamirci halleder. Su kaynatmadıysa radyatör hava yapmadıysa bişey olmaz.
-
31 Ağustos 2019, 19:11
#3
otomobilde hiçbir sıkıntı olmasa dahi hava sıcaklığının yüksek olması, sıkışık trafik, düşük hız, sizin sürüş stiliniz gibi faktörler harareti bir miktar yükseltebilir bu normal bi durum. motor soğuduktan sonra soğutma sıvısını kontrol edin eğer herhangi bi seviye kaybı yoksa muhtemel bi sorun yoktur. eğer sıvıda sorun yoksa ama hararet devam ederse bi servise göstermek doğru olur.
-
31 Ağustos 2019, 21:04
#4
Eğer ki sıkışık trafikte kaldıysan benzinli araç sık sık fan açar. Motorun hararet yaptığın da aracın kaloriferini sıcak konuma getirip açınca motor sıcaklığı düşer. Yazın bu durum da camları komple açın
-
31 Ağustos 2019, 22:31
#5
Yapmaması lazım. Radyatör su seviyesini kontrol et, hararet müşhirini değistir.
-
Her zaman ki çizgiyi biraz geçmiş olabilir hemen kötü düşünmeyin ama dikkatli olmak iyidir bazı ustalar arıza olmadığı halde paranızı alır şunu yaptım bunu değiştim vs. dikkat
-
40 km uzun bir yol değil trafikte isen belki derim de şehir dışında ise vahim durum conta yakar .. Bir yere götür öyle kullanma...
-
Canınızı sıkmak istemem ama kendi tecrübemi anlatayım. 7-8 sene önce honda civic almıştım. Araba şehir içinde hiç sorun çıkarmıyor ne zamanki uzun yola çıksak özellikle yokuşlarda hararet 90'ı geçiyordu. Birsürü usta gezidirdik yapabilen olmadı. En son iyi bir ustaya üst kapak yaptırıp sattık. Sizin durum bu kadar vahim olmayabilir ama yinede tedbirli olmakta fayda var.
-
Rampa çıktıysanız böyle yapması normal, bendede 96 model r19 var bazen benimde çıkıyor.
Öncelikle rampa çikmadıysanız hararetin yükselmemesi lazım, o yüzden bir tamirciye götürmelisiniz.
Hararetin 100 dereceye yaklaşması durumunda arabayı kenara çekip kaloriferi sıcak mode alıp çalıştırın, hararet düşene kadar böyle bekleyin.
-
Tüm cevaplara teşekkürler,sanırım soğutma sıvısı az.Antifiriz sipariş ettim,n11 den gelince ekleyeceğim max seviyeye kadar.
Bir sorum daha olacak,hep " fan açmak" deniyor.Motor ısınınca fan açıldığını ben anlamıyorum,nasıl oluyor,ses mi geliyor?
teşekkürler.
-
Bir de yazılanlara ek olarak devir daim pompasının düzgün çalışıp çalışmadığını kontrol ettirin ya da edin. ÖZellikle radyatöre sıvı eksildiğinde normal su koyuyorsanız oluşan kireç hem radyatör kanallarını tıkıyor hem de devir daim pompasının görevini yapamamasına neden oluyor.
-
yukirunner adlı üyeden alıntı
Tüm cevaplara teşekkürler,sanırım soğutma sıvısı az.Antifiriz sipariş ettim,n11 den gelince ekleyeceğim max seviyeye kadar.
Bir sorum daha olacak,hep " fan açmak" deniyor.Motor ısınınca fan açıldığını ben anlamıyorum,nasıl oluyor,ses mi geliyor?
teşekkürler.
Ben sesini duyuyorum, araç rölantideyken biraz zor çalışmaya başlıyor oradanda anlaşılıyor. Arabada voltmetre varsa voltaj durumundanda anlaşılır.
Antifrizi motor soğuk iken max seviyesine kadar doldurun, eğer yedek su deposunda suyu göreceğiniz kadar su varsa bu problemi az su olduğundan yapmamıştır. Hararet durumunda sakın kapağı açmayın kaynar su şiddetli şekilde patlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:03 ----------
freewill adlı üyeden alıntı
Bir de yazılanlara ek olarak devir daim pompasının düzgün çalışıp çalışmadığını kontrol ettirin ya da edin. ÖZellikle radyatöre sıvı eksildiğinde normal su koyuyorsanız oluşan kireç hem radyatör kanallarını tıkıyor hem de devir daim pompasının görevini yapamamasına neden oluyor.
devirdaim kontrolü V kayış söküldükten sonra devirdaim kasnaği elle döndürülürken tıkırtı, takılma, yalpalama var mı diye bakılır.
eğer hiç bir engel olmadan dönüyorsa devirdaim sağlam diyebiliriz.
-
Kaloriferi sicak modda ac. Eger sicak hava geliosa devirdaim calisiyordur. Arabanda su eklsitme varsa devirdaimi hortumlari radyotoru kontrol ettir. Fan calisiyormu kontrol et. Rolantide bi sure calisinca fan acar. Radyatoru kontrol ettir tıkanmış olabilir bir kismi vs vs
-
Yirmi senedir hic bir arabamda motor calisma sicakligina ulasiktan sonra hararet ibresinin zerre oynadigina sahit olmadim.
Bu arada 100 derece cok da olumcul bir sicaklik degil. Ancak ibre oynuyorsa baktirmakta fayda var.
-
Videolardan yağ seviyesi kontrolünü öğrenip bugün baktım.Max çizgisinin çok üstünde yağ var.
Fazla yağdan dolayı da hararet yükselir mi,fazla yağı şırıngayla çekmeyi öğrendim,fazlayı alırsam fayda olur mu?
-
90 derece yüksek bir sıcaklık degil. Radyatör basınç altında ve antifiriz donmanın yanında kaynamayı da engelliyor. Misal bende f10 bmw var, 120 dereceye kadar yağ hararetim çıkıyor. 95 ile 110 C soğutma çalışma aralığıdır. Bu seviyeyi aştığında fan devreye girip bu aralıkta tutuyor. Hararetin yüksek olması yakıt ekonomisi sağlıyor fakat tabii olarak motor ömrüne ve soğutma sistemine bindirdiği yük açısından negatif yanları da var. Genelde araçların radyatör kapaklarında bir emniyet bulunur ve üzerinde en fazla izin verilen sıcaklık yazar. Bu sıcaklığı geçince suyu tahliye ederek basıncı düşürmeye çalışır. Aracınız devamlı fan açıyorsa ( klima kapalıyken ) termostat bozulmuş olabilir.
-
Otomobillerde sıcaklık kontrolü için iki eleman vardır.
Fan müşürü; radyatördeki su sıcaklığına bağlı olarak soğutma fanını çalıştırır. Uzun yolda hızınızdan dolayı gelen hava akımı yeterli olacağı için fan devreye girmeyebilir.
Termostat; motordaki su sıcaklığı 90 dereceye ulaşınca termostat açılır ve soğutma suyunun devri daimi başlar. Termostatın açılması ve paneldeki sıcaklık göstergesi her zaman aynı değerleri göstermeyebilir.
Sizin anlattığınız olayda muhtemelen bir sıkıntı olmaz.
Eğer termostat bozuldu ise yapacak bir şeyiniz yok. Doğruca tamirciye gitmeniz gerekir.
Zaten sıcaklık sürekli yükselir.
Eğer fan müşürü bozuldu ise ve fan açmıyorsa kalorifer sıcaklığını en yüksek ayara ve fan devrini maksimuma getirirseniz, en yakın tamirciye kadar rahatlıkla gidersiniz. Kalörifer peteği suyu soğutacaktır.
Fazla yağ ise hararete sebep olmaz.
Hala içiniz rahat değilse arabanızı rölantide bir süre çalıştırarak su sıcaklığını gözleyin.Bir süre sonra fan açılacaktır (ısınmayı hızlandırmak için biraz gaza basabilirsiniz). Fanın açması için de termostatın açılarak radyatöre sıcak suyun gitmesi gerekir.
-
Bozuk termostat her zaman hararete sebep olmaz. Bazen kapalı kalır bazen açık. Açık kalırsa hararet hep düşük kalır ve araç çok yakar. Kapalı kalırsa, ya da düzgün açılamazsa eğer fan soğutabiliyorsa devamlı açıp kapanarak soğutmaya çalışır. Başaramazsa ya da fan da arızalanırsa motor hararet yapar. Hararet yapma seviyesine gelene kadar bir çok uyarı da mevcuttur. En basiti hararet göstergesi olmakla birlikte, gelişmiş araçlarda arıza ışığı, hararet uyarısı, motor gücünün %25 lere kadar düşürülerek aracın koruma moduna geçmesi gibi bir çok şey sayabiliriz. Konuyu açan arkadaşın tecrübesinin az olmasından dolayı endişelenmesi normal. Devirdaim kasnak kalorifer peteği , yeni üst kapak yapmalar yok sıcağı aç vs bunlar yukirunner arkadaşın anlayabileceği şeyler değil.
Lafın kısası her şey normal yola devam yukirunner kardeş
Sürmeye devam...
-
Hiç durmadan 40 km yapmak aracın hararet yapması için yeterli bir neden değil. Bayramda tek kontak 500 km nin üstünde yol yaptım, arada 2. vitese kadar düştüğüm rampalar bile vardı, hararet 90 da sabitti. Belli ki soğutma sisteminizde bir sıkıntı var. Termostad, fan, müşürler bozuk olabilir. Radyatör petekleri tıkalı olabilir.
Bir de yanlış mı biliyorum acaba bunca sene; bir aracın ideal soğutma sıvısı sıcaklığı 90 derecedir. Bazen etraftan duyuyorum, misal neymiş dizel peugeotlar 70-75 derece çalışırmış, opel ler sıcak motormuş 100-105 de olurmuş v.s.
-
Ne sıkıntısı arkadaşlar huylandırmayın adamı allah allah normal diyoruz okuyan yok mu ? Alın ispatı o zaman ne diyeyim:
https://www.euspares.co.uk/parts-cat...041-1-4-b-cb0c
http://www.renaultfanclub.com/renaul...l-calisir.html
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)