sekiz yıllık zorunlu eğitimin hiçbir işe yaramaması
-
Super Moderator
Yeteneği olan/olmayan ayrımı bizim memlekette kolay ve doğru yapılacak bir şey değil; dünyanın en yetenekli, en zerhir adamı da olsa bedavadan okula gitmek yerine, 3 kuruş para getireceği sanayiye çırak verilmek en başında ailelerin çoğunun tartışmasız tercihi olacak.
Milyonlarca vasıfsız üniversite öğrencisi; askerlikten kaçmak için özel üniversitelere para bağlayan, seçeneksizlikten bari bir bölüme kapak atayım da iş bulma fırsatım birazcık artsın diye düşünen insanlardan olmadıktan sonra vasıf kazanacaktır zaten.
Sanayide çalışacaksa bile asgari eğitimini almış, ne yaptığını bilen, işine güvenilen; bunun karşılığında da hakkını alan insanlar çalışsın.
Reklamlar
-
Bizim firmaya geçende enjeksiyon makinesi için Hollandadan servis için gelen adam muhtemelen 55 60 yaşları arasında yüksek makine mühendisi biriydi.Tulumunu giyip makinenin altına üstüne girdi adam.Yardımcı olsun diye benim elemanlardan birini yanına vermek istedim kabul etmedi.
Bizim burada yeni mezun makine mühendisi alacak olsak adam masam nerede olacak diye soruyor.Üniversite mezunu adamın beklentisi ile reel sektörün beklentileri farklı.Adam mühendislik okuyor stajını naylon yapma peşinde.Madem bu mesleği seçtin yazın falan çalış dimi.Ben kendini geliştirmiş çalışkan bir mühendisin aç kalacağını düşünmüyorum.
-
Moderatör
hokahey adlı üyeden alıntı
yapma levent kardeş. demek istediğim yeteneği olan tahsiline devam etsin. herkes okuyacak diye diye şu anda milyonlarca vasıfsız üniversite mezunu gencimiz mevcut.
sence bu daha mı iyi?
mesela marangoz olmak isteyen ve eli yatkın bir çocuk ilkokuldan sonra hem marangozluk üzerine okusun, hem de alanında çalışsın diyorum.
Yahu meslek okulları var, Teknik Meslek Liseleri var, insanlar kendi rotalarını belirlesin ve ilerlesin, ama zorunlu eğitim olmasın, okuma yazmayı öğrenen haylaz gözüken cocuk doğru sanayiye gitsin, burada istihdam olsun kafası doğru değil. Hayat eskisi gibi değil artık, herşey gelişiyor, eskiden basit bir freze tezgahı bu gün CNC freze makinesi konumunda, bunu kullanmak için bilgisayar bilmek, teknik resim bilmek, makine tanımak lazım, okulda Atelye derslerinde bu makineler ile eğitim alırken, diğer taraftan ingilizce öğrenmesi kadar güzel bir şey olabilir mi ? Bu gün sanayide hangi çıraklıktan gelmiş usta bir CNC tezgahının manualini okuyup, aa bak bunu böyle yaparsak böyle oluyormuş diyebiliyor?. Her konuda ilim irfan önemlidir, yapmayın etmeyin.
-
-
Üniversite normalde az ve nitelikli sayıda araştırma geliştirme ortamı olması gerekirken, bizim ülkede neredeyse herkesin mezun olması ve her köyde en az bir tane bulunması devlet eliyle zorunlu hale getirildi. Mesleğe lise mezunu olarak girmiş 26 yıllık devlet memuruyum. Kişisel merakım ve birinci derecenin son kademesine terfi edebilmek için Bilgisayar Programcılığı okuyorum. 23 yıl boyunca Emniyet Teşkilatında, son 3 yıl boyunca da Sosyal Güvenlik Kurumunda yaptığım işleri yapabilmek için bırakın üniversite mezunu olmayı, okur-yazar olmaktan ve okuduğunu anlayabilmekten başka bir akademik bilgiye ihtiyaç duymadım. Ama ben emekli olduğumda yerime gelecek kişinin mevzuat gereği en az dört yıllık üniversite mezunu olması gerekiyor.
Sözün kısası bu ülkede planlı programlı iş yapılmaz. Akşam birinin aklına bir halt gelir, yarın uygulamaya koyarlar.
"Önce ateş edip ardından nişan almak" anayasamızın "değiştirilemez, değiştirilmesi dahi teklif edilemez" gizli maddelerinden biridir.
-
Levent adlı üyeden alıntı
Yahu meslek okulları var, Teknik Meslek Liseleri var, insanlar kendi rotalarını belirlesin ve ilerlesin, ama zorunlu eğitim olmasın, okuma yazmayı öğrenen haylaz gözüken cocuk doğru sanayiye gitsin, burada istihdam olsun kafası doğru değil. Hayat eskisi gibi değil artık, herşey gelişiyor, eskiden basit bir freze tezgahı bu gün CNC freze makinesi konumunda, bunu kullanmak için bilgisayar bilmek, teknik resim bilmek, makine tanımak lazım, okulda Atelye derslerinde bu makineler ile eğitim alırken, diğer taraftan ingilizce öğrenmesi kadar güzel bir şey olabilir mi ? Bu gün sanayide hangi çıraklıktan gelmiş usta bir CNC tezgahının manualini okuyup, aa bak bunu böyle yaparsak böyle oluyormuş diyebiliyor?. Her konuda ilim irfan önemlidir, yapmayın etmeyin.
o zaman cnc freze makinası ustası yetiştirmek için bölüm açılsın. otlukbeli savaşı'nın nerede olduğunu öğrenmek yerine cnc öğrenmek, memleketimiz için daha evlâdır. bunu demek istiyorum.
-
1. Üniversiteler rezalet. Amerika'da ortaokul lise hay huyla geçiyor ama üniversitede öğrencilerin tepesine biniliyor. Eşek gibi çalışıyorlar. Ki zaten meslek, disiplin, olgunluk ve profesyonellik o zaman öğrenilmesi gereken şeyler. Ülkemizde orta okul lisede öğrencilerin tepesine binip universitede kantine salıyoruz. Tam da en verimli çalışması gereken zamanda. Büyük kayıp.
2. Gelir seviyesi önemli. Bugün sifon bozulsa biri evime gelip tamir edip gitse alır $150-200. KTM servisinde işçiliğin saati $105. Insanlar sevdikleri işi yaparak iyi geçim sağlayabiliyorlar. Bahçıvan olmak çok da kötü bir şey değil. Hor görülecek bir şey de değil.
3. Çıraklık deyip geçmeyin. Kölelik demek değil; eğitim, deneyim ve zanaat demek. Yeni büyük binalar merkezi klimalı. Bilin bakalım kim bakımını görümünü sağlıyor? Bunu yapanların üniversite mezunu olmasına gerek yok. Ancak teknik eğitim ve deneyim önemli. Kalifiye işçi para kazanır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:07 ----------
hokahey adlı üyeden alıntı
otlukbeli savaşı'nın nerede olduğunu...
Tabii ki otlukbeli de. Karlofca anlasmasini hatirlatip bir travma da ben yasatayim herkese... unutmustunuz di mi? 1699. Ooof offf.
-
15 yeni üniversite hayırlı olsun..
-
Ülkemizde ara eleman yetişmiyor. Kaynakçı yok, kaportacı yok, forkliftçi yok, vinç operatörü yok vs vs. Çünkü herkes mühendis müdür olacak. Çocuk okumuyorsa meslek lisesinden başka şansı olmamalıdır. Almanya'da böyle. Daha orta okulda ayırmaya başlarlar.
Çırak bulamayan usta konusuna gelince :
O şerefsiz sanayi ustalarının minicik çırakları nasıl dövdüklerini defalarca gördüm. İlk okuldayken (79-84 arası) sınıfımızdaki bir çocuğun babası bir sınıf arkadaşımız için öğretmene " evde annesi, işte ustadı dövüyor, siz fazla üstüne gitmeyin" demişti. Varsın bulamasın. Çırakları 15 yaşından sonra bilinçli sanayici alsın. Çocuklarımızı bu şerefsizlere köle etmeyelim.
-
okul hayatımda fark ettiğim şeylerden biriside öğrencilerin istemediği bölümlere yönelmeleriydi. onlara yol gösteremiyorlar, istedikleri bölüme giden öğrenci sayısı hep azınlıktaydı ve eçıkçası öğrenciler ne istediğini bilmiyorlar.
stajlar formalite icabı yapılıyor yani staj aslında o mesleğin çıraklığı diyebiliriz ama çoğu öğrenci stajdan sonra başka işlere atılıyor eee peki ne anladık o işten?
ben sayısala meğilli bir öğrenciydim ve şu anda bile kafa yoruyor olsam ezber yerine formüller öğrenmeyi tercih ederim ve en çok yakındığım şey uzun uzun metinler ezberlemekti. fizik, matematik, ingilizce ve beden eğitimi dersini çok severdim ama tarih, biyoloji, edebiyat gibi derslerde bunalıma girerdim. şimdi bile lise 1 defterimde iyice bunalmış olmalıyımki "ya sabır" yazısını gördüm. eski defterimi kurcalarken resimler falan çizmişim derse ve yazılar yazmışım sıkıntıdan. takım elbiseli pikaçu resminden bilgisayar ekran kartına kadar resimlerim var ama hep sıkıntıdan çünkü ressam olmakta istemiyordum.
hele o edebiyat dersindeki "aruz vezni" var ya işte onu ömür boyu unutamam. ben hiç bir zaman tarihçi yada rehber olmayı istemedim ama bana zorla edebiyat öğretiyorlardı.
web tasarım üzerine stajımı arçelik fabrikasında televizyon ömür test bölümünde yaptım. web tasarımla alakası yoktu ama arçelikte tekniker olarak kalmaya imkan tanıdılar bana.
yani hayatın sizi nereye sürüklediği belli değil türkiyede. eğitim sisteminin kötü olmasının sebebi bence her öğrenciye aynı şeyi öğretmeye çalışıyor olmalarıydı. sayısalcıya gidip edebiyat öğretmeye çalışıyorsun sonra o insandan hayır bekliyorsun.
.......tüm bu rezillikleri yaşamaktansa sanayide ustalık öğrenmek daha iyi olurdu benim açımdan. en azından hayata erken başlar ve para birikimi yapardım ve sonradan da başka işlere yönelebilirdim çünkü okumanın yaşı yok.
dayağı babamızdan da yedik bu yüzden dayak konusunda bir şey diyemeyeceğim. askerde de dayak yiyor kocaman adamlar, yani bu dayak olayı zaten türkiyenin psikolojisi bozuk insanlarının eseri o kadar. dayak yerine ceza verilmesi daha iyi olurdu.
ama okul sistemi benim ömrümden ömür yemiş durumda artık ve tökezletti beni.
-
3. sınıftan lise sona kadar 10 sene ingilizce eğitimi alıp ingilizce konuşamamak gibi bir durum da var gerçi.
okul kalitesi yükselmeli ki zorunlu eğitim bir işe yarasın
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
Moderatör
arndiol adlı üyeden alıntı
3. sınıftan lise sona kadar 10 sene ingilizce eğitimi alıp ingilizce konuşamamak gibi bir durum da var gerçi.
okul kalitesi yükselmeli ki zorunlu eğitim bir işe yarasın
Evet, Ben de İngilizce öğretmeninin ingilizce bilmediği dönemlerde eğitim görenlerdenim. Ama günümüzde tarih öğretmeni ingilizce dersine girmiyor çok şükür. Eskiden öğretmen açığı vardı, Orta okulda sınıf öğretmeni 3 farklı derse giriyordu, Edebiyat, Din kültürü ve Beden eğitimi... Eğitim kalitesine bak
Yine de halimize şükür.
-
Levent adlı üyeden alıntı
Zorunlu Eğitim kaldırılmalı mı? Yahu Üniversite bile zorunlu olmalı. Eğitimsiz bir toplumun kurumuş ağaçtan ne farkı var? Derdimiz sanayide çırak olmaması mı ? Ne kadar saçma! Çırak olmak zorunda mı sanayide? Çalışacak adam mı yok? Birileri az paraya çok iş yaptıracağı, ezeceği çırağı bulamıyor diye zorunlu eğitimi kaldırmak gerek demek bence büyük cahillik.
sen ağa, ben ağa bu ineği kim sağa?
-
Önce eğitimcilerin bu işi severek yapması lazım.Kaliteli eğitimci kaliteli eğitim verir.Eğitim sistemimiz berbat.8 yıllık eğitim art niyetli yapılmış bir sistemdi.Neticede patladı.Bunlar geldi.4+4+4 yaptı.Buda patlar.Bu işin erbabının bu işler ile uğraşması lazım.Eğitimimiz siyasi malzeme.Yazıklar olsun bunu siyasete alet eden herkim varsa.Adam liseden çıkmış yabancı dil ing almış bir cümle kurmakdan aciz.Bu kaliteli eğitimimize örnek.Öğretmen öğretmen değildi öğrenci öğrensin.Sistemde hepten bozuk.Al birini vur ötekini.Bu ülkede eğitimi düzeltecek adam malesef yok.
-
Moderatör
mustick adlı üyeden alıntı
sen ağa, ben ağa bu ineği kim sağa?
Makinası yok muydu?
-
o sekiz yilin ustune 4 yil lise 4 yil da universite okuduk da ne oldu koca bir hic.keske liseye gideceğime bir zanaat ogrenseydim.
-
Az önce İbni Sina Üniversitesi kuruldu ve ben artık öğrencisiyim.
-
zekeriyaimam adlı üyeden alıntı
Az önce İbni Sina Üniversitesi kuruldu v8e ben artık öğrencisiyim.
Çapa mi ayrıldı cerrahpaşa mi?
-
_chaotic_ adlı üyeden alıntı
Çapa mi ayrıldı cerrahpaşa mi?
Tıp,hemşirelik,diş,eğitim,besyo,işletme,veterinerl ik.
Cerrahpaşa görünmüyor
-
Birincisi, 8 yıl veya 12 yıl eğitim almıyoruz, öğretim alıyoruz. Sorun sürede değil, içerikte. Ayrıca sınıfta kalmanın kaldırılması öğretime verilen en büyük darbe bence. Eskiden tembeller bile en azından sınıfta kalmayayım diye çalışıyordu, şimdi o da yok.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)