Ehliyet Alma Lütfen Yardım
Reklamlar
-
Herkese iyi akşamlar... Yaş 33... Geçen yaz B ehliyet ile sürülebilen dragon50 alıp sonra onu 110 cc yaparak 2000km den biraz fazla tecrübem oldu... Tabi zehir kana karıştı... Geçen hafta 2017 mt25 aldım... Şu an kuzu kuzu yatıyor...Bahara kadar ekipman ve ehliyet işlemlerini halledeceğim İnşAllah... Tam A2 ehliyet bana yeter gideyim yazılayım derken... Birkaç arkadaş direk A ehliyet al ilerde bir daha uğraşmazsın dediler biraz kafam karıştı.. Şimdi sakin kullanan birisiyim... Kurs ile görüşüp tecrübemi aktardığımda önce 150 lik ile biraz eğitim verip sonra sınava gireceğim motosiklet olan mt07 ye geçeceğim söylendi...toplam eğitim süresi 6 saat civarı olacak. Şimdi sorum dillere destan alt devir torku ve gaz tepkisine sahip mt07 ile sınavı geçmeyi başarabilirmiyim? Yoksa hiç zıplama A2 ni al sonra bakarsın ilerde mi dersiniz? Ciddi yardıma ihtiyacım var... Kafam baya karışık 1 hafta içinde karar vermem lazım...Lütfen yardım...
Reklamlar
-
Azıcık beceri ve kontrolun varsa sınavı geçmen zor değil. Yine de bir iki günlük eğitim almanı tavsiye ederim. Honda gs1 veya yamaha riding academy, motto akademi gibi iyi bir yere git paraya acıma. Karşılığını alabileceğin en iyi şey, ekipmandan da motordan da önemli.
-
Benim de ehliyet aldığım donemde bu yeni sistem gelmişti. Haberim olmadığı için gittim a2 aldim. Simdi a sınıfına yükseltmek için telefonda 1600tl gibi bir fiyat verdiler. Ehliyeti alırken 2016da da 700tl civarı birşey vermiştim.
Yani bence; a sınıfı için ikinci kez kurs ücreti harç vs yatırmak yerine o para ile Honda ya da yamahanin gs2 ve gs3 eğitimlerini alırsanız hem sınavı geçersiniz hem de gercek egitimli bir sürücü olursunuz.
-
gerivites adlı üyeden alıntı
Benim de ehliyet aldığım donemde bu yeni sistem gelmişti. Haberim olmadığı için gittim a2 aldim. Simdi a sınıfına yükseltmek için telefonda 1600tl gibi bir fiyat verdiler. Ehliyeti alırken 2016da da 700tl civarı birşey vermiştim.
Yani bence; a sınıfı için ikinci kez kurs ücreti harç vs yatırmak yerine o para ile Honda ya da yamahanin gs2 ve gs3 eğitimlerini alırsanız hem sınavı geçersiniz hem de gercek egitimli bir sürücü olursunuz.
artemis99 adlı üyeden alıntı
Azıcık beceri ve kontrolun varsa sınavı geçmen zor değil. Yine de bir iki günlük eğitim almanı tavsiye ederim. Honda gs1 veya yamaha riding academy, motto akademi gibi iyi bir yere git paraya acıma. Karşılığını alabileceğin en iyi şey, ekipmandan da motordan da önemli.
Cevaplariniz teşekkürler ama yaşadığım yer itibariyle maalesef o eğitimleri yakın çevremde alabilme ihtimalim yok.
-
Ben de iki saat motoru MT-07'yi tanıyıp sınava girdim. Sınavı geçmek için MT-07 aslında çok daha kolay Şaka yapmıyorum. Gazı milim çevirmeden parkuru bitirebilirsiniz debriyaj ve arka fren ile. Üç kumanda yerine iki kumanda. İlk başta küçük cc'den geçince afallama oluyor tabi, sekiz çizerken motor biraz fazla yattığında gaz vereyim diyorsun utanmasa tekere gelecek. Gaz tepkisine alışma süreci gerçekten sıkıntılı. Olsa da binsek.
Bu arada kesinlikle A ehliyet alın. Honda, GİS vs. kurumsal bir yerden eğitim almak zaten klasik tavsiye, her türlü faydası olur, ayrıca eğlenirsiniz.
-
O gaz tepkisinden korkuyorum bende zaten...5000 devre kadar falan cansız olsa biraz bu kadar takmazdımda...
-
Debriyajla ati terbiye edersin fazlada gaza abanmassan sikinti olmaz. Keyif almaya bak😁
-
erhn42 adlı üyeden alıntı
O gaz tepkisinden korkuyorum bende zaten...5000 devre kadar falan cansız olsa biraz bu kadar takmazdımda...
Abi ağustos'da aldım ehliyeti öyle çok korkulacak birşey yok için rahat olsun, kalkışlarda falan çok çok az gaz veriyorsun motorun sesi değişsin yeter, debriyajı sağlam kullanırım diyen gaz vermeden de kalkar. sonra gaza dokunmana gerek yok parkuru 1. vitesle tamamlarsın sekiz çizerken biraz sıkıntı, onda da arka freni kullanıyorsun motor stop etmekle etmemek arasında takılırken dönüyorsun rahat bir şekilde. Başka dikkat etmek gereken bir şey var sekiz çizerken yuvarlakların merkezine bakarak dön, bizim sekizin oradaki gözetmen mini etekli ve kamp sandalyesine oturuyordu 2 kişi kaldı ona bakarken
-
MT-07 alt devirlerde uysaldır ve tren gibi çeker o yüzden daha kolay (bence), gaza abanmazsanız düşük cc'den daha kolay bir sınav olur. E gaz kontrolü yoksa da sınava girmeyin biraz daha çalışın...
-
ben 2004 b ehliyetine sahip hiç motor tecrubesi olmayan sadece arka frenin , debriyajın vs yerini teoride bilen biriydim. maneti bikere bile sıkmamıştım.
önce 125 lik vitesli bir motor aldım. cumartesi pazar mahalle içi 2 saatte sürmeyi vites geçirmeyi öğrendim.
ertesi hafta başı A sınıfı ehliyete yazıldım. bir sonraki cumartesi günü sınav yerinde 4 saat çalıştım. pazar günü sınava girip 1 kerede geçtim.
abartmıyorum kilometre söylemeyeceğim ama toplamda 10 saat motor sürmüşlüğüm yok. A ehliyetim var.
demem o ki A ehliyeti almak hiç zor değil. Trafik seyir kurallarını biliyorsan 8 çizerken ayağını yere koymuyorsan her türlü geçersin.
lakin a ehliyetin var diye gidip 1000RR a heves edersen. işte hatayı orda yaparsın. sen yine 250den yukarı çıkma 1 2 sene. motor sürmek çok başka bişey.
-
erhn42 adlı üyeden alıntı
Cevaplariniz teşekkürler ama yaşadığım yer itibariyle maalesef o eğitimleri yakın çevremde alabilme ihtimalim yok.
Şehrine dikkat etmemişim. Niğde'de olmaz tabi ama istedikten sonra 1 uçak biletine bakar. A ehliyetine yazıl ve iyi çalış ne diyelim. Mesele sadece ehliyetinde yazacak sınıf değil trafikte güvenle sürüş yapabilmen. En azından A sınavına gireceğin MT7 ile sınavdan önce çalış. 150cc ile çalışıp MT7 ile sınava girersen sudan çıkmış balığa dönersin.
-
@ Halul, Zaten taze mt25 sahibiyim. Allah izin verirse en az 2 sene binmeyi düşunüyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:58 ----------
arifziyaar adlı üyeden alıntı
Debriyajla ati terbiye edersin fazlada gaza abanmassan sikinti olmaz. Keyif almaya bak😁
OkNisT adlı üyeden alıntı
Abi ağustos'da aldım ehliyeti öyle çok korkulacak birşey yok için rahat olsun, kalkışlarda falan çok çok az gaz veriyorsun motorun sesi değişsin yeter, debriyajı sağlam kullanırım diyen gaz vermeden de kalkar. sonra gaza dokunmana gerek yok parkuru 1. vitesle tamamlarsın sekiz çizerken biraz sıkıntı, onda da arka freni kullanıyorsun motor stop etmekle etmemek arasında takılırken dönüyorsun rahat bir şekilde. Başka dikkat etmek gereken bir şey var sekiz çizerken yuvarlakların merkezine bakarak dön, bizim sekizin oradaki gözetmen mini etekli ve kamp sandalyesine oturuyordu 2 kişi kaldı ona bakarken
Cyan adlı üyeden alıntı
MT-07 alt devirlerde uysaldır ve tren gibi çeker o yüzden daha kolay (bence), gaza abanmazsanız düşük cc'den daha kolay bir sınav olur. E gaz kontrolü yoksa da sınava girmeyin biraz daha çalışın...
]-[@LuI{ adlı üyeden alıntı
ben 2004 b ehliyetine sahip hiç motor tecrubesi olmayan sadece arka frenin , debriyajın vs yerini teoride bilen biriydim. maneti bikere bile sıkmamıştım.
önce 125 lik vitesli bir motor aldım. cumartesi pazar mahalle içi 2 saatte sürmeyi vites geçirmeyi öğrendim.
ertesi hafta başı A sınıfı ehliyete yazıldım. bir sonraki cumartesi günü sınav yerinde 4 saat çalıştım. pazar günü sınava girip 1 kerede geçtim.
abartmıyorum kilometre söylemeyeceğim ama toplamda 10 saat motor sürmüşlüğüm yok. A ehliyetim var.
demem o ki A ehliyeti almak hiç zor değil. Trafik seyir kurallarını biliyorsan 8 çizerken ayağını yere koymuyorsan her türlü geçersin.
lakin a ehliyetin var diye gidip 1000RR a heves edersen. işte hatayı orda yaparsın. sen yine 250den yukarı çıkma 1 2 sene. motor sürmek çok başka bişey.
artemis99 adlı üyeden alıntı
Şehrine dikkat etmemişim. Niğde'de olmaz tabi ama istedikten sonra 1 uçak biletine bakar. A ehliyetine yazıl ve iyi çalış ne diyelim. Mesele sadece ehliyetinde yazacak sınıf değil trafikte güvenle sürüş yapabilmen. En azından A sınavına gireceğin MT7 ile sınavdan önce çalış. 150cc ile çalışıp MT7 ile sınava girersen sudan çıkmış balığa dönersin.
Önce bi yarim saat kadar 150cc ile sonra tahminen 4-5 saat mt07 ile olacak.
-
-
Abi ben de aynı soru işaretini yaşadım hatta bir dostum da sırf benim için forumda benzer konu açmıştı. Herkes A almamı önerdi diye A ehliyeti sınavına girdim. Senin aksine bayağı yeniydim. 12 ders aldım. Sınava 1.72 boy, 56 kilo ile mt7nin muadili olan kawasaki ER 6N ile girdim. Frenleri pek tutmuyordu ve ayaklarım yere zor değiyordu. Ve sınava girdiğim yerin ne kadar berbat olduğundan bahsetmeliyim. Üstelik sınav günü yakıtı fullemişler ne kadar zor kontrol ettim bir ben bilirim. İnsan isteyince yapıyor, gerekirse farkını ödeyip bir tık fazla ders al ama A al derim. Ehliyet sorununu kökten çözmüş olursun.
-
Bende senle aynı yaştayım... a2 aldım pişmanım.. sakin olup gaz açmaz debriyajla kontrol edersen mt-07 seni üstünden atmaz korkma... sonuçta 2 teker sürmüşsün.. öncesinde bikaç tur dönsen mt-07 ile ehliyeti alacak kadar sürersin...
Yalnız ama Kafası Rahat Adam...
-
Benim arkadaş scooter tecrübesi bile yokken MT07 ile sınava girdi ve geçti. Normal şartlarda sizin de geçmenizi beklerim.
-
Mt 25 aldım 3 ay önce 450 km tecrübe ve hiç eğitimlere gitmeden mt07 yle sınava girdim ilk defa kullandım 8 e girerken debriyaja bas motor boşta aksın kendi gider zaten fren e basma ben böyle geçtim. Eğer ilerde 600 cc büyük motora geçeceksen A sınıfı al derim
-
Daha önce 125 cc üstü hiç bir motora binmedim taaki 2 hafta önce kurs un motoruna direksiyon dersi almaya gidene kadar 45 dakika parkurda kullanarak bir tecrübem olmus oldu 2gun öncede sınava girip kazandım şükürler olsun. Yanikısacası biraz özgüven. Herşey gönlünüzce olsun inş.
-
Direk A al sakın a2 alma. Bende yaklaşık 2 sene önce bu forumda senin gibi konu açtım herkes a2 al dedi keşke A alsaymışım. 2. kez masraf ettim ve zaman harcadım.. A ehliyet almaya hak kazandım sertifikam duruyor evde daha ehliyete çevirmedim 1000 liralık iş 2200 liraya gelmiş oldu bana.
-
Cevap yazan herkese tekrar tesekkürler... Kendi konumu hortlatayım az önce başarılı bir şekilde A ehliyetimi aldım çok şükür....
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)