Bilgisayar iade almıyorlar ? Tüketici hakları?
Reklamlar
-
Arkadaşlar pazartesi günü kipa avm merkezinden teşhir ürünü bir hp notebook aldım. Bu notebooka baktım çalışıyor çok incelemedim aldım zaten benim için önemli olan internete girmesi ve Office programlarını kaldırmasıydı ve arada bir film izlemek için.
Eve getirdim bunun ikinci ekran kartı olan radeon 520 hata veriyor ve bilgisayarı yavaşlatıyordu, kurtarma moduyla windowsu yeniden yükledim ve sürücüleri güncelleştirdim ama şu anda biraz daha donması az olmasına rağmen kasma yapıyor.
Bunu iade etmeye götürdüm, bakarak aldığınız için alamayız dedi. Benim sorum şu şimdi ben bunu iade etsem mi ? yoksa tüketici haklarına mı başvursam yoksa zaten teşhir ürün servise ver kullan mı dersiniz ? ne yapmam lazım lütfen bir fikir verin çok kararsızım ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:16 ----------
Şimdi piyasalar çok pahalı olduğu için 2.000 TL'ye bir daha bilgisayar bulabileceğimi sanmıyorum acaba iade etmesem de servise mi göndersem öyle daha mantıklı mı olur acaba ? Serviste ekran kartı değişimi yaparlar mı onu bilemiyorum
Reklamlar
-
Garantiden onarmak zorundalar.
Teşhir ürünü olduğunu belirterek satmışlar.
Buna göre kozmetik deformasyonları var ve bunu kabul ederek satın aldınız.
Ama sorun ekran kartında.
Satın alırken bu durum kutusunda yazıyorduysa birşey yapamazsınız.
Yazmıyorsa garantiden onarılmak zorunda.
Onarılamıyorsa ayıplı mala girer.
Bu durumda malı ayıbını üzerine yazmadan sattığı için firma sıkı bir ceza yer...
Onarım mı değiştirme mi sorunuza gelince, bilgisayar garantili. İyi fiyata almışsınız. Onarım şansınızı denemek en mantıklı görünen yol.
-
Mağazadan alınan ürünlerde sanırım iade alıp almama hakkı firmaya ait olması lazım
-
ufoz adlı üyeden alıntı
Garantiden onarmak zorundalar.
Teşhir ürünü olduğunu belirterek satmışlar.
Buna göre kozmetik deformasyonları var ve bunu kabul ederek satın aldınız.
Ama sorun ekran kartında.
Satın alırken bu durum kutusunda yazıyorduysa birşey yapamazsınız.
Yazmıyorsa garantiden onarılmak zorunda.
Onarılamıyorsa ayıplı mala girer.
Bu durumda malı ayıbını üzerine yazmadan sattığı için firma sıkı bir ceza yer...
Onarım mı değiştirme mi sorunuza gelince, bilgisayar garantili. İyi fiyata almışsınız. Onarım şansınızı denemek en mantıklı görünen yol.
Bana dedikleri hiç bir sorunu yok sadece dışarıda durduğu için ufak tefek çizikler var dedi.Bende inandım birde bu fiyatı çok uygun geldi dediginiz gibi ıntel core i3ü bu fiyata bulamam dedim. Ben yarın Antalyaya gitmek zorundayım orda versem garantiye bu hatanın ben almadan önce olduğunu nerden kanıtlarım bunlar kullanıcı hatası deyip gönderirler?
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:41 ----------
oktayakgoz adlı üyeden alıntı
Mağazadan alınan ürünlerde sanırım iade alıp almama hakkı firmaya ait olması lazım
Ya bu bakarak aldın saçmalığı çıkarmışlar sadece internetten alınan ürünler iade edilir diye bir saçmalık icat etmişler. Ben orada beş dakikada acaba nasıl bir test uygulayıp anlayacağım ki ? !
-
Ömer kardeşim,
Sana garanti belgesi vermediler mi?
Vermedilerde sende istemediysen kötü.
Verdilerse yada aldıysa garanti belgesini ister Antalya servise ister Ankara servise götür farketmez.
Yeterki kendin içini açmaya kalkmayasın.
-
ufoz adlı üyeden alıntı
Ömer kardeşim,
Sana garanti belgesi vermediler mi?
Vermedilerde sende istemediysen kötü.
Verdilerse yada aldıysa garanti belgesini ister Antalya servise ister Ankara servise götür farketmez.
Yeterki kendin içini açmaya kalkmayasın.
Verdiler garanti belgesini, iki yıl garantisi varmış. Servise verirken ayriyeten bir işlem yapmak gerekir mi ? Teşhir ürün olduğunu belirtmek gibi ?
-
faturası varsa garantiye verin teşhir ürün sonuçta uygun fiyata bulmuşsunuz iade işine gelince mağazalar kıllık yapıyor iade almak zorundalar çok şükür ben yıllar önce terkettim mağazadan bir şey almayı hem pahalı satıyorlar hemde iade filan sıkıntı oluyor hepsiburada ve n11 den herşeyimi alıyorum tv buzdolabı daha yeni çamaşır makinesi aldım başım hiç ağrımadı
-
"Yazmıyorsa garantiden onarılmak zorunda.
Onarılamıyorsa ayıplı mala girer."
Ekran kartının sana söylemediler mi derse bunun ben sadece çizik olarak söylendiğini nasil kanıtlayacağım ? Bunu anlatmak ıstiyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:00 ----------
yawuz58 adlı üyeden alıntı
faturası varsa garantiye verin teşhir ürün sonuçta uygun fiyata bulmuşsunuz iade işine gelince mağazalar kıllık yapıyor iade almak zorundalar çok şükür ben yıllar önce terkettim mağazadan bir şey almayı hem pahalı satıyorlar hemde iade filan sıkıntı oluyor hepsiburada ve n11 den herşeyimi alıyorum tv buzdolabı daha yeni çamaşır makinesi aldım başım hiç ağrımadı
Bencede garantiye vermem daha mantıklı çünkü bu fiyata böyle bir bilgisayarı bulabileceğimi sanmıyorum.
-
ÖmerFaruk199 adlı üyeden alıntı
"Yazmıyorsa garantiden onarılmak zorunda.
Onarılamıyorsa ayıplı mala girer."
Ekran kartının sana söylemediler mi derse bunun ben sadece çizik olarak söylendiğini nasil kanıtlayacağım ? Bunu anlatmak ıstiyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:00 ----------
Bencede garantiye vermem daha mantıklı çünkü bu fiyata böyle bir bilgisayarı bulabileceğimi sanmıyorum.
Bilgisayarında mekanik disk varsa gayet normal. Kaliteli bir disk alıp, usb den format atman (geri yükleme sağlıklı olmuyor genelde)
Nereye bakarsan, oraya gidersin.
-
Mağazadan da alsanız 7 gün cayma hakkınız var. Mesafeli satışlarda 14 gün. Ayıplı malı 30 gün içinde bildirmeniz gerekiyor. En son böyleydi.
-
viper17 adlı üyeden alıntı
Bilgisayarında mekanik disk varsa gayet normal. Kaliteli bir disk alıp, usb den format atman (geri yükleme sağlıklı olmuyor genelde)
Bende öyle düşünmüştüm ilk önce servise göndersem sonra kaliteli bir ssd disk alsam 512 gb'lık falan baya bir etkisi olur herhalde. Bu harddiskler 5400 rpm baya bilgisayarı yavaşlatıyor herhalde. Zaten birde ekran kartı bozuk olunca bilgisayar performansının yüzde yirmi beşini ancak veriyor aslında kaliteli bilgisayar ama işte ekran kartıyla harddisk bilgisayarı bozuyor..
-
ÖmerFaruk199 adlı üyeden alıntı
Bende öyle düşünmüştüm ilk önce servise göndersem sonra kaliteli bir ssd disk alsam 512 gb'lık falan baya bir etkisi olur herhalde. Bu harddiskler 5400 rpm baya bilgisayarı yavaşlatıyor herhalde. Zaten birde ekran kartı bozuk olunca bilgisayar performansının yüzde yirmi beşini ancak veriyor aslında kaliteli bilgisayar ama işte ekran kartıyla harddisk bilgisayarı bozuyor..
ekran kartı kolay kolay bozulmaz. driver uyumsuzluğu ve windows 10 bu konuda baya ünlü.
ekran kartının bozuk olduğu kanısına nasıl vardınız ? Radeon 520 düşük seviye bir karttır ve oyun oynatmaya pek müsait değil.
-
viper17 adlı üyeden alıntı
ekran kartı kolay kolay bozulmaz. driver uyumsuzluğu ve windows 10 bu konuda baya ünlü.
ekran kartının bozuk olduğu kanısına nasıl vardınız ? Radeon 520 düşük seviye bir karttır ve oyun oynatmaya pek müsait değil.
Bilgisayarı recovery modunda windos 10'u yeniden kurdum, driverları güncelledim. Yoksa çok aşırı donma vardı, bilgisayar kendini biraz toplar gibi oldu ama yinede ekranın açılış kapanış süreleri çok uzun oluyor ve ekran kartı ayarlarına girince bilgisayar kitleniyor. Bundan önceki bilgisayarımda da amd vardı onunla da Windows 10'da çok sorun yaşamıştım ama bunun olayı çok farklı donanım sorunlu olduğu çok belli. Yazılım üzerinden yapılabilecek her şeyi yaptım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:51 ----------
viper17 adlı üyeden alıntı
ekran kartı kolay kolay bozulmaz. driver uyumsuzluğu ve windows 10 bu konuda baya ünlü.
ekran kartının bozuk olduğu kanısına nasıl vardınız ? Radeon 520 düşük seviye bir karttır ve oyun oynatmaya pek müsait değil.
driver uyumsuzluğuna sen ne önerirsin acaba Windows 7 yüklesem mi ? ama o zamanda garantiden çıkar...
-
ÖmerFaruk199 adlı üyeden alıntı
Bilgisayarı recovery modunda windos 10'u yeniden kurdum, driverları güncelledim. Yoksa çok aşırı donma vardı, bilgisayar kendini biraz toplar gibi oldu ama yinede ekranın açılış kapanış süreleri çok uzun oluyor ve ekran kartı ayarlarına girince bilgisayar kitleniyor. Bundan önceki bilgisayarımda da amd vardı onunla da Windows 10'da çok sorun yaşamıştım ama bunun olayı çok farklı donanım sorunlu olduğu çok belli. Yazılım üzerinden yapılabilecek her şeyi yaptım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:51 ----------
driver uyumsuzluğuna sen ne önerirsin acaba Windows 7 yüklesem mi ? ama o zamanda garantiden çıkar...
https://support.amd.com/en-us/kb-art...l-utility.aspx
Bu programla driver ı kaldır.
https://www.amd.com/en/support/graph...ies/radeon-530
burdan Adrenalin Edition 18.9.2 Optional sürümü indir
Nereye bakarsan, oraya gidersin.
-
Aynen kurdum bunları kardeşim, ondan sonra bilgisayar biraz olsun rahatladı, yoksa bir internete girince en az yarım saat geçiyordu :(
-
Pc nin bi sıkıntısı yok.
Formatlayıp win 7 kur.ekran kartının güncel sürücüsünü sonra yükle.
Veya becerebilirsen linux ü tavsiye ederim
Servise vs verme.
Sistem yöneticisiyim.win 10 da kullanıcının işine yaramayacak olan
Bir yığın gereksiz çalışıyor.
Sende zaten beklentini yazmışsın.
-
kaldera adlı üyeden alıntı
Pc nin bi sıkıntısı yok.
Formatlayıp win 7 kur.ekran kartının güncel sürücüsünü sonra yükle.
Veya becerebilirsen linux ü tavsiye ederim
Servise vs verme.
Sistem yöneticisiyim.win 10 da kullanıcının işine yaramayacak olan
Bir yığın gereksiz çalışıyor.
Sende zaten beklentini yazmışsın.
O zaman garantiden çıkacak bu sefer haklı olsamda haksız duruma düşeceğim. Bu geçişli grafiklerde bir sorun var ama bilemiyorum ne olduğunu iki tane ekran kartı olduğu için sistem karmaşa yaşıyor birde bu amdnin yanlış güncelleme vermesi...
-
Asıl kritik soru cihazın sorunu olduğunu servise ikna etmek.Muhtemelen yeni sistem kurup yollarlar.Sıkıntılı süreç.
-
Tüketici haklarına git bende hepsibuardadan almıştım gibe gibe aldılar.
-
okanbagiscan adlı üyeden alıntı
Asıl kritik soru cihazın sorunu olduğunu servise ikna etmek.Muhtemelen yeni sistem kurup yollarlar.Sıkıntılı süreç.
Bende ondan korkuyorum acaba hp çözüm odaklı mı yoksa format atıp gonderiyorlar mı onu bende yapıyorum düzelse düzelirdi sorun donanımsal :(
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:24 ----------
liquem adlı üyeden alıntı
Tüketici haklarına git bende hepsibuardadan almıştım gibe gibe aldılar.
Bıktım kardeşim ya, ugrastirip duracaklar dilekçe vercez cevap bekliycez ... Ben bunlarla uğraşamam ki durmadan iade almaları lazımdı ama almadılar işte...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)