toyota toyota dır
corolla o 90 larda ki piyasada sorunsuz olarak tanınmanın ekmeğini yiyor yemeye devam eder bu gün 100000 tl param olsa gider auris alırım
atmosfrikten şaşmam mds vites süper
ceyranlı bizi bozar
toyota toyota dır
corolla o 90 larda ki piyasada sorunsuz olarak tanınmanın ekmeğini yiyor yemeye devam eder bu gün 100000 tl param olsa gider auris alırım
atmosfrikten şaşmam mds vites süper
ceyranlı bizi bozar
Bugün yeni corollayı inceleme ve 1,6 benzinli otomatik versiyonunu test etme şansım oldu.
Eksi ve artılarını yazayım kısaca;
-Arka koltuk baş mesafesi hayal kırıklığı. Nasıl bir sedan araç bu anlamadım. 1,76 boyla arka koltukta kafam tavana değdi. Son yıllarda bindiğim baş mesafesi en düşük sedan arabalardan biri diyebilirim.Diz mesafesi ise gayet iyiydi. Ayrıca arka oturuş pozisyonunu biraz dik ve yüksekte buldum. Corolla sedan gibi bir aile otomobiline bunu yakıştıramadım. En büyük eksisi arka kısım baş mesafesi diyebilirim. Tam bir hayal kırıklığı...
-Giriş paketi olan vision modeli 2. şoku yaşattı. Tamam baz pektten çok bir beklentim zaten yoktu ama yıl olmuş 2019, 15" plastik kapaklı jantlar, orta konsolda renkli ekran yok, park sensörleri yok, deri direksiyon yok, yok yok yok...
-Sunrooflu modellerde sunroof ön kısımdakiler için iyi ancak arkada oturanlar için facia, sunroof girintisi aşırı derecede içeriye çıkıntı yapmış ve zaten dar olan arka baş mesafesi ve yaşam alanını katletmiş. Hiç beğenmedim.
Gelelim artı yönlerine;
+Sürüşünü beğendim. Özellikle amortisörleri çok başarılı buldum. Yumuşaklığı ve darbe sönümlemesi bence çok iyi. Hem konforlu hemde yol tutuşu başarılı, amortisörlere iyi çalışılmış, kendisini belli ediyor.
+Koltukları konforlu, tasarımı güzel ve çift renkli olması da hoş bir hava katmış.
+Çift renkli ve eskisine göre daha ferah ön kokpit tasarımı hoşuma gitti. Malzeme kalitesinde de eskiye oranla artış var.
+Sürüş pozisyonu iyi tasarlanmış. Hafif yüksekte, görüş açıları iyi, ferah ve rahat bir sürüş sunuyor. Arabayı kullanmaya başladıktan 5 dk sonra sanki 5 aydır sürüyormuşum gibi kolay adapte oldum. Araç sürücü dostu tasarlanmış ve sürmesi keyifli.
Amatör bir kullanıcı gözüyle benim görüşlerim bu yönde, merak eden ve almayı düşünen varsa mutlaka incelesin ve test sürüşü yapsın derim. Herkese kazasız sürüşler
en azından elektrikli camları varmış .. var dimi
Sürüşün iyileştirilmesi için arka amortisör sistemlerini değiştirdiler, muhtemelen bu yüzden arka koltuklar yüksekte kaldı.
Dediğiniz gibi olabilir. Diğer bir seçenek de bu araba hybrid şekilde tasarlandı. Hybrid modülün pilleri (priuslarda böyle) arka koltuk altında bir bölgede bulunuyor. Sanırım hybrid için tasarlandığından koltuklar yükseğe konumlandırılmış da olabilir diye düşündüm.
Ancak ne olursa olsun C segmenti bir aile otomobilinde arka yaşam alanı daha ferah olmalıydı.
Hocam çok haklısın, ancak 100bin tl para az değil, yıl olmuş 2019, insan 3-5 ufak ekstra olsun istiyor
Ayrıca bayii ellerindeki 10 adet vizyon modeli sattığını söyledi ki şaka yapıyor gibi bir halleri yoktu. Filo veya kiralamacılar yoğun talep göstermiş ucuz modele.
Deri direksiyon veya vites topuzu neyse de hiç değilse lastikler 16" olsaydı. 4 takım çelik jant takılınca bir şeye benzerdi. Gerçekten o arabaya 15" lastik hiç olmamış.
Adamlar 100 bin tl ye araba satıyor 50-60 bin liraya değil jant kapağı nedir yapmayın Allah aşkına.. park sensörü nedir fabrikaya maliyeti 5 tl -10 tl dir.. pek çok aracın baz donanımda bunlar var olmıyanların fiyatlarıda ona göre zaten .. Biz şirkete geçen ay aralıkda clio 1.5 dci baz paket 75 beygirlik aldık 70 bin tl ye sıfır.. alaşım jant ,park sensörü var araçda.. 30 bin tl pahalıya satıyorsun bir zahmet koyu ver ...
Demek ki belli bir bütçeye park sensörü isteyen Clio, başka tercihleri olan da Corolla tercih edecek...
halimiz itten beter, keyfimiz paşada yok
Ben ilk çıkan Hybrid Yaris'lerden aldım, o zamanki hesabıma göre dizel ile kıyaslamıştım, 30.000 km de parasını çıkartıp kara geçiyordu. Doğru hesaplamışım , hatta akaryakıt fiyatı artınca daha kısa sürede parasını çıkarttı. Konforu da bonus oldu. Şimdi durum daha değişik, mecburen benzinli ile karşılaştırılacak ve 1.8 motorun vergisi de işin içine girince 3 kere düşünmek gerekir gibi.
Bu C-HR ler nasıl. 1.2 benzinli yada 1.8 Hybrit leri almaya değermi.hybrit almak bir avantaj sağlıyormu. Evi 140 bine almıştım araba 150 bin şaka gibi.
Yakıt hesabı yapmak lazım , diğer araçların yarısı kadar yakıyor, oturup toplama çıkarma yapın işte. Üstüne konforu da ekleyin.
tasarım çok tırt
hundai accent
Diğer araçların yarısı kadar mı? Eğer öyle olsaydı hybrid araćlarda kuyruk olurdu...hesabınız yanlış...şehir içi sakin kullanmak kaydıyla (sakin kullanmassaniz aninda benzinli motorda baya devrede çünkü)aynı sınıftaki yine yeni teknoloji, turbo benzinli bir aracla mesela arasında taş çatlasın %30-35 şehir dışı ise 90 la tin tin gitmeyip 120 sabit giderseniz hele neredeyse hiç tasarrufu yok hibritlerin... Karma kullanimda %20 desek 1.8 mtv si ile pek bir esprisi kalmiyor şehir içi çok fazla km yapmayanlar için.
Ben daha önce 1.6 corolla kullanıyordum, sonra yaris hybrid aldım, hesapta bir yanlışım yok, aşağı yukarı yarısı kadar yakıyorum.
Bu da İstanbul - Bursa arası ortalama tüketim mesela.
https://lh3.googleusercontent.com/NU...k=w834-h625-no
Kışın ısıtma nedeniyle biraz artabilir.
https://lh3.googleusercontent.com/vX...=w1112-h625-no
Bu sürüsteki ortalama hız neydi? 90 mı? 100mü? 120 mi?
Diger yandan Eski teknoloji 1.6 atmosferik motordan ziyade aynı sınıfta bulunan ama farklı modellerdeki yeni teknoloji turbo benzinli motorları kastetmiştim ben. Kendi adıma 1.6 hacmindeki bir motor eşlik etseydi+ elektrikli motor biraz daha güclü olsaydı bende düşünebilirdim. Kazasız sürüsler dilerim.
Teşekkür ederim. Turbo benzinli motorlar hem çok yakar hem masraflıdır hem de pahalıdır, doğru bir kıyaslama olmaz bence. Dizel motorlar tasarruf açısından karşılaştırılabilirdi ama o devir kapandı artık.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)