böyle olması normal. bu gibi durumlara engel olmak için devletin 15 yaşında büyük bütün araçların hurdaya ayırması lazım. ki böyle bir kanunla toplunun en az %10 u arabasını hurdaya vermek zorunda kalacaktır.
Yaş kriterine katılmıyorum. 90 küsür model Porsche 911'im var, gözüm gibi baktım diyelim. Bununla trafiğe çıkamayacak mıyım şimdi?
Olması gereken, hani şu 2 senede bir yaptırdığımız muayene var ya, orada adam gibi muayene yapılması. Aracın yarısı paslanmış, metal plastiğe dönmüş ama farları çalışıyor diye muayeneden geçemeyecek.
Yazık.... allah rahmet eylesin... aracın eski ve çürük olması yetmezmiş gibi birde denk değiller... Askerde göreve giderken Bizim shorlandçı da bi jeep in içinden geçmişti trafik ışıklarda ... Zırhlı makine koca jeepi boş poşet gibi savurdu attı...
Yalnız ama Kafası Rahat Adam...
Bu iki aracın arasında 40 yıl teknoloji farkı var , Renault 12 yerine güncel Clio veya Megane olmadığı için duruma bakıpda vah vah demek manasız bir kıyas..
o olmaz yanlış bir şey zaten dünyada böyle bir şey yok.. adamın 2001 model ferrari modena'sı var yada porsche carrera yada mercedes s500 yada bu liste yüzlerce arabaya uzar gider rolly royce undan tut jaguarından tut volvosuna kadar bmw sine kadar.. adam gidip tamam bu araba 15 yaşından büyük artık hurda deyip çöpe mi atıcak.. Bazı aralar eskidikçe klasikleşir tam aksine değeri artar..
bunun muayene pas ile çürük ilede ilgisi yok tamamen aracın mühendisliği , kullanılan malzeme kalitesi ile ilgili.. doğan şahinlerin şase yarımdır renault12 lerinde şase alttan gider yani halk tabiri ile kağıt gibi araçlardır.. üretildikleri yıllardada öyle idiler şimdide aynı.. yani bu kasa 1980 yılında olsa gene aynı neticelenirdi..
Allah rahmet eylesin bu arada ölenlere ..
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:57 ----------
şuda var 1998 model volvo s70 i ncap testine sokmuşlardı 4 yıldız almışdı .. yani teknoloji farkı evet tabiki var fakat bir unsur daha var o yıllarda üretilen vw mercedes bmw dende o renault12 ler güvenlik olarak çok alt sıralardalar.. bunuda o yılardaki ülke ekonomisi ucuza mal edip çok satma haliyle pek çok şeyden feragat etme olarak görüyorum güvenlik konfor teknoloji lüks gibi..
Eski araçlar genelde güvensiz.
Güvenlik mevzu 1990 sonrası ivmelendi...
Sağlam araç ile güvenli araç aynı şey değil.
Hâlâ aktif olduğu, ilgili mevzuat sürekli yenilendiği için, bugünkü civic ve corolla, 7 yaşındaki 3 ve C serisinden daha güvenlidir muhtemelen...
Ne zaman euro n cAP çıktı otomobil üreticileri daha sağlam daha güvenli araç yapmak zorunda kaldilar çarpışma testleri bunun için var.
Euro ncap testleri yayginlastigindan beri ölümlü kaza oranlarında ciddi bir düşme yaşandı.
Hatta nissan Di yanlış hatirlamiyorsam bu markanın bir aracı çarpışma testinden 0 yıldızla çıkmışti marka o aracın üretimini durdurmuştu ve üstelik fakir ülkelerdeki toplam satış rakamı milyon adetlerdeyken.
Saab`ın bmw ile mukayese edildigi,vincle kaldirip tavaninin uzerine düştüğü test videosu var.efsanedir.
Hergün videolarda görüyorum.araçlar ortadan ikiye eklenmiş.yarısı başka araba,diğer yarısı başka.eğitim ve ahlak olmadığı sürece 5 yaşında araba da alsan kelle koltukta...
30 -40 yaşındaki 5 bin liralık bir araçla nerdeyse sıfır 1 trilyonluk aracı kıyaslayıp böyle olmuş demekde ayrı tuhaf ..
şu eski arabaları tedavülden kaldırıp trafiğe sokmamak lazım.
Eski arabalar,yeni arabalara göre güvenli değildir.Ama bu tarz nizami şekilde ortadan dümdüz ikiye ayrılan arabalar bizim süper ahlaklı sanayii senafının işi.Eski arabalar kazada ezilir,kola kutusu gibi büzülür,darbeyi yolcuya verir ama hiç bir düzgün araba bu şekilde dümdüz ikiye ayrılmaz.Bizim süper dürüst sanayii ustalarının kaynak ile birleştirdiği araçlar kaynak yerlerinden bu şekilde ikiye ayrılır.
Aslında eski arabaların trafikten çekilmesi için sıfır araç alımı sırasında "hurda teşviki" adı altında güzel bir düzenleme yapıldı ancak asıl hesap edilemeyen şuydu ki; sıfır araba fiyatları uçunca hurda teşvikinin de bir kıymeti kalmadı.
Devlet sıfır araç alımında çok eski araçları 10 bin tl ye sayıp sıfır otomobil fiyatından düşüyor. Ama sıfır otomobil fiyatları o kadar yüksek ki o hurda aracı olan kişi arabasını verip sıfır araç alamıyor. Ayrıca 2. el piyasasının da yüksek olmasından dolayı adam aracını hurdaya çıkarmak yerine satsa 10bin tl üzerine bile çok rahat müşteri bulur.
Haliyle bu eski araçlardan kurtulmak baya vakit alacak. Devletin daha mantıklı düzenleme yapması lazım.
şu bir gerçek ki . bu renault 12 ler doğanlar şahinler ne kadar laf etsekde anadoluda karadenizde kırsalda bizim ekonomimizi döndürüyor. köylümüz esnafımız çiftçimiz hayvancımız bu araçları hala kullanmakda .. bazılarının belki gücü yeter biraz daha modern avrupa araba almaya ama bu araçların girdiği yere o araçlar giremez. alt takımı bırakır..
bu araçların tamiri masrafıda sudan ucuz.. avrupa arabada bir far değiştirme fiyatına bu arabanın komple motorunu sıfırlarsın.. yani trafikden çekilsin demekle çekilmez..
Metal yorgunlugu diye birşey var gençler , herhangi bir markayi 40 yil en az 10 farkli kisi 10 farkli iklim ve yol kosulunda kullansin ayni durum gerceklesebilir. Yani "boş muhabbet " geciniz...
Bunun tek sebebi aracın zayıf üretilmesi değil. Tabi bu araçlar 20 yıl öncenin teknolojisi ve tasarım mantığıyla üretildiği için şimdiki araçlar kadar güvenli değiller ama ortadan ikiye bölünmesinin başka sebepleri de var.
Bu araba 20 yıl boyunca kullanılmış ve sürekli kışın alttan su ve tuz almış. Tabi boyası da hiç kontrol edilmediği için şase paslanmış, çürümüş ve dolayısıyla dayanımının büyük bir kısmını kaybetmiş. Üstelik uzun yıllar boyunca çalıştığı için metal yorgunluğu olmuş olması muhtemel. Fotoğrafta yarım arabanın sağ alt tarafına bakınca şasenin çürüdüğü gözle görülüyor zaten. Yandan büyük bir darbe alınca ikiye bölünmesine şaşırmamak lazım.
Hurda teşviki konusunda ise sorun sıfır araba fiyatlarının yüksek olması değil ikinci ellerin yüksek olması. Bizde 21 yaşında bir Toyota Corolla var ikinci el fiyatı 15-20 bin tl. Devlet ise diyor ki sen bu arabayı hurdaya çıkar sıfır araba al 10000 lira vergi indireyim. Enayi miyiz biz 20000 lira değerinde tıkır tıkır çalışan arabayı 10000 liraya zararına verelim? Şahinler bile 10000 liradan fazla para ediyorken kim niye arabasını hurdaya versin?
Metal yorgunluğu öyle bir şey değil yalnız öyle olsa 60-70 model amerikan araçları alman araçları kaya gibi olmazdı ağır büyük kazalarda bile ortadan ikiye bölünmüyor. metal yorgunluğu en çok yolcu uçaklarında olur yüksek irtifada metalin yapısı bozulur basınçdan uzar ve kısalır üstüne dolusu yağmuru yıldırımı her tür şiddete işkencee metal maruz kalır yani bir arabanın belki 50 yılda maruz kalıcağı işkenceye bir uçak bir yılda çeker ona rahmen binlerce kez o uçak uçar on yıllarca uçar ondan sonra emekliye ayırırlar.. kısaca metal yorgunluğu öyle bir şey değil..
öyle olsa katetraller , tapınaklar var metal bloklardan yapıla 400-500 yıl önce belki hala hepsi dimdik ayakda ve kullanılıyor.. kısaca metal 20-30 yılda teneke gibi kağıt gibi yırtılmaz .. tabii metalin formülüyle oynanmamış içine bir şey katılmamışsa..
yüksek ihtimal bu aracın şasesinde önceden işlem falan yapılmış.. ağır bir tamirat görmüş.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)