Radar cezası, itiraz hakkım var mı ?
-
Arkadaşlar merhaba;
Hayatımda ilk defa trafik cezası yemenin verdiği şokla yazıyorum bunları
Şehirler arası bölünmüş yolda trafik akış hızıyla ilerlerken ışıklara yakın polis durdurdu. Ehliyet ruhsat hazırlarken polisin telefon konuşmasını duydum, motor geldi abi durdurduk kaçtan yazalım flan deyince işin rengini anladım. A danmı yazalım, B denmi yazalım, C denmi yazalım derken sonra a ve b arasında kaldılar ve b den yapıştırıyorum dedi polis
Yanıma geldi, işte radara girdiniz 488 lira ceza yazıyorum, dedim yaz artık bişey yapamayız galiba.
Şimdi ben eve gelince biraz kurcaladım bunlar galiba bana fazla yazdılar cezayı.
Ceza şu hız sınırını %30 dan fazla aşmak= 488 tl+ 15 ceza puanı. Hızım 127 km olarak ölçülmüş.
Hız sınırlarına baktım, benim ceza yediğim yol 2 şerit gidiş 2 şerit geliş ortada bariyer var yani bölünmüş yol. L3 motor için 90km hız sınırı gözüküyor.
90 km sınır için %10 tolerans koyarsak 99 olur, e ben 127 ile girdiysem nasıl %30u aşmış oluyorum ?
Bunlar hesap yaparken 90km üzerinden mi hesaplıyorlar yoksa %10'luk toleranstan sonra mı hesaplıyolar ?
Bunu internetten araştırırken buldum
Arkadaşımız hız sınırını % 10 – % 30 arası aşmış , fakat ona % 30 dan fazla aşmış gibi 488 TL. ceza kesmişler.Yani 51/2-b ye göre ceza vermişler. Oysa onun kabahati 51/2-a ya giriyor. Buna itiraz etmesi gerektiğini söyledim.Bildiğim kadarıyla sulh cez.hak. , düzeltici değil iptal kararı veriyor. 70 Km.olan yerde 77 Km ile gidebilirsiniz. 77 km. yi % 30 a kadar aşarsanız 235 TL.% 30 dan % 50 ye kadar aşarsanız 488 TL. ceza yazılır.
Buradaki mantığa göre 235 lira yazmaları gerekiyordu !
İtiraz hakkım var mı ?
Pazartesi buradaki trafik şubeye gitsem durumu anlatsam yardımcı olurlar mı?
Bilgili, tecrübeli arkadaşları problemi çözmeye davet ediyorum
Reklamlar
-
Toleransın %30 u değil yalnız. 90 ın yüzdelerinden hesaplamanız lazım. Yani 90+(90x0.3)=117 yapıyor yanlış hesaplamadıysam. Yediğiniz ceza doğru.
-
Ceza parası aynıysa A'dan girseler daha fazla ceza yersin bence, motosikletin hız sınırı daha düşük.
-
Eğer hız sınırı 90 ise bildiğim kadarıyla doğru yazmışlar.
%10'a kadar ceza gerektiren bir durum olmuyor. (99 km/s)
%10 - %30 arası (99 -117 km/s) a denk geliyor diye biliyorum. 120 ile yakalanmıştım makinenin verdiği kağıtta %30 üstü gösteriyordu ve 488 yemistim ben de.
-
O zaman şemsiyeyi açmıyoruz, cezayı ödüyoruz.
-
%10 tolerans denilen şey sollama için izin verilen tolerans galiba. Ama polisler genelde herkese uyguluyor toleransı. Günün birinde değil %10, %1 fark yüzünden ceza yerseniz solladığınızı kanıtlamadıkça o cezayı ödersiniz.
-
Tolerans hız saatinin calibrasyon toleransı.Yani saat yüzde on hatalı ölçebilir diye o tolerans var.
-
54RR adlı üyeden alıntı
O zaman şemsiyeyi açmıyoruz, cezayı ödüyoruz.
Hatta erken ödeyip indirimi kapıyoruz. Geçmiş olsun :D
-
Araştırdım, tolerans molerans hikaye. Hikaye derken kanunda öyle bir şey yok.
Hız sınırıyla ilgili 2 düzenleme var.
Karayolları Trafik Kanunu
Madde 51 – Sürücüler, aksine bir karar alınıp işaretlenmemişse yönetmelikte belirtilen hız sınırlarını aşmamak zorundadırlar.
(Değişik:18/10/2018-7148/21 md.) Hız ölçen teknik cihaz veya çeşitli teknik usullerle yapılan tespit sonucu Yönetmelikte belirlenen hız sınırlarını;
a) Yüzdeondan yüzde otuza (otuz dâhil) kadar aşan sürücülere 235 Türk lirası,
b) Yüzdeotuzdan yüzde elliye (elli dâhil) kadar aşan sürücülere 488 Türk lirası,
c) Yüzdeelliden fazla aşan sürücülere 1.002 Türk lirası
idaripara cezası verilir.
Yani kanuna göre %10 aşmaya ceza verilmemiş.
Karayolları Trafik Yönetmeliği (Hiyerarşiye göre kanunun altında)
Madde 101- Sürücüler aksine bir karar alınıp işaretlenmemişse bu Yönetmeliğin 100 üncü maddesinde belirtilen hız sınırlarını aşmamak zorundadırlar.
Araç sürülürken yapılan hız, radar ve benzeri teknik cihazlarla ölçülebileceği gibi kronometre veya değişik usullerle de ölçülerek tespit edilebilir.
(Değişik üçüncü fıkra:RG-19/2/2014-28918) İki yönlü karayolunda geçme sırasında, geçme kuralının mecbur kıldığı şartlar dolayısıyla, bu Yönetmeliğin aynı cins taşıtlar için tayin ettiği hız sınırlarını aşan taşıt sürücülerine 2918 sayılı Kanunun 51 inci maddesine göre işlem yapılmaz.
Çeşitli araç cinslerine göre bu Yönetmeliğin öngörmüş olduğu azami hız sınırlarını, %10 nispetinde aştığı kontroller sırasında tespit edilen sürücülere, Karayolları Trafik Kanununun 51 inci maddesine göre işlem yapılmaz.
Bu yönetmelik şu açıdan ilginç. Hem hız sınırlarını geçmek yasak diyor, hem de %10 içindeki bilimum durum için ceza verilmez diyor. Yani kendi içinde çelişiyor ama kanunla uyumlu hale geliyor.
-
Bundan sonra sadece otoyolda gezerim artık kafama takılan diğer soru da 3-4 araç yan yana giderken hatta biri önümde, beni nasıl seçiyor da diğerleri yakalanmıyor ?
-
Hız tölerans payı var hikaye falan değil bilip bilmeden yazmayın. yasada aynen şöyle bir ibare vardır
"İçişleri Bakanlığı, Ulaştırma Bakanlığının görüşünü alarak, yerleşim yeri dışındaki şehirlerarası çift yönlü karayolları ile bölünmüş yollarda ve otoyollarda otomobiller için hız sınırını 20 km/s’e kadar artırmaya yetkilidir." hangi yasaydı unuttum araştırırsanız bulursunuz onla uğraşıcak vaktim yok.. tölerans payı hakkında son diyiceğim şey şudur emniyetin bu uygulaması on yıllardır var yeni bir şey değil ama belki polisleirn bireysel bu tölerans payını isterse kendi isteğine bağlı vatandaşa yansıtmama hakkı olabilir o konuda bir bilgim yok.. emniyet o konuda o töleransı kullanıp kullanmama hakkını trafikdeki polis memuruna bırakmış olabilir.
%10 tolerans denilen şey ibre yanılma payıdır.. her araçda hız aynı olsada gps ve radar okumalarında malum farklılık gösterebilir araç derken buna yalnız arabayı katmayın araba,motorsiklet,kamyon,kamyonet,tır v.b ..
konuya dönersek polislerin gram suçu yok .. motorcular bilgi sahibi değil suç onlarda.. motorun hızı 90 dir nokta bitti otoyollarda 100 dür... L4,L5,L7 sınıflarıda 80 dir karayolu otoyol farketmez.
motorda o tölerans sınırlarında sürmekde araba gibi kolay değil zor işdir.. araba süreken rahat rahat sık sık arabanın kadranına bakıp kaçla gittiğinize bakabilirsiniz yada cruise controle takip sabit hızda gidebilirsiniz.. motorda böyle lüksleriniz yok haliyle çok rahat tölerans payını farkında olmadan aşabilirsiniz..
motorcuları çevirin %90 adım gibi eminim motorun hızını araba hızı ile aynı sanıyorlar yani karayollarında 110 otoyollarda 120 buna adım gibi eminim..Birde üstüne tölerans payınıda ekliyorlar tabiki bu hızların..
o yüzden ceza yedimleri genelde ikinci yada üçüncü dilimden yiyorlar .. araba ile hızlarını aynı sandıkları içinde bana fazla yazdılar diyorlar..
-
%10 geçişe ceza olmamasının sebebi araç gösterge ve radarlardaki hata payı olabilir, o bizi ilgilendirmez. Bizi yasaya ve mevzuata geçmiş hali ilgilendirir. Ve orada hata payıymış, toleransmış falan diye bir ibare de yok. Yasa niye öyle olduğunu yazmamış, nasıl uygulanacağını yazmış. Onun için gerisi hikaye benim için.
Dediğiniz şey de tolerans değil, hız limiti belirlemedir. Farklı kavramlar yani.
-
watercolours adlı üyeden alıntı
%10 geçişe ceza olmamasının sebebi araç gösterge ve radarlardaki hata payı olabilir, o bizi ilgilendirmez. Bizi yasaya ve mevzuata geçmiş hali ilgilendirir. Ve orada hata payıymış, toleransmış falan diye bir ibare de yok. Yasa niye öyle olduğunu yazmamış, nasıl uygulanacağını yazmış. Onun için gerisi hikaye benim için.
zaten nasıl uygulanıcağı önemli olan niye yasa kendini tolerans diye bir cümleye hapis etsin öyle bir kısırlığın içine girsin ... yasalar her zaman önü açık yazılırki devamlı değişime uğramasın genele hitap etsin kapsayıcı olsun diye.. tölerans ,hata payı yazması yasayı daraltır belli bir yere hapseder.. belki yarın kafalarına eser bu yasa kapsamında hız arttırımı derler yada sol şeritlerde bu yasaya dayanarak geçiş hızı derler bir şey derler.. yeni bir şey çıkartırlar terimlere takılı kalmayın.. ama şunuda unutmayın bu tür şeyler her zaman yasanın bir maddesinden o maddenin içindeki bir bend den dayanağı olur gücünü alır..
-
Gerekçe herşey olabilir. Ona itirazım yok zaten. Altında bir dolu teknik sebep vardır illa ki. Ama insanımız sanıyor ki limit X ise bunu %10 geçmemize izin verebilirler de, vermeyebilirler de (Tolerans). İşte o yokmuş, ben de yeni öğrendim. Yasada limiti %10 aşana şu kadar ceza yazılır diye bir ibare yok (Bir ara vardı sanki ama, emin değilim). Bunu ben de bilmiyordum mesela. Yani limit X, ama ceza %10'dan sonra başlıyor. Siz buna tolerans dersiniz, ben demem.
-
emniyetin bir bildirgesi vardı bu konuda yıllar önce yanlış hatırlamıyorsamki %90 hatırlamıyorum.. araştırılırsa çıkar..
-
logaritma adlı üyeden alıntı
Hız tölerans payı var hikaye falan değil bilip bilmeden yazmayın. yasada aynen şöyle bir ibare vardır
"İçişleri Bakanlığı, Ulaştırma Bakanlığının görüşünü alarak, yerleşim yeri dışındaki şehirlerarası çift yönlü karayolları ile bölünmüş yollarda ve otoyollarda otomobiller için hız sınırını 20 km/s’e kadar artırmaya yetkilidir." hangi yasaydı unuttum araştırırsanız bulursunuz onla uğraşıcak vaktim yok.. tölerans payı hakkında son diyiceğim şey şudur emniyetin bu uygulaması on yıllardır var yeni bir şey değil ama belki polisleirn bireysel bu tölerans payını isterse kendi isteğine bağlı vatandaşa yansıtmama hakkı olabilir o konuda bir bilgim yok.. emniyet o konuda o töleransı kullanıp kullanmama hakkını trafikdeki polis memuruna bırakmış olabilir.
%10 tolerans denilen şey ibre yanılma payıdır.. her araçda hız aynı olsada gps ve radar okumalarında malum farklılık gösterebilir araç derken buna yalnız arabayı katmayın araba,motorsiklet,kamyon,kamyonet,tır v.b ..
konuya dönersek polislerin gram suçu yok .. motorcular bilgi sahibi değil suç onlarda.. motorun hızı 90 dir nokta bitti otoyollarda 100 dür... L4,L5,L7 sınıflarıda 80 dir karayolu otoyol farketmez.
motorda o tölerans sınırlarında sürmekde araba gibi kolay değil zor işdir.. araba süreken rahat rahat sık sık arabanın kadranına bakıp kaçla gittiğinize bakabilirsiniz yada cruise controle takip sabit hızda gidebilirsiniz.. motorda böyle lüksleriniz yok haliyle çok rahat tölerans payını farkında olmadan aşabilirsiniz..
motorcuları çevirin %90 adım gibi eminim motorun hızını araba hızı ile aynı sanıyorlar yani karayollarında 110 otoyollarda 120 buna adım gibi eminim..Birde üstüne tölerans payınıda ekliyorlar tabiki bu hızların..
o yüzden ceza yedimleri genelde ikinci yada üçüncü dilimden yiyorlar .. araba ile hızlarını aynı sandıkları içinde bana fazla yazdılar diyorlar..
Yazının sonuna istinaden;
Arabayla aramda 10 km hız sınırı farkı varsa, ben 127 ile %30 fazla aştıysam, yanımdaki ve önümde giden araçların da en az %10-30 arasındaki a maddesine göre ceza yazılması gerekmiyor muydu ?
Benim sorduğum 90 sınırının %30u mu? Yoksa 90+ hata payı ve %30 mu ?
İnsanlar sevilmek için yaratıldılar. Eşyalar kullanılmak için. Dünyadaki kaosun nedeni; eşyaların çok sevilip insanların ise kullanılmasıdır.
-
İşte onu diyoruz. Mevzuatta hata payı falan yok. 90km hız sınırı var ama ceza 99'dan sonra başlıyor.
Aradaki 9km'nin mevzuatta tanımı veya cezası yok sadece. Hesaplamalarda kriter 90km.
-
Hata payını radardan ayarlıyorlar.Misal 90 limitli yolda 99 a kuruyorlar her 99 a yakalananı çeviriyorlar.Konuyu açan arkadaş 127 ile girdiği için polis birinci kademedenmi ikinci kademedenmi geçireyim diye arada kalmış.90 km nin yüzde 30 u 117 yapar onunda yüzde 10 toleransı 128 civarı olur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:19 ----------
Şunuda ekliyeyim 90 lık yolda radarı 91 e bağlayıp ceza yazarsa orada da elden bir şey gelmez.
-
Ben de öyle sanıyordum. Şu anki mevzuatta limiti %10'a kadar geçmenin cezası yok, varsa da bulamadım. Gerçekten yoksa, olmayan cezayı yazamaz polis.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)