Teşhir ürünlerini iade edemezsiniz diye biliyorum ben..
Teşhir ürünlerini iade edemezsiniz diye biliyorum ben..
100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im
Kozmetik hasar için iade edilmez, bilerek alındığı için. Ama belirtilmemiş her sorun için iade hakkı var.
Konuyu ve süreci anlatan bir video çekip "ben yandım siz yanmayın, bunlardan alışveriş etmeyin" tarzında ama daha kibar bir dil kullanıp Youtube'da yayınlamak, konuyu yazıyla anlatıp ekşisözlük,şikayetvar gibi sitelerde paylaşman acaba ürün değişimi için etkili olabilir mi?
bilgisayarda sorun olup olmadığına dair servisten rapor almanız gerekiyor. Mağazadan alınan ürünlerde cayma hakkınız yok, sadece arızalıysa (sizin bu arızalı çıktı demeniz birşeyi değiştirmez, servisin rapor vermesi gerekiyor) iade edebilirsiniz.
- Servis arıza yok diyor, siz arızalı diye ısrar ediyorsanız Tüketici sorunları hakem heyetine başvuruyorsunuz, onlar bilirkişiye verip incelettiriyor. Bilirkişi raporunda arıza var derse satıcı iade alıyor. Bilirkişi de sorun yok derse kendinizi sorguluyorsunuz ben nerede yanlış yapıyorum diye.
- Servis raporuna rağmen iade almazlarsa yine doğrudan tüketici sorunları hakem heyetine başvuruyorsunuz. İade kararı çıkınca satıcıya başvurup parayı geri alıyorsunuz.
bu kadar basit.
bu forumda "acaba şöyle mi yoksa böyle mi yapsam" diye sorup soruşturarak vakit harcama.
başındaki sorunu merdiven basamaklarını çıkar gibi, birer basamak ilerleyerek çözeceksin.
öncelikle bilgisayarı yetkili servise götür. gerçekten bir arıza var mı belli olsun. arızalı olduğu yetkili kurumdan belgelenmiş olsun.
yetkili servis garanti kapsamında ne çözüm öneriyor, bunu bir gör. belki ekran kartı gerçekten hasarlı çıkacak ve değiştirecekler. hiç uğraşmayıp bu yolu tercih edeceksin.
aklında bilgisayarı komple yenilemek düşüncesi varsa unut. teşhir ürünü satın aldığın için, bunu alıp sana yenisini vermezler. bunu beklemek bile haksızlık.
bilgisayarda bir sorun bulamazlar ise, sana tavsiyem linux yükle ve çatır çatır kullan. i3 işlemcili makinenin windows10 çalıştırmasını bekleme, boşuna ssd diske, ilave ram'e para harcama.
Teşhir ürünlerinde iade olmaz. Bir sorun varsa kendiniz uğraşmayın garanti dışı kalabilir. Direkt faturası ile birlikte en yakın HP yetkili servisine vermelisiniz. 270USD +kdv ye laptop olursa böyle olur.
Teşhir ürünlerinde iade olmaz diye bir madde göremedim kanun ve yönetmelikte. Gözümden kaçmış olabilir, bilen yazsın lütfen.
Kanun ayıplı malın da satılabileceğini söylüyor, amma velakin, diyor ki (Madde 10/3): Satışa sunulacak ayıplı mal üzerine ya da ambalajına, üretici, ithalatçı veya satıcı tarafından tüketicinin kolaylıkla okuyabileceği şekilde malın ayıbına ilişkin açıklayıcı bilgiyi içeren bir etiket konulur. Bu etiketin tüketiciye verilmesi veya ayıba ilişkin açıklayıcı bilginin tüketiciye verilen fatura, fiş veya satış belgesi üzerinde açıkça gösterilmesi zorunludur.
Size ekran kartıyla ilgili bırakın yazıyı, sözel bilgi verildi mi mesela?
Öte yandan, Madde 8/2'deki ayıplı malın tanımlarından biri de şu: "muadili olan malların kullanım amacını karşılamayan, tüketicinin makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar da ayıplı olarak kabul edilir."
Mağazaların her dediğine inanmayın. Mağazalara bakarsak sadece internet satışlarında 7 gün koşulsuz cayma hakkı vardır. Kanun, mağazadan alışverişlerde 7, internet alışverişlerinde 14 gün koşulsuz cayma hakkı tanır. Yine mağazalara bakarsanız internetten yapılan alışverişlerde cayma hakkı durumunda kargoyu alıcı öder. Kanuna göre tam tersi.
Doğru söylüyorsunuz, mağazadan alışverişte öyle bir hak yokmuş. Ama taksitli satış sözleşmesinde öyle bir hak var, o da ilginç. Mağazadan alışverişte sunulan cayma hakkı, mağazanın inisiyatifindeymiş. Ama diğer dediklerim mevzuatta var.
Bu konudaki yanlış bilgim, teşhir ürününün ayıplı mal kapsamında iade edilebileceği gerçeğini değiştirmiyor. Mal ayıplıysa, ayıbın ne olduğu ürün üzerinde, sözleşmede, faturada vs bir yerde yazılı olmalı diyor. Ve arkadaşın kart sorunu anladığım kadarıyla hiçbir yerde belirtilmmemiş.
May the Force be with McLaren Mercedes
Kardeşim merhabalar,
Ürünü internet üzerinden alsaydın iade hakkın vardı fakat esnaftan dükkandan aldığın için bu o dükkanın inisiyatifine kalmış. Dükkanlar böyle yapıyorlar. Bence hiç cihazını garantiye sokma, cihazın açılacak sıkıntı olabilir garanti sözleşmesi kapsamında değilse ücret isteyecekler. Direk ikamet ettiğin kaymakamlık hakem heyetine git ve Tüketici Kanunu 5. maddenin 1. bendine binaen ve kendinde ekleyeceğin güzel ifadelerle başvurunu yapabilirsin. Hakem Heyeti sonucunu merakla bekliyorum
Mt-09
İnstagram : Uglyriderr
Youtube : https://www.youtube.com/SeckinKizilcaoglu
Merak edip baktım:
MADDE 5- (1) Haksız şart; tüketiciyle müzakere edilmeden sözleşmeye dâhil edilen ve tarafların sözleşmeden doğan hak ve yükümlülüklerinde dürüstlük kuralına aykırı düşecek biçimde tüketici aleyhine dengesizliğe neden olan sözleşme şartlarıdır.
Herkese yorumları için ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Tüketici Haklarında çalışan bir akrabamızın yanına gideceğim ve işlem başlatacağım. Bakalım neler olacak.
En kilit yerde bilirkişiniz varmış, bizim gibi fanilerden görüş alıyorsunuz
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)