Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 SonuncuSonuncu

Avrasya Tüneli Geçiş Garantisi İçin Devlet 123.000.000 TL Ödeyecek (Sadece 2017 için)

    REKLAM ALANI
  1. #61
    Ercument - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2005
    Şehir
    İst./Zeytinburnu/K.Çekmece
    Motosikleti
    CBF150
    3. Havalimanındaki kot farkıda Mehmet Cengiz (namı diğer milletin orasına koyan)'ın cebine girdi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İhale kazanana değil başkasına verilmiş.
    Ama ihale yapılmış.önemli olan bu.
    Ne güzel.

    Alemsin Olcay!
    Şunu demek istediğimi anlamamana şaşırırım;

    İhale en iyi teklifi veren ve yandaş kabul edilen şirkete değil, bu işi yapabileceğine inanılan ortaklığa verilmiş.

    En başta demek istediklerimden biri de şu idi; araç geçiş garantisi ihale bittikten sonra verilmiyor, ihaleye girilirken aşağı yukarı belli zaten.

    Yani ihaleden şartname alan ve ihaleye giren firmalar ihaleye hazırlanırken "ne kadar yatıracağını, ne kadar kazanacağını, kaç sene çalıştırırsa kara geçeceğini" vs hesaplayıp ona göre giriyor ya da girmiyor.

    Hesap o kadar ballı, işi yapan için karlı ve devlet için zararlı olsaydı şartname alan diğer firmalar neden ihaleye katılmadılar? Ben bunu merak ediyorum.

    20 yıldır ticaret, 10 yıldır da inşaat yapıyorum. Bir işi en ucuza yapacağını taahhüt eden adama verirsen ya malzemeden çalar seni rezil eder, yada işi bitiremez yarım bırakır.
    bursalıali bunu beğendi.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  3. #63
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Neyi tartışıyoruz anlamıyorum,
    Köprüden geçemiyoruz
    Tünelden geçemiyoruz
    Üstelik devlet yap işlet devret modeli bir projede dudak uçuklatacak paralar garanti edip,ödüyor. (Bize de ödetiyor)
    Ve biz burada hangi açıdan baksak da kendimizi ikna edebilsek diye uğraşıyoruz..

    Gerek var mı? Her şey haddinden fazla net olmasına rağmen bunu idrak edemiyoruz,
    Sonra bu ülkenin hali ne olacak?
    Boşverin sevgili dostlar. Gerçekten boşverin...


    Devlet yapmadığı bir projeyi yap - işlet / devret modeli ile ihaleye açıyor ve taahhüt veriyor? Kimse bunun mantıklı bir tarafını izah edemez. Kredileri devlet çıkartıyor, şu bankadan, bu bankadan.

    Madem bu kadar içerisindesin, neden Yap işlet / devret ? Kendin yap?
    MSMorkan, _chaotic_ ve artemis99 bunu beğendiler.

  4. #64
    bektanist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2006
    Şehir
    istanbul beşiktaş
    Motosikleti
    mz 301 2002- Mondial RX3i Evo 2015
    Alıntı tyrung adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Misal İETT zarar eden bir kurum. Buna kimse laf söyleyemez, zorunlu bir hizmet. Ülkedeki petrol fiyatı ve İstanbul kalabalığı düşününce kabul edilebiliyor.
    Buna ben bir şey söyleyebilirim İETT bir otobüsün günlük kazancı 20.000 TL civarı fazlası var eksiği yok zarar etmesi için İETT içinde çok iyi hırsız olması lazım zarar ediyorsa birileri çalıyordur.

    Diğer konulara değinecek olayımmı dedim gerek yok dedim çünkü 1970 yılında temeli atılan boğaz köprüsü 5 yıl süre ile ücret alınacaktı yani 5 yıl sonra ücretsiz olacaktı. ve birilerinin şu söylemi kışkırtıcı demekde çok doğru değil çünkü o dönem Rahmetli Erbakan'da bir söylemlerde bulunmuştu yani sadece Ecevit söylememişti. aynı şekilde zamanın İstanbul Büyük şehir Belediye Başkanının Üçüncü köprüyü yapmak demek istanbulun ciğerlerini sökmek demek deyip kendi hükümetinde bunun yaptırmak için ihaleye açmak gibi.
    Bu projelerin yapılmasında planlama olarak bir sorun varmı yokmu bilemem sonuçta bu konuda yeterli bilgiye sahip değilim ekolojik olarak faka güncel konjektörde ekonomi olarak doğru bir planlama olmadığı ortada Kanadada - bilmem kaç derecede yapılan 50 km'lik yol masrafı ile Türkiyede 15 km'lik bir yol yapılabiliyorsa ortada çok ciddi bir ekonomi ve matematik problemi var. ihale konusuna gelince o iş çok çetrefilli ihaleye 10 farklı firma katılım yapmış gösterilip sadece 1 katılım olduğu çok olmuştur hatta şunuda söyliyeyim bir arkadaşıma yol yapım için ihaleye girip hiç bir harcama yapmadan taşeronlara paslanması için istek geldi birileri tarafından paranın çok kolay olması arkadaşımı biraz korkuttuğu için ret etti.
    körlerin arasında tek gözlü adam kendini kral sanır

  5. #65

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Alıntı bektanist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buna ben bir şey söyleyebilirim İETT bir otobüsün günlük kazancı 20.000 TL civarı fazlası var eksiği yok zarar etmesi için İETT içinde çok iyi hırsız olması lazım zarar ediyorsa birileri çalıyordur.
    Yok abi o kadar değil. İETT kar edemez. Kar ediyorsa yatırım yapıp zararda yada 0'da olması gerekiyor. Bunu bizzat birinci ağızlardan dinledim.

    Bir de çok nadir kullanılan otobüsler var. Kaldırsan bir dert kaldırmasan bir dert. Bir seferde 20-30 yolcu belki kullanıyor. Yakıt bile çıkmıyor. Ama kaldırsa ulaşım yok olacak o hat üzerinde.

    Şu yapılan yanlış:
    En çok kullanılan hatları Otobüs A.Ş. yada bilumum özel firmalara devredilmesini doğru bulmuyorum.

  6. #66

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Şu memleketin canına okuyan, anasını ağlatan, tüm dünyaya rezil eden, cahlilikle beslenen, cahilliği teşvik eden bir yönetimin hala her yaptığını savunan, savunmak için kırk takla atan insanlar var şu ülkede... Bu köprülerin geçiş hesabını yapıp bu işe onay veren adamların bana göre yapabilecekleri en karmaşık iş dağda koyun otlatmaktır. Patron olsam, bunlar da iş arasa fabrikamın kapısından geçirmem.
    osiosborn, MSMorkan, Levent ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  7. #67
    _chaotic_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2015
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    regal raptor daytona 350
    yol yabdı köprü yabdı diyoruz kardeşim! Tunel yabdı..

    Muhalefetlik yapmayın, hayinlik yapmayın. Ecevit zamanında tereyağı yoktu, babam bize tereyağı taklidi yapardı.

    Hem noolmuş yani 3 liralık köprüyü 10 liraya yaptırmışsak? İhale açıldı bi kere, ihale. Hem tünelden 2-3 sene sonra çok araba geçecek tamam mı? yani öyle tahmin ediyorum. Çok yararlı ve akılcı bir yatırım yaptık, hem köprüden 8.75 tl ye, bundan 16.60 a geçiliyor, paramızın değeri arttırdık. Ayrıca gılışdar ssk yı batırdı.

    İtibarimiz da arttı. İtibar diyoruz itibar eyyy allahsiz şintoistler. Itibardan tasarruf olur mu? olmaz. Hayinler sizii
    zaferce, MSMorkan ve draggy bunu beğendiler.
    nereye dönersen dön popon arkanda kalir..

  8. #68
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    O değil de, İki yakayı birbirine bağlamak için köprü yaptılar yetmedi, bir köprü daha yaptılar yine yetmedi, bir köprü ve bir tünel daha yaptılar yine yetmiyor.
    Şimdi çok lazımmış gibi iki yaka daha olması için Kanal İstanbul planlanıyor. Huzur yok sana İstanbul
    yilmazozkan bunu beğendi.

  9. #69
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Alıntı Lucas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O değil de, İki yakayı birbirine bağlamak için köprü yaptılar yetmedi, bir köprü daha yaptılar yine yetmedi, bir köprü ve bir tünel daha yaptılar yine yetmiyor.
    Şimdi çok lazımmış gibi iki yaka daha olması için Kanal İstanbul planlanıyor. Huzur yok sana İstanbul
    Yalova'dan İstanbul'a dil uzatmayın kardeşim, sizin yüzünüzden böyle oluyor bu işler :D

  10. #70

    Üyelik
    16 Kasım 2017
    Alıntı Lucas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O değil de, İki yakayı birbirine bağlamak için köprü yaptılar yetmedi, bir köprü daha yaptılar yine yetmedi, bir köprü ve bir tünel daha yaptılar yine yetmiyor.
    Şimdi çok lazımmış gibi iki yaka daha olması için Kanal İstanbul planlanıyor. Huzur yok sana İstanbul
    doğru yaparsan(favori ata oynarsan) amorti kazanırsın
    yanlış yaparsan(sürpriz ata oynarsan) çok kazanırsın

    iyi oldu. dahada iyi olacak

  11. #71
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Alıntı Levent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yalova'dan İstanbul'a dil uzatmayın kardeşim, sizin yüzünüzden böyle oluyor bu işler :D
    İstanbul'a uzanan diller yalasın sizi
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  12. #72
    bektanist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2006
    Şehir
    istanbul beşiktaş
    Motosikleti
    mz 301 2002- Mondial RX3i Evo 2015
    Alıntı MSMorkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok abi o kadar değil. İETT kar edemez. Kar ediyorsa yatırım yapıp zararda yada 0'da olması gerekiyor. Bunu bizzat birinci ağızlardan dinledim.

    Bir de çok nadir kullanılan otobüsler var. Kaldırsan bir dert kaldırmasan bir dert. Bir seferde 20-30 yolcu belki kullanıyor. Yakıt bile çıkmıyor. Ama kaldırsa ulaşım yok olacak o hat üzerinde.

    Şu yapılan yanlış:
    En çok kullanılan hatları Otobüs A.Ş. yada bilumum özel firmalara devredilmesini doğru bulmuyorum.
    İETT kar eder bu bahsettiğim rakamı 2015 veya 2014 yılında çok emin değilim tarihinden Kadir Topbaş verdi
    körlerin arasında tek gözlü adam kendini kral sanır

  13. #73
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Alıntı '-' adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    doğru yaparsan(favori ata oynarsan) amorti kazanırsın
    yanlış yaparsan(sürpriz ata oynarsan) çok kazanırsın

    iyi oldu. dahada iyi olacak
    Yazar burada Veliefendi hipodromdan canlı bildirim yapıyor galiba? Anlamadım
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  14. #74

    Üyelik
    16 Kasım 2017
    Alıntı Lucas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazar burada Veliefendi hipodromdan canlı bildirim yapıyor galiba? Anlamadım
    kanal istanbul nöronlarıma zarar verdi. inşallah geçicidir

  15. #75
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Alıntı '-' adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kanal istanbul nöronlarıma zarar verdi. inşallah geçicidir
    Geçici olacağını pek sanmıyorum, yapılacak diyorsa el mecbur yapılacak. Atı alan Üsküdar'ı geçti çünkü. Veliefendi'ye kadar gelirse sizin için büyük sıkıntı.
    BatuhanK bunu beğendi.
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  16. #76

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Alıntı MSMorkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi banane ecevitten? Ben mi her şeye tu kaka diyorum? Sen hiç bir şeye tu kaka demiyosun! Kabul etmiyorsun bariz belli bir hainliği kabul etmiyorsun.
    3'ün 1'ini okuduktan sonra zaten sana bir şey yazmam. Yaşından ötürü hürmetim vardı, saygısızlık etmedim. Ağabey dedim. Git avrasyaya da al 3'ün 1'ini, saygısız!
    Ben Ecevit konusunu tarihten örnek verdim zamanında buna da karşı çıkıldı. Tünel konusunu da zaman gösterecek demeye getirdim peşin hemen celallen meyelim diyorum ve şahsi fikrimin de yapılmasının iyi olduğunu belirttim. İnşaat maliyetleri hakkın da pahalı ucuz gibi bir şey kullanmadım. Sadece garantinin üstünde geçiş olursa devlete verilecek % 30 un az olduğu konusunda fikir beyan ettim.

    Şimdi tekrar olacak senin ilk yazın da - sorsak çift yönlü para alsak buradan 25.6 milyon araç geçer mi TxxxK nı geçiyorsun? ( bilumum küfürler ) - daha birinci senesinde 15.6 milyon araç geçmiş demek ki kısa sürede garanti sayısına ulaşılacak adamlar TxxxK geçmemiş. ( bilumum küfürlere gerek yok.)

    Hem tünelden geçiş ücreti 16 lira değil 16.6 lira otomobiller 24.90 lira minibüsler sonra bir hesap yapmışsın köprü ile farkı göstermek için fakat şunu unutmuşsun köprü hala açık işine gelmezse oradan geç. Şu konuda da haklısın köprüye yapılan zamlar fakat onuda şöyle düşünmek lazım bu da yorum meselesi normal fiyatı hangisi eskiden ucuz muydu yoksa şimdi mi pahalı. Bu tamamen yorum ve teknik mesele ben bir şey diyemiyeçeğim.

    + Ortada da azalan ahım şahım trafik yok - demişsin peki bu tünelden geçen 15.6 milyon araç tünel olmasa nereden geçecek ti ben söyleyeyim köprüden. Demek ki ( bence ) köprü trafiğini 15.6 milyon azaltmış senin için ufak ihmal edilebilir rakamlar olabilir.

    - Verilen garanti miktarları hainliktir peşkeştir - demişsin elin korelisi elin bankaları 1.3 milyarlık parayı boğaza gömecek hiç bir garanti almayacak mı? Nasrettin hoca gibi ya tutarsa mı diyecek? Ha miktar yanlışsa yap bir hesap ne olmalı ne olmamalı bizde görelim.

    Gelelim üçün biri meselesine haklısın benim gibi birine bırak seni ben bile kendime yakıştıramadım fakat bak bu kadar yazı yazmışım kimseye bu ve buna benzer kelime kullanmamışım. Sizin yazınızı okur isek
    1- TxxxK mı geçiyorsun (Bilumum küfürler )
    2- Bunu bizim akıllılar sonradan mı fark etti. Gerçekten devleti yöneten kademe bu kadar salak olamazlar her halde
    3- Hayinliğe devam
    4- Verilen garanti miktarları hainliktir peşkeştir.
    5- Savundurmam, savunduramam. Ben de vicdan var kusura bakmayın.
    6- Eleştirmeyi öğrenin ne diyeyim.
    Şimdi bu kadar hakaret bu kadar suçlama ve ukelalık ( ukelalık konusunda 6 maddeyi kast ediyorum ) varken ve bu kişilere en azından niye böyle yaptın anlat bakalım şansını bile çok görüyorsun. Bir de yol gösteriyorsun eleştirmeyi öğrenin ha bu kadar ortada laf varken benim de şaşırıp bana benim bile kullanmayı yakıştıramadığım kelimeyi kullanmak benim için yazık olmuş. Bir daha hiç bir şekilde kullanmamaya dikkat edeçeğim.
    Kanji ve bursalıali bunu beğendiler.

  17. #77
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Şu yeni tünel ve köprülerin yapılış ve işleyişini savunan arkadaşlar ; madem bu tarz hizmetleri seviyorsunuz,savunuyorsunuz gelin size bir teklifim var.Bu köprü ve tüneller nasıl yapıldıysa aynı şekilde sizi ev sahibi yapacağım.Şimdi iyi dinleyin.

    -Siz bana her ay sabit olarak maaşınızın bir kısmını vereceksiniz.
    -Ben ilk bir kaç yıl sizin bana verdiğiniz paraları cep yapacağım.Kendime villa yapacağım,zırhlı Mercedes falan alırım,motosikleti yenilerim.Belki eşe dosta gemicik falan alırım.
    -Sonra ben gidip başka bir müteahhit ile anlaşacağım.Müteahhite diyecem ki "ben sana garanti veriyorum bu 100 evde 10 yıl herkes oturacak ve kirasını verecek.Sen buradan evlerin parasının 3-4 katını çıkartacaksın.Vermeyenlerin parasını ben tamamlayacağım."Müteahhit önceden parasını verdiğiniz evleri yapıp size teslim edecek ama siz kira ödemeye devam edeceksiniz.Bu arada ben sizin maaşınızdan para toplamaya devam edeceğim.Evde oturmayıp kira vermeyenlerin ücretlerini bu maaşlardan toplanan paralardan tamamlamaya devam edeceğim.
    -Ev taksitleri bitse de ben sizden ev bakım ücreti adı altında evde oturduğunuz sürece kira toplamaya devam edeceğim.Tabii ben hizmet sever bir insan olduğum için maaşlarınızın bir kısmına el koymaya devam edip size yeni yeni hizmetler sunacağım.
    -Bütün bunların üstüne de bana hayran kalacaksınız,sosyal medyada ve internette benim size sunduğum üstün hizmetleri savunacaksınız.Beni kötüleyenlere,bu dolandırıcı diyenlere ağzının paylarını verip,bunlar hizmet düşmanı diye dışlayacaksınız.

    Var mısınız arkadaşlar?
    zaferce, YasinC, zekeriyaimam ve 4 diğerleri bunu beğendiler..

  18. #78

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Alıntı yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben Ecevit konusunu tarihten örnek verdim zamanında buna da karşı çıkıldı. Tünel konusunu da zaman gösterecek demeye getirdim peşin hemen celallen meyelim diyorum ve şahsi fikrimin de yapılmasının iyi olduğunu belirttim. İnşaat maliyetleri hakkın da pahalı ucuz gibi bir şey kullanmadım. Sadece garantinin üstünde geçiş olursa devlete verilecek % 30 un az olduğu konusunda fikir beyan ettim.

    Şimdi tekrar olacak senin ilk yazın da - sorsak çift yönlü para alsak buradan 25.6 milyon araç geçer mi TxxxK nı geçiyorsun? ( bilumum küfürler ) - daha birinci senesinde 15.6 milyon araç geçmiş demek ki kısa sürede garanti sayısına ulaşılacak adamlar TxxxK geçmemiş. ( bilumum küfürlere gerek yok.)

    Hem tünelden geçiş ücreti 16 lira değil 16.6 lira otomobiller 24.90 lira minibüsler sonra bir hesap yapmışsın köprü ile farkı göstermek için fakat şunu unutmuşsun köprü hala açık işine gelmezse oradan geç. Şu konuda da haklısın köprüye yapılan zamlar fakat onuda şöyle düşünmek lazım bu da yorum meselesi normal fiyatı hangisi eskiden ucuz muydu yoksa şimdi mi pahalı. Bu tamamen yorum ve teknik mesele ben bir şey diyemiyeçeğim.

    + Ortada da azalan ahım şahım trafik yok - demişsin peki bu tünelden geçen 15.6 milyon araç tünel olmasa nereden geçecek ti ben söyleyeyim köprüden. Demek ki ( bence ) köprü trafiğini 15.6 milyon azaltmış senin için ufak ihmal edilebilir rakamlar olabilir.

    - Verilen garanti miktarları hainliktir peşkeştir - demişsin elin korelisi elin bankaları 1.3 milyarlık parayı boğaza gömecek hiç bir garanti almayacak mı? Nasrettin hoca gibi ya tutarsa mı diyecek? Ha miktar yanlışsa yap bir hesap ne olmalı ne olmamalı bizde görelim.

    Gelelim üçün biri meselesine haklısın benim gibi birine bırak seni ben bile kendime yakıştıramadım fakat bak bu kadar yazı yazmışım kimseye bu ve buna benzer kelime kullanmamışım. Sizin yazınızı okur isek
    1- TxxxK mı geçiyorsun (Bilumum küfürler )
    2- Bunu bizim akıllılar sonradan mı fark etti. Gerçekten devleti yöneten kademe bu kadar salak olamazlar her halde
    3- Hayinliğe devam
    4- Verilen garanti miktarları hainliktir peşkeştir.
    5- Savundurmam, savunduramam. Ben de vicdan var kusura bakmayın.
    6- Eleştirmeyi öğrenin ne diyeyim.
    Şimdi bu kadar hakaret bu kadar suçlama ve ukelalık ( ukelalık konusunda 6 maddeyi kast ediyorum ) varken ve bu kişilere en azından niye böyle yaptın anlat bakalım şansını bile çok görüyorsun. Bir de yol gösteriyorsun eleştirmeyi öğrenin ha bu kadar ortada laf varken benim de şaşırıp bana benim bile kullanmayı yakıştıramadığım kelimeyi kullanmak benim için yazık olmuş. Bir daha hiç bir şekilde kullanmamaya dikkat edeçeğim.
    Dikkat ettiysen ettiğim hakaret sana değil. Hedefinde de sen yoksun. Ayrıca 3ün 1i ağzı ile değil. Neyse takılmayacağım.
    1- Bunu zaten anlamadım niye alındınız.
    2- Akıllılar: kinaye, hedef: iktidar, bu kadar salak olamazlar: hakaret değil aksi ama neyse..
    3- Gerçekler...
    4. madde hakaret değil gerçektir. Garantinin MİKTARINDAN bahsediyorum. Ayrıca ticaret/iş/yatırım bunlar riskli şeylerdir bilginiz olsun. Verilecekse 10 milyon verilir (sallıyorum, hesabı ben değil AKILLILAR yapmalı). Maliyeti çıkarıp cüzi kar ettirecek kadar, üzeri %30 %70 paylaşılır sıkıntı yok. Adı üstünde garanti. Nerede şimdi devletin garantisi?
    5- ???
    6. maddeyi de yazmam da benim hatam önce "Eleştirilmeyi öğrenin" yazmam gerekirdi galiba. Çünkü herhangi biri "sen yanlış motor kullanıyorsun, motor kullanmayı öğren!" dese hakaret olarak algılamam. Sorgularım sürüşümü.

    Eskiden de ucuz değildi. Bu köprüler maliyetini çıkartınca bedava olacak diye bir söylem vardı siz daha iyi bilirsiniz sizin dönemmiş.
    Sence köprüye 1-3-5 yılda yapılan bakımlar vs mi alınıyor? Hayır, kat kat kat ve kat fazlası. Devletin kasasına para girmesinden şikayetçi değilim. Fakat burada art niyet var göz ardı edemezsin!

    15.6 milyon geçmiş. Daha ilk yılmış. İstanbul'un nüfusunu 2 katına mı çıkaracaksınız? Azalma yok demedim. Ahım şahım azalma yok dedim. Yine akşam saati aynı trafik oluyor, yine her köprüye gittiğimde bir trafik beni bekliyor. Denemesi bedava git bak.

    Vallahi de işime gelmiyo ama köprü de 2 katına çıktığı için (eskiden çok ucuzdu kaçırdık tüh, zaten hiç avrasya ile alakası yok bu durumun(!)), geçmesem de benim verdiğim vergiden o garanti parası ödendiği için, beni rahatsız ediyor. Seni etmiyorsa bilemeyeceğim.

    Son söz: Bak beni başkaları ile karıştırma. Ben burada kafadan her şeyde hükümete sallayan biri değilim. Senin savunduğunu biliyorum. Her konu açıldığında görüyorum. Bunu bile savunacak kadar savunuyorsun hem de. Ne tünele, ne hastaneye, ne köprüye, ne yola, ne bu ülkenin gelişmesine karşıyım. Ben bunlar olurken birinin ahmakça( başkalarının ahmaklığı yüzünden) ezilmesine karşıyım. Senin de ezilmene karşıyım, Ahmet'in de Mehmet'in de. Bizler ezilirken başkasının elin korelisinin zengin edilmesine karşıyım. Eğer ki bu tünel bu kadar acele lazımsa -ki bence de lazım-, bunu halka en az darbeyi vuracak şekilde mal edip işletmek gerekir. Bu yapılan kesinlikle doğru değil. Osmangazi doğru değil, zarar eden hastaneler, havalimanları doğru değil. 15 garanti verip 5 geleceğine, 5 ver 5 gelsin. İsteyen de girmesin ihaleye. Ne öyle armut piş ağzıma düş iş mi olur. Ne ala memleket! Yatırım risktir. Hiç bir emlakçı bana demedi "abi gel buradan ev al, 2 katına çıkmazsa ben ödeyeceğim farkını" diye. Rekabeti de sıfıra indirmiş olduk. Adam her türlü parasını alacak. Niye rekabet etsin köprülerle?

  19. #79
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Canım kardeşim birinci köprü ( boğaz köprüsü veya 15 temmuz şehitler köprüsü ) yapılırken Rahmetli Ecevit bu köprü üç beş zengin evine rahat gitsin diye yapılıyor. Bunun yarine zap suyuna köprü yapılsın, yok on tane fabrika yapılır şu kadar gariban ekmek yer diye halkı kışkırtıyordu. Benim rahmetli babam kamyon şoförü idi ( 3.5 tonluk bedford lar vardı onlardan sürerdi) gece kamyonu sıraya kor sirkecide kendi arabalı vapura biner anadolu yakasına geçer gece evde uyur sabah tekrar sıraya kamyonunun başına giderdi. Ne oldu o köprüden sadece üç beş zengin mi geçti?
    Tek soru:

    Daha önceki 2 köprü yapılırken devlet bu şekilde garanti verip, üzerine bu şekilde ödeme yaptı mı?

    Yapmadıysa bu yazdıklarınızın hiiiç bir anlamı yok.
    MSMorkan bunu beğendi.

  20. #80
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Efendim ihale yandaş x'e verilmemiş.
    o zaman sorun yok.
    Ama yandaş y'ye verilmiş.
    Olsun yine sorun yok. Yandaş x'e verilmedi ya mesele değil.

    Efendim bu hizmettir.
    O zaman neden o hizmetten yararlanmak için para ödüyorsun?
    Üstelik o hizmet! senin paranla yapıldı.
    Hayır efendim o hizmet değil ticarettir.

    Efendim bunlar 1.köprüye de karşı çıkmışlardı.
    Rahmetli Ecevit zengine köprü yapacağına zap suyuna yap demiş.
    Bak şimdi herkes yararlanıyor.
    Doğru.
    Bugün zap suyunun kenarındaki adam da o köprüden yararlanıyor. Çünkü bölgesine yatırım yapılmayınca İstanbul'a taşındı.

    Bu boğaz köprüsü mevzusunu defalarca yazdık ama tekrar hatırlatalım.
    Boğaz köprüsü projesine mimarlar odası, bazı çevreci kuruluşlar ve şehir planlamacıları itiraz etti.
    Gerekçe köprünün kısa süreli çözüm olacağı, yeni köprüler yapılmak zorunda kalınacağı ve İstanbul'a göçün önü alınamaz bir şekilde artacağıydı.
    Adamlar ne dediyse çıktı.
    İstanbul'a göç arttı.
    Kısa zamanda köprü yetmez oldu ve ikincisi yapıldı.(Sonra 3. ve tünel)

    Bu araya kişisel görüşümü yazayım ben boğaz köprüsünün yapılmasını olumlu buluyor ve boğaza yakıştığını düşünüyorum.
    Fakat bu yapılırken klasik tabirle istemezükçülerin uyarıları dikkate alınmalı ve İstanbul'un planlanması adamakıllı yapılmalıydı.
    Bu yapılmadı.
    İstanbul özellikle doğu bölgelerinden büyük göç aldı.
    Ortaya bugünkü İstanbul çıktı.
    Ne gelenler memnun, ne de eskiler.

    İlk köprü 1970 li yıllarda yapıldı.
    Hani seyrek bıyıklı asabi şahsiyetin yağ bulamıyorlardı,kuyruklarda perişandık dediği yıllarda devlet tarafından yaptırıldı.
    Bugün beğenmediğimiz o hükümetler köprüyü yaptırabilmiş,barajlar yollar inşa etmiş ama bugün ekonomi uçuyor diye naralanan hükümet bir köprüyü bile yapamıyor.

    2. köprü Özal zamanında yapıldı.
    Benim sık sık eleştirdiğim Özal bile o köprü için geçiş garantisi vermedi.
    Bugün hükümet köprü işletmesini 25 yıl veriyor yetmiyor bir de garanti veriyor.
    Millette alkışlıyor.
    Afferin.

    Apartman yönetici her ay aidat topladığı daire sahiplerine apartmana asansör yaptırıcam diyor.
    Daire sahipleri çok seviniyor.
    Bir tanesi iyi ama pahalı olmaz mı paramız yetecek mi diye soruyor.
    Yönetici, merak etmeyin cebimizden bir kuruş çıkmayacak diyor.
    Fakat asansörü bir şirkete yaptıracam, her binişinizde para ödeyeceksiniz.
    25 yıl sonra asansör tamamen bizim olacak diyor.
    Tabi şirket günde şu kadar kişi asansörü kullanacak diye garanti istiyor ve alıyor.

    Razı gelirmisiniz?
    En azından bizim aidatlar ne oldu diye sorarsınız değil mi?
    Üstelik yönetici seçilirken şu yüzükten başka bişeyim yok demiş ama her ay araba değiştiriyor, oğluna jetski alıyor.
    Siz bu arada aidat ödemeye devam ediyorsunuz.

    Memleket o daire sahiplerinin durumunda.
    1. katta oturan asansöre biniş pahalı ama banane 5. katta oturan Hıdır emmi düşünsün diyor.
    Ama bilmediği önümüzdeki ay yönetici aidatlara zam yapacak çünkü Hıdır emmi asansöre binmeyip merdivenleri kullandığı için asansörü yapan şirkete verilen garanti tamamlanamıyor.
    Ne zannediyordunuz yani.
    Yöneticinin garantiyi cebinden ödeyeceğini mi?

    Hizmete bak!
    Geçenden 1 akçe
    geçmeyenden 3 akçe...
    zaferce, Levent, SuleymanE ve 6 diğerleri bunu beğendiler..
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)


4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)