Arşimed kralın ahbabıdır , kral tac yaptırmak üzere yörenin kuyumcusuna belli miktarda altun verir , kuyumcu tac'ı bitirip krala takdim eder , kral durumdan işkillenir , danışmak üzere ahbabı Arşimed'i çağırtıp durumu anlatır , karışım/ayar/alaşım problemi çözümü Arşimed'e hamamdaki tasın hallerinden ilham olup , dal daşşa. "evreka , evreka" diye sokakta koşmasına , kuyumcunun canına mal olur , işte buda beyle bi anımdır.
Arşimed i herkes suyun kaldırma kuvveti, newton u da herkes yer çekiminden tanıyor ama... Bu iki bilim adamı bugünkü türev diferansiyel ve integral hesabının %80 ini gerçekleştirmiştir.
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
izlemiştim daha önce adam gerçekleri söylemiş ayrıca her ülkenin vatandaşları kendi dilinden sınava girmiş o kısmı dinleyin durum içler acısı
Bunu izledikten sonra imam hatiplerin neden kapatılması gerektiğini anladım.
O da bir şey mi benim oğlum ilk okuldayken üç sene özel ders aldırdım lisedeyken de dört sene özel dershaneye gönderdim artı bu arada on iki sene devlet okulunda okudu.
Üniversite seçme ve yerleştirme sınavında eksi puan tekrar yazıyorum eksi puan aldı. Sadece adını soy adını yazıp verseydi daha yüksek puan alacaktı.
Nereyi ( yani hangi üniversiteyi ve hangi bölümü ) kazandı dersiniz bu parlak puan ile?
Sıkı durun Türk Hava Kurumu pilotaj bölümünü alın size gerçek başarı hikayesi.
Alın size eğitim öğretimin durumu.
Bu başarılı öğrencileri yetiştiren eğitim ve öğretim emekçilerini saygı ve sevgiyle öperim.
Bi okulu kimse tercih etmezse oraya girmek için çok bişey yapmana gerek yok. Ben üniversitede erasmus yaptıktan sonra farkettim herşeyi, ve teyzem kuzenimi ygs lys sınavına hazırlattırırken ben almanca öğretip RWTH AACHEN e soktum. :D
Şimdi bu çocuk o kadar uğraşıp türkiyede ilk 3.000-5.000 gibi bir derece yapsa gideceği yer en fazla odtü olurdu...
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
1880 yılında kurulmuş bir alman teknik üniversitesi, yaklaşık 42 bin öğrenciye sahip ve Almanya'nın en büyük teknik üniversitesidir. Bu üniversite bilgisayar mühendisi, makine mühendisi, kimyager, fizikçi gibi mühendisliğin dışındaki dallarda da eğitim vermektedir.
iyi mi böyle yanlış bilgi yoktur umarım, kopyala yapıştır yapacaktım gereksiz yerleri çıkınca kalanı elle yazayım dedim.
ben çalışırken müzik dinlerim ve bugün adamın biri denk geldi ve sordu;
+ o çalan şarkı hangi dilde?
- hintçe
+ sen hintli misin?
- az önce deniz üstü köpürür çalıyordu şimdi sıra bunda, 63 şarkılık çalma listemde 6 ayrı dilde şarkı var. kürtçe, türkçe, almanca, rusça, italyanca, ingilizce, hintçe. almanca çalarken ben alman mı oluyorum? kürtçe çalarken kürt mü oluyorum? ben ırkçı değilim, hoşuma giden her dilde şarkıyı dinlerim.
+ ......
adam cevap vermedi ve sustu, susmaları beni bitiriyor zaten, "haklısın kardeşim, özür dilerim" demesini beklerdim.
şimdi sen bu adama kuzenini okuması için almanya'ya gönderdiğini söylesen allah bilir içinden hain olduğunu düşünür. kuzenin adına sevindim, umarım seçtiği yada seçeceği dalda başarılı olur. türkiye'de çok fazla saygısızlığa maruz kalıyorum ve bu beni delirtiyor.
abi memlekette öğretmesini bilmiyorlar,itü gibi eğitim olması gereken yerde bile sıfırcı hocaların not kırmaya çalışma çabalarndan başka bişey görmedim ben.
RWTH AACHEN e erasmusla gittim ben, herkesin "çok zor, yapamazsın" dediği okulda ortalama yükseltip geri döndüm, hatta itüde ortalamam düşünce bir daha gittim... Şimdi ben de gidiyorum, çünkü burada insanlar çok onur kırıcılar ve tahminen hayallerimi kime anlatsam herkes böyle düşünecek benim hakkımda. (Almanya değil yalnız, türk olan yere gitmek istemiyorum.)
Emin Çapa Beyefendinin konuşmasına gelecek olursak, konuşmada şöyle bir laf var,
"biz 80 milyon türkiyeden adam gibi futbolcu çıkaramadık ama almanyadaki 1.5 milyon türkten uluslararası çapta başarılı futbol yıldızları çıktı."
Bu laftan yola çıkarak şunu demek istiyorum; "Bir hayaliniz varsa ve bunu gerçekleştiremiyorsanız; çevrenizi değiştirin... Belki başka yerde başarılı olacaksınız."
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
Okul aidatları çok yüksek olduğu için herkes karşılayamıyor. O yüzden alınan puan değilde yatırılacak parayı karşılamak daha önemli oluyor.
Örneğin hazırlıkta ingilizce görüyorlar aynı hocadan diğer bölümler ile birlikte aynı anda, aynı saat ders aldıkları halde siz ( pilotaj da okuyanlar ) iki katı para veriyorsunuz.
( nedense ? )
Üstüne ekstradan Amerikadaki anlaşmalı dil okuluna üç ay gönderiyorsunuz. Mecbur değilsiniz ama gerekiyor. Temiz akıcı ingilizce istiyorlar. Bu da çok masraflı oluyor.
abi haazır aklıma gelmişken diyeyim. Bazı okullarda ekonomi ve ekonomi ile ortak bölümlerde suny programları var, hem özel üniversitelerin fiyatlarının yarısı kadar bişey. Hem kimse tercih etmediği için puanları vs düşük, hem de öğrenci değişimli program olduğu için mesela itü için örnek verirsek california university gibi kaliteli okullarda eğitim görüp diplomasını alma fırsatı var.
Ama milletimiz TOEFL den 70 yapmanın korkusuna kaçıyor bu bölümlerden... Ama 120 de 70 yapamayacak adam da piyasaya "ben işletme mühendisiyim, efendim ben endüstri mühendisiyim, ben ekonomiciyim." diye de çıkıp gezmesin zaten.
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
Şimdi, geyik olsun diye Üniversite sınavına girdim ve iyi bir puan aldım, malum çalışıyoruz, okula falan gidemeyiz, hadi dedim zaten merakımız var, uzaktan eğitim web tasarım okuyalım. Bu sene 1. sınıf bitti, ne öğrendim ? "SIFIR" Kırtasiyeden bir kitap almıştım, oturup onu okudum çok daha fazla şey öğrendim. Bence eğitim sisteminin kafası karışık, amacı hakkında bilgisi yok.
Sadece Türkiye değil müslümanlar olarak bir yazı paylaşmıştım daha önce;
Bu yazı biraz uzun kabul ediyorum ama şimdi olmazsa daha sonra mutlaka okumalısınız!
Pakistanlı araştırmacı yazar Dr.Faruk Saleem'in kaleme aldığı “Müslümanlar Yahudilerden neden geri kaldı?” başlıklı yazısı...
***
Dünyada nüfus bakımından azınlıkta olan Yahudiler Dünyayı yönetiyor.
Dünyada yalnızca 14 milyon Yahudi / Musevi var. (Kuzey ve Güney Amerika’da 7 milyon, Asya’da 5 milyon, Avrupa’da 2 milyon ve Afrika’da 100 bin Musevi yaşıyor.)Peki, kaç Müslüman var: 1,4 milyar Müslüman. (1 milyar Asya’da, 400 milyon Afrika’da, 44 milyon Avrupa’da, 6 milyon Amerika kıtasında.)Yani dünyada 1 Musevi’ye karşın 100 Müslüman var…
İyi ama Yahudiler Müslümanlardan niçin 100 kat daha güçlü ve daha zengin ve daha eğitimli ve daha mucitler?
Tarafsız ve bilimsel yollarla tespit edilmiş nedenlerini öğrenmek istiyorsanız lütfen okumayı sürdürün…
Tüm zamanların en etkin bilim adamı Albert Einstein bir Yahudiydi.
Psikanalizin babası Sigmund Freud bir Yahudiydi.
Karl Marks Yahudiydi.
Tüm insanlığa zenginlik ve sağlık katmış Yahudilere bakalım:
Benjamin Rubin insanlığa aşı iğnesini armağan etti.
Jonas Salk ilk çocuk felci aşısını geliştirdi.
Gertrude Elion lösemiye karşı ilaç buldu.
Baruch Blumberg Hepatit-B aşısını geliştirdi.
Paul Ehrlich frengiye karşı tedaviyi buldu.
Elie Metchnikoff bulaşıcı hastalıklarla ilgili buluşuyla Nobel ödülü kazandı.
Gregory Pincus ilk doğum kontrol hapını geliştirdi.
Bernard Katz nöromasküler iletişim (kaslarla sinir sistemi arası iletişim) alanında Nobel ödülü kazandı.
Andrew Schally endokrinoloji (metabolik sistem rahatsızlıkları, diyabet, hipertiroid) tedavilerinde kullanılan yöntemi geliştirdi.
Aaaron Beck Cognitive Terapi’yi (akli bozuklukları, depresyon ve fobi tedavilerinde kullanılan psikoterapi yöntemini) geliştirdi.
Gerald Wald insan gözü hakkındaki bilgilerimizi geliştirerek Nobel ödülü kazandı.
Stanley Cohen embriyoloji (embriyon ve gelişimi çalışmaları) dalında Nobel aldı.
Willem Kolff böbrek diyaliz makinesini yaptı.
Peter Schultz optik lif kabloyu, Charles Adler trafik ışıklarını,
Benno Strauss paslanmaz çeliği,
Isador Kisse sesli filmleri,
Emile Berliner telefon mikrofonunu,
Charles Ginsburg ilk bantlı video kayıt makinesini geliştirdi.
Stanley Mezor ilk mikro-işlem çipini icat etti.
Leo Szilard ilk nükleer zincirleme reaktörünü geliştirdi.
Peki, ama; son 100 yıl içinde Yahudiler sadece bilimsel alanda 104 Nobel ödülü kazanırken, 1.4 milyar Müslüman neden yalnızca 3 Nobel kazandı.
Yahudiler niçin bu kadar yaratıcı ve neden bu kadar güçlüler?
Yahudi inancına bağlı ve küresel çapta büyüyüp tanınmış şu yatırımcılara/işadamlarına ve markalarına bakalım:
Ralph Lauren (Polo),
Levi Strauss (Levi’s Jeans),
Howard Schultz (Starbuck’s),
Sergei Brin (Google),
Michael Dell (Dell Bilgisayarları),
Larry Ellison (Oracle),
Donna Karan (DKNY),
Irv Robbins (Baskins & Robbins),
Bill Rosenberg (Dunkin Dougnuts),
Richard Levin (Yale Üniversitesi’nin kurucu başkanı).
Yahudi inancına bağlı ve küresel çapta büyüyüp tanınmış şu sanatçılara bakalım:
Michael Douglas,
Dustin Hoffman,
Harrison Ford,
Woody Allen,
Tony Curtis,
Charles Bronson,
Sandra Bullock,
Billy Crystal,
Paul Newman,
Peter Sellers,
George Burns,
Goldie Hawn,
Cary Grant,
William Shatner,
Jerry Lewis,
Peter Falk…
Yönetmenler ve yapımcılar arasındaki Yahudiler:
Steven Spielberg,
Mel Brooks,
Oliver Stone,
Aaaron Spelling (Beverly Hills 90210),
Neil Simon (The Odd Couple),
Andrew Vaina (Rambo 1 /2 / 3),
Michael Mann (Starzky and Hutch),
Milos Forman (One Flew Over The Cuckoo’s Nest, Amadeus),
Douglas Fairbanks (TheThief of Baghdat),
Ivan Reitman (Ghostbusters) ,
Kohen Kardeşler,
William Wyler.
William James Sidis,
Sorun kendinize:
250’lik IQ derecesiyle dünyaya gelmiş en parlak insan hangi dine mensuptur?
Sorun kendinize:
Neden Yahudiler bu kadar güçlüdür?
Cevabı şudur: Her çocuğa ve her gence kaliteli eğitim verirler…
Bu eğitim türü sorgulayıcı (teslimiyetçi değil), araştırıcı (ezberci değil) ve yaratıcıdır (bilgi üretmek/bulmak içindir)
Soru:
Neden Müslümanlar bu kadar güçsüzdür?
Cevap:
Yanlış eğitim verdikleri ve gelişime yararı olmayan birer eğitim sistemi uyguladıkları için (Büyük oranda Din Eksenli, Sorgusuz, Araştırmasız, Ezberci ve Dayatmacı eğitim…).
Oysa Gezegenimizde yaklaşık 1.476.233.470 Müslüman yaşamaktadır.
Yani, toplam dünya nüfusu içinde her 5 kişiden biri Müslümandır.
Her bir Hindu’ya 2 Müslüman düşmektedir, her bir Budist’e karşılık 2 Müslüman vardır ve her bir Yahudi’ye karşılık 100 Müslüman bulunmaktadır.
Müslümanlar bu kadar kalabalıklar ama neden güçsüzler?
Nedeni eğitim(sizlik)dir!!!
İslam Konferansı Örgütü’nün (OIC) 57 üyesi vardır ve ülkelerin tümünde sadece 500 adet üniversite bulunmaktadır. Yani üniversite başına 3 milyon Müslüman düşmektedir. Başka bir deyişle 3 milyon kişi için bir üniversite yapılmıştır (Bunların kalitesi de başka bir sorundur!).
Fakat sadece ABD’de 5 bin 758 adet üniversite vardır.
Shanghai Jiao Tong Üniversitesi tarafından 2004 yılında hazırlanan “Dünya Üniversitelerinin Akademik Deger Listesi”ne Müslüman çoğunluğa sahip ülkelerin hiç birinden ilk 500’e giren tek bir üniversite yoktu.
Neden?.. Yanıt: Kalitesiz ve ezberci eğitim…
OKUMA YAZMA ORANLARI DA ÇOK DÜŞÜK!
UNDP tarafından toplanan verilere göre Hıristiyan dünyasında okuma-yazma bilenlerin oranı % 89’dur. Bunların %98’i ise en az ilkokul mezundur ve 100 kişiden 40’ı üniversite mezunudur. 15 Hıristiyan çoğunluğa sahip ülkedeki okuma-yazma oran ise %100’dür, yani bu 15 ülkede okuma-yazması olmayan tek kişiye rastlamak olası değildir!.
Müslüman ülkelerde durum bunun zıddıdır: 100 kişiden sadece 40’ı okuma-yazma bilir ve herkesin okuryazar olduğu bir tek Müslüman ülke bulunmamaktadır! Bunların %50’si ilkokul mezundur ve sadece %2’si üniversiteyi bitirmiştir.
BİLİM İNSANLARININ ORANLARI DA ÇOK DÜŞÜK!
ABD’de toplam bilim insanı sayısı 4.000, Japonya’da 5.000’dir. 57 Müslüman çoğunluğa sahip ülkelerdeki toplam bilim adamı sayısı ise sadece 230 kişidir. (Akademisyenlerin hepsi bilim insanı değildir. Bilim insanı demek, pozitif bilimlerle aktif olarak uğraşan kişi demektir.) Ve her 1 milyon Müslüman kişiye sadece 1 bilim insanı düşmektedir.
Teknisyenler bakımından Müslüman çoğunluklu Arap ülkelerdeki durum daha da kötüdür: Her 1 milyon Müslüman Arap nüfus içinde 50 teknisyen bulunmaktadır. Hıristiyan dünyasında ise her bir milyon kişi içinde 1000 teknisyen bulunmaktadır.
NEDEN?..
Yanıt:
Kalitesiz-ezberci eğitim ve ARGE’ye (araştırma geliştirmeye) yeterli kaynak ayrılmaması…
Çünkü Müslümanlar gayri safi milli gelirin yalnızca % 0,2’sini araştırma-geliştirme bütçesi olarak ayırıyor.
Buna karşın Hıristiyan dünyası araştırma-geliştirmeye % 5 oranında, yani 25 kat daha fazla fon ayırmaktadır.
SONUÇ:
İslam dünyası yeni bilgi üretebilecek kapasiteden yoksundur.
Ayrıca dünyanın ürettiği bilgiyi kendi halklarına öğretmekte de başarısızdır.
Bunun kanıtı ise ileri teknoloji ihracat rakamlarında saklıdır:
Pakistan’ın ileri teknoloji ihracatının toplam ihracatın içindeki oran %1’dir. Suudi Arabistan, Kuveyt, Fas ve Cezayir’in ise % 0,3’tür.
Hristiyan Singapur’da bu oran % 58′dir.
Gelecek Bilgi temelli toplumların olacaktır
Ilginçtir, Müslüman 57 ülkenin gayri safi milli hâsılalarının toplamı 2 trilyon doların altındadır. Buna karşın 310 milyonluk ABD tek başına 12 trilyon dolar değerinde mal ve hizmet üretmekte; Çin 8 trilyon dolar,
Japonya 3,8 trilyon dolar ve Almanya 2,4 trilyon dolarlık üretim yapmaktadır. (Satın alma gücü eşitlenerek hesaplama yapılmıştır.)
Mal ve hizmet üretimi
İspanya’da 1 trilyon doların üzerindedir. Katolik Polonya 489 milyar dolarlık mal ve hizmet üretimi gerçekleşmektedir. Budist Tayland 545 milyar dolar değerinde mal ve hizmet üretimi yapmaktadır.
İşin daha acıklı tarafı ise şudur: İslam Dünyasının gayri safi milli hâsılasının tüm dünya gayri safi milli hâsılası içindeki oranı hızla azalmaktadır.
O halde Müslümanlar neden bu kadar güçsüzdür?
Cevap:
Eğitim Yoksunluğu. Tam anlamıyla söylersek; kaliteli ve çağdaş eğitim yoksunluğu.
Çok kesin biçimde söylersek; akılcı olmayan, ezberci, teslimiyetçi, din eksenli ve çağdışı eğitim…
Dr. Faruk Saleem – İslamabat, Pakistan
1- Bir okula yapılan imtihan sonucu alınan puana göre giriliyorsa ve bu puan ne olursa olsun kazanmış sayılır bence.
2- Başka insanları konu, mevzu ne olursa olsun küçümsemek, alay etmek, hafife almak ne benim ne başkasının haddine böyle bir niyetim asla olamaz ne benim ne başkasının. Ben sadece kendi yaşadığım bir olaydan durum tespiti yaptım.
3- Ben mevzuyu herhalde anlatamadım. Müsaadenizle tekrar anlatmak isterim.
Benim oğlum ilk okulda özel öğretmenden üç sene ders aldı. On iki sene devlet okulunda okudu. Lisedeyken dört senede dershaneye gitti. Bu eğitimlerin sonunda girdiği imtihanda 4 ( dört ) doğru, 17 ( onyedi ) yanlış yaptı. Peki bu kadar emeğin bu kadar avuç avuç verilen paranın karşılığı bu mu olmalıydı. Bu çocuk en az 80 ( seksen ) öğretmenin elinden geçti. Bu öğretmenler yeşil ışık yaktıda bu derslerden geçti. Bir baba olarak sormak hakkım değil mi siz bu çocuğa ne öğrettiniz. Nasıl bu derslerden geçirdiniz.
Hadi siz öğrettiniz işinizi dört dörtlük yaptınız benim çocuğum öğrenemedi.
Peki bu öğrenemeyen bu kapasitedeki bir çocuğu nasıl bir üst sınıfa geçiripte sen başardın deyip mezun ettiniz.
Benim çocuğumun durumu bu da başkalarının durumu bundan farklı mı? Benim çocuğuma özel bir durum mu?
Kısacası eğitim ve öğretimin durumu bu
Her sene özel lüks şatafatlı vakıf üniversiteleri açılıyor ve bunlar büyük paralar ile dönüyor. Kimin umrunda senin, benim çocuğunun kaç puan aldığı ne bildiği onlar sadece velilerin ceplerine bakıyorlar çünkü bu tezgahın dönmesi için büyük paralar lazım.
Devran maalesef bastır parayı çocuğun istediği bölümü okusun. İşte bunu da yaşadığım bir örnekle anlattım.
Amacım bakın biz ne kadar kurnazız ne kadar iş bitiriciyiz demek değil acınacak halimizi göstermek.
Bir yerde haklısınız,eşim öğretmen, biraz hakimim konuya :
1- Sınıfta bırakmak yasak, bırakırsanız başınıza öyle şeyler açar ki idareciler bilemezsiniz...
2- Öğrencileri bilgi düzeyine göre ayırmak yasak, yani en kötü ve en iyi öğrenciler aynı sınıfta olmak zorunda, bu durumda sınıftaki en kötü öğrencinin seviyesine göre ders anlatılıyor, doğal olarak eğitim meğitim hak getire
3- Özel okullar da çok farklı değil, parayı veriyoruz sınıfta kalmak da ne demek ?Oyunla karışık öğretmeye çalışıyorlar
4- Harcayacağınız parayı harcamayıp Polonya vs. ülkelere eğitime gönderirseniz çocuğunuzu hem daha ucuza,hem daha iyi,hem de AB'de geçerli diplomaları olur
5- Ya da çocuğunuzu İmam yapın, maaş garanti.Doktordan çok maaş var.
6- Benim zamanımda sadece Ankara Fen lisesi vardı, kazanamamıştım.Şimdi her yerde var. Eğitimleri ve hocaları kötü, başarılı olmalarının tek sebebi zehir gibi çocuklar, çoğu öğretmenlerini cebinden çıkarır, onların okula zaten ihtiyacı yok.
Sorunlarımızı yanlış politikalarla daha da büyütüyoruz maalesef.
Sen kalk Leonardo da Vinci'nin projelerini leonardo keferesinin mektubu diye arşive kaldır..
Piri reisin haritasını masa örtüsü yap, üstünde yemek ye soğan kır...Yemeği de dök.. Haritayı lekele..
Lagari ve Hezarfen Ahmet Çelebileri ÇÖLE sürgüne gönder..
Sonra Mısırda ne kadar yobaz varsa topla istanbula yığ, alim diye her SAÇMALIKLARINI uygula..
Sonra kalk BİR GECEDE CAHİL KALDIK de...
E tabiii elalem atomları çarpıştırıp evrenin görünmez sırlarına ulaşırken
SEN DE anca EVDE ZOR TUTUYOM dediğin güyaa yüzde 50 yi öbür yüzde 50 ile
ÇARPIŞTIRIRSIN..
Bulacağın şey fiziğin herhangi bir kanunu değil, elbette sefaletin dibi olacaktır.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)