3. Havalimanındaki kot farkıda Mehmet Cengiz (namı diğer milletin orasına koyan)'ın cebine girdi.
3. Havalimanındaki kot farkıda Mehmet Cengiz (namı diğer milletin orasına koyan)'ın cebine girdi.
Şunu demek istediğimi anlamamana şaşırırım;
İhale en iyi teklifi veren ve yandaş kabul edilen şirkete değil, bu işi yapabileceğine inanılan ortaklığa verilmiş.
En başta demek istediklerimden biri de şu idi; araç geçiş garantisi ihale bittikten sonra verilmiyor, ihaleye girilirken aşağı yukarı belli zaten.
Yani ihaleden şartname alan ve ihaleye giren firmalar ihaleye hazırlanırken "ne kadar yatıracağını, ne kadar kazanacağını, kaç sene çalıştırırsa kara geçeceğini" vs hesaplayıp ona göre giriyor ya da girmiyor.
Hesap o kadar ballı, işi yapan için karlı ve devlet için zararlı olsaydı şartname alan diğer firmalar neden ihaleye katılmadılar? Ben bunu merak ediyorum.
20 yıldır ticaret, 10 yıldır da inşaat yapıyorum. Bir işi en ucuza yapacağını taahhüt eden adama verirsen ya malzemeden çalar seni rezil eder, yada işi bitiremez yarım bırakır.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
Neyi tartışıyoruz anlamıyorum,
Köprüden geçemiyoruz
Tünelden geçemiyoruz
Üstelik devlet yap işlet devret modeli bir projede dudak uçuklatacak paralar garanti edip,ödüyor. (Bize de ödetiyor)
Ve biz burada hangi açıdan baksak da kendimizi ikna edebilsek diye uğraşıyoruz..
Gerek var mı? Her şey haddinden fazla net olmasına rağmen bunu idrak edemiyoruz,
Sonra bu ülkenin hali ne olacak?
Boşverin sevgili dostlar. Gerçekten boşverin...
Devlet yapmadığı bir projeyi yap - işlet / devret modeli ile ihaleye açıyor ve taahhüt veriyor? Kimse bunun mantıklı bir tarafını izah edemez. Kredileri devlet çıkartıyor, şu bankadan, bu bankadan.
Madem bu kadar içerisindesin, neden Yap işlet / devret ? Kendin yap?
Buna ben bir şey söyleyebilirim İETT bir otobüsün günlük kazancı 20.000 TL civarı fazlası var eksiği yok zarar etmesi için İETT içinde çok iyi hırsız olması lazım zarar ediyorsa birileri çalıyordur.
Diğer konulara değinecek olayımmı dedim gerek yok dedim çünkü 1970 yılında temeli atılan boğaz köprüsü 5 yıl süre ile ücret alınacaktı yani 5 yıl sonra ücretsiz olacaktı. ve birilerinin şu söylemi kışkırtıcı demekde çok doğru değil çünkü o dönem Rahmetli Erbakan'da bir söylemlerde bulunmuştu yani sadece Ecevit söylememişti. aynı şekilde zamanın İstanbul Büyük şehir Belediye Başkanının Üçüncü köprüyü yapmak demek istanbulun ciğerlerini sökmek demek deyip kendi hükümetinde bunun yaptırmak için ihaleye açmak gibi.
Bu projelerin yapılmasında planlama olarak bir sorun varmı yokmu bilemem sonuçta bu konuda yeterli bilgiye sahip değilim ekolojik olarak faka güncel konjektörde ekonomi olarak doğru bir planlama olmadığı ortada Kanadada - bilmem kaç derecede yapılan 50 km'lik yol masrafı ile Türkiyede 15 km'lik bir yol yapılabiliyorsa ortada çok ciddi bir ekonomi ve matematik problemi var. ihale konusuna gelince o iş çok çetrefilli ihaleye 10 farklı firma katılım yapmış gösterilip sadece 1 katılım olduğu çok olmuştur hatta şunuda söyliyeyim bir arkadaşıma yol yapım için ihaleye girip hiç bir harcama yapmadan taşeronlara paslanması için istek geldi birileri tarafından paranın çok kolay olması arkadaşımı biraz korkuttuğu için ret etti.
körlerin arasında tek gözlü adam kendini kral sanır
Yok abi o kadar değil. İETT kar edemez. Kar ediyorsa yatırım yapıp zararda yada 0'da olması gerekiyor. Bunu bizzat birinci ağızlardan dinledim.
Bir de çok nadir kullanılan otobüsler var. Kaldırsan bir dert kaldırmasan bir dert. Bir seferde 20-30 yolcu belki kullanıyor. Yakıt bile çıkmıyor. Ama kaldırsa ulaşım yok olacak o hat üzerinde.
Şu yapılan yanlış:
En çok kullanılan hatları Otobüs A.Ş. yada bilumum özel firmalara devredilmesini doğru bulmuyorum.
Şu memleketin canına okuyan, anasını ağlatan, tüm dünyaya rezil eden, cahlilikle beslenen, cahilliği teşvik eden bir yönetimin hala her yaptığını savunan, savunmak için kırk takla atan insanlar var şu ülkede... Bu köprülerin geçiş hesabını yapıp bu işe onay veren adamların bana göre yapabilecekleri en karmaşık iş dağda koyun otlatmaktır. Patron olsam, bunlar da iş arasa fabrikamın kapısından geçirmem.
yol yabdı köprü yabdı diyoruz kardeşim! Tunel yabdı..
Muhalefetlik yapmayın, hayinlik yapmayın. Ecevit zamanında tereyağı yoktu, babam bize tereyağı taklidi yapardı.
Hem noolmuş yani 3 liralık köprüyü 10 liraya yaptırmışsak? İhale açıldı bi kere, ihale. Hem tünelden 2-3 sene sonra çok araba geçecek tamam mı? yani öyle tahmin ediyorum. Çok yararlı ve akılcı bir yatırım yaptık, hem köprüden 8.75 tl ye, bundan 16.60 a geçiliyor, paramızın değeri arttırdık. Ayrıca gılışdar ssk yı batırdı.
İtibarimiz da arttı. İtibar diyoruz itibar eyyy allahsiz şintoistler. Itibardan tasarruf olur mu? olmaz. Hayinler sizii
nereye dönersen dön popon arkanda kalir..
O değil de, İki yakayı birbirine bağlamak için köprü yaptılar yetmedi, bir köprü daha yaptılar yine yetmedi, bir köprü ve bir tünel daha yaptılar yine yetmiyor.
Şimdi çok lazımmış gibi iki yaka daha olması için Kanal İstanbul planlanıyor. Huzur yok sana İstanbul
Azrail'in ilgi alanı motosikletinizin kaç cc olduğu değildir. Think good, drive Safe!..
Foruma üye olmak için tıklayın!..
Facebook sayfamızı takip etmek için tıklayın!..
Instagram hesabımızı takip etmek için tıklayın!..
Forum kurallarını buradan okuyabilirsiniz!..
Ben Ecevit konusunu tarihten örnek verdim zamanında buna da karşı çıkıldı. Tünel konusunu da zaman gösterecek demeye getirdim peşin hemen celallen meyelim diyorum ve şahsi fikrimin de yapılmasının iyi olduğunu belirttim. İnşaat maliyetleri hakkın da pahalı ucuz gibi bir şey kullanmadım. Sadece garantinin üstünde geçiş olursa devlete verilecek % 30 un az olduğu konusunda fikir beyan ettim.
Şimdi tekrar olacak senin ilk yazın da - sorsak çift yönlü para alsak buradan 25.6 milyon araç geçer mi TxxxK nı geçiyorsun? ( bilumum küfürler ) - daha birinci senesinde 15.6 milyon araç geçmiş demek ki kısa sürede garanti sayısına ulaşılacak adamlar TxxxK geçmemiş. ( bilumum küfürlere gerek yok.)
Hem tünelden geçiş ücreti 16 lira değil 16.6 lira otomobiller 24.90 lira minibüsler sonra bir hesap yapmışsın köprü ile farkı göstermek için fakat şunu unutmuşsun köprü hala açık işine gelmezse oradan geç. Şu konuda da haklısın köprüye yapılan zamlar fakat onuda şöyle düşünmek lazım bu da yorum meselesi normal fiyatı hangisi eskiden ucuz muydu yoksa şimdi mi pahalı. Bu tamamen yorum ve teknik mesele ben bir şey diyemiyeçeğim.
+ Ortada da azalan ahım şahım trafik yok - demişsin peki bu tünelden geçen 15.6 milyon araç tünel olmasa nereden geçecek ti ben söyleyeyim köprüden. Demek ki ( bence ) köprü trafiğini 15.6 milyon azaltmış senin için ufak ihmal edilebilir rakamlar olabilir.
- Verilen garanti miktarları hainliktir peşkeştir - demişsin elin korelisi elin bankaları 1.3 milyarlık parayı boğaza gömecek hiç bir garanti almayacak mı? Nasrettin hoca gibi ya tutarsa mı diyecek? Ha miktar yanlışsa yap bir hesap ne olmalı ne olmamalı bizde görelim.
Gelelim üçün biri meselesine haklısın benim gibi birine bırak seni ben bile kendime yakıştıramadım fakat bak bu kadar yazı yazmışım kimseye bu ve buna benzer kelime kullanmamışım. Sizin yazınızı okur isek
1- TxxxK mı geçiyorsun (Bilumum küfürler )
2- Bunu bizim akıllılar sonradan mı fark etti. Gerçekten devleti yöneten kademe bu kadar salak olamazlar her halde
3- Hayinliğe devam
4- Verilen garanti miktarları hainliktir peşkeştir.
5- Savundurmam, savunduramam. Ben de vicdan var kusura bakmayın.
6- Eleştirmeyi öğrenin ne diyeyim.
Şimdi bu kadar hakaret bu kadar suçlama ve ukelalık ( ukelalık konusunda 6 maddeyi kast ediyorum ) varken ve bu kişilere en azından niye böyle yaptın anlat bakalım şansını bile çok görüyorsun. Bir de yol gösteriyorsun eleştirmeyi öğrenin ha bu kadar ortada laf varken benim de şaşırıp bana benim bile kullanmayı yakıştıramadığım kelimeyi kullanmak benim için yazık olmuş. Bir daha hiç bir şekilde kullanmamaya dikkat edeçeğim.
Şu yeni tünel ve köprülerin yapılış ve işleyişini savunan arkadaşlar ; madem bu tarz hizmetleri seviyorsunuz,savunuyorsunuz gelin size bir teklifim var.Bu köprü ve tüneller nasıl yapıldıysa aynı şekilde sizi ev sahibi yapacağım.Şimdi iyi dinleyin.
-Siz bana her ay sabit olarak maaşınızın bir kısmını vereceksiniz.
-Ben ilk bir kaç yıl sizin bana verdiğiniz paraları cep yapacağım.Kendime villa yapacağım,zırhlı Mercedes falan alırım,motosikleti yenilerim.Belki eşe dosta gemicik falan alırım.
-Sonra ben gidip başka bir müteahhit ile anlaşacağım.Müteahhite diyecem ki "ben sana garanti veriyorum bu 100 evde 10 yıl herkes oturacak ve kirasını verecek.Sen buradan evlerin parasının 3-4 katını çıkartacaksın.Vermeyenlerin parasını ben tamamlayacağım."Müteahhit önceden parasını verdiğiniz evleri yapıp size teslim edecek ama siz kira ödemeye devam edeceksiniz.Bu arada ben sizin maaşınızdan para toplamaya devam edeceğim.Evde oturmayıp kira vermeyenlerin ücretlerini bu maaşlardan toplanan paralardan tamamlamaya devam edeceğim.
-Ev taksitleri bitse de ben sizden ev bakım ücreti adı altında evde oturduğunuz sürece kira toplamaya devam edeceğim.Tabii ben hizmet sever bir insan olduğum için maaşlarınızın bir kısmına el koymaya devam edip size yeni yeni hizmetler sunacağım.
-Bütün bunların üstüne de bana hayran kalacaksınız,sosyal medyada ve internette benim size sunduğum üstün hizmetleri savunacaksınız.Beni kötüleyenlere,bu dolandırıcı diyenlere ağzının paylarını verip,bunlar hizmet düşmanı diye dışlayacaksınız.
Var mısınız arkadaşlar?
Dikkat ettiysen ettiğim hakaret sana değil. Hedefinde de sen yoksun. Ayrıca 3ün 1i ağzı ile değil. Neyse takılmayacağım.
1- Bunu zaten anlamadım niye alındınız.
2- Akıllılar: kinaye, hedef: iktidar, bu kadar salak olamazlar: hakaret değil aksi ama neyse..
3- Gerçekler...
4. madde hakaret değil gerçektir. Garantinin MİKTARINDAN bahsediyorum. Ayrıca ticaret/iş/yatırım bunlar riskli şeylerdir bilginiz olsun. Verilecekse 10 milyon verilir (sallıyorum, hesabı ben değil AKILLILAR yapmalı). Maliyeti çıkarıp cüzi kar ettirecek kadar, üzeri %30 %70 paylaşılır sıkıntı yok. Adı üstünde garanti. Nerede şimdi devletin garantisi?
5- ???
6. maddeyi de yazmam da benim hatam önce "Eleştirilmeyi öğrenin" yazmam gerekirdi galiba. Çünkü herhangi biri "sen yanlış motor kullanıyorsun, motor kullanmayı öğren!" dese hakaret olarak algılamam. Sorgularım sürüşümü.
Eskiden de ucuz değildi. Bu köprüler maliyetini çıkartınca bedava olacak diye bir söylem vardı siz daha iyi bilirsiniz sizin dönemmiş.
Sence köprüye 1-3-5 yılda yapılan bakımlar vs mi alınıyor? Hayır, kat kat kat ve kat fazlası. Devletin kasasına para girmesinden şikayetçi değilim. Fakat burada art niyet var göz ardı edemezsin!
15.6 milyon geçmiş. Daha ilk yılmış. İstanbul'un nüfusunu 2 katına mı çıkaracaksınız? Azalma yok demedim. Ahım şahım azalma yok dedim. Yine akşam saati aynı trafik oluyor, yine her köprüye gittiğimde bir trafik beni bekliyor. Denemesi bedava git bak.
Vallahi de işime gelmiyo ama köprü de 2 katına çıktığı için (eskiden çok ucuzdu kaçırdık tüh, zaten hiç avrasya ile alakası yok bu durumun(!)), geçmesem de benim verdiğim vergiden o garanti parası ödendiği için, beni rahatsız ediyor. Seni etmiyorsa bilemeyeceğim.
Son söz: Bak beni başkaları ile karıştırma. Ben burada kafadan her şeyde hükümete sallayan biri değilim. Senin savunduğunu biliyorum. Her konu açıldığında görüyorum. Bunu bile savunacak kadar savunuyorsun hem de. Ne tünele, ne hastaneye, ne köprüye, ne yola, ne bu ülkenin gelişmesine karşıyım. Ben bunlar olurken birinin ahmakça( başkalarının ahmaklığı yüzünden) ezilmesine karşıyım. Senin de ezilmene karşıyım, Ahmet'in de Mehmet'in de. Bizler ezilirken başkasının elin korelisinin zengin edilmesine karşıyım. Eğer ki bu tünel bu kadar acele lazımsa -ki bence de lazım-, bunu halka en az darbeyi vuracak şekilde mal edip işletmek gerekir. Bu yapılan kesinlikle doğru değil. Osmangazi doğru değil, zarar eden hastaneler, havalimanları doğru değil. 15 garanti verip 5 geleceğine, 5 ver 5 gelsin. İsteyen de girmesin ihaleye. Ne öyle armut piş ağzıma düş iş mi olur. Ne ala memleket! Yatırım risktir. Hiç bir emlakçı bana demedi "abi gel buradan ev al, 2 katına çıkmazsa ben ödeyeceğim farkını" diye. Rekabeti de sıfıra indirmiş olduk. Adam her türlü parasını alacak. Niye rekabet etsin köprülerle?
Efendim ihale yandaş x'e verilmemiş.
o zaman sorun yok.
Ama yandaş y'ye verilmiş.
Olsun yine sorun yok. Yandaş x'e verilmedi ya mesele değil.
Efendim bu hizmettir.
O zaman neden o hizmetten yararlanmak için para ödüyorsun?
Üstelik o hizmet! senin paranla yapıldı.
Hayır efendim o hizmet değil ticarettir.
Efendim bunlar 1.köprüye de karşı çıkmışlardı.
Rahmetli Ecevit zengine köprü yapacağına zap suyuna yap demiş.
Bak şimdi herkes yararlanıyor.
Doğru.
Bugün zap suyunun kenarındaki adam da o köprüden yararlanıyor. Çünkü bölgesine yatırım yapılmayınca İstanbul'a taşındı.
Bu boğaz köprüsü mevzusunu defalarca yazdık ama tekrar hatırlatalım.
Boğaz köprüsü projesine mimarlar odası, bazı çevreci kuruluşlar ve şehir planlamacıları itiraz etti.
Gerekçe köprünün kısa süreli çözüm olacağı, yeni köprüler yapılmak zorunda kalınacağı ve İstanbul'a göçün önü alınamaz bir şekilde artacağıydı.
Adamlar ne dediyse çıktı.
İstanbul'a göç arttı.
Kısa zamanda köprü yetmez oldu ve ikincisi yapıldı.(Sonra 3. ve tünel)
Bu araya kişisel görüşümü yazayım ben boğaz köprüsünün yapılmasını olumlu buluyor ve boğaza yakıştığını düşünüyorum.
Fakat bu yapılırken klasik tabirle istemezükçülerin uyarıları dikkate alınmalı ve İstanbul'un planlanması adamakıllı yapılmalıydı.
Bu yapılmadı.
İstanbul özellikle doğu bölgelerinden büyük göç aldı.
Ortaya bugünkü İstanbul çıktı.
Ne gelenler memnun, ne de eskiler.
İlk köprü 1970 li yıllarda yapıldı.
Hani seyrek bıyıklı asabi şahsiyetin yağ bulamıyorlardı,kuyruklarda perişandık dediği yıllarda devlet tarafından yaptırıldı.
Bugün beğenmediğimiz o hükümetler köprüyü yaptırabilmiş,barajlar yollar inşa etmiş ama bugün ekonomi uçuyor diye naralanan hükümet bir köprüyü bile yapamıyor.
2. köprü Özal zamanında yapıldı.
Benim sık sık eleştirdiğim Özal bile o köprü için geçiş garantisi vermedi.
Bugün hükümet köprü işletmesini 25 yıl veriyor yetmiyor bir de garanti veriyor.
Millette alkışlıyor.
Afferin.
Apartman yönetici her ay aidat topladığı daire sahiplerine apartmana asansör yaptırıcam diyor.
Daire sahipleri çok seviniyor.
Bir tanesi iyi ama pahalı olmaz mı paramız yetecek mi diye soruyor.
Yönetici, merak etmeyin cebimizden bir kuruş çıkmayacak diyor.
Fakat asansörü bir şirkete yaptıracam, her binişinizde para ödeyeceksiniz.
25 yıl sonra asansör tamamen bizim olacak diyor.
Tabi şirket günde şu kadar kişi asansörü kullanacak diye garanti istiyor ve alıyor.
Razı gelirmisiniz?
En azından bizim aidatlar ne oldu diye sorarsınız değil mi?
Üstelik yönetici seçilirken şu yüzükten başka bişeyim yok demiş ama her ay araba değiştiriyor, oğluna jetski alıyor.
Siz bu arada aidat ödemeye devam ediyorsunuz.
Memleket o daire sahiplerinin durumunda.
1. katta oturan asansöre biniş pahalı ama banane 5. katta oturan Hıdır emmi düşünsün diyor.
Ama bilmediği önümüzdeki ay yönetici aidatlara zam yapacak çünkü Hıdır emmi asansöre binmeyip merdivenleri kullandığı için asansörü yapan şirkete verilen garanti tamamlanamıyor.
Ne zannediyordunuz yani.
Yöneticinin garantiyi cebinden ödeyeceğini mi?
Hizmete bak!
Geçenden 1 akçe
geçmeyenden 3 akçe...
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)