Başımız sağolsun ölenlere Allah'tan rahmet yaralılara acil şifalar..24 vatandaşımız vefat etmiş 73 vatandaşımız ise yaralanmıştır..
Başımız sağolsun ölenlere Allah'tan rahmet yaralılara acil şifalar..24 vatandaşımız vefat etmiş 73 vatandaşımız ise yaralanmıştır..
100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im
Yine yayın yasağı. Kimden neyi saklıyorlarsa.......
Milletimizin başı sağolsun. Hayat çok ucuz bu ülkede. Hindistan'a döndük.
Başımız sağolsun Allah ölenlere rahmet yaralılara acil şifalar versin.Sorumlular yada sorumsuzlar kim ise sonuna kadar araştırılmalı ve yargılanmalıdır.
Tren de 362 kişi varmış. Ölü sayısı fazla olduğu için yayın yasağı gelmiş olabilir. Rayın altı her ne olursa olsun sağlamlaştırmalı. Ne diyeyim diyecek birşey bulamıyorum. Allah rahmet eylesin
Soma'daki maden faciasında asıl ex sayısının 700 üzerinde olduğunu bilen kaç kişi var? Dün de sayının daha fazla olacağından korkmuşlardır.
112ciyiz
bu rayların sorumluluğu kimdeyse cinayetten yargılanmalı
Yayın yasağının mantığı ne ben hala anlamış değilim. Ambulanstan önce yayın yasağı geliyor mübarek.
Arkadaşlar özür dilerim yaralı sayısını yanlış yazmışım editte yok..
100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im
Günümüz sosyal medyası için de yapılıyor olabilir. Bu yayın yasaklarından önce böyle olayların ardından sosyal medyada çoğu kişinin kaldıramayacağı fotoğraflar oluyordu.
Bu tip durumlarda sorumluların çok ciddi şekilde ceza alacakları sistemler gelmeden bizim ülkede kimse işini doğru dürüst yapmayacak maalesef.
Allah rahmet eylesin. Yaralılara da şifa versin.
Adamların derdi o görüntüleri engellemek olsa idi, hiç mahkemeleri uğraştırmazlar, çıkartırlar yasayı, derler ki vefat etmiş kişilerin bedenlerinin tamamnının veya bir bölümünün her türlü kamuya açık medya aracılığıyla paylaşımı yasaktır. Sorun çözülür mü? Çözülür. Her seferinde her olaya mahkeme kararı çıkartmazsın.
Ama şu anki mahkeme kararı yayın yasağıdır. Yani hiçbir gazeteci bu niye olmuş, neden olmuş diye sorup ulaştığı bilgiyi kamuyla paylaşamaz.
May the Force be with McLaren Mercedes
mühendislik bilgisine güvendiğim eski patronum facebook da, bu resmen cinayettir tren yolunun altındaki menfezden kaynaklı kaza meydane geldi mühendislik bitik durumlarda filan yazmış ama :S
Allah rahmet eylesin demekten başka söz kalmadı bize :(
Evet menfezin gelen suyu aktaramayıp suyun yükselerek rayların bağlandığı traverslerin altını boşaltmasıyla oluşmuş görünüyor ama bir mühendisten değil tabi inşaat mühendisinden daha teknik bir bilgi beklerdim ben. İnşaat mühendisi değilse bu konuyla alakalı bilgisine güvenmemek lazım eğer inşaat mühendisi ise de daha teknik bir bilgi verip bilmeyenleri aydınlatmasını beklerdim
İşte bunun için yayın yasağı gelmiştir. İnsanlarımız yalan yanlış haberlere inanıp devlete karşı gelmesin diye. Mesela gelişmiş ülkede bu olaylar detayına kadar incelenir, suçlu da cezalandırılır ama daha önemlisi hatadan ders alıp tekrarlanması önlenir. Bizde, bir suçlu bulunmaz, fıtrattır vs. Ola ki suçlu bulunup cezalandırıldı, değişen bir şey olmaz. Aynı ihmaller sonraki projelerde de devam eder. Avrupa da bizi kıskanır.
jeoloji mühendisleri odasından mail geldi, copy paste yapabilirim
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:35 ----------
İlk belirlemelere göre; Edirne-Halkalı seferini yapan banliyö treninin Tekirdağ Muratlı-Balabanlı bölgesinde menfez kesitinin yetersiz ve menfez üstüne yapılan dolgunun niteliksizliği nedeniyle sel sularının menfezde yer alan toprak dolguyu boşaltması ve* raylarının* askıda kalması ve kırılması* sonucunda, tren vagonları raydan çıkmış ve meydana gelen faciada 24 kişi yaşamını yitirmiş, 338 kişi ise yaralanmıştır. Kazada hayatını kaybedenlerin yakınlarına baş sağlığı diliyor, yaralıların bir an önce sağlıklarına kavuşmalarını temenni ediyoruz.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığından yapılan açıklamada; “Kazanın aşırı yağmur yağışları nedeniyle menfez ile ray arasındaki toprağın boşalması nedeni ile meydana geldiği tespit edilmiştir.” denilmektedir.
Gerek Bakanlığın açıklamasından, gerekse kaza yeri görüntülerinden mühendisliğe önem vermeyen bir yapım hatasının yine bir faciaya yol açtığı çok açık olarak görülmektedir.
Bakanlığın açıklaması da adeta bir itiraf niteliğindedir. Yapı yerindeki zeminin jeolojik-jeoteknik özellikleri ile bölgenin meteorolojik özellikleri dikkate alınarak yapılması gereken menfez kesit ve projeleri ile menfez üstü ve çevresinde taşkın sularına karşı yapılması gereken dolgu ve koruyucu duvarların usulüne uygun yapılmadığı görülmektedir. Facianın meydana geldiği bu menfez geçişinde yukarıda belirtilen mühendislik parametrelerinin dikkate alınmaması ve toprak dolgu yapılması kazaya adeta davetiye çıkarmıştır.*
Çok hızlı tren mühendislik hizmetlerinin gerçekleştirildiği 21. Yüzyılda, basit mühendislik hatalarına dayalı ölümcül kazların yaşanması bilime, mühendisliğe önem vermeyen anlayışların bir ayıbı olarak maalesef tekrar tekrar bu ülkede ortaya çıkmaktadır.*
Bu facia da, pek ala öngörülebilir ve önlenebilir nedenlerle meydana gelmiştir.
TMMOB Jeoloji Mühendisleri Odası olarak, demir yolu projelerinin güzergah seçiminden başlayarak, tünel, köprü, menfez gibi yol boyu büyük veya küçük bütün mühendislik yapılarında jeoloji bilim ve uygulamalarından başlayarak rant yerine bilimin ve mühendisliğin gereklerinin yerine getirilmesinin hayati önem taşıdığını bir kez daha ifade ediyoruz. Güzergâh seçiminde, projelendirmede, yapım, izleme ve kontrol süreçlerinde çağın mühendislik bilim ve uygulamalarını dikkate almayan ve 24 yurttaşımızın yaşamını yitirmesine, 338 yurttaşımızın yaralanmasına neden olan Ulaştırma Bakanlığı ve Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğü sorumluları derhal ortaya çıkarılmalı, konu; tarafsız bir komisyon tarafından ele alınarak sonucu kamuoyu ile paylaşılmalıdır.
Ayrıca TCDD Yapım ile TCDD Taşımacılık dairelerinin 14 Haziran 2016* yılında ayrılması sonucunda; yapım ve taşımacılık plan ve hedeflerinin birlikte değerlendirilmediği, yapım aşamasında şartname kriterlerinin müteahhit firmaların insafına bırakıldığı, 2013 yılına kadar demiryolu güzergahlarında görevli olan ``YOL BEKÇİLERİ`` nin maliyet kapsamında işlerine son verilmesi ve rutin günlük kontrollerin yapılmaması* bugün yaşadığımız kazanın bir diğer önemli nedeni olarak görülmektedir. Şayet bu personeller olsaydı, menfez ile ray arasındaki dolgu ve balastın gitmiş olduğu görülecek ve ilgili tren seferi yapılmamış olacaktı .*
Bilim ve aklın bu ülkede egemen olması ile kazalara da, facialara da engel olmak mümkündür.
Bilimle, emekle, umut ve inatla.
TMMOB Jeoloji Mühendisleri Odası
Yönetim Kurulu
halimiz itten beter, keyfimiz paşada yok
vefat edenler bizim köydendi gerçekten çok kötüydü ailelerinin halleri..allah sabır versin.
Allah sabır versin yakınlarına. Maalesef bu cümleleri yakın zamanda çok fazla kullanmaya başladık, yaşım 31 ve bu hale nasıl geldik bilmiyorum. Bu kadar kutuplaşma bu kadar kin,öfke,nefret Allah sonumuzu hayretsin. Bizlere ahlaklı dürüst evlatlar yetişmeyi nasip etsin yoksa işimiz yaş !
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)