Avrasya Tüneli Geçiş Garantisi İçin Devlet 123.000.000 TL Ödeyecek (Sadece 2017 için)
Reklamlar
-
Reklamlar
-
Yılda şu kadar araç geçer hesabını yapan adamı öncelikle işten atmaları lazım, hesapta bu kadar sapma saçmalık.
Diğer taraftan Avrasya Tüneli'nin girişindeki polisler olmasa gerçekten harika bir icraat. Özellikle Avrupa Asya geçişlerinin anasını ağlatıyor polis.
-
cem_fb adlı üyeden alıntı
Yılda şu kadar araç geçer hesabını yapan adamı öncelikle işten atmaları lazım, hesapta bu kadar sapma saçmalık.
Diğer taraftan Avrasya Tüneli'nin girişindeki polisler olmasa gerçekten harika bir icraat. Özellikle Avrupa Asya geçişlerinin anasını ağlatıyor polis.
Kontrol yapmasalar bile tek şeride düşüyorlar akşam saatlerinde yoğunluk köprüyü aratmıyor 45 dakikadan önce geçemiyorsunuz. E hani trafiği azaltacaktı bu. İDO sirkeci-harem tarifeleri de değiştirilmiş. Otomobil 10TL minivan 20TL yani otomobil kadar yer kaplayan doblo-kangoo-caddy ile geçerseniz 20TL ödüyorsunuz. Yuh yani. Avrasya tüneli bile daha ucuza geliyor.
-
cem_fb adlı üyeden alıntı
Yılda şu kadar araç geçer hesabını yapan adamı öncelikle işten atmaları lazım, hesapta bu kadar sapma saçmalık.
Hesap sorun degil de, garanti sorun... Risk yoksa ihale ve yatirimcinin islevi nedir?
Bir de milyarlarca liralik ihale alan bu en buyuk sirketler neden sifir vergi verir?
-
Her bakımdan karlı bir yatırım. Hem kullananlar için hem de diğer köprülerden geçenler için. Diğer köprülerin bir miktar yükünü aldığı için onlarında geçiş süresi düştü. Ayrıca 2. senesinde garanti sayısını yakalayacak işletim süresi 30 yıl ve fazla geçişlerde ücretin % 30 nu devlete ödenecek bence bu rakam düşük devlete daha fazla ödemeli. Şirket aşırı kar edecek gibi ne olursa olsun İstanbul için en faydalı yatırımlardan biri.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:10 ----------
hasmet adlı üyeden alıntı
Hesap sorun degil de, garanti sorun... Risk yoksa ihale ve yatirimcinin islevi nedir?
Bir de milyarlarca liralik ihale alan bu en buyuk sirketler neden sifir vergi verir?
Bu durum büyük şirketler değil her şirket hatta basit şahıs şirketleri içinde geçerlidir. Siz iş yeri kurmak için makina, hammadde alırsınız inşaat yaptırır tesisat çektirirsiniz bunlar için kdv varsa ötv ödersiniz fakat şirket çalışmaya başlamadığı için geliri yoktur. Sİz çalışmaya başlayıp geliriniz masrafı geçince kdv ve gelir vergisi ödemeye başlarsınız olay bunda ibaret. Yok öyle devlet babayı görmeden para kazanmak ( sadece belirli yatırım teşfiklerin de bazı indirimler hibeler oluyor oda o sanaiyi desteklemek veya o bölgeyi kalkındırmak için. )
-
cem_fb adlı üyeden alıntı
Diğer taraftan Avrasya Tüneli'nin girişindeki polisler olmasa gerçekten harika bir icraat. Özellikle Avrupa Asya geçişlerinin anasını ağlatıyor polis.
Maalesef zorunlu bir uygulama. Tünelin yapısı itibariyle dur kalk trafiği oluşturulamaz, araçların belli bir süre içinde tünelden çıkması gerekiyor. Bu sebeple yoğunluğu tünel öncesine alıp geçişlerin minimum sürede olması sağlanıyor.
Aslında şunu sormak lazım, hangi akla hizmet bu kadar uğraşa girilmişken 3 veya 4 şeritli yapılmadı ?
yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı
Her bakımdan karlı bir yatırım. Hem kullananlar için hem de diğer köprülerden geçenler için. Diğer köprülerin bir miktar yükünü aldığı için onlarında geçiş süresi düştü. Ayrıca 2. senesinde garanti sayısını yakalayacak işletim süresi 30 yıl ve fazla geçişlerde ücretin % 30 nu devlete ödenecek bence bu rakam düşük devlete daha fazla ödemeli. Şirket aşırı kar edecek gibi ne olursa olsun İstanbul için en faydalı yatırımlardan biri.
Bu durum büyük şirketler değil her şirket hatta basit şahıs şirketleri içinde geçerlidir. Siz iş yeri kurmak için makina, hammadde alırsınız inşaat yaptırır tesisat çektirirsiniz bunlar için kdv varsa ötv ödersiniz fakat şirket çalışmaya başlamadığı için geliri yoktur. Sİz çalışmaya başlayıp geliriniz masrafı geçince kdv ve gelir vergisi ödemeye başlarsınız olay bunda ibaret. Yok öyle devlet babayı görmeden para kazanmak ( sadece belirli yatırım teşfiklerin de bazı indirimler hibeler oluyor oda o sanaiyi desteklemek veya o bölgeyi kalkındırmak için. )
Türkiye de sistem bu şekilde olduğu için bunu normal olarak algılamak yanlış. Bir ihale açılıyorsa buna parası olanın girmesi lazım veya kredi çekebilecek olanın.
Kazanan firmalarda para yok.Bu bizim veya devletin sorunu değil. Fakat sanki bizim sorununuzmuş gibi adamlara uçuk kaçık garantiler veriyoruz. Bu garantiyle adam gidip kredi çekiyor sonrasında işi yapıp bize satıyor. Yediği faizin hattı hesabı yok.
Bu adamlar bile bu kadar faize rağmen kazanıyorsa biz neden kendi cebimizden bu işi yaptırmıyoruz ?
Açılalı 1 yıl olmuş. 2.senesinde sayıyı yakalayacağını nereden çıkardınız onu merak ettim ?
Ne olursa olsun en faydalı yatırım diye birşey söz konusu bile değil. Hatta yatırım bile değil. 30 yıl sonrası 2 şeritli geçiş bizim ne kadar işimizi görür tartışılır.
-
En basit ticari işletmenin dahi karlılık vb mevzularıni doğru yorumlamak için bir deneyim bir yetkinlik gerekir.milyar dolarlık projedeki ekonomik teknik konuları sadece toplama çıkarma ile analiz etmek doğru değil.Her konuda bir fikrimiz olmak zorunda değil.koprunun geçişi pahali de eyvallah ama maliyet hesabina girme Keynes filan ters dönüyo
-
tyrung adlı üyeden alıntı
Aslında şunu sormak lazım, hangi akla hizmet bu kadar uğraşa girilmişken 3 veya 4 şeritli yapılmadı ?
Teknik sebeblerden dolayı şerit sayısı arttıkça tünelin çapı artacak buda daha kalın tünel çeperleri ve daha çok dış etkenlere karşı duyarlı olacak basınç deprem yer kayması gibi
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:16 ----------
tyrung adlı üyeden alıntı
Türkiye de sistem bu şekilde olduğu için bunu normal olarak algılamak yanlış. Bir ihale açılıyorsa buna parası olanın girmesi lazım veya kredi çekebilecek olanın.
Zaten adamlar 400 milyon cepten koymuş 9000 milyon da kredi çekmiş iki şartıda karşılıyor ne dir anormal olan.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:19 ----------
tyrung adlı üyeden alıntı
Kazanan firmalarda para yok.Bu bizim veya devletin sorunu değil. Fakat sanki bizim sorununuzmuş gibi adamlara uçuk kaçık garantiler veriyoruz.
Şimdi elin korelisi 400 milyon dolar cepten yatırmış 900 milyonda kredi çekip riske girmiş niye sarı çizmeli mehmet ağa evine daha çabuk gitsin hayrımız olsun diye mi bu kadar paraları devlet garantisi olmadan ne cesaret yatırsın önemli değil ağa paran olduğunda ödersin mi desin?
-
kanal istanbul yapılınca daha verimli noktasında olacak
-
tyrung adlı üyeden alıntı
Bu garantiyle adam gidip kredi çekiyor sonrasında işi yapıp bize satıyor. Yediği faizin hattı hesabı yok.
Elin korelisi bu iş için kredi çekecek bankaya gittiğin de hey corc versene bana borç 900 milyon dolar dediğinde banka ayıpsın maykıl kasa senin istediğin kadar al mı diyecek? Yoksa nerede bunun hesabı kitabı nerede bunun garantisi yarın iş moka sararsa ben ne yapacam mı diyecek? Faiz miş sen veya başkası bankaya para yatırdığında faiz istemiyormusun bankalar bu 900 milyon doları faizsiz mi topluyor?
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:31 ----------
tyrung adlı üyeden alıntı
Bu adamlar bile bu kadar faize rağmen kazanıyorsa biz neden kendi cebimizden bu işi yaptırmıyoruz ?
Yap aslanım yap yapacağım dedinde elini kolunu tutan mı oldu?
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:33 ----------
tyrung adlı üyeden alıntı
Açılalı 1 yıl olmuş. 2.senesinde sayıyı yakalayacağını nereden çıkardınız onu merak ettim ?
Abi VALLA ben bir şey çıkarmadım sadece konuyu açan arkadaş alıntı yapmış mavi satır onu tıklayıp okudum yeminle.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:36 ----------
tyrung adlı üyeden alıntı
Ne olursa olsun en faydalı yatırım diye birşey söz konusu bile değil.
En faydalı yatırım olmayabilir ama en faydalılardan biri bence tabi olay yorum meselesi Rahmetli Ecevitte boğaz köprüsüne itiraz etmişti iki zengin evine rahat gitsin diye yapılıyor diye halkı kışkırtmıştı. Zap suyu meselesi falan neyse bilen biliyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:41 ----------
tyrung adlı üyeden alıntı
Hatta yatırım bile değil.
Vebali boynuna bazıları için götürüm bile olmuş olabilir ama bizim 80 milyonluk ülkemizde kimse harama yan gözle bakmaz. Korelileride suçlamak istemiyorum olmaz öyle şey olmamıştırda tamamen şehir efsanesi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:45 ----------
tyrung adlı üyeden alıntı
30 yıl sonrası 2 şeritli geçiş bizim ne kadar işimizi görür tartışılır.
Şerit işi tamamen teknik bir iş teknoloji ile alakalı gönül isterdiki 4 gidiş 4 geliş olsun tabi sadece köprü şeridi ile alaklı değil bir de köprüye geliş ve köprüden çıktıktan sonraki yolların kapasiteside etkili
-
yaşlı ve acemi,
devlete para ödenmiyor,
parayı devlet ödüyor,
yani yapılan anlaşma gereği devlet araç geçmediği için bu parayı ödüyor.
yani yeni para ile 120.000.000 tl.
ayrıca devletin garanti geçiş uygulaması devam ediyor.
sadece garanti edilen geçiş rakamının gerçekleşebileceği öngörüsü mevcut.
ilerleyen zaman içerisinde ortaya çıkar.
bankacılık bilgilerim biraz paslandı ama bu projeyi önüne koyduğunuzda devlet garantili projeye kredi vermeyecek banka henüz görmedim.
haberin içerisinde ibb'nin yapmış olduğu hesaba itiraz var,
farazi rakamlar.
diğer köprülerin yoğunluğunun azalıp azalmadığını kullananlar bilir,
Boğaziçi köprüsünü fren yapmadan geçtiğimi pek hatırlamıyorum.
ikinci köprü hakkında çok bilgim yok,
üçüncü köprüyü sadece gördüm, geçmedim.
biraz daha zaman geçtiğinde ne kadar faydası olduğu daha net ortaya çıkar.
şu zamana kadar faydalı olduğuna dair bir veri yok.
en güzeli ise
Cumhurbaşkanı, itfaiye ve ambülansa ücret yok
BAŞAR Arıoğlu’na Avrasya Tüneli’nden ücretsiz geçiş hakkı olan araçları sorduk, mevzuata bakıp sıraladı:
- Ambülans, itfaiye araçları ve Cumhurbaşkanlığı makam aracı.
Ardından ekledi:
- Cumhurbaşkanı’na eşlik eden diğer araçlar geçiş ücreti ödüyor.
- ATAŞ’ın ortakları ücret ödüyor mu?
- Ortaklar olarak biz geçiş ücreti ödüyoruz. İşletme araçları ödemiyor.
-
"Bu 10 milyonluk farkı devlet ödeyecek." ifadesi aslında biraz insanları eksik bilgilendiriyor ya da olayın vahametini gizliyor. "Vergi ödeyenlerin cebinden alınıp bu şirketlere verilecek." benzeri ifadeler tercih edilebilir. Amerikan yayınlarında sıkça duyduğumuz güzel bir tabir.
Ayrıca, beyaz troller pek görünmüyor, eksikliği gidermeye çalışayım: Kılışdar SSK'yı batırırken ses çıkarmayanların vatandaşın hayatını kolaylaştıran yol ve köprü hizmetlerine kulp bulmaya çalışması aşağılıklıktır!
-
The Dude adlı üyeden alıntı
Sayın dude haklısınız şu an garanti sayısı dolmadığı için devlet ödüyor. Ama garanti sayısı aşıldığında aşılan sayının % 30 devlete ödenecek iki yılda bu sayı geçilirse ben bu oranın az olacağını belirtmek istemiştim.
Not: Haberden alıntı.
- Bu yılın sonuna doğru garanti rakamını yakalarız. 2019’dan itibaren devletin bize fark ödemesi biter. Ayrıca, garantiyi aşan gelirin yüzde 30’unu devlete ödeyeceğiz.
Tüneli işletme sürelerinin 25 yıl 28 gün olduğuna değindi:
-
sayın kelimesi çok gerekli değil.
hatta kullanılmaması tercihimdir.
o beyan bir öngörüden oluşuyor,
gerçekleşip gerçekleşmeyeceğini zaman içerisinde göreceğiz.
kaba tahminde bulunur isek (yani ahkam keser isek),
2017 günlük araç geçişi 41.000 adet,
2018 günlük araç geçişi 45.000 adet,
devlet garantili günlük geçiş sayısı 70.136 adet (25.600.000 /365)
şahsen olabileceğini çok sanmıyorum,
zira 2017 yılında boğaz köprüsünde ve ikinci köprüde bakım var idi,
epey de uzun sürdü ,
bu etkiyi de unutmamak lazım.
devletin yani bizim bu işten karlı çıkabileceğini düşünmüyorum.
-
The Dude adlı üyeden alıntı
sayın kelimesi çok gerekli değil.
hatta kullanılmaması tercihimdir.
o beyan bir öngörüden oluşuyor,
gerçekleşip gerçekleşmeyeceğini zaman içerisinde göreceğiz.
kaba tahminde bulunur isek (yani ahkam keser isek),
2017 günlük araç geçişi 41.000 adet,
2018 günlük araç geçişi 45.000 adet,
devlet garantili günlük geçiş sayısı 70.136 adet (25.600.000 /365)
şahsen olabileceğini çok sanmıyorum,
zira 2017 yılında boğaz köprüsünde ve ikinci köprüde bakım var idi,
epey de uzun sürdü ,
bu etkiyi de unutmamak lazım.
devletin yani bizim bu işten karlı çıkabileceğini düşünmüyorum.
Her şeyi kaba matematik hesabı ile yapmamak lazım sonuçta kullanan insan insanların zamanından hayatından yaptığı tasarrufuda düşünmek lazım. Bir de geçişi kısaltığı için yakıt ve arabaların işletim masrafında yaptığı olumlu etkiyi hesaba katmakta fayda var. Bir de uzun zaman hizmet vereceği düşünülürse bir kaç senelik hesaplar önemli değil toplamına bakmak lazım.
-
zaferce adlı üyeden alıntı
"Bu 10 milyonluk farkı devlet ödeyecek." ifadesi aslında biraz insanları eksik bilgilendiriyor ya da olayın vahametini gizliyor. "Vergi ödeyenlerin cebinden alınıp bu şirketlere verilecek." benzeri ifadeler tercih edilebilir. Amerikan yayınlarında sıkça duyduğumuz güzel bir tabir.
Ayrıca, beyaz troller pek görünmüyor, eksikliği gidermeye çalışayım: Kılışdar SSK'yı batırırken ses çıkarmayanların vatandaşın hayatını kolaylaştıran yol ve köprü hizmetlerine kulp bulmaya çalışması aşağılıklıktır!
Sen gel o kadar akademik bilgi kas sonra, en avam siyasi ağızla espri yap.(kendince)
-
yaşlı ve acemi ağabey,
Bu projeye başlanmadan İstanbulda ikamet eden bir vatandaşa şu soruyu sorsaydık:
-Sayın vatandaş, buraya tünel yapılsa, fiyatı da normal köprüler 4.75 ve tek yönlü alınır iken 16 lira olsa, çift yönlü de para alsak buradan yıllık 25.6 milyon araç geçer mi?
cevabı kısa ve net olurdu:
+T***k mı geçiyorsun? (veya bilumum küfürler)
Aynı cevapları YSS köprüsü ve Osmangazi Köprüsü için verilen garantileri ve ücretleri telaffuz ettiğinizde de alırdınız.
Bunu düşünmek o kadar da zor olmasa gerek. Gidiş dönüş 4.75 yerine 32 lira. Hele her gün kullanacak bir insan için:
25*32 = 800 TL (iş günü)
25*4.75 = 118,75 TL
Bunu bizim akıllılar sonradan mı fark etti?
Gerçekten devleti yöneten kademe bu kadar salak olamazlar herhalde?!?!
Baktılar kimse geçmiyor. (Yukarıda yaptığım basit matematik neticesinde, çok mantıksız olduğundan mütevellit gayet anlaşılabilir bir sonuç)
E sözü de verdiler bir kere!
Hayinliğe devam. Köprünün geçiş ücreti oldu mu 7.5 TL? Niye mi? İnsanları Avrasyadan geçirme umutları. Geçmezlerse de aradaki farkla verdiğimiz garantiyi kapatırız hesabı. Bir de aylar süren çalışmalar başladı bu sırada.
Şimdi oldu 8.75 TL, eee artık orta sınıf bir insan hiç değilse avrupa anadolu yönünde her türlü para ödeyeceğinden, 8,75 yerine 16 ödeyip trafikten kurtulmak isteyecektir.
Kime faydası varmış bunun bir daha anlatmak ister misiniz?
+Ortada da ahım şahım azalan trafik yok. Yine her yer kilit.
+Köprüden geçenler artık kat kat fazla para ödüyor.
+Türkiyede zam 100 birim gelirse indirim 1 birim gelir bu hiç bir sektörde değişmez. Bu sektörde de değişmeyecektir.
Kim ne derse desin bu söylemimden vazgeçmeyeceğim. Verilen garanti miktarları hainliktir, peşkeştir. Kimse de itiraz edemez. Ne akepeli ne cehapeli ne mehapeli bana, köprü-tünel ve otoyollar için verilen garantiyi mantıklı şekilde açıklayamaz. Bu kadar açık net görülebiliyor iken, gelip de burada savunmaya çalışmayınız efendim, savundurmam, savunduramam! Bende vicdan var kusura bakmayın. Eleştirmeyi öğrenin ne diyeyim...
-
yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı
Her şeyi kaba matematik hesabı ile yapmamak lazım sonuçta kullanan insan insanların zamanından hayatından yaptığı tasarrufuda düşünmek lazım. Bir de geçişi kısaltığı için yakıt ve arabaların işletim masrafında yaptığı olumlu etkiyi hesaba katmakta fayda var. Bir de uzun zaman hizmet vereceği düşünülürse bir kaç senelik hesaplar önemli değil toplamına bakmak lazım.
kesinlikle dışsal faydayı göz ardı etmiyorum,
yazının içeriğinde bir hesap ve bu hesabın doğru olmadığına dair bir eleştiri var.
yakın zamanda istanbulun metro projeleri askıya alındı,
sebep olarak yapılan anlaşmaların ederinden pahalı olduğu belirtildi.
açıklama da şu şekilde;
"İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından 2017 yılı içerisinde yapılan ve 6 hattan oluşan metro projeleri değil, ihaleleri iptal edilmiştir. Metro hatlarının uzatılıp yeniden projelendirilerek, daha ekonomik ve daha hızlı bir şekilde yapılabilmesi için söz konusu ihaleler iptal edilmiştir."
bu haber çıkmadan epey önce duyumunu almıştık,
sebep olarak devletin bu projeleri finanse edemeyecek durumda olması,
projelerin ederinde fazla fiyat ile ihale edilmiş olması,
söylenmişti.
belli ki devlet burada zarar uğratıldı.
bunu yazmamın sebebi kerteriz alabilmek.
umarım bu projeler sizin naifçe belirttiğiniz gibi faydalı olur.
umarım.
-
gibigibi1985 adlı üyeden alıntı
En basit ticari işletmenin dahi karlılık vb mevzularıni doğru yorumlamak için bir deneyim bir yetkinlik gerekir.milyar dolarlık projedeki ekonomik teknik konuları sadece toplama çıkarma ile analiz etmek doğru değil.Her konuda bir fikrimiz olmak zorunda değil.koprunun geçişi pahali de eyvallah ama maliyet hesabina girme Keynes filan ters dönüyo
Haberde geçen petrol, zaman, kaza vs durumlarından bahsediyorsan hiç girmeyelim. Onu hesaba katmamız için öncelikle zararın minimum olması lazım.
yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı
Teknik sebeblerden dolayı şerit sayısı arttıkça tünelin çapı artacak buda daha kalın tünel çeperleri ve daha çok dış etkenlere karşı duyarlı olacak basınç deprem yer kayması gibi.
Tabiki çap artıyor, maliyet artıyor.İki tane tünel açılabilirdi, Marmarayda bu şekilde değil mi ? Teknik imkansızlıktan dolayı olduğu hiç sanmıyorum.
yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı
Zaten adamlar 400 milyon cepten koymuş 9000 milyon da kredi çekmiş iki şartıda karşılıyor ne dir anormal olan.
Bunu diyorum. Adam projenin yarısından fazlasını kredi çekerek yapıyor.
yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı
Şimdi elin korelisi 400 milyon dolar cepten yatırmış 900 milyonda kredi çekip riske girmiş niye sarı çizmeli mehmet ağa evine daha çabuk gitsin hayrımız olsun diye mi bu kadar paraları devlet garantisi olmadan ne cesaret yatırsın önemli değil ağa paran olduğunda ödersin mi desin?
Garanti verilmesi normal. 25milyon araç garantisi doğal değil. Zaten projenin kapasitesi 40milyon araçlık.
1 yılda alınan bedel 25.600.000 araç x 16.6TL = 424.960.000TL
Adam 4 yılda koyduğu parayı faiziyle geri alıyor :D 21 yıl boyunca tamamen kar edecek.
Şunu diyebilirsin. Bizde bu kadar para yoktu yaptırdık, eyvallah derim. Sonra dönerim ödediğimiz cezaya bakarım. Ortalama 9 yılda tünelin bedeli kadar ceza ödüyoruz.
O zaman adama demezler mi ? Abi sen projeyi neden başkasına yaptırdın ki ?
Bu hatalar olabilir. Fakat Yavuz Sultan Selim köprüsü, Osmangazi köprüsü vs... hepsi aynı şekilde. Bizim 4 5 sene içinde ödeyeceğimiz cezalarla zaten köprüyü yapabiliyoruz.
Bunlar çok önceden ön görülmeliydi. Bakın şuan TEM 'den Avrasya 'ya bağlantı tüneli yapıldı. Bilinçli olarak 1. köprü trafiği yoğunlaştırılıyor. Sırf insanlar Avrasya'yı kullansın diye.
Keza 3. Köprüye zorla gönderilen kamyonlar ortada. Bunların yaktığı fazla petrol, kaza, zaman hesaba katılıyor mu?
-
bunun bir de hasta garantileri var ki
asıl bomba o
köprü gibi tüp geçit gibi bir iki tane de değil.
onlarca hastane yapılıyor.
şehir hastaneleri adı altında; iş adamları verdikleri sözleri tutmaya; milletin ... koymaya hazırlanıyor.
işte o zaman biz tükeneceğiz. kayganlaştırıcılar da işe yaramayacak.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)