“Ey îmân edenler! Şarap, kumar, dikili taşlar (putlar) ve fâl okları ancak şeytanın işinden bir(er) pisliktir; öyleyse ondan kaçının ki kurtuluşa eresiniz.
Videodan anladığım test merkezi burası.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:01 ----------
Kullanılan bomba MK-84'müş (ABD yapımı). Haberde 1 tonluk bomba diyor ama gönderilen bomba 113kg imiş. Böyle bir test merkezimizin olması güzel, güzel de neye sevindiğimizi bilelim. Millete bakarsan bombayı biz yaptık.
Ben yerli İHA çoktan havada uçuyor sanıyordum.
Artık uçuyor bugünkü video
https://youtu.be/r09JlKf9Qes
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:13 ----------
Ne olursa olsun gözünle görsen büyü diye inanmazsın. Artık dünyaya nereden bakiyorsaniz... Abartılı bir sürü haber var ama abartısız çok onyargilisiniz yav
Milli ucak motorumuzun serencamesi şu şekilde:
Thielert isimli bir Alman sirketi dizel Mercedes motorlarini modifiye edip kucuk ucaklar icin uygun hale getiriyor. Normalde Anka bu sirketin urettigi dizel motoru kullaniyor. Lakin sirket 2013'te iflas ediyor. Hatta sirketin sahibi Frank Thielert sürünmekte olan sirketin degerini sahtektarlik yapip yuksek gosterdigi şu an hapiste. Iflas eden sirketi AVIC International isminde Cinli bir sirket aliyor. Biz de Cinli sirketten zaten Anka'da kullanilmakta olan bu motorun haklarini satin almisiz, sonra da 155 beygir olan Thielert Centurion 2.0 dizel motora farkli bir turbo takarak 170 beygir elde etmisiz.
Velhasil "milli ucak motoru yaptik" iddiasi yaniltici... Ama hic yoktan iyidir. Sonucta boyle boyle baslar.
Kaynak: http://www.f-16.net/forum/viewtopic.php?f=50&t=52355
Abi zaten her motor başka bir motoru baz alarak geliştirilir.Anka'da kullanılan PD 170,Centurion 2.0 S temel alarak geliştirildi.Centurion 2.0 S ise Mercedes-Benz OM640 motorunu temel alarak geliştirildi.2016'dan kalma kaynakta sadece farklı turbo takılacak yazılmış ama 2 yıldan beri çap-strok oranlarından silindir hacmine,vites kutusundan debriyajına,çeşitli dişli aksam tasarımından kullanılan alaşımlara kadar yeniden tasarlanmadık yeri kalmadı.Centurion 2.0 S motorda olan bütün kronik sorunları giderildi,daha güçlü daha dayanıklı daha hafif daha uzun uçuş süresine sahip bir motor yapıldı.Standart Centurion 2.0 S motor oldukça sorunlu ve Anka ile uyumsuz bir motordu.Medyadan takip ettiğim kadarı ile Anka bu motorla olan deneme uçuşlarında defalarca düştü.
O yüzden sadece turbosu değiştirildi aynı motor kullanıyor demek 2 yıldan fazla bu projede çalışan her türlü siyasi görüşten mühendise işçiye haksızlık etmek olur.Türkiye'de yapılan her şeyi tek bir siyasi görüş ile bağdaştırmak daha büyük hata olur.Bu tarz projelerde çalışan çok farklı siyasi görüş ve düşüncede insan var.Dünya standartlarında çok büyük bir iş olmayabilir ama Türkiye'de ilk kez hayata geçirilen bir proje.
Demek ki ne yapıyormuşuz ? Yoketmek istediğimiz hedefe önce 2 km lik ray döşeyip sonra bir ucundan bombayı saldıktan sonra ses hızında hedefe çarpmasını bekliyoruz. Güzel fikir
Yerli mühimmat olsun iha ve siha lar yapılan güzel işlerden.Terörle mücadelede çok faydalı.Göz açtırmıyorlar.
Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.
Sesten 27 kat hızlısını yapmış adamlar. Biraz daha çalışırsak yetişiriz herhal.
https://tr.sputniknews.com/savunma/2...personik-fuze/
imza
Kabataş suvan lobisi
ek: konunun moto sohbet ile ilgisi yok, konu dışı daha uygun.
ek2: https://www.sayistay.gov.tr/tr/?p=2&CategoryId=103 ilgili link üzerinden sayıştayın aşırı derecede yolsuzluk içeren raporlarına ulaşabilirsiniz.
bir çoğuna kaba olarak göz gezdirdim, tavsiye ederim.
oldukça sürükleyici raporlar var.
ışık hızından daha hızlı yolsuzluklar , hırsızlıklar içerir. (hep cehape zihniyeti)
can't be worried about that shit. life goes on man.
Ne projeler söndü bu ülke de. Bayraktar grubun yaptıkları arge yatırımları iyi hoş güzel ama pekte temiz değil bazı ilişkileri çok iyi kullanıyorlar. Raptor90'ı alıp üzerine kep geçirip biraz elektronik kart ile çok sağlam ihaleler kazandılar. Bayraktar'ın tasarımı ise 95'te EES AŞ. tarafından geliştirilen kırlangıç modelini baz aldı. Tabi bu firma kapandığı için ses soluk çıkmadı.
Anka, Amerika ile predator üzerinde uzlaşı sağlanamaması üzerine geliştirildi yanlış bilmiyorsam prototipler 2005'e dayanıyor. Tabi durmayıp sürekli geliştirmelerini ayrıca tebrik etmek gerek.
Böyle de ilginç şeyler oluyor memleketimde.
https://www.yenicaggazetesi.com.tr/i...ak-218644h.htm
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)