Etiyopya Hava Yolları'na Ait Yolcu Uçağı Düştü
-
Haber trthaber.com'dan alıntılanmıştır.
"Etiyopya Hava Yolları'na Ait Yolcu Uçağı Düştü
Etiyopya Havayollarına ait bir yolcu uçağı, Kenya'nın başkenti Nairobi'ye yaptığı uçuş sırasında düştü.
Etiyopya Hava Yollarına ait yolcu uçağı düştü
Etiyopya Başbakanlık Ofisinden yapılan açıklamada, Etiyopya'nın başkenti Addis Ababa'dan kalkan ve Nairobi'ye giden Etiyopya Havayollarına ait bir uçağın düştüğü aktarıldı.
Etiyopya Havayollarının açıklamasında, kalkıştan 6 dakika sonra düşen uçakta 149 yolcu ve 8 kişilik mürettebat bulunduğu, kazanın Addis Ababa'nın 50 kilometre güneyinde Debre Zeit yakınında meydana geldiği belirtildi.
Devlete ait yayın kuruluşu EBC, uçakta 157 kişiden kurtulan olmadığını duyurdu. Havayollarının sözcüsü de kurbanlar arasında 32 Kenya ve 9 Etiyopya vatandaşının bulunduğunu söyledi.
Yetkililer, uçakta ayrıca 18 Kanada, 8 Çin, 8 ABD, 8 İtalya, 7 Fransa, 7 İngiltere, 6 Mısır, 5 Hollanda, 4 Hindistan, 4 Slovakya vatandaşının ve 4 de BM pasaportu taşıyan yolcunun bulunduğunu kaydetti.
Etiyopya Havayollarının üst yöneticisi Tewolde Gebremariam, uçağın pilotunun imdat çağrısı yaptığını ve Addis Ababa'ya geri dönüş için izin istediğini, pilota dönüş izninin verildiğini söyledi.
Gebremariam, kazayla ilgili soruşturmanın uluslararası standartlara uygun olarak yürütüldüğünü sözlerine ekledi.
Etiyopya Başbakanı Abiy Ahmedkazada ve Kenya Devlet Başkanı Uhuru Kenyatta, kazada hayatını kaybedenlerin ailelerine taziye dileklerinde bulundu.
Boeing 737-8 MAX tipi uçağın düşüş nedeni henüz bilinmiyor.
Devlete ait Etiyopya Havayollarının, Afrika'da en iyi havacılık şirketlerinden biri olduğu ifade ediliyor.
Etiyopya Havayollarının, Boeing 737-8 MAX uçağını 15 Kasım 2018'de Boeing firmasından teslim aldığı da belirtildi.
Kaynak: AA"
Reklamlar
-
Allah rahmet etsin.
Olayın ilk 3 cümlesi aynı. Modern habercilik.
-
Etiyopya havayolları ile etiyopyadan mısıra gidicektim son anda güney afrika üzerinden daha ucuza bilet bulmuştum
-
watercolours adlı üyeden alıntı
Allah rahmet etsin.
Olayın ilk 3 cümlesi aynı. Modern habercilik.
Çok pardon orada benim hatam olmuş gibi, aslında şöyle olması lazımdı(önemli bir kısmı da oraya yazmışlar)
"Etiyopya'dan Kenya'nın başkenti Nairobi'ye giden Etiyopya Havayollarına ait yolcu uçağı, kalkıştan 6 dakika sonra düştü. Uçakta bulunan 157 kişiden kurtulan olmadığı açıklandı."
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:24 ----------
Ayrıca haber linkini koymayı da unutmuşum. Buyrun:
https://www.trthaber.com/haber/dunya...tu-407886.html
-
737 Max'lerde yeni uçak anasını satıyım. N'olmuş acaba cidden merak ettim.
THy ilk max'ini geçtiğimiz gün aldı, devamıda gelicek. Max'le uçanları inceden bir telaş alır artık :/
-
Super Moderator
Şimdiye kadar hiçbir uçak kazası uçak modeliyle bu kadar ilişkilendirilmezken, birkaç gündür nedir bu 737MAX'lerin çektiği...
Tam masa takvimimde hayran hayran bana bakan bir MAX7 seyrederken hiç hoş olmadı bu...
-
Otobüs kazaları 3. sayfa haberi olamazken uçak kazalarının bu denli vurgulanmasını anlamıyorum.
Şahsi fikrim haberin olması maddiyat ile ilgili; insan değil.
Ucak pahalı, otobüs ucuz.
İnsan hayatı hep ucuz.
-
Olcan138 adlı üyeden alıntı
Şimdiye kadar hiçbir uçak kazası uçak modeliyle bu kadar ilişkilendirilmezken, birkaç gündür nedir bu 737MAX'lerin çektiği...
Tam masa takvimimde hayran hayran bana bakan bir MAX7 seyrederken hiç hoş olmadı bu...
İlk 5. ayında 2. kırım olayı yaşanıyor. Bu ciddi bir rakam. Abd direniyor muhtelemen kılıfına da uyduracaklar ama otoriteler birleşip Boeing hakkında mağdur olan uçuşunu askıya alan havayollarına tazminat ödenmesi gerekebilir.
Uçaklar ciddi kredilerle ciddi fazilerle ciddi paralara alınıyor yazık, yatmasını istemeyiz ama Thy olarak bence alınan karar doğru. Güvenilir havayolu şartlarını müşteri-yolcu gözünde diri tutmak istemeleri normal.
Hayırlı olur işlh.
Sonsöz
Dar gövde pişmanlıktır :D
-
Concorde'u da linç etmişlerdi.
-
açıkçası linç edilecekse edilsin. çünkü sorun insan hayatı
konuya bi uzman kadar vakıf değilim ama basitçe özetlemek gerekirse durum şu; eski karoserin üzerine yeni (daha güçlü ve daha az yakan) bir çift motor ekleniyor. ama minik bir sorun var, bu motor biraz daha büyük ve diğer uçaklardaki motorlar gibi kanadın tam altına monte edilemiyor, zira iner kalkarken çok hafif bir dengesizlikte bile motorun yere sürtme ihtimali var. dolayısıyla motoru biraz öne alıyorlar.
şöyle yani: http://www.kokpit.aero/lion-air-737-max-kaza
ama motoru öne alınınca, uçağın aerodinamiği değişiyor ve burun kendini havaya vermeye çalışıyor.
aa bişe değilmiş, hem neden o zaman yukarı gitmeye çalışan uçak aşağıya düşüyor diyebilirsiniz.
işte sorun tam da burda başlıyor, uçak kendini yukarı atmaya çalışınca, uçağı "normal hıza"sına sokmak için arka kanatlar ve ilgili yazılımda bir takım değişiklikler yapıyorlar ki, bu durumda pilotlar müdahale etsin ve yukarıya meyleden uçağı eski "normal hıza"sına soksunlar.
işte kazanın sebepleri de bu: boeing'e göre pilotlar buna yanlış müdahale ediyor ve uçağın burnu aşırı derecede yere kayıyor...dikakt edin kazaların ilki kalıştan 13 dk ikincisi ise 6 dk sonra oldu.
başka pek çok polemik var, şirketin firmalara eğitim vermediği, yazılım hatalı olduğu, uçağın kendsinin bir hata olduğu vs...
yani ortada tuhaf bi durum var. bu tuhaf durumun sonunda 350 civarı da ölü insan..
dolayısıyla, kim linç edilecekse edilsin, ama böyle salak nedenlerden dolayı kazalar yaşanmasın.
-
watercolours adlı üyeden alıntı
Concorde'u da linç etmişlerdi.
Concorde baska bir konu. Linc edilme sebepleri daha cok siyasal ve ekonomik sebepler. Yoksa yaklasik 30 yillik tarihinde olumlu kaza sayisi sadece 1(bir). Bkz. Air France Flight 4590. Uretilmis 20 Concorde ucagin 18 tanesi hala tek parcaymis bu arada, muzelerde vs.
Keske ucabilseydim Concorde ile
https://www.wikiwand.com/en/Concorde
-
-
Bakalım n'olacak?
Yolcu uçakları ciddi standart ve prosedürlere tabiiler.
Yeni bir uçakta arka arkaya böyle sorun yaşanması ciddi soru işaretleri oluşturuyor...
-
Türkiye dahil çoğu ülkede boeing 737 max8 in ucuşları iptal oldu zaten, Thy filosunda 11 adet bulunduğunu biliyorum. Modelde sensörle alakalı bi sıkınti varmış yakindan takip ediyorum böyle giderse 737 krizi çıkacak zira dünyanın en iyi havayolu şirketi olan Thy 11 adet tanesi 15 milyon dolar olan uçaklarını apronda yatırmak istemez
-
Savagegarden konuuyu açıklamış genel hatları ile.Pilotlar arasında konuşulan bu burun yukarı vermesi yüzünden uçaklara bir update yapılmış.Uçak stal e düşmesin diye sistem trimle burunu aşağı basıyor.Yazılım burada döngüye girip öyle çok trim veriyormuşki uçak dim dik aşağı burun verip çakılıyormuş.Pilot belli bir noktadan sonra sistemi devreden çıkarsa da zaten alçak irtifa ve düşük hız sebebiyle kurtaramıyor deniyor.
Hatta aynı sıkıntıyı başka pilotlar daha önce yaşamış sistemi iptal edip uçağı kurtarmış.Durumu rapor etmişler ama bir şey olmamış.
-
Youjoee adlı üyeden alıntı
Türkiye dahil çoğu ülkede boeing 737 max8 in ucuşları iptal oldu zaten, Thy filosunda 11 adet bulunduğunu biliyorum. Modelde sensörle alakalı bi sıkınti varmış yakindan takip ediyorum böyle giderse 737 krizi çıkacak zira dünyanın en iyi havayolu şirketi olan Thy 11 adet tanesi 15 milyon dolar olan uçaklarını apronda yatırmak istemez
15 milyon dolar mi ? Hocam yanlisin olmasin, tanesi 120milyon dolar o ucaklarin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:56 ----------
Bu arada SavageGarden'in dedikleri dogru, Boeing 737MAX serisinde daha buyuk ve agir yeni motorlarini ucaklara yerlestirince, yuksek hizlarda burun kaldirmasini onlemek icin MCAS denen bir zimbirti koymus. Bu zimbirti ucagin burun acisinin (angle-of-attack) cok yukselmesiyle olusacak stall durumunu kurtarmak icin konuldugu yaziliyor ama pilot egitimlerinde bunun cokta detayli anlatilmadigi belirtiliyor.
Asil sorunun ise MCAS'in sadece trim motorlarini kontrol etmesi (yani sadece flap acisini degistiriyormus), ana motorlara verilen gucu kontrol etmemesi oldugundan supheleniyorlar. Normalde burun acisi yukseldiginde, ucak stall egilimindeyken yapilmasi gereken hizi arttirip burnu asagiya vermek. Tabii bunun icin autopilot devreden cikarilmali vs. MCAS bunlari yapmiyorsa vay pilotun haline.
Kisaca, adamlar guzel bir sey yapalim derken isler boka sarabiliyor. Havacilikta cok sayida bu sekilde tartismalar mevcut. En onemli tartisma "Ucagi kim ucurmali? Insan mi bilgisayar mi?"
Havacilikla amator olarak ilgiliyim, okuduklarim, anladiklarim bunlar. Otorite olacak degilim, yanlisim varsa affola.
-
Merak ettim, bu uçaklar piyasaya çıkmadan binlerce saat test edilmiyor mu? Bu sorun orada fark edilmemiş mi ki?
-
watercolours adlı üyeden alıntı
Merak ettim, bu uçaklar piyasaya çıkmadan binlerce saat test edilmiyor mu? Bu sorun orada fark edilmemiş mi ki?
Hocam bunun bir sorun oldugu konusunda henuz suphe var, gerceklik yok. Sonucta adamlar bir feature (turkcesi ozellik diyelim) gelistirmisler, sunmuslar, kullanilmaya baslanmis. Ancak bu ozelligi kullanacak insanlara yeterli bilgi vermezsen yaptigin ozellik daha kotu hale gelebiliyor iste. Dedim ya bilgisayar mi insan mi kullanmali. Bir cok ucak kazasinin sebebi insan faktoru gorunse de, aslinda teknolojinin insana olan etkisi ya da tam tersi. Pilot karar vermiyor bilgisayar karar veriyor ama hata olusursa insan mudahalesi zorunlu. Bazi durumlarda hata algilayicilar duzgun calismayinca insan mudahalesi gecikiyor (bakiniz Air France Flight 447) ve kaza olusuyor.
Auto-Throttle mekanizmasi ornegin iyi bir sey, motor gucu anormal bir sekilde degisirse veya ucagin burun acisi degisirse devreye giriyor ucagi stall olmaktan kurtariyor. Ama auto-throttle mekanizasmasini etkileyen baska sistemler duzgun calismaz ise, ucagin stall olmasina da sebep olabilir. (Bakiniz THY Flight 1951 kazasi)
-
Moderatör
gurcanozturk adlı üyeden alıntı
Concorde baska bir konu. Linc edilme sebepleri daha cok siyasal ve ekonomik sebepler. Yoksa yaklasik 30 yillik tarihinde olumlu kaza sayisi sadece 1(bir). Bkz. Air France Flight 4590. Uretilmis 20 Concorde ucagin 18 tanesi hala tek parcaymis bu arada, muzelerde vs.
Keske ucabilseydim Concorde ile
https://www.wikiwand.com/en/Concorde
Conorde'un düşmesi de tam bir şanssızlıktı aslında. Pistte Concorde'dan önce kalkış yapan uçaktan bir metal parçası piste düşüyor ve üzerinden geçen Concorde'un, lastiğinin parçalanmasına sebep oluyor, ve lastikten kopan kauçuk iniş takımlarının elektrik tesisatını parçalayarak uçak kanadına (Yakıt Deposuna) çarpıyor, ve çarpma sonrası oluşan şok dalgalarının, yakıt sızıntısına sebep olması ve kopan lastik parçasının iniş takımının elektrik tesisatını parçalaması sonucu oluşan kısa devre kıvılcımlarının yakıtı alev aldırması ile, kalkış sırasında uçağın yanarak düşmesine sebep oluyor.
Araştırmalara göre de yakıt deposununun o şidette bir darbeye dayanıklı olduğu ve testlerinin yapılmış olduğu bilgileri çıkmasına rağmen maalesef uçuşları son bulmuştur. Benim de hayatım boyunca bir kez de olsa binmeyi hayal ettiğim bir uçaktı kendisi, ve bence maalesef hakkı yendi ve tarih oldu.
-
Levent adlı üyeden alıntı
Conorde'un düşmesi de tam bir şanssızlıktı aslında. Pistte Concorde'dan önce kalkış yapan uçaktan bir metal parçası piste düşüyor ve üzerinden geçen Concorde'un, lastiğinin parçalanmasına sebep oluyor, ve lastikten kopan kauçuk iniş takımlarının elektrik tesisatını parçalayarak uçak kanadına (Yakıt Deposuna) çarpıyor, ve çarpma sonrası oluşan şok dalgalarının, yakıt sızıntısına sebep olması ve kopan lastik parçasının iniş takımının elektrik tesisatını parçalaması sonucu oluşan kısa devre kıvılcımlarının yakıtı alev aldırması ile, kalkış sırasında uçağın yanarak düşmesine sebep oluyor.
Araştırmalara göre de yakıt deposununun o şidette bir darbeye dayanıklı olduğu ve testlerinin yapılmış olduğu bilgileri çıkmasına rağmen maalesef uçuşları son bulmuştur. Benim de hayatım boyunca bir kez de olsa binmeyi hayal ettiğim bir uçaktı kendisi, ve bence maalesef hakkı yendi ve tarih oldu.
http://www.youtube.com/watch?v=BuFMqlZ2ikY
Hocam evet, tam da dediginiz gibi baska bir ucaktan piste dusen parca sebebiyle olusan bir kaza idi. Ancak Concorde'un problemleri de fazlaydi acikcasi.
- Havayollari ucuzluk istedi, yakitta ucuzluk, murettebat sayisinda ucuzluk, parca/iscilik konusunda ucuzluk. Maalesef Concorde bunlarin hicbirini karsilayamiyordu. (Wikipedia'ya gore, 1997 yilinda NewYork-Londra bileti su anki parayla 12500$ ediyormus. Yakit konusuna girmiyorum bile, saatte 22ton yakit tuketiyormus meret.)
- Avrupa ve Amerika'da bir cok sehir havalimani Concorde inis/kalkislarina izin vermedi, izin verilen ses degerlerini asiyordu. Bu da ucagin sadece bir kac rotada ucmasina izin verdigi icin az sayida ucus yapmasina sebep oluyordu. Haliyle masraflarini karsilayamiyordu.
- Yetismis eleman problemi buyuktu, 1970 yapimi bir ucak icin egitilmis eleman sorunu vardi. Yanlis hatirlamiyorsam avioniclerin %90'i dijital degildi. Murettebat sayisi 3 idi, biri ucus muhendisi ki, 777 ile birlikte rafa kalkmisti 80'lerde ucus muhendisi bulundurmak.
- Ucaga APU koymamis herifler, haliyle air start cart (turkcesi ne bilmiyorum, kisaca motorun ilk calismasi icin kompresore ve fanlara basincli hava puskurten yer araci, gormussunuzdur havalimanlarinda mutlaka.) olmayan havalimanlarina da inemiyor.
Daha bir suru sey var, uzun uzun yazmak sIkabilir. Ama teknoloji tarihindeki en basarili urunlerden ilki diyebiliriz, zamanina gore degerlendirildiginde. Su an bile ucaklarda kullandigimiz bazi ozellikleri o zamanlar dusunup uygulamis adamlar. Vizyon boyle bir sey. Biz de hala ruzgar siperligini elle indirip kaldirdigimiz, kampana frenli motosikletleri konusuyoruz, satin aliyoruz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:08 ----------
Bu arada son bilgi, Amerikan Federal Havacilik Yonetimi (FAA), ABD havayollari tarafindan isletilen veya ABD sinirlari icindeki tum 737MAX ucuslarini durdurdu.
https://twitter.com/FAANews/status/1105908677612056578
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)