Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Bilgisayar iade almıyorlar ? Tüketici hakları?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    Teşhir ürünlerini iade edemezsiniz diye biliyorum ben..
    ÖmerFaruk199 bunu beğendi.
    100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Kozmetik hasar için iade edilmez, bilerek alındığı için. Ama belirtilmemiş her sorun için iade hakkı var.
    ÖmerFaruk199 bunu beğendi.

  3. #23
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Konuyu ve süreci anlatan bir video çekip "ben yandım siz yanmayın, bunlardan alışveriş etmeyin" tarzında ama daha kibar bir dil kullanıp Youtube'da yayınlamak, konuyu yazıyla anlatıp ekşisözlük,şikayetvar gibi sitelerde paylaşman acaba ürün değişimi için etkili olabilir mi?
    ÖmerFaruk199 bunu beğendi.

  4. #24
    schumacher__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2008
    Şehir
    Doha
    Motosikleti
    Artık 4 teker..
    bilgisayarda sorun olup olmadığına dair servisten rapor almanız gerekiyor. Mağazadan alınan ürünlerde cayma hakkınız yok, sadece arızalıysa (sizin bu arızalı çıktı demeniz birşeyi değiştirmez, servisin rapor vermesi gerekiyor) iade edebilirsiniz.

    • Servis arıza yok diyor, siz arızalı diye ısrar ediyorsanız Tüketici sorunları hakem heyetine başvuruyorsunuz, onlar bilirkişiye verip incelettiriyor. Bilirkişi raporunda arıza var derse satıcı iade alıyor. Bilirkişi de sorun yok derse kendinizi sorguluyorsunuz ben nerede yanlış yapıyorum diye.
    • Servis raporuna rağmen iade almazlarsa yine doğrudan tüketici sorunları hakem heyetine başvuruyorsunuz. İade kararı çıkınca satıcıya başvurup parayı geri alıyorsunuz.



    bu kadar basit.
    ÖmerFaruk199 bunu beğendi.

  5. #25
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Valla anlatırken bile zor sen basit demişsin
    ÖmerFaruk199 bunu beğendi.

  6. #26
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    bu forumda "acaba şöyle mi yoksa böyle mi yapsam" diye sorup soruşturarak vakit harcama.
    başındaki sorunu merdiven basamaklarını çıkar gibi, birer basamak ilerleyerek çözeceksin.
    öncelikle bilgisayarı yetkili servise götür. gerçekten bir arıza var mı belli olsun. arızalı olduğu yetkili kurumdan belgelenmiş olsun.
    yetkili servis garanti kapsamında ne çözüm öneriyor, bunu bir gör. belki ekran kartı gerçekten hasarlı çıkacak ve değiştirecekler. hiç uğraşmayıp bu yolu tercih edeceksin.

    aklında bilgisayarı komple yenilemek düşüncesi varsa unut. teşhir ürünü satın aldığın için, bunu alıp sana yenisini vermezler. bunu beklemek bile haksızlık.

    bilgisayarda bir sorun bulamazlar ise, sana tavsiyem linux yükle ve çatır çatır kullan. i3 işlemcili makinenin windows10 çalıştırmasını bekleme, boşuna ssd diske, ilave ram'e para harcama.
    ÖmerFaruk199 bunu beğendi.

  7. #27

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Teşhir ürünlerinde iade olmaz. Bir sorun varsa kendiniz uğraşmayın garanti dışı kalabilir. Direkt faturası ile birlikte en yakın HP yetkili servisine vermelisiniz. 270USD +kdv ye laptop olursa böyle olur.
    ÖmerFaruk199 bunu beğendi.

  8. #28
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Teşhir ürünlerinde iade olmaz diye bir madde göremedim kanun ve yönetmelikte. Gözümden kaçmış olabilir, bilen yazsın lütfen.
    Kanun ayıplı malın da satılabileceğini söylüyor, amma velakin, diyor ki (Madde 10/3): Satışa sunulacak ayıplı mal üzerine ya da ambalajına, üretici, ithalatçı veya satıcı tarafından tüketicinin kolaylıkla okuyabileceği şekilde malın ayıbına ilişkin açıklayıcı bilgiyi içeren bir etiket konulur. Bu etiketin tüketiciye verilmesi veya ayıba ilişkin açıklayıcı bilginin tüketiciye verilen fatura, fiş veya satış belgesi üzerinde açıkça gösterilmesi zorunludur.

    Size ekran kartıyla ilgili bırakın yazıyı, sözel bilgi verildi mi mesela?

    Öte yandan, Madde 8/2'deki ayıplı malın tanımlarından biri de şu: "muadili olan malların kullanım amacını karşılamayan, tüketicinin makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar da ayıplı olarak kabul edilir."

    Mağazaların her dediğine inanmayın. Mağazalara bakarsak sadece internet satışlarında 7 gün koşulsuz cayma hakkı vardır. Kanun, mağazadan alışverişlerde 7, internet alışverişlerinde 14 gün koşulsuz cayma hakkı tanır. Yine mağazalara bakarsanız internetten yapılan alışverişlerde cayma hakkı durumunda kargoyu alıcı öder. Kanuna göre tam tersi.
    ÖmerFaruk199 bunu beğendi.

  9. #29
    schumacher__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2008
    Şehir
    Doha
    Motosikleti
    Artık 4 teker..
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşhir ürünlerinde iade olmaz diye bir madde göremedim kanun ve yönetmelikte. Gözümden kaçmış olabilir, bilen yazsın lütfen.
    Kanun ayıplı malın da satılabileceğini söylüyor, amma velakin, diyor ki (Madde 10/3): Satışa sunulacak ayıplı mal üzerine ya da ambalajına, üretici, ithalatçı veya satıcı tarafından tüketicinin kolaylıkla okuyabileceği şekilde malın ayıbına ilişkin açıklayıcı bilgiyi içeren bir etiket konulur. Bu etiketin tüketiciye verilmesi veya ayıba ilişkin açıklayıcı bilginin tüketiciye verilen fatura, fiş veya satış belgesi üzerinde açıkça gösterilmesi zorunludur.

    Size ekran kartıyla ilgili bırakın yazıyı, sözel bilgi verildi mi mesela?

    Öte yandan, Madde 8/2'deki ayıplı malın tanımlarından biri de şu: "muadili olan malların kullanım amacını karşılamayan, tüketicinin makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar da ayıplı olarak kabul edilir."

    Mağazaların her dediğine inanmayın. Mağazalara bakarsak sadece internet satışlarında 7 gün koşulsuz cayma hakkı vardır. Kanun, mağazadan alışverişlerde 7, internet alışverişlerinde 14 gün koşulsuz cayma hakkı tanır. Yine mağazalara bakarsanız internetten yapılan alışverişlerde cayma hakkı durumunda kargoyu alıcı öder. Kanuna göre tam tersi.
    mağazadan alışverişte 7 gün cayma hakkı hangi kanunda yazıyor bi paylaşır mısınız çok merak ettim
    ÖmerFaruk199 bunu beğendi.

  10. #30
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Alıntı schumacher__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mağazadan alışverişte 7 gün cayma hakkı hangi kanunda yazıyor bi paylaşır mısınız çok merak ettim
    Doğru söylüyorsunuz, mağazadan alışverişte öyle bir hak yokmuş. Ama taksitli satış sözleşmesinde öyle bir hak var, o da ilginç. Mağazadan alışverişte sunulan cayma hakkı, mağazanın inisiyatifindeymiş. Ama diğer dediklerim mevzuatta var.

    Bu konudaki yanlış bilgim, teşhir ürününün ayıplı mal kapsamında iade edilebileceği gerçeğini değiştirmiyor. Mal ayıplıysa, ayıbın ne olduğu ürün üzerinde, sözleşmede, faturada vs bir yerde yazılı olmalı diyor. Ve arkadaşın kart sorunu anladığım kadarıyla hiçbir yerde belirtilmmemiş.
    ÖmerFaruk199 bunu beğendi.
    May the Force be with McLaren Mercedes

  11. #31
    Msk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ağustos 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Mt-09
    Alıntı ÖmerFaruk199 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar pazartesi günü kipa avm merkezinden teşhir ürünü bir hp notebook aldım. Bu notebooka baktım çalışıyor çok incelemedim aldım zaten benim için önemli olan internete girmesi ve Office programlarını kaldırmasıydı ve arada bir film izlemek için.
    Eve getirdim bunun ikinci ekran kartı olan radeon 520 hata veriyor ve bilgisayarı yavaşlatıyordu, kurtarma moduyla windowsu yeniden yükledim ve sürücüleri güncelleştirdim ama şu anda biraz daha donması az olmasına rağmen kasma yapıyor.
    Bunu iade etmeye götürdüm, bakarak aldığınız için alamayız dedi. Benim sorum şu şimdi ben bunu iade etsem mi ? yoksa tüketici haklarına mı başvursam yoksa zaten teşhir ürün servise ver kullan mı dersiniz ? ne yapmam lazım lütfen bir fikir verin çok kararsızım ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:16 ----------

    Şimdi piyasalar çok pahalı olduğu için 2.000 TL'ye bir daha bilgisayar bulabileceğimi sanmıyorum acaba iade etmesem de servise mi göndersem öyle daha mantıklı mı olur acaba ? Serviste ekran kartı değişimi yaparlar mı onu bilemiyorum
    Kardeşim merhabalar,
    Ürünü internet üzerinden alsaydın iade hakkın vardı fakat esnaftan dükkandan aldığın için bu o dükkanın inisiyatifine kalmış. Dükkanlar böyle yapıyorlar. Bence hiç cihazını garantiye sokma, cihazın açılacak sıkıntı olabilir garanti sözleşmesi kapsamında değilse ücret isteyecekler. Direk ikamet ettiğin kaymakamlık hakem heyetine git ve Tüketici Kanunu 5. maddenin 1. bendine binaen ve kendinde ekleyeceğin güzel ifadelerle başvurunu yapabilirsin. Hakem Heyeti sonucunu merakla bekliyorum
    ÖmerFaruk199 bunu beğendi.
    Mt-09
    İnstagram : Uglyriderr
    Youtube : https://www.youtube.com/SeckinKizilcaoglu

  12. #32
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Merak edip baktım:

    MADDE 5- (1) Haksız şart; tüketiciyle müzakere edilmeden sözleşmeye dâhil edilen ve tarafların sözleşmeden doğan hak ve yükümlülüklerinde dürüstlük kuralına aykırı düşecek biçimde tüketici aleyhine dengesizliğe neden olan sözleşme şartlarıdır.
    ÖmerFaruk199 bunu beğendi.

  13. #33

    Üyelik
    26 Nisan 2018
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    R25
    Herkese yorumları için ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Tüketici Haklarında çalışan bir akrabamızın yanına gideceğim ve işlem başlatacağım. Bakalım neler olacak.

  14. #34
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    En kilit yerde bilirkişiniz varmış, bizim gibi fanilerden görüş alıyorsunuz

  15. #35

    Üyelik
    26 Nisan 2018
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    R25
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En kilit yerde bilirkişiniz varmış, bizim gibi fanilerden görüş alıyorsunuz
    Uzaktan akraba ya en son ona gideceğim sizin fikirleriniz benim için daha yol gösterici oldu


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)