Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Avrasya Tüneli Geçiş Garantisi İçin Devlet 123.000.000 TL Ödeyecek (Sadece 2017 için)

    REKLAM ALANI
  1. #41
    tyrung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2014
    Motosikleti
    Monster 696, Vespa Primavera
    Bu arada bu köprüler bi şekilde para getiriyor bize 5-10 katına mal oldu.
    Sabah-Ahaber ,Star, Akşam, Skyturk360 medyaları aynı şekilde ihaleyle satıldı. Tek kuruş koymadan devletin bankalarından kredi çekildi. Bize ne borç onların borcu diyebilirsiniz. Maalesef kredilerin ödenmediğine dair bilgiler çıkınca "soru önergesi" verildi. Cevap olarak "ticari sır" dediler.

    Dolaysıyıla devlet bankasının borcu yine bize bindi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    16 Ocak 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hyperstrada
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vatandaş içinden geçsin diye yapılan tünel, görüldüğü üzere vatandaşın içinden geçiyor.

    Öncelikle yaşlıveacemi arkadaşımizın haberden alıntıladığı rakamlar gerçeklerle örtüşmüyor.
    Mesela mevcut araç geçiş sayısinın 2 katına çikması fiziken imkansız. Çünkü tünelin bir kapasitesi var. Yetkili şahsiyet bunun 110bin olduğunu iddia ediyor ama matematik hesabı bu rakamı bulmaya yetmiyor.(tünel uzunluğu, azami hız sınırı ve geçiş süresi tünel içerisinde aynı anda bulunabilecek araç sayısını kısıtlıyor) Yani devletin verdiği para hesaplaninca günlük gecişin 45bin civarında olduğu görülüyor. Bunun 2 katına cıkması demek 90bin arac demek ki tunel full kapasite çalıştırılabilse dahi kapasitesini ancak karşiliyor.
    Verilen garanti ise 70bin.
    Yani tünel tam kapasite çalışsa bile devlet pek bir kâr etmiyor.

    Artı olarak tünelin tam kapasite çalışabilmesi için 2 yol var.
    Ya İstanbul'da trafikteki araç sayısı 2 katına çıkacak ki mevcut araç sayısı bile İstanbul'da tam bir kaos ortamı yaratıyor. Böyle bir şey olması durumunda devletin yeni yatırımlar yapması gerekecek yani zarar!
    Ya da mevcut trafik tünele yönlendirilecek ki bu durumda devletin diğer köprulerden elde ettiği gelir yok olacak ve daha kötüsü geçiş garantisi verilen 3.köprü gibi ekstra zararlar ortaya çıkacak. Yani küllüm zarar.

    Şimdi bir de olayın ticari boyutuna bakalım.
    Devlet bu köprüyü kendi yapsaydı kasasından 1milyar 245 milyon dolar çıkacaktı.
    Yani yaklaşık 4,7 milyar lira.
    Aynı devlet günde 110bin araç kapasitesini onaylamış.
    Araç başı 15 lira ortalama olsa ve yuvarlak hesap 100bin geçiş desek:
    100binx15=1.500.000
    Lira günlük gelir demek.
    Bu da yılda:
    1.500.000x365= 547 milyon 500 bin lira yapıyor.
    Yani proje 9 yılda kendini ödüyor.
    Yani yapan şirket 9 yıl yatırıma 15.5 yıl ise kendine çalışacak.
    Peki işletme süresi 24.5 yıl olan bu tünel gelir kaybını hesapladığımızda devlete kaça mal olmuş oluyor?
    Yılda 500 milyon desek ve süreyi de 24 yıla ceksek yuvarlak hesap 12 milyar lira.

    Burda şirketlerin elestirilecek bir yönü yok. Bir şirket tabiki kâr edecek.
    Fakat devlet bu kadar zarara sokulur mu?
    Efendim 25 yıl sonra tünel devlete geçecek!
    Ne yapacak devlet tünel mi işletecek?
    Satacak burayı ve yine özel sektör kazanacak.

    Üstelik yapan şirket 960 milyon kredi almış ve kefil devlet.
    Yanlış anlaşılmasın devletin geçiş garantisinden bahsetmiyorum.
    Bizzat bankaya kefil olmuş devlet.
    Yani şirket krediyi ödeyemezse devlet ödeyecek.

    Bu milyar milyon hesaplarına bizim milletin kafası pek basmadığından anlayacağımız bir örnekle yapılan işi anlatayım.

    Simdi sizin mahallede ki bir dukkan satıliķ.
    Bakkal olur, tekel bayii olur önemli değil.
    Fiyatı da 4700 lira.
    Bu dükkan yılda 500 lira kâr ediyor.
    Şimdi bu dükkanı siz almıyorsunuz, gidip bir tanıdığa al diye teklif ediyorsunuz.
    Tanıdık diyor ki iyi ama benim sadece 1000 liram var geri kalan parayı nerden bulacam diyor.
    Sorun değil diyorsunuz ve bankaya gidip tanıdıga kefil oluyor ve kredi almasını sağlıyorsunuz.
    Tanıdık diyor ki ya 500 lira kâr yapamazsam?
    Önemli değil üstünü ben öderim diyorsunuz.
    Üstelik bu krediyi siz de alabilirdiniz ve bu dükkana aslında sizin ihtiyacınız var.
    Böyle bir salaklığı yaparmısınız?
    Ev örneği de verilebilir.
    Mesele yapılan işin anlaşılması.

    Kısaca tünel güzel bir mimari örnek olmasının yanı sıra gayet faydalıdır da.
    Ama bunu gerçek maliyetinin 2 katına yapmak ahmaklık değilse ihanettir.
    Sayın Coq,

    Analiziniz baştan sonra materyal hatalar içeriyor. Aşağıda bir kısmına değinmeye çalışacağım.

    1. Yetkili şahsın 110 bin olarak verdiği sayının yanlış olduğunu belirtiyorsunuz. Hesabınızı (ya da başkasının yaptığı hesabı) belirtmeniz durumunda sayı üzerinde fikir beyan edebiliriz. Varsayalım ki sizin belirttiğiniz sayı olan 90 bin üst sınır olsun. Verilen garanti ise 70 bin. Yani 20 bin araç için devlet cironun %30'unu tahsil edecek. 25 yıl sonra da tünel devletin olacak. Devlet açısından etki analizi (zaman, yakıt tasarrufu vs) dışarıda tutulsa bile karlı görünüyor. Ortaya para koyulmuyor, 2 yıl 100 M TL civarı para ödeniyor ardından 20 yıl para alınıyor. Vade sonunda tünel devletin oluyor.

    2. Tünelin tam kapasite çalışması için araç sayısının iki katına ulaşması zorunluluk değil. Bu tip işlerde zamanla insanlar ilave alternatife alışıyor. Bir yere bir mağaza açıldığında, havayolu şirketleri hat açtığında zaman içinde tam kapasiteye ulaşılır.

    3. Devlet bu işi yapsaydı 1,245 Milyar USD kasadan çıkacağını belirtiyorsunuz. Bu mutlak doğru değil, normalde işi bilen insanlar tüneli devletin maliyetinin altına yapabilirler. Varsayalım ki devlet de 1,245 Milyara tüneli kendisi yapabilecekti.
    a. Yılda 547 M TL ciroyu 100 bin geçişe göre hesaplıyorsunuz. Alternatif A (işin dışarıya verilmesi) ile Alternatif B'yi (işi devletin yapması) farklı varsayımlara göre kıyaslıyorsunuz. Ya ikisinde de 90 bin verisini kullanın ya da ikisinde de 100 bin.
    b. Net kar ile ciroyu karıştırıyorsunuz. 547,5 M TL ciro yapan bir firmanın karı da 547,5 M TL olamaz. Bakım giderleri, personel giderleri, faiz gideri vs bir çok gider olacaktır. Sadece 30 M USD kredi anaparasının ödenebilmesi bize bir fikir verebilir.
    c. Kendini geri ödeme dönemi yatırım analizlerinde pek kullanılmaz çünkü bu yöntem paranın zaman değerini içermez. İç verim oranı (İng IRR) ya da net bugünkü değer (İng NPV) yaklaşımlarının daha doğru olduğu söylenebilir.
    d. a, b, ve c maddelerinde değinilen hataların neticesinde 12 Milyar TL kayıp hesabınızın da yanlış olduğunu ifade edebiliriz.

    4. Bir sonraki paragrafta devletin tüneli işletmeyeceğini söylemişsiniz. Devlet köprüleri ve otoyolları işletiyor pekala bir tüneli de işletebilir. Varsayalım ki sizin belirttiğiniz gibi satacak. Bundan özel sektörün kazanacağından nasıl emin olabilirsiniz. Tüpraş'tan, Telekom'dan, Erdemir'den, elektrik dağıtım işlerinden, Halkbank halka arzından özel sektör çok mu kazandı?

    5. Bir sonraki paragrafta devletin bankaya kefil olduğunu belirtmişsiniz. Öncelikle devlet bankaya neden kefil olsun, işletmeyi yapan firma demek istiyorsunuz sanırım. Ancak bu bilgi de yanlış, devletin kefaleti sözkonusu değil, sadece alım garantisi mevcut.

    6. Bizim milletin kafasının basmadığını belirterek durumu pek de yansıtmayan yine yaklaşım hataları dolu bir örnek vermişsiniz.

    a. Bir defa 500 lira kar değil ciro.
    b. Devlet kefil olmuyor.
    c. Ortada bitmiş bir dükkan yok, performans sorumluluğu inşaatçı firmada.
    d. Devlet kar garantisi vermiyor, ciro garantisi veriyor.

    Analizinizi tünelin maliyetinin olması gerekenin 2 katı olduğunu belirterek noktaladınız. Burada da bir bilgiden ziyade sanıyorum bir fikir var.

    Aslında proje finansmanı, yatırım analizleri, şirket değerleme, fonlama optimizasyonu, gelir tablosu, nakit akış tablosu vs konularda pek bilginiz yok. Bunları bilen kişi Türkiye'de sadece ben değilim. Bir bankanın proje finansman departmanı, bir holdingin iş geliştirme departmanı, aracı kurumlardaki temel analiz departmanı, denetim şirketlerindeki şirket değerlemeciler gibi bu tip konularla ilgili birine denk gelirseniz yaptığınız analizin A'dan Z'ye yanlışlarla dolu olduğunu size ifade edecektir. Ancak bu kadar sınırlı bilginize rağmen bizim milletin kafasının pek basmadığından bahsediyorsunuz.

    Yaşınız benden büyük olduğu için daha ileriye gitmeyeyim. Benim değerlendirmeme göre motosikletlerden anlıyorsunuz. Nacizane tavsiyem bu alanın dışına pek çıkmayın.

    Not: Bir ara İstanbul'a yolunuz düşerse ve ilginizi çekerse bir excel üzerinde yukarıda bahsedilen konuları daha detaylı anlatabilirim.
    42 bine sıfır Fazer 8 var, benim motoru satıp alsam mı, ben de size onu danışırım.

    Saygılar
    bursalıali bunu beğendi.

  3. #43
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    ulan avrasyadan girdiniz avrudan çıktınız
    şu konuları okuyupta cahil kalmak imkansız

  4. #44
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    ben anlamak arkadaş! burada atıp tutması çok kolay dimi? kahvaltılık Becel yağ kaç para onu söyleyin bana! ekonominin içine etsin sonrada biz onu aklamaya çalışalım.

    bak şantiye isyana çıkacak yakında ve onca insan kredi ödüyor ev geçindiriyor peki para alamadıkları zaman ne olacak? boş boş tartışın durun burada. neyin kafasını yaşıyorsunuz.

    bu hükumet beceriksizdir o kadar!

  5. #45

    Üyelik
    16 Kasım 2017
    imf ye borç vereceğimize, kendi paramızla yapsaydık. diyeceğim ama işin itibar tarafını hesaplayamadım
    dünyanın finansı merkezimiz yapılınca
    olmadı, kanal istanbul yapılınca...
    zekeriyaimam bunu beğendi.

  6. #46
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Bu arada bilmem kaç saat zamandan tasarruf edip bilmem kaç milyon kazanmış devlet.
    Hesabı da saat sayısını saat ücretiyle carpıp bulmuşlar.
    Saat ücreti kaç para diye merak ediyorsaniz söyleyeyim 25 lira
    Gazeteci atma Recep din kardeşiyiz deyince rakamı İBB'den aldiklarını söylemiş.
    Yani bunlara göre bizim vatandaş günde 8 saat çalışsa ayda 4500 lira kazanıyor.
    Bi de şikayet ediyonuz çok ayıp!
    Naapcaksınız bu kadar parayı yahu?

  7. #47
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    gençler sizin acilen sevişmeniz lazım. çok gerginsiniz. bir sevişseniz rahatlıyacaksınız aslında.

  8. #48
    tyrung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2014
    Motosikleti
    Monster 696, Vespa Primavera
    Alıntı rıfkı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sayın Coq,
    Ortaya para koyulmuyor, 2 yıl 100 M TL civarı para ödeniyor ardından 20 yıl para alınıyor. Vade sonunda tünel devletin oluyor.
    Burada bi yanlış anlaşılma olabilir mi ? Her yıl 100milyon TL civarı para ödeyeceğiz(toplam ortalama 2milyarTL) sadece 2 yıl değil. Öyle olsaydı böyle bir proje için 100milyonun lafı edilmezdi.

  9. #49

    Üyelik
    16 Ocak 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hyperstrada
    Haberde 2019'dan itibaren garanti ödemesi biter deniyor. Haberden azalan bir trend ile 2 ya da 3 yıl devlet ödeme yapacak diye anlıyorum.

    Aslında ben de bunu söylemek istiyorum, devlet açısından proje başarılı görünüyor.
    bursalıali bunu beğendi.

  10. #50

    Üyelik
    16 Kasım 2017
    Alıntı SavageGarden adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bunun bir de hasta garantileri var ki

    asıl bomba o

    köprü gibi tüp geçit gibi bir iki tane de değil.

    onlarca hastane yapılıyor.

    şehir hastaneleri adı altında; iş adamları verdikleri sözleri tutmaya; milletin ... koymaya hazırlanıyor.

    işte o zaman biz tükeneceğiz. kayganlaştırıcılar da işe yaramayacak.
    sağlık bakanlığı yanında detay kalmış


  11. #51
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı rıfkı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Haberde 2019'dan itibaren garanti ödemesi biter deniyor. Haberden azalan bir trend ile 2 ya da 3 yıl devlet ödeme yapacak diye anlıyorum.

    Aslında ben de bunu söylemek istiyorum, devlet açısından proje başarılı görünüyor.
    Ben çok anlamıyorum ama siz anlıyorsunuz galiba. Yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla işler yolunda ve kitabına uygun gidiyor.

    E süpermiş o zaman. Desenize Mehmet Cengiz ve türevleri verdikleri yüz milyonlarca rüşvet karşılığında hiç bir şey alamadılar, annelerimizi şeyedemediler, işlerini dürüstçe yapmak zorunda kaldılar.

    Çok sevindim. İçime su serpildi. Daha yeni ATV Haber izlemiş gibi mutluyum nerdeyse.
    zekeriyaimam bunu beğendi.

  12. #52

    Üyelik
    16 Ocak 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hyperstrada
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben çok anlamıyorum ama siz anlıyorsunuz galiba. Yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla işler yolunda ve kitabına uygun gidiyor.

    E süpermiş o zaman. Desenize Mehmet Cengiz ve türevleri verdikleri yüz milyonlarca rüşvet karşılığında hiç bir şey alamadılar, annelerimizi şeyedemediler, işlerini dürüstçe yapmak zorunda kaldılar.

    Çok sevindim. İçime su serpildi. Daha yeni ATV Haber izlemiş gibi mutluyum nerdeyse.
    Ben sadece Avrasya tünelinin proje finansmanı yaklaşımı ile devlet açısından iyi mi oldu kötü mü oldu değerlendirmesini yapmaya çalıştım. Benim değerlendirmeme göre devlet açısından iyi bir proje.

    Bununla birlikte bundan devletin yaptığı her iş iyi sonucu tabi ki çıkmaz. Her şey yolunda sonucu da çıkmaz.
    bursalıali bunu beğendi.

  13. #53

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Alıntı osiosborn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Milletin amına koyan Cengiz'in vergi borcu her sene bakanlar kurulu kararıyla, muhtemelen bundan sonra KHK silinmeye devam edecek. Bu şirket 22milyar euroluk havalimanı'nı bilmem kaç milyar dolarlık köprüleri sözde yap işlet devretle yapıyor. Sözde diyorum çünkü Yap işlet devrette devlet para vermez ama bu milletin orasına koyan cengiz'e proje maliyeti Halk bankası tarafından veriliyor.

    Soru şu: Halk bankası bu parayı nereden alıyor? Neden sadece cengize veriliyor? Neden Norveç gibi dünyanın en pahalı ülkesinde 1 milyara yapılan iş bizim ülkemiz de 10 milyara yapılıyor? Son sorum milletin amina koymaya and içmiş cengiz neden aynı zamanda doğayı da katlediyor?

    Belliki sözcüsünüz sorumu cevaplayıverin.
    Osiosborn farkında değilsiniz burada konuşulan konu avrasya tüp geçişi ve benimde belirtiğim görüş sadece bu konu ile ilgili. Eğer lütfeder cengiz, 22 milyarlık havaalanı, halkbankası, norveç gibi konular açarsanız seve seve bu konuda fikirlerimi paylaşırım.

    Ben BAĞNAZ bir insan değilim eğer biri işi doğru görürsem doğru derim yanlış görürsem yanlış derim kim olursa olsun.
    Lütfen bakınız benim bu iktidar ile ilgili yazdığım yazılara Kudüs meselesinde haklı görmüşüm haklı demişim. Suriye savaşının çıkarılmasında haksız görmüşün eleştirmişim hangi konu hatırlayamadım 240.000 euroluk saati eleştirmişim, osmangazi köprüsünün orhangazi kısmında otoyolun tarım arazilerinden geçtiğini belirtip eleştirmişim falan filan açın mesajlarım konusunda tek tek inceleyin. LÜTFEN

    Bu ülkenin tek derdi var BAĞNAZ lık. Sizinde bağnaz olduğunuzu düşünüyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 04:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:40 ----------

    Alıntı MSMorkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yaşlı ve acemi ağabey,

    Bu projeye başlanmadan İstanbulda ikamet eden bir vatandaşa şu soruyu sorsaydık:
    -Sayın vatandaş, buraya tünel yapılsa, fiyatı da normal köprüler 4.75 ve tek yönlü alınır iken 16 lira olsa, çift yönlü de para alsak buradan yıllık 25.6 milyon araç geçer mi?
    cevabı kısa ve net olurdu:
    +T***k mı geçiyorsun? (veya bilumum küfürler)

    Aynı cevapları YSS köprüsü ve Osmangazi Köprüsü için verilen garantileri ve ücretleri telaffuz ettiğinizde de alırdınız.

    Bunu düşünmek o kadar da zor olmasa gerek. Gidiş dönüş 4.75 yerine 32 lira. Hele her gün kullanacak bir insan için:
    25*32 = 800 TL (iş günü)
    25*4.75 = 118,75 TL

    Bunu bizim akıllılar sonradan mı fark etti?
    Gerçekten devleti yöneten kademe bu kadar salak olamazlar herhalde?!?!

    Baktılar kimse geçmiyor. (Yukarıda yaptığım basit matematik neticesinde, çok mantıksız olduğundan mütevellit gayet anlaşılabilir bir sonuç)
    E sözü de verdiler bir kere!
    Hayinliğe devam. Köprünün geçiş ücreti oldu mu 7.5 TL? Niye mi? İnsanları Avrasyadan geçirme umutları. Geçmezlerse de aradaki farkla verdiğimiz garantiyi kapatırız hesabı. Bir de aylar süren çalışmalar başladı bu sırada.
    Şimdi oldu 8.75 TL, eee artık orta sınıf bir insan hiç değilse avrupa anadolu yönünde her türlü para ödeyeceğinden, 8,75 yerine 16 ödeyip trafikten kurtulmak isteyecektir.
    Kime faydası varmış bunun bir daha anlatmak ister misiniz?
    +Ortada da ahım şahım azalan trafik yok. Yine her yer kilit.
    +Köprüden geçenler artık kat kat fazla para ödüyor.
    +Türkiyede zam 100 birim gelirse indirim 1 birim gelir bu hiç bir sektörde değişmez. Bu sektörde de değişmeyecektir.

    Kim ne derse desin bu söylemimden vazgeçmeyeceğim. Verilen garanti miktarları hainliktir, peşkeştir. Kimse de itiraz edemez. Ne akepeli ne cehapeli ne mehapeli bana, köprü-tünel ve otoyollar için verilen garantiyi mantıklı şekilde açıklayamaz. Bu kadar açık net görülebiliyor iken, gelip de burada savunmaya çalışmayınız efendim, savundurmam, savunduramam! Bende vicdan var kusura bakmayın. Eleştirmeyi öğrenin ne diyeyim...
    Canım kardeşim birinci köprü ( boğaz köprüsü veya 15 temmuz şehitler köprüsü ) yapılırken Rahmetli Ecevit bu köprü üç beş zengin evine rahat gitsin diye yapılıyor. Bunun yarine zap suyuna köprü yapılsın, yok on tane fabrika yapılır şu kadar gariban ekmek yer diye halkı kışkırtıyordu. Benim rahmetli babam kamyon şoförü idi ( 3.5 tonluk bedford lar vardı onlardan sürerdi) gece kamyonu sıraya kor sirkecide kendi arabalı vapura biner anadolu yakasına geçer gece evde uyur sabah tekrar sıraya kamyonunun başına giderdi. Ne oldu o köprüden sadece üç beş zengin mi geçti?

    Ben bizzat o köprünün açılışı törenine ailecek gitmiş biriyim.

    Sonra ikinçi köprü yapıldı bir ALLAH ın kulu çıkıpta üç beş zengin için yapılıyor dedi mi?

    İktidarı eleştirmek ayrı her şeye tu kaka demek ayrı şey zaman her şeyi gösterecek birinçi köprüde olduğu gibi bırak bu birim işlerini yok 100 birimmiş yok üçün biriymiş.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 04:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:01 ----------

    Alıntı tyrung adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Bunu diyorum. Adam projenin yarısından fazlasını kredi çekerek yapıyor.
    Sana ne sen işine bak sana giren çıkan aynı olduktan sonra hepsini cepten yapsa ne olur hepsini kredi çekse ne olur. Padişahım çok yaşa türünden muhabbet.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 04:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:12 ----------

    Alıntı tyrung adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Bu hatalar olabilir. Fakat Yavuz Sultan Selim köprüsü, Osmangazi köprüsü vs... hepsi aynı şekilde. Bizim 4 5 sene içinde ödeyeceğimiz cezalarla zaten köprüyü yapabiliyoruz.
    Üç kuruşluk aklım var onuda millete laf anlatacağım diye yiyeceğim. Sen şimdi ben devlet yatırım yapsın kalkınsın mı diye ceza yiyorsun kural çiğniyorsun. Belkide devlet bunlara güven olmaz adam olur akıllanılar ceza yemezler sap gibi ortada kalırım diye bu yola baş vurmuştur. olur mu olur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 04:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:18 ----------

    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Öncelikle yaşlıveacemi arkadaşımizın haberden alıntıladığı rakamlar gerçeklerle örtüşmüyor.
    Adım ( rumuzum ) geçtiği için yazıyorum benim alıntıladığım yazı zaten bu konuda olan bir yazı ben bir şey eklememişim bir şey çıkarmamışım niye ben refarans gösteriliyorum anlamadım. Eğer referans gösterilecekse direkt bu yazı gösterilir zaten o yazı bu başlık bu konu içinde. Laf olsun diye eklenmişim.
    bursalıali bunu beğendi.

  14. #54

    Üyelik
    18 Ağustos 2014
    https://youtu.be/unA2RE556Yw

    Butun anlattiklari ve ornekleri bizim ulkede eksiksiz gerceklesmedimi ve gerceklesmeye devam etmiyormu?

    Nemalandirilan birkac zengin kim, kim icin calisiyorlar?

    Bu orneklerin gerceklesmesine kim yol aciyor kim izin veriyor.

    Yollar, havalimanlari vb yapilmiyormu?
    Rusvet yokmu?
    Kaynaklar, uretim alanlari satilmadimi? Borc odemek icin?
    Ulkemizde askeri üsleri yokmu?
    Kore, suriye vb. Onlar icin ya da x icin savasa girmedikmi?
    Onlar icin oy vermedikmi?
    Bunlarin hic biri halkin faydasina olmazdaki halk biz değilmiyiz? Nicin sesimiz cikmiyor?
    Cunku bizde bokun icindeyiz. Cunku ses etsek 40 yerimizden vururlar. Ornegi bir arkadasimdan veriyim. Bugun rusvet yedigini gordugum bi ihaleyi sikayet etsem yarin kapima maliye dayanir. Maliye dayanirsa dayansinmi ? Gelirimin toplamda yaklasik yuzde 70 ine vergilerle goz koyan devletten vergi kacirmasam ayakta durabilirmiyim? Kacirdigimi bilipte neden ses etmez devlet. Korkuyla yasamami ister cunku. Yuzde 70 yerine 20 istese daha cok gelir elde edecegini bilsede 70 ister varsin almasin. Vatandasi suclu olsunki azini acamasindir derdi.
    Tek amaç yemek. Yoksa bi belediye baskani adayliga milyon tl ler niye harcasin bu nasil bir hizmet aşkı

  15. #55

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Alıntı yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı
    Canım kardeşim birinci köprü ( boğaz köprüsü veya 15 temmuz şehitler köprüsü ) yapılırken Rahmetli Ecevit bu köprü üç beş zengin evine rahat gitsin diye yapılıyor. Bunun yarine zap suyuna köprü yapılsın, yok on tane fabrika yapılır şu kadar gariban ekmek yer diye halkı kışkırtıyordu. Benim rahmetli babam kamyon şoförü idi ( 3.5 tonluk bedford lar vardı onlardan sürerdi) gece kamyonu sıraya kor sirkecide kendi arabalı vapura biner anadolu yakasına geçer gece evde uyur sabah tekrar sıraya kamyonunun başına giderdi. Ne oldu o köprüden sadece üç beş zengin mi geçti?

    Ben bizzat o köprünün açılışı törenine ailecek gitmiş biriyim.

    Sonra ikinçi köprü yapıldı bir ALLAH ın kulu çıkıpta üç beş zengin için yapılıyor dedi mi?

    İktidarı eleştirmek ayrı her şeye tu kaka demek ayrı şey zaman her şeyi gösterecek birinçi köprüde olduğu gibi bırak bu birim işlerini yok 100 birimmiş yok üçün biriymiş.
    Abi banane ecevitten? Ben mi her şeye tu kaka diyorum? Sen hiç bir şeye tu kaka demiyosun! Kabul etmiyorsun bariz belli bir hainliği kabul etmiyorsun.
    3'ün 1'ini okuduktan sonra zaten sana bir şey yazmam. Yaşından ötürü hürmetim vardı, saygısızlık etmedim. Ağabey dedim. Git avrasyaya da al 3'ün 1'ini, saygısız!

  16. #56
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
    tahminleri "olan" olarak kabul etmek mantıklı değil.
    devlet yani biz Avrasya tünelinin işletmecisine 120.000.000 tl ödeyeceğiz,

    sebebi ise devletin gelir garantisi verdiği bir işletmenin yeterinde kar edememesi.
    bunun mantıklı bir izahatı olmaz,
    olduğunu sanıyorsanız kendinizi kandırıyorsunuz,

    önümüzdeki yıllarda garanti edilen gelirden fazlasının elde edilebileceğine dair bir TAHMİN esas olarak sunulamaz.
    çok değil 2018 ortalarına doğru geçiş rakamları aşağı yukarı belli olur.

    250 cc scooter neden 27.000 liraya satılır ?
    bir anlam ifade ediyor mu ?
    işin beni ilgilendiren kısmı burası.

    bir de bilen var ise belirtsin şirket araçlarının köprü, otoyol gibi giderleri vergiden düşülüyor mu ?

    ayrıca;
    bu tünelin her iki tarafı oturmuş yerleşim yerleridir,
    gelişmekte olan değil.
    dolayısı ile mevcut ortalama geçiş yapan araç sayısının 40 binlerden 70 binlere çıkacağını öngörmek mantıklı değil,
    hele Anadolu yakasında yapımı devam eden inşaat projeleri neticesinde şirketlerin Anadolu yakasına geçme eğilimi içerisinde olduğu da düşünülür ise garanti edilen araç miktarını yakalamak zor.
    Thracian ve Seko bunu beğendiler.

  17. #57
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İhale yapıldı mı?
    diye sormak lazım önce.
    Di mi? Hiç araştırmayalım, sadece soralım. Nasılsa sorumuzu okuyanlar da araştırmak yerine ucuz popülizm ile muhalefet yapmaya meraklılar

    Üşenmedim 35 dakikadır araştırıyorum, Avrasya Tüneli İhalesi diye aratınca pek bir şey bulamadım. Ulan dedim sonra kendi kendime, bunun adı sonradan konulmuştur, ihaleye çıkıldığında bir adı yoktur "İstanbul Boğazı Tüp Geçit İhalesi" diye aratayım dedim bir de

    Sizin ve merak eden herkes için linkler verip özet geçiyorum;

    Link : https://www.dunya.com/ekonomi/istanb...i-haberi-33563

    Özeti : .....İhale son olarak 30 Mayıs'a alındı. Bu uzun süreçte ise yerli ve yabancı birçok firma şartname aldı. Yıllık 25 milyon araç garantisi planlanıyor İhaleye katılacak....

    Sanırım ihaleyi kimin kazanacağı, kimin yapacağı belli olmadan Devlet böyle bir hesap yapıp, bu işi yapacak olan şirketlerin ancak bu hesapla yük altına gireceğini hesap etmiş olmalı.

    Aynı habere devam ediyorum;

    ......Şartname alan şirketler: . OHL (İspanya) . Vinci (Fransa) . Mitsubichi (Japonya) . Strabag (Avusturya) . Siemens (Almanya) . Astaldi (İtalya) . Taysi (Japonya) . Enka . Doğuş . Nurol . Yapı Merkezi . Gama . Kolin . Limak . Alarko . Tekfen . İçtaş . Güriş . Yüksel İnşaat .Kiska.....

    Yapı Merkezi adını ben koyulttum, ihaleyi onlar kazanmış.


    Link : http://www.hurriyet.com.tr/bogaz-a-i...pacak-10502681

    Özet : Ulaştırma Bakanlığı, ihaleye en iyi teklifi veren Cengiz İnşaat-Makyol-Doğuş İnşaat ve Fransa’dan Vinci’den oluşan ortak girişim grubuna değil, ikinci en iyi teklifi veren Yapı Merkezi ile Güney Kore’li TKJV grubu konsorsiyumuna verdi.

    Link : http://www.milliyet.com.tr/yazarlar/...uneli-2364614/

    Özet : Avrasya bir yap-işlet-devret projesi. 1965 yılından bu yana değişik projeleri gerçekleştiren Yapı Merkezi, Güney Kore’nin büyük yapı holdingi SKE&C firmasıyla ortaklık oluşturdu. ”Avrasya Tüneli İşletme, İnşaat ve Yatırım A.Ş.” (Ataş) ismi verilen bu ortaklık devletle anlaşma yaptı.

    Link : https://www.timeturk.com/tr/2008/06/...t-ihalesi.html
    Özet : İhale şartnamesine göre, katılımcı firmaların son 10 yılda sözleşme bedeli en az 250 milyon dolar olan yol, otoyol, demiryolu, metro ve hafif raylı sistem işlerini gerçekleştirmiş ya da son 3 yılda yaptığı işlerin ortalamasının 250 milyon doları bulması gerekiyor. Tünel yapımı esas olduğu için firmaların toplam 3 kilometre tünel yapımını üstlenmiş olmaları da gerekiyor.


    1965 yılından bu yana değişik projeleri gerçekleştiren Yapı Merkezi, Güney Kore’nin büyük yapı holdingi SKE&C firmasıyla ortaklık oluşturdu. ”Avrasya Tüneli İşletme, İnşaat ve Yatırım A.Ş.” (Ataş) ismi verilen bu ortaklık devletle anlaşma yaptı.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  18. #58

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Herhangi bir yabancı şirket böyle bir ihaleye girmez bile, hayatın olağan akışına aykırı,ancak içerden güçlü siyasi destek ve yazılı olmayan garantiler verilirse anlamı var, yoksa bunun mahkemesi var, mühendislik - maliyet hesapları var, her türlü kokuyor zaten. Ki sonuçta sonradan yeni kanunlar çıkarılıp yeni "süper" garantiler verildi bu şirketlere.

  19. #59
    tyrung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2014
    Motosikleti
    Monster 696, Vespa Primavera
    Alıntı yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .
    Konuyu yanlış noktalara çekiyorsun.
    Kimsenin Avrasya yapılmasaydı dediği yok. Neden bu sözleşmeyle yapıldı diyoruz.

    Alıntı yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sana ne sen işine bak sana giren çıkan aynı olduktan sonra hepsini cepten yapsa ne olur hepsini kredi çekse ne olur. Padişahım çok yaşa türünden muhabbet.
    Nasıl giren çıkan aynı oluyor ? Birinde ülkenin milli gelirinden ana para + faiz + cezasını veriyorum. Diğerinde gerçekten yap-işlet-devret olması gerektiği gibi beş kuruş vermeden adamlar yapıyor.

    Alıntı yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üç kuruşluk aklım var onuda millete laf anlatacağım diye yiyeceğim. Sen şimdi ben devlet yatırım yapsın kalkınsın mı diye ceza yiyorsun kural çiğniyorsun. Belkide devlet bunlara güven olmaz adam olur akıllanılar ceza yemezler sap gibi ortada kalırım diye bu yola baş vurmuştur. olur mu olur.
    Yazdığını anlayamadım ki cevap vereyim. Ceza yedikten sonra akıllanalım diye kim böyle bi sözleşme yapar. Mal mı bu insanlar ?

    Şunu mu demek istedin acaba ?
    İstanbul’da toplam ihale bedeli 12 milyar 859 milyon lira olan 76,9 km’lik 6 metro hattı ihalesinin iptal nedeni resmen açıklandı.
    “Metro hatlarının uzatılıp yeniden projelendirilerek, daha ekonomik ve daha hızlı bir şekilde yapılabilmesi için söz konusu ihaleler iptal edilmiştir. Toplam uzunluğu 76,9 km olan 6 proje iptal edilmediği gibi İstanbul'un ulaşımına köklü çözüm için metro yatırımları 1.000 kilometre hedefine uygun olarak genişletilmiş olacaktır” denildi. İBB bu hatların finansmanı için 925 milyon avro dış borçlanma yapma kararı almıştı.


    Bağnaz değilim diyorsun fakat giren çıkan para belli. Bu tip projelerde zaman ve ulaşım kolaylığı için göz yumulabilir. Fakat buradaki konu para vermeden yaptırmak isteyip, parasını vererek yaptırmak. Sonuç olarak taşeronun saçma sapan bi şekilde risksiz kazancı.

    Misal İETT zarar eden bir kurum. Buna kimse laf söyleyemez, zorunlu bir hizmet. Ülkedeki petrol fiyatı ve İstanbul kalabalığı düşününce kabul edilebiliyor.

  20. #60
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    İhale kazanana değil başkasına verilmiş.
    Ama ihale yapılmış.önemli olan bu.
    Ne güzel.

    Alemsin Olcay!


3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)