Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Yeni Corolla

    REKLAM ALANI
  1. #41
    erhn42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mart 2018
    Motosikleti
    Mt-07
    Alıntı drtayfun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim. Turbo benzinli motorlar hem çok yakar hem masraflıdır hem de pahalıdır, doğru bir kıyaslama olmaz bence. Dizel motorlar tasarruf açısından karşılaştırılabilirdi ama o devir kapandı artık.
    Yeni nesil turbo benzinli motorlari denemenizi tavsiye ederim hybrid gibi kullanirsaniz baya az yakiyorlar. Mesela şehir dışı sabit 100 ile 4.5 gibi yada şehir içi sakin kullanimda 6.5 gibi. Ki hele 1.0 yeni nesil turbolarda zaten hatri sayilir yillik mtv farki da cabasi 1.8 motora göre.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Her hibrit aynı değil. Teknoloji, pil kapasitesi ve kimyası çok farklılık gösteriyor.

    Aracın ağırlığı ve şeklinin, yakıt sarfiyatına etkisi büyük.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:44 ----------

    Hibriti ilk Honda çıkardı. Ancak Toyota farklı bir teknolojiyle ciddi yakit sarfiyatı avantajı ekledi. En son Honda, Accord modelinde şanzımansız yeni bir hibrit teknolojisi kullandı.

  3. #43
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Anladığım yılda 10K yol yapan bunun 7k sı şehir içi olan biri için Hybrit gereksiz.

  4. #44

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı drtayfun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yakıt hesabı yapmak lazım , diğer araçların yarısı kadar yakıyor, oturup toplama çıkarma yapın işte. Üstüne konforu da ekleyin.
    Böyle bir şey imkan yok diğer araçlardan kastınız nedir bilmiyorum benim dayımın oğlunda şu anda chr hybrid var 1.8 şehir içi ortalaması 5.5-6 litre arası bende şu anki aracım 2011 passat 2.0tdi yakıt ortalamam 6.5 .. onla aramızdaki yakıt farkı 0.5-1 litre gibi hesaba bile kayda değer olmıycak bir rakam..

    iki aracın arasındaki yaş farkı 7 yıl yani benden çok daha ileri bir tekolojisi vardır chr nin ona rağmen yakıt farkı bu.. ve uzunyolda topukladım mı o chr nin bana yetişmesine imkan olanak yok.. artı olarak uzunyolda benim yakıcağım yakıt ortalamasınıda yakalıycağını hiç düşünmüyorum ben 3.9 lara kadar bile görebiliyor ekonomi yapıcam diye kasarsam..

    çok yakın arkadaşımda yıllarca crz hybridi vardı şehir içi ortalaması hiç bir zaman 7 litrenin altına düşmedi ..

  5. #45
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anladığım yılda 10K yol yapan bunun 7k sı şehir içi olan biri için Hybrit gereksiz.
    Yılda 10K civarı yol yapan kişiye bırak hybridi dizel araç bile gereksiz Az km yapan kişi benzinli veya LPG li araç alıp rahat rahat gezebilir. Alırken dizele veya hybride ödediğiniz farkı yakıttan km olarak çıkarmanız çok zor.

    Ancak cebinde tomarla parası olup, sırf keyfi için veya çevreye duyarlılık için alacak kişiye bir şey diyemem, kendi tercihidir.

    Mesela bende zamanında sıfır alacağım sıra param dizeline yeterken gidip aynı modelin benzinlisini almayı tercih ettim. Çünkü kendi arabamla yılda 7 - 8K yol anca yapıyorum.

    İhtiyaçlar doğrultusunda tercihte bulunmak her zaman iyidir. Hybrid veya dizel araçlar filo araçları veya yılda 20K üzeri yol yapan şahıslar için çok mantıklı bir tercih olabilir ancak az yol yapan kişiler için ilk alım maliyeti sebebiyle bence mantıklı değil...

  6. #46

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı SuleymanE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yılda 10K civarı yol yapan kişiye bırak hybridi dizel araç bile gereksiz Az km yapan kişi benzinli veya LPG li araç alıp rahat rahat gezebilir. Alırken dizele veya hybride ödediğiniz farkı yakıttan km olarak çıkarmanız çok zor.

    Ancak cebinde tomarla parası olup, sırf keyfi için veya çevreye duyarlılık için alacak kişiye bir şey diyemem, kendi tercihidir.

    Mesela bende zamanında sıfır alacağım sıra param dizeline yeterken gidip aynı modelin benzinlisini almayı tercih ettim. Çünkü kendi arabamla yılda 7 - 8K yol anca yapıyorum.

    İhtiyaçlar doğrultusunda tercihte bulunmak her zaman iyidir. Hybrid veya dizel araçlar filo araçları veya yılda 20K üzeri yol yapan şahıslar için çok mantıklı bir tercih olabilir ancak az yol yapan kişiler için ilk alım maliyeti sebebiyle bence mantıklı değil...
    çok km yapıcak insanında yapıcağı yol çok önemli bu yol uzunyol ise her şekil gene dizel az yakar hybride oranla.
    bugün sıfır 1.5-1.6 dizel motorlu bir araç uzunyolda 100km ortalama fabrika verilerinde 2.9 olarak geçiyor misal 308 1.6hdi lar falan..

    hybridlerin tüm esprisi şehir içinde az yakması hybridlerin fabrika yakıt verilerine bakarsanız şehir içi düşükdür şehir dışı 1-2 litre daha fazladır.. benzinli ve dizel aracın tam tersi yani.. benzinli ve dizel araçda şehir içi yüksek şehir dışı düşükdür..

    Buda kullanım şeklini belirler. Yılda 20bin km yi şehir içinde yapıcam diyorsan hybrid al derim ama 20bin km ye taksicimisin çift şöför mü sürücek aracı komple şehir içi yapıcaksın diye sorulur :D
    SuleymanE bunu beğendi.

  7. #47

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Aslında ev iş arası 40km ve üstü olan (İstanbul'da sıradan sayılabilir...) ve işe arabayla gidip gelen herkes rahatça 20.000km yapar, ki yaz tatili veya haftasonu yapılacak km'yi saymadım bile...

  8. #48

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    o yaz tatili ve haftasonu yapılıcak uzunyolların hybride de pek yakıta bir ekonomisi yok.

    temiz şehir içi full 20 bin kmde yapmakda zor iş .. dediğin nasıl olur Adam Kartalda oturuyordur iş yeri beylikdüzündedir şehirin bir ucundan diğeri ortalama 70 km falan git gel 140 km ortalama 150 diyelim o zaman hybrid tercih edilebilir olabilir.. öyle insanda zaten arabayı geçdim yolda kafayı yer .. her gün o kadar yolu trafiği heleki arabayla git gel adam delirir

  9. #49

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Benim git gel 40km olduğu halde 18.000 falan yapıyordum da ondan belireyim dedim, çok öyle abartı bir km değil yılda 20.000.

  10. #50
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Hangi hibrit şehir dışında daha fazla yakıyor? Niye?

  11. #51
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hangi hibrit şehir dışında daha fazla yakıyor? Niye?
    Ortağımın CHR 'si...

  12. #52
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ortağımın CHR 'si...
    Niye biliyor musunuz? Motoru mu daha büyük?

    Sebep hibrit olması olamaz gibi geliyor bana.

    Burada hibrit araçlar şehir dışında da az yakıyor, çünkü "çevre dostu" olarak daha aerodinamik dizayn ediyorlar, daha az yakan ve ince lastikler kullanıyorlar, jantlari bile aerodinamik dizayn ediliyor (düz ve az delikli, malum fren çok kullanılmıyor)...

    Bir başka örnek olarak yeni Accord hibrit şehir dışında da bariz az yakıyor, çünkü %10 kayıp oluşturan bir şanzıman kullanmıyor. 60km üstünde motor tekerleri direk sürüyor. Ama teknoloji pahalı, çünkü düşük hızlarda sadece elektrik kullanıyor.

  13. #53

    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cıks
    aklıma gelmişken sorayım,
    bu akıllı yeni teknoloji telefonlar şarj pedi deniyor sanırım kablosuz elektrikle filan şarj oluyor ya bunun arabalar için olanı yapıldı mı var mı böyle bir teknoloji vardır heralde :S

    hani araba park yerine yanaşınca kendi kendine şarj olsun hesabı tamamen elektrikli arabalarda

  14. #54
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı potasyum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aklıma gelmişken sorayım,
    bu akıllı yeni teknoloji telefonlar şarj pedi deniyor sanırım kablosuz elektrikle filan şarj oluyor ya bunun arabalar için olanı yapıldı mı var mı böyle bir teknoloji vardır heralde :S

    hani araba park yerine yanaşınca kendi kendine şarj olsun hesabı tamamen elektrikli arabalarda
    Var. Seri üretim yok. Çünkü asıl sorun kablo takmak değil, beklemek. O yüzden çalışmalar daha çok hızlı şarja odaklanmış durumda.

    Alternatif olarak Tesla'nın kendiliğinden arabaya giren kablo prototipi vardı, yılan gibi bir şey. Bir de arabanın otomatik olarak bitmiş pilini çıkarıp şarj olmuş hazır başka pili takan istasyon vardı.

  15. #55

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Niye biliyor musunuz? Motoru mu daha büyük?

    Sebep hibrit olması olamaz gibi geliyor bana.

    Burada hibrit araçlar şehir dışında da az yakıyor, çünkü "çevre dostu" olarak daha aerodinamik dizayn ediyorlar, daha az yakan ve ince lastikler kullanıyorlar, jantlari bile aerodinamik dizayn ediliyor (düz ve az delikli, malum fren çok kullanılmıyor)...

    Bir başka örnek olarak yeni Accord hibrit şehir dışında da bariz az yakıyor, çünkü %10 kayıp oluşturan bir şanzıman kullanmıyor. 60km üstünde motor tekerleri direk sürüyor. Ama teknoloji pahalı, çünkü düşük hızlarda sadece elektrik kullanıyor.
    orda hybrid neye göre az yakıyor .. kıyasladığın araçlar neler 3.0,3.5 V6 -V8 amerikanlar .. keza amerikada bana 1.5-1.6 dizel araçlar peynir ekmek gibi satıyor deme hatta dizel araç varmı ondan bile emin değilim amerikalı dizeli Allah bilir bir tırlardan kamyonetlerden biliyordur.

    Burda yapılan az yakma kıyaslaması dizel araçlara oranla.. ve dizel araçlar her iddaya varımki hybridden az yakar..

    az yakma çok yakma olayıda toyotanın kendi mühendislerinin verileri biz uydurmuyoruz fabrika verisi chr nin şehir içi 3.4 uzun yolda 4.1 mi neydi.. prius da öyle şehir içi 4.1 uzunyolda 4.3 mü neydi öyle bir şeydi..

    Toyotanın mühendisi şehirdışı şehir içine oranla çok yakıyor demiş.. Adamları yalancı konumuna düşürme bari ayıpdır :D .. Hep haklı çıkma derdindesinde bari elin japon mühendisleri ile kapışma

  16. #56
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Soru, hangi hybrid şehir dışında daha fazla yakıyor idi.

    Ortağımın CHR si dedim sanırım bu yeterliydi.

    Diğer soru niye idi.

    Cevaplamaya bile gerek yoktu ama varmış.

    Burası İstanbul. Güzergahtaki dur kalk ritüeli öyle bir boyuttaki çoğu zaman patlar motor devreye bile girmiyor.
    Girdiğindeyse çok kısada olsa aküyü şarj edecek kadar mesafe katedilmiş oluyor.

    Şehir dışında uzun yolda sadece patlar motor devrede. Hybrid falan kalmıyor ortada.

    Amerikada durum farklı olabilir. Bizdeki gibi trafik sıkışıklığı olmayabilir.

    Hybridin mantığına ters hiçbir durum yok.
    Bizim CHR Toyotanın fabrika verilerine çok yakın yakıyor.

    Edit :
    Orada arabalar şehir dışında da az yakıyor sözünü ben şöyle anlıyorum.

    Burda arabalar şehir içinde çok yakıyor.

    Neyi neyle nasıl kıyasladığınız önemli.

  17. #57

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    işin içinde fiyatta var hybrid corolloya 150 bin verilirmi oda bence tartışılır .. kaldıki kampanyalı fiyat 150 bin deniyor marttan sonra ötv teşvikleri kalkdımı kampanya bittimi sanırım 200 bin liralara yaklaşır fiyatı.. hatta geçe bile bilir .. çünkü 280 bin liralık chr yi teşvik kampanya indirimiyle falan 180 bin liraya düşürmüşlerdi..

  18. #58
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    "Hibrit sehir disi fazla yakiyor" derken karsilastirma yaptigimiz sey ne?

    Muadili benzinli aracin uzun yol sarfiyati ise, tabii ki dogru degil. Benim kasdettigim de buydu.
    Ayni hibrit aracin sehir ici sarfiyati ise, tabii ki oyle. Aksini iddia eden var mi ki?
    Bambaska bir dizel arac ise, cok bir fikrim yok...

    "Burada hibrit araçlar şehir dışında da az yakıyor" derken karsilastirdigim arac yine muadili 4 silindirli benzinli araclardi. Her ne kadar hibrit teknolojisinin sarfiyat avantaji uzun yolda azalsa da, yine de muadili benzinli araclar seviyesine dusmuyor demek istemistim, yukarida yazdigim sebeplerden dolayi.

    Yoksa dizel veya LPG karsilastirmasi hakkinda cok bir fikrim yok...

    Elektrik bayagi az yakiyor ama... Fiyat avantaji 3 kat falan. Bakim masrafi falan da yok gibi icten yanmali araca gore. Ancak fiyatlar yuksek, uzun yol sorunlu.

  19. #59

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Hybridlerde elektrik uzun yolda devreden çıkmıyor, gaza basarken ya da yokuş çıkarken gene takviye görevini yapıyor ve anlık yüksek benzin harcamalarının önüne geçiyor, amacı da bu.

  20. #60
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Valla onu bunu bilmem, bir arabaya 150bin tl civarı para vereceksem, hele hele senelik de 3bin tl mtv ödemeyi de göze aldıysam, şöyle kazasız düşük km 4-5 yaşında bir Audi A4 2.0tdi , bmw 3,20d veya Merco C200d falan alır, ohhh beeee arabaya biniyorum derim
    İlla sıfır olsun diyenler için de o paralara C segmenti az takan zibilyon tane araç var. Şehir içi Hybrid kadar az yakmasalar bile senelik 3bin tl lik MTV den o fark kapanır zaten

    Alırken 150bin tl ver, üzerine birde her yıl 3bin tl civarında MTV öde, sonra 100km de kaç kuruş az yakacak hesabı yap Pek mantıklı durmuyor...

    Uzun yolda az yakan araba arıyorsanız günümüz turbo benzinli motorların çoğu uzun yolda gayet az yakıyor. TSI motorlar buna en güzel örnektir. Daha da ekonomik olsun diyen yeni nesil dizel tercih edebilir, yakıtı resmen koklayan bu dizel motorlara BlueHDI en güzel örnektir. Şehir içi de çok ekonomik olsun diyen LPG li modelleri tercih edebilir.

    Hybrid geleceğin teknolojisi olabilir, verimleri arttıkça kullanım alanları da haliyle artacak ancak günümüzde hala TR şartlarında ilk alım ve işletme(MTV) maliyetleri açısından çok mantıklı değil. Zamanla devlet teşvikleri arttıkça belki daha cazip hale gelebilirler...


3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)