emekli memur arabasi = corolla . ha unutmadan, kolay kolay bozulmaz galiba?
emekli memur arabasi = corolla . ha unutmadan, kolay kolay bozulmaz galiba?
Emekli memurumu kaldı o fiyata .. onlar 98 li yıllardaki efsane kasa denilen corollalardı.. Karadüzen taş gibi kaya gibi araçlardı.. 150bine satılan araba zengin aracıdır memur falan alamaz..
1.8 litre, benzinli otomatik vites Hybrid CHR'mizin yakıt durumu şöyle;
Şehiriçi ... : 4.0 - 4.5 lt aralığında
Şehirdışı .. : 4.5 - 5.5 lt aralığında
1.33 litre, benzinli atmosferik manuel vites Corolla'mızın yakıt durumuysa,
Şehiriçi ... : 7.5 - 8.5 lt aralığında
Şehirdışı .. : 6.0 - 7.5 lt aralığında
Her iki araçta 2017 model, benzinleri aynı Total istasyonundan alınıyor.
Her iki aracında kullanıldığı güzergahlar neredeyse aynı.
Gün içerisinde yoğun dur kalk olan trafikte kullanılıyorlar.
Corollanın 1.8 litre hybrid modelinin katalog verileriyse şöyle,
Şehiriçi ... : 3.3 - 3.6 lt aralığında
Şehirdışı .. : 3.6 - 3.9 lt aralığında
Bu değerlere göre bakınca hybrid teknolojisi sıkı benzin tasarrufu sağlıyor.
Hybridin şehir dışında daha fazla yakması son derece doğal.
Toyota için, sayfalarındaki "hibrit nedir" bölümü okunduğunda daha net anlaşılacağını sanıyorum.
1.si iki aracın arasındaki fiyat farkını bankaya koysanız asıl ekonomi-tasarruf o zaman olur. Yada eğer kredili alımsa kredi az çekilir yine ciddi tasarruf olur.
2. Bu iki aracın kiyaslaması pek uygun değil bir tarafta teknolojik bir motor-diğer tarafta hem c sınıf bir aracın kasası icin biraz güçsüz kalan (ki bu yakıt tüketimini artıran bir unsurdur) hemde eski teknoloji atmosferik bir motor var.
3. 1.33 yerine yine teknolojik 1.0t bir motor olsa sehir ici 2lt, şehir dısı ise 0.5lt anca fark olur. O fark da 1.8 motor ile 1.0 ın arasındaki 1 yıllık mtv farkını kapatana kadar 15000 km yapmak gerekir.
Araya ~250 kilo ağırlık farkını, yüksek aracın aerodinami dezavantajını da ekleyin, aradaki fark daha da açılsın...
Bizdeki mtv nasılkı japonun sorunu değilse, akünlerin ağırlığı da benim sorunum değil, hafif yapsalarmış...sonuçta burada "ekonomi" den bahsediyoruz. Örnek verdiğim 1.0t motor ile 1.8 in arasındaki mtv farkı da yıllık yaklaşık 1900tl. Yılda 10-15k km yapanların ekonomi aracı değil kesinlikle 1.8 hybrid motorlar. Ayrıca performans olarak da 1.0t motor 1.8 hybridden ondedir. (Kıyaslamamı golf 1.0tsi vs auris hybrid ile yaptim çunkü ikisi de c sinifi hb araclar. Yani aynı sınıf araçlar ile.)
3-5 ekstralı modeline de fark vericen o zaman o da bir seçenek sonuçta. Ayrıca avrupada öyle bizdeki gibi alaşım jant merakı yok. mercedesler bmw ler dahi kapaklı jant. Ayrıca 15" lastikler 16 ya göre daha konforlu tamam görüntü zayıf ama konfor çok farkediyor yurdum yollarında. 14 jantlı kapaklı focus'um vardı daha onun üzerine konforlu araç bilmem.
Kardeşim cacstus 1.6hdi var şehir içi 4.5 yakıyor uzun yolda 3.4 leri görüyor.. chr nin yarı fiyatı corolla hybriddende nerden baksan 50 bin lira daha düşük.. Arabada ekran tablet , cam tavan gerekli olan her şey var.. kıyaslama ise buyrun kıyaslama .. ikinci elide peynir ekmek gibi şimdi koysam 3 gün içinde değerinde satılır..
şimdi niye gidip hem fazla para verip, hem hybrit sistemin bir arıza çıkarması halinde bana çıkartıcakları fatura meçhul olan, hem bakımı parça fiyatı meçhul, hemde piyasalarda ikinci el geleceği meçhul daha öncedende piyasaya defalarca getirtilmiş ve piyasada tutunamayan hybrid teknolojisi bir araç alıyım..
Bu araçlar daha öncede honda toyota porsche v.b gibi dünya devi firmalar tarafından getirtildi ve piyasalarda bir karşılık göremedi tutmadı ..
Meraklısı iseniz ikinci elde 2010-2011 pyrius lar var 50-60 bin liralara satılıyor hiç öyle gidipde 450 bin tl sıfırına vermenize gerek yok..
Yukarda misal ufoz arkadaş patronun aracını vermiş yakıt değerini benim dayı oğlunda var chr onun değerleri o değerleden 1 litre fazla 5.5 civarı yakıyor sürüşle ilgili olabilir aradaki fark yada gidilen trafik yolla .. Bilmiyorum tercih meselesi bu tür işler..
hybrit nasıl tutar bütün dünya devleri derlerseki kardeşim biz dizel artık üretmiycez , dizel üretimini kesiyoruz kısmi oranda benzinli üretiminide bırakıyoruz dizel yerine bundan sonra hybrit araçlar üreticez ... insanlar mecburi zorunlu bir şekilde hybrit almak zorunda kalıcakları için yani bir zorlama ile ancak bu iş olur gibime geliyor. yoksa bana kalırsa lpg,dizel gibi basit ucuz işlevsel ve kendini kanıtlamış çözümler dururken hybrite kolay kolay insanlar yönelmez gibime geliyor bunda hybritlerin çok pahalı olmasıda bir etken..
filolarda kiralamalarda belki çok tutar.
Yukarda yazdığım her şey türkiye için geçerli şimdi birileri çıkıp yok avrupada şöyle amerikada böyle demesin..
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:05 ----------
alaşımlı jant bir merak değildir.. Cms nin sitesinden alıntı .. Alaşımlı jantın saç janta oranla faydası..
Yüksek balans tutma kabiliyetine sahiptir.
Sac jantlara oranla daha hafif olduğu için toplam araç ağırlığını azaltarak yakıt tasarrufu sağlar.
Lastik ve fren sisteminde oluşan ısıyı hızla transfer ederek lastiklerin ve balataların ömrünü uzatır.
Direksiyon hakimiyetini ve araç dengesini arttırır.
Tubeless lastikle mükemmel uyum sağlar.
Diğer jantlara göre model çeşitliği daha fazladır.
ilahi logaritma, alasim cantlar hakkinda CMS sitesinden mi bilgi aliyorsun?
Merak etme, herhangi bir Toyota Hybrid, aklina gelebilecek her tur Fransiz arabasindan daha sorunsuz ve dayaniklidir...
Dizele cok bel baglama, gittikce artan emisyon kriterleri zaten bitirecekti, VW dizel skandali iyice hizlandirdi... Dizeli birakip elektrik ve hibrit ARGE'sine odaklandi tum endustri.
Toyota C-HR hybrid fiyatıyla ilgili sizlerden farklı düşünüyorum.
Chr almak isteyen birisi için hybridiyle düzü arasındaki fiyat farkı 25.000 TL mertebesinde.
Ben C-Hr alacak olsam gider hybrid modeli alırım. Yakıt tasarrufuyla farkı 3-3.5 yılda amorti edecektir.
C-hr alırmıyım. O salak arabayı almadım almamda. Ön tamam ama arkada oturan için hapishane gibi. Bagaj sıfır.
Corolla tercih ettim. İçerisinede hiçbir aksesuar taktırmadım. Düz klasik türdeki arabaları seviyorum. Cantları özellikle çelik tercih ettim.
En önemlisi, corollanın arkası önden daha ferah. Ailem arabada keyif almalı arkada otururken. Herkes siyah döşeme tercih ediyormuş kir götürüyor diye. Ben sordum, "bej döşeme alsam sonra kirlendiğinde bütün koltukları değiştirmek isterseniz kaç para ödeyeceğim" diye. Toyota bayisi müşterim ben onlara indirim yapıyorum onlarda bana. 3.500-4.000 gibi bir fiyat söylediler. Bej dedim.
Şimdi arka koltukta kızım veya validem oturduğunda onların gözünde yaşadıkları ferahlığı okuyabiliyorum. Buda beni çok mutlu ediyor.
Bagajım ihtiyacımdan bile büyük ve geniş.
2.5 metre kanat açıklığına sahip planörümün kanadını çok rahat hasar almayacak şekilde koyabiliyorum (kanat iki parça her parça 125 cm, gövde 135cm.
Ben corollayı alırken hybridi olsa alırmıydım. Sanmıyorum. Mümkün olan en az düzeyde elektroniğe sahip araçları seviyorum.
Benim için bir olmazsa olmazda o yeni araba kokusundan kurtulmak. Arabayı aldım "bunu bir iki hafta havalandırın, yeni araba kokusu gidince haber verin ben gelir alırım" dedim. 10 gün civarında camlar açık serviste tutmuşlar
Bu işi yaptıklarından beridir benim gibi yeni araba kokusundan nefret edip "kokusu gitsin, ben gelir alırım" diyenine rastlamamışlar
Not:
Diesel araçları oldum olası sevmem. En mükemmelinin bile o salak motor sesi nedense beni illet ediyor
sizin türkiyedeki asgari ücretten geçim standartlarından haberiniz yok sanırım..
bu yaşam standartlarında hybrid mibrid hikaye ancak belli bir zümre alır.. realitelerle pembe rüyalar ayrıdır.. yoksa herkes tesla sürmek ister ama bir tesla 700 bin tl ye satılıyorsa bir chr 200 bin liraya satılıyorsa pyrius 450 bin liraya satılıyorsa ... corolla 150 bin liraya satılıyorsa.. insanlar lpg yede dizelede binmeye devam eder..
Dizel araba alamayacaklar artık, herkes üretimi bırakıyor dizelde. Ancak kendi dizel motorumuzu üretirsek dizele bineriz bundan 5-10 sene sonra...
kendi ülkelerinde bitiriyorlar bizim gibi ülkelere talep oldukça üretirler üretmezlerse bilirlerki o boşluğu elbet doldurucak bir firma çıkar. o firmaya o ekmeği yedirtmemek için üretirler..
Yeterince araba satılıp satılmayacağına göre değişir o. Mesela Honda uzun süre doğru düzgün bir dizel motor getirmedi Türkiye'ye. (tek dizel seçeneği Accord'ta sunduğu 2200cc eski teknoloji bir motordu, hem güçsüz, hem vergi dezavantajına sahip) Toyota da otomatik bir dizel sunmadı uzun süre. Neden Alman ve Fransızlara rakip ürünler sürmediler? Beceriksiz oldukları için mi? Tabii ki diğer pazarların ihtiyaçlarına cevap vermek daha karlı olduğu için...
Bu sene Suzuki ve Kawasaki niye yok fuarda? Halbuki deli gibi satıyor burada. KTM'in fuarda 2016 model Superduke GT yi nerdeyse zararına elden çıkarmaya çalışıyor olması gelecek hakkında çok da olumlu şeyler söylemiyor malesef...
Kendi ülkelerinde bitirdikleri dizeli sırf burası için devam ettirmek yeterince karlı olmazsa, daha doğrusu, diğer pazarların ihtiyaçlarına cevap vermek daha karlı gelirse, ki durum o yöne doğru hızla ilerlemekte, büyük firmalar buradaki pazar paylarını seve seve Çinli ve Hintli üreticilere bırakacaklardır. O zaman bugün motosiklet piyasasında yaşanan, yarın araba piyasasında yaşanır...
Nasıl? Parayı veren düdüğü çalar...
En başda şu anda sıfır civiclerle 1.6 dizel motor geliyor..
İkincisi Türkiyede insanların aldığı dizeller ya fransız ya alman yada fiatin dizel motorlarıdır kendilerini ispatlamış motorlardır kaliteli dayanıklı motorlardır.. yani kimse japonun dizelini gidip özellikle kolay kolay almaz..
Dizele devam edilicekdir onda sıkıntı olmaz varsın japon hybrit mibrit takılsın.. Gene dediğim gibi kimse ekmeğini kimseye kaptırmaz heleki sofra kurtlar sofrası olmuşken.. sırf mercedes türkiyede satabilmek için 1.5-1.6 dizel motorlu araçlar koyup a kasalara c kasalara türkiyeye yolluyor almanyada 1.5-1.6 dizel mercedes yok.. Kısaca türkiye ve türkiye gibi ülkeler büyük pazarlar öyle gözden çıkaramazlar..
Zamanında sizin Gm motorunuz bile sırf avrupa ve türk pazarında satabilmek için gitti 300c ye 3.0 vw motoruydu galiba yada bmw tam hatırlamıyorum dizel motoru koyup avrupa ve türkiye piyasasında peynir ekmek gibi sattı..
Kısaca dizel işi bitmez bu ülkede.. bitiren firmanın ekmeğini hemen başka firma doldurur..
seni üzücem ama o koyduğun araba resmi gibi arabalar sadece senin fantezilerinde kalır.. bu halk gene prestijli kaliteli dizellere biner.. sıkıntı olmaz ..
Civicte kullanilan 1.6 dizel yeni bir motor. Oncesini hatirliyor musun?
300C'ye gelince, hedef tabii ki Turkiye degil, Avrupa. Ureten de GM degil, 1998'de birlesmis olan Chrysler-Daimler-Benz. Sirket Amerikan oldugu kadar da Alman di o zaman. 300C'nin sasesi de E sinifi bazlidir, kullandigi dizel motor da Mercedesin... Bu arada Opel markasi da dune kadar GM'in di.
Niye Japonun dizelini almiyorsun biliyor musun? Cunku Japon Turkiye'de Avrupa urunleri ile rekabet etmiyor. Etse bal gibi de alirsin. Koskoca Ford, GM ve Chrysler'in kalesi olan ulkede en cok arabayi Japonlar satiyor. Amerika'da yerli otomotiv sirketleri Japonlarla rekabette zorlaniyorlar. Almanlar edemiyorlar. Italyan(*) ve Fransiz'lar yok bile, deneyip beceremeyip cikmislar. Dunyanin en buyuk pazarlarina odaklanip, domine edip, cok daha fazla para kazanmak varken, Japonlar niye sınırlı kaynaklarini Turkiye gibi cok daha kucuk pazarlara odaklasinlar?
Yine de Turkiye kucuk bir pazar degil. En azindan simdilik. Ancak gittikce kuculuyor, alim gucu azaliyor. Gelecekte n'olacak cok belli degil...
"Halk gene prestijli kaliteli dizellere biner" diyorsun, bugun kendin de biniyorsun belki, ama baska baslikta motosiklet gorunumlu 50cc Cin mali oyuncaga "ne guzel, alir 100cc yapar binerim" diyorsun... Ne belli yarin cakma Cinli BMW hakkinda aynisini demeyecegin? Ayni sekilde bugun laf "prestijli motosiklet"e gelince benzin, OTV, yillik vergi ve yedek parca'dan sikayet edip tercih etmiyorsun... Yarin ayni tercihin araba icin gecerli olmayacagi kesin mi?
Tata'yi begenmedin belli ki, ama bunu seversin kesin. ici Cinli ama kabuk guzel.
Bu arada beni uzen sey ulkemin bu hale dusmesi olur... Keske kendi aracimizi kendimiz uretsek, hatta burada ben ulkemde uretilen arabaya binebilsem bugun, Korelilerin yaptigi gibi...
Yakında pazar falan kalmaz Türkiyede.Bu fiyatlar bu kredi faiz oranları ile kimse kolay kolay araba alamaz yada değiştiremez.Nereden biliyorum.Kendimden.
Hasmet, logaritma, şşşşttt, bakın bakayım buraya, az sakin
Hakem olarak araya gireyim hemen. Bu ülkedeki dizelin saltanatı ve geleceği hakkında kişilerden bağımsız bir yorumda bulunacağım. Katılıp katılmamak, sizlerin fikri.
Önce dünyada dizel nereye gidiyor onu konuşalım. Dünya geneli dizel trendinin düştüğü konusunda hasmet haklı. Dizelin ömrü kısıtlı. Artan emisyon oranları, alternatif yakıt ve motor teknolojilerindeki gelişmeler dizelin popülerliğini bitiriyor. Yakın bir zamanda gelişmiş ülkelerde hybrid ve elektrikli otomobiller çok daha fazla yaygınlaşacak.
Uzun lafın kısası dünya genelinde dizelin ömrü bitiyor.
Gelelim güzel ülkemiz Türkiyeye. Bizim ülkemizde dizelin ömrü de zamanla bitecek ancak bu dünyaya bakış çok daha uzun bir sürede olacak. Bu konuda da logaritma haklı.
Hemen izah edeyim. Genel yaşantımız, çarpık şehirleşme ve ekonomik durumumuzla alakalı. Çok katlı apartman sevdası yüzünden enine değil de boyuna yerleşimin popülerliği ve kötü şehir planlaması birleşince şehir içi tüm yollar artık sıkışık. Benzinin de litresi 6tl üzeri. Asgari ücret de ortada. Bu halk haliyle dur-kalk trafikte ve uzun yolda ortalama en az yakan araçlara yöneliyor. Yani dizelleri o meşhur traktör gibi ses çıkaran motorları yüzünden değil de sırf ekonomik nedenlerle tercih ediyoruz.
Bizim ülkemizde de dizelin popülerliği elbet bitecek, ancak günümüz şartlarında bu çok yakın bir sürede olmayacak. Birde 3. dünya ülkesi olduğumuz ve kendi otomobilimizin de olmadığı düşünülürse, markaların zamanla ellerinde kalacak ve eskiyip rağbet görmeyecek dizel teknolojisi kakalamak için en uygun pazar biz olacağız. Yakın tarihte bırakın bu ülkede dizelin saltanatının bitmesini, 10 yıl boyunca dizel satışları daha da şahlanarak artacak bile diyebilirim.
Hatırlatayım VW jetta dizel emisyon skandalı çıktığında amerikada ve dünya genelinde prestiji sarsılıp değeri düşerken bizim millet bayilere akın edip "dizel jetta var mı? niye yok yahu? ne zaman gelir" diye soruyorlardı. İnanmayan vw deki satış temsilcilerine sorabilir Hatta ve hatta satışı durdurulmadan önce son satılan dizel jettalar 2. elde daha da değerlenmişti
Olaya ülke bazında bakılırsa ortaya çıkan sonuç budur. İnanmayan varsa Türkiyedeki otomobil satış temsilcisi arkadaşlarıyla konuşabilir. 3 kuruş para biriktirmiş ve az yakan araba almak isteyip bayilere giden kişilerin ilk aradığı kombinasyonun halen dizel + otomatik olduğunu sizlere söyleyecektir.
Gönül ister ki bizde teslaya binelim, hybrid lexuslarla gezelim ama maalesef bu ülkenin gerçekleri bunlar.
Hayaller elektrik, hybrid ; hayatlar tdi, dci, blueHDİ ...
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)