Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Elektirikli Araba Yapımı

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Çocukluk hayalim araba yapmak. Allah'ın izniyle gerçekleşecek.

    Ama nasıl? Benzinli bi araba yapmak kolay. Hurda parçalardan çok güzel bi mini araba yapabilirim. Ama ne yazık ki plaka ruhsat vs alınamayacak. O yüzden kullanılmayacak.

    Hiç sevmesemde devir elektirikli vasıtalara gidiyor artık. Elektirikli araçlar var. Fiyatı bayağı yüksek ve alanlarda var. Mesela şöyle birşey.



    25 bin lira bu araba.

    Buda bir başka marka.



    Buda 35 bin lira. Aksaray'da gördüm iki tane var.

    Böyle birşey yapabilirim mekanik ve kaporta olarak. Daha iyisini bile yapabilirim. Ama bunda iki sorunum var. Bu araçlarada plaka gerekiyor ve kendi yaptığıma alamam. İkincisi elektirik motorları hakkında hiç bilgim yok. Öğrenmem gerekecek.

    Benim kafamda ise bambaşka bi araç şekillenmeye başladı.

    Şu videodan ilham aldım diyebilirim.



    Arabayı hem pedallı hem elektirikli yapacağım. Videodaki arabanın daha büyüğü olacak. Polis vs gördüğünde pedallı olduğunu düşüneceği için sorun olmayacak. Hem pedalla hemde motoruyla gidebilecek. Ayrıca tavanı güneş paneliyle kaplayıp kendi kendine şarj edilebilir bile yapabilirim oda güzel olur.

    Yada aynı şekilde pedallı ve motorlu yapabilirim. Alt tarafa bi scooter motoru saklasam olabilir.

    Kardeşimin elektirikli bisikleti var. Sanırım 1000watt yada 1500 watt. Büyük olanlardan. Kaportasını mahvetti sağolsun. Tehlikeli olduğu için ona bisiklet aldım ve kullanmıyor scooteri. Onu parçalayıp yapabilirim. İnternetten baktım. Üç tekerlekli elektirikli tripörtörlerin gücüne. Onlardada 1000 wat vs yazıyor. Ama onlar daha çok yük çekiyor. Aradaki farkları bilmiyorum.

    Üç tekerlekli düşünüyorum. Ön tekere scooterin arka tekerini yani motorunu takarım. Önden çekiş olur. Pedallı kısmıda arka tekere takarım. Araç ön arka normal taksi gibi olur. Önde ortada bi sele olur. Motosiklet selesi gibi. sürücü oraya biner. Arkayada çift kişilik gibi bi normal koltuk. Aküleride onun altına saklarım.

    Aklımda bazı sorular var. Başka forum kullanmıyorum ve bu forumda elektirikten iyi anlayanlar olduğu için burdan sormak istiyorum. Cevaplarsanız sevinirim. Sorular harici başka düşünce, eleştiri vs varsa onlarıda lütfen yazın.

    -Aracı oldukça hafif yapmak istiyorum. Ağırlığı 250 kg civarı olacak diye tahmin ediyorum. Bu motor o aracı çeker mi? Aracı çekmesi için aküyü mü güçlendirmem lazım?

    -Şu anki haliyle motorun aküsü zayıf. Ve eskisi gibi güçlü asılmıyor binince. Yani aküleri yenilediğimde canlanır mı gidişi?

    -Güneş enerjisi bağlamak zor mu? Tahmini maliyet ne çıkar ?

    -Normalde olduğundan fazla akü bağlayabilir miyim? Seri yada paralel nasıl bağlamam lazım?

    -Pedallı- elektirikli yerine elektirikli-motorlu yapsam ruhsat vs bişeyler yapabilir miyim? Resmiyete dökebilir miyim yaptığımı?

    -Videodaki gibi bişey yapıp şu ürünü taksam gücü yerinde olur mu iş görür mü?

    Aklıma ilk gelen sorular bu şekilde.
    yigozya bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    yigozya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2018
    Şehir
    Los Adanos
    Motosikleti
    SUZUKİ Gsx250r
    Takipteyim hadi hayırlısı
    Ekarademir bunu beğendi.
    Eve geç varmak hiç varamamaktan iyidir..

  3. #3

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    elektrikli akü işleri sıkıntılı çokiyi araştır derim .. arkadaşım aldı bir sene sonra akülerin ömrü yarıya indi yeni akülerde çok pahalıydı..

    şöyel bir şey ence düşünebilrisin çk tarz olur ve farklı olur.. balans olayını başarabilirsen güzel olur..




  4. #4
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Destekliyorum.
    Ekarademir bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    25 Ocak 2017
    Bende citycoco s (50kg) var. 1200watt değere sahip 1500km oldu 55km civarı menzile ulaşıyorum. %5 mesafe yokuş şeklinde. Tam bitimden full şarja 7saat istiyor. Sizin hayal ettiğiniz hacimde ve kütlede bir vasıta için daha güçlü bir elektrikli motor lazım.

  6. #6
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Oo şurlara bir yerlere yerimi alayım. Efsane bir konu geliyor
    Ekarademir bunu beğendi.

  7. #7
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    elektrikli akü işleri sıkıntılı çokiyi araştır derim .. arkadaşım aldı bir sene sonra akülerin ömrü yarıya indi yeni akülerde çok pahalıydı..

    şöyel bir şey ence düşünebilrisin çk tarz olur ve farklı olur.. balans olayını başarabilirsen güzel olur..

    https://www.youtube.com/watch?v=gMzFcSCxRSs

    https://www.youtube.com/watch?v=xT__fZYYxMI
    Bunu yapana kadar önde çift tekerlisini yaparım. Can-am'ın kabinlisi gibi olur. Ama işte evrak sıkıntı. Dmaxta filan izliyorum Amerika'da adamlar neler neler yapıyor. Hurdadan alıp topluyorlar veya sıfırdan imalat yapıyorlar. Bizim burda arabanın motoru değiştirmeye bile izin yok.

    Evet elektirikli bisikletlerdede durum öyle. Bi senede bitiriyor aküyü. Elektirikli olduğu için benzin yakmıyor ordan tasarruf oluyor. Ama akü bitince yenilemeye 1000 lira gidiyor aynıya geliyor. 1000 lirayı benzine verip 50 cc motora binmek daha mantıklı. (Tasarruf amaçlı binen yaşlı dayılara diyorum genelde bunu. )

    Alıntı mece14 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende citycoco s (50kg) var. 1200watt değere sahip 1500km oldu 55km civarı menzile ulaşıyorum. %5 mesafe yokuş şeklinde. Tam bitimden full şarja 7saat istiyor. Sizin hayal ettiğiniz hacimde ve kütlede bir vasıta için daha güçlü bir elektrikli motor lazım.


    İşte ben ordaki farkları anlayamıyorum. Mesela yukarda resmi koyduğum arabanın teknik özelliklerine bakıyorum. Motor gücü 1200W. 12V/52A X5 AKÜ kullanılıyor. Max hızı 30-45 km.

    Sonra şu scootere bakıyorum.



    Motor gücü 2500W. Akü olarak ise 72V/32A X6 kullanıyor. Max hız 45. Yani motoru arabadan daha güçlü. Aküde farklar var işte. Akü demek ki farkettiriyor herşeyi. Yada başka bi mevzu var. 250W olan motorda bile max hız aşağı yukarı aynı.

    Benim onları öğrenmem lazım.

  8. #8

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    elektrik işine hiç girme derim ben daha elektrikli scooter falan alıpda memnun olan hiç duymadım.. arabalarıda zaten scooter ile aynı mantıkdır tahminim.. üstü kapalısıdır..

  9. #9

    Üyelik
    15 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R25
    60-70 km hızla giderken polis seni durdurursa ben pedal çevirerekmi bu hıza ulaştım diyeceksin

  10. #10
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    elektrik işine hiç girme derim ben daha elektrikli scooter falan alıpda memnun olan hiç duymadım.. arabalarıda zaten scooter ile aynı mantıkdır tahminim.. üstü kapalısıdır..
    Scooter motorundan yapabilirim. Ama onda polis sıkıntısı var. Sesli sonuçta. Mobilet motorundan yapsam daha iyi olur ama onunda sesini saklamam lazım. O kadar emek harcadıktan sonra kaptırmak istemem.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:24 ----------

    Alıntı Tvs01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    60-70 km hızla giderken polis seni durdurursa ben pedal çevirerekmi bu hıza ulaştım diyeceksin
    Max hız o kadar yapacağını sanmam. Yaparsada kısıtlarım güvenli değil o sürat.

  11. #11

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Akü çok ucuz bir şey değil bir de ömrü kısa. O iş yaş benden söylemesi.

  12. #12
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    aküler yenilendiği zaman gücü yerine gelecektir. motordan alacağınız güç çekilen amperle alakalıdır, motor üzerinde bir kaç değişiklik ile çekilecek ampere müdahale edebileceğinizi düşünüyorum, fakat amper çekildikçe aküler daha çabuk boşalacak. Keşke elektrik motorları hakkında bilgim olsaydıda size yardımcı olabilseydim.

    güneş enerjisi bağlamak zor değil, heleki 220V alternatif akıma çevirmeyeceğiniz için basit bir sistem olur, fakat parçalar maliyetli olacaktır. aliexpress üzerinden ihtiyacınız kadar demonte halde güneş panelleri alıp kendiniz lehimleyerek istediğiniz voltaj değerinde ve büyüklükte paneller oluşturabilirsiniz. Ardından bir voltaj regülatörü ile akülere bağlarsınız gün ışığıyla şarj etmeye başlar.

    aküleri paralel bağladığınız taktirde voltaj sabit kalır ve aracınızın menzili artar, istediğiniz kadar akü bağlayabilirsiniz. akülerin ömrünün uzun olması için şarjının %0 a düşmeden şarj etmeli ve tam dolana kadar şarjda tutmalısınız, bu şekilde kullanırsanız ömrü çok çok uzun olur, bu araçların akülerinin ölme sebebi yanlış kullanımdır.

    linkini verdiğiniz set ile ihtiyacınızın karşılanacağını sanmıyorum.

  13. #13
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı artemis99 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akü çok ucuz bir şey değil bir de ömrü kısa. O iş yaş benden söylemesi.
    Kardeşime iki sene önce ikinci el almıştık escooteri. Hala kullanıyoruz tamamen ölmedi akü. Aküyü değiştirip düzgün kullanırsak çok gider. İki senede bi akü değişimi büyük masraf değil. 4 akü 800 lira filan.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:07 ----------

    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aküler yenilendiği zaman gücü yerine gelecektir. motordan alacağınız güç çekilen amperle alakalıdır, motor üzerinde bir kaç değişiklik ile çekilecek ampere müdahale edebileceğinizi düşünüyorum, fakat amper çekildikçe aküler daha çabuk boşalacak. Keşke elektrik motorları hakkında bilgim olsaydıda size yardımcı olabilseydim.

    güneş enerjisi bağlamak zor değil, heleki 220V alternatif akıma çevirmeyeceğiniz için basit bir sistem olur, fakat parçalar maliyetli olacaktır. aliexpress üzerinden ihtiyacınız kadar demonte halde güneş panelleri alıp kendiniz lehimleyerek istediğiniz voltaj değerinde ve büyüklükte paneller oluşturabilirsiniz. Ardından bir voltaj regülatörü ile akülere bağlarsınız gün ışığıyla şarj etmeye başlar.

    aküleri paralel bağladığınız taktirde voltaj sabit kalır ve aracınızın menzili artar, istediğiniz kadar akü bağlayabilirsiniz. akülerin ömrünün uzun olması için şarjının %0 a düşmeden şarj etmeli ve tam dolana kadar şarjda tutmalısınız, bu şekilde kullanırsanız ömrü çok çok uzun olur, bu araçların akülerinin ölme sebebi yanlış kullanımdır.

    linkini verdiğiniz set ile ihtiyacınızın karşılanacağını sanmıyorum.
    Evet aküyü kendimiz öldürüyoruz. Kardeşimden biliyorum nasıl kullandığını. İki saat şarja takıp biniyor. Bazen 10 15 dk taktığı oluyor. Olması gerektiği gibi 8 saat taksa ölmezdi akü. Herkes bu şekilde kullanıyor ve akü çabuk ölüyor.

    Aküleri paralel bağlayınca depolanan elektrik artacaktır. Kamyonda amperi yüksek akü taktığımda marş esnasında daha güçlü çeviriyor. Tork artıyor diyebiliriz sanırım. Dört akü yerine 6 akü taktığımda kalkışta rampada vs daha güçlü olabilir bence.

  14. #14

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    escooter çok farklı yalnız motorsiklet scooterına benziyen scoterlarla karıştırma.. benim arkadaşım almışdı normal motorsiklet scooterına benziyen bir sene sonra aküleri yarı ömrüne gelmişdi..

  15. #15
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    escooter çok farklı yalnız motorsiklet scooterına benziyen scoterlarla karıştırma.. benim arkadaşım almışdı normal motorsiklet scooterına benziyen bir sene sonra aküleri yarı ömrüne gelmişdi..
    Bizimkide büyük normal benzinli gibi tipi. Resimdekinden

    https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...R2-eollbkVBkNQ

  16. #16

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    ok ben citycoco tarzı bir şey sandım.

  17. #17
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Dış minnaklardan bildiriyorum;
    Yaptırmayız!
    Ya uçak kazasına kurban gidersin ya da pencereden it.. pardon atlayıp intihar edersin.
    Haberin olsun.
    Gerçi Türkiye'de elektrikte çarpabilir.
    Rahmetlide yüksek voltaj varmış derler arkandan.
    Osm@n bunu beğendi.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  18. #18
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dış minnaklardan bildiriyorum;
    Yaptırmayız!
    Ya uçak kazasına kurban gidersin ya da pencereden it.. pardon atlayıp intihar edersin.
    Haberin olsun.
    Gerçi Türkiye'de elektrikte çarpabilir.
    Rahmetlide yüksek voltaj varmış derler arkandan.
    Bana onu yapmazlar. 😀sonuçta benimki her insanın yapabileceği basit şeyler. Hurda malzemeleri toplayıp birleştirmek.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:18 ----------

    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    elektrikli akü işleri sıkıntılı çokiyi araştır derim .. arkadaşım aldı bir sene sonra akülerin ömrü yarıya indi yeni akülerde çok pahalıydı..

    şöyel bir şey ence düşünebilrisin çk tarz olur ve farklı olur.. balans olayını başarabilirsen güzel olur..

    https://www.youtube.com/watch?v=gMzFcSCxRSs

    https://www.youtube.com/watch?v=xT__fZYYxMI
    Bunlarda çok hoşuma gitti izledikçe aklım çeliniyor. Plakalı scooter üstüne yapsam ne sorun olur ki acaba.

  19. #19

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    bunların patentini al seri üretim yapsan satarsın.. çünkü araba gibi sürüşü var dengesi var motor gibide gidişi var.. mesela durduğunda yandan iki tekerlerk çıkıyor motorun devrilmesini engelliyor.. ikincisini monotracer denileni adamlar 2003 den beri geliştiriyorlar..

  20. #20
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bunların patentini al seri üretim yapsan satarsın.. çünkü araba gibi sürüşü var dengesi var motor gibide gidişi var.. mesela durduğunda yandan iki tekerlerk çıkıyor motorun devrilmesini engelliyor.. ikincisini monotracer denileni adamlar 2003 den beri geliştiriyorlar..
    O iş beni aşar. Ben kollu bişey yaparım. Yavaşken teker yerde olur hızlanınca kalkar uçak gibi. Biraz inceledim süper bişey. Onu kullanması çok zevkli olur. Kaç saattir araştırma yapıyorum. Resmiyete bunu nasıl uydururum diye.

    Bi çinli maxiscooter üstünde yapabilirim. Muayenede kabini sökerim. Yada önü çift teker yapabilirim. Ama işte ruhsat muayene vs vs çok şey var aşılması gereken. Fikirlere açığım bu konuda.

    Şu an elektrikli arabayı filan unuttum böyle bişeye kafayı taktım.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)