Araba Bakım Aralığı - Yedek Parça Temini
Reklamlar
-
24 Aralık 2017, 12:56
#21
RedCBR125 adlı üyeden alıntı
Beyler 2012 peugeot 206 + (plus) model bir arabam var. Alalı 4 ay civarı oldu ve rutin bakım KM si geldi. Bu bakımı servis dışında yaptıracağım. Bakım için gerekli parçaları (yağ, filtreler vs.) kendim alıp ustaya götürmeyi düşünüyorum.
En son girdiği bakım kağıdı bu. Araba 1.4 benzinli (ve lpg li) ama burada mazot filtresi yazıyor onu da anlamadım açıkcası.
https://i.hizliresim.com/rJrrn7.jpg
Bu bakımda hangi parçaları değiştirtmem gerekiyor bu konuda bilgisi olan var mı? Gereksiz masraf yapmak istemiyorum açıkcası. Misal motosikletlerde yağ filtresini 2 yağ bakımında 1 değiştirip devam edileceği bilgisi gibi arabalarda hangi aralıklarda buji, yag, yağ filtresi, hava filtresi değiştiriliyor bilen var mı?
İzmirde peugeot yedek parçası temin edebileceğim bildiginiz yer var mı? Karşiyaka ya yakın olursa iyidir
İşçilik ve tahmini parça fiyatı tahmini olan varsa sevinirim.
izmir peugeot yedek parçacıları yazıyoruz google'a arıyoruz telefonla fiyatları alıp orjinal parçada en uygun fiyatı verene gidiyoruz yağ da dahil. Malzemeleri alıp sanayide eş dost tavsiyesi temiz çalışan ustaya gidiyoruz. 50 tl civarına malzemeleri değiştiriyor. Bakım bu kadarla bitmiyor. Sıvı kontrollerini yaptırıyorsun. Balataları diski kontrol ettiriyorsun. Lastikleri mevsime uyfun değişimini de yaptırıp yola devam.
Reklamlar
-
24 Aralık 2017, 13:40
#22
-
24 Aralık 2017, 14:42
#23
acemi60 adlı üyeden alıntı
Aynı araç bende de var. Biri hariç bilgiler doğru. triger bakımı 5 yıl ya da 60 bin km. bu araçta. Eğer değişmediyse motoru ele alabilirsiniz. Ben
BURADAN parça temini yapıp mahallemdeki tamirci de işlerimi yaptırıyorum. Polen filtresi değişimi, ampul değişimi vs ufak tefek işleri kendim yaparım. Yetkili serviste kullanılan motor yağı araç sıfırken bile motorda düzensiz çalışmaya neden oluyordu. Yetkili servisten kendimi kurtarıp Mobil 1 ESP Formula 5W-30 yağ kullanmaya başladıktan sonra araç saat gibi çalışmaya başladı. Bakım aralığı yetkili servis(15 bin km.-1 yıl) Benim uyguladığım(10 bin km.- 1 yıl)
- Bu aracın ön takımı çok naziktir. Rot- askı kolları, salıncaklar vs kötü yolda hemen bozulur-ses yapmaya başlar. Elektirik tesisatı kalitesizdir. Farı açtığınızda silecekler çalışırsa şaşırmayın. Çalıştırdıktan sonra biraz ısınmasını beklemenizi ister(kışın)
- Çok yakan bir araç değil. Ben olsam LPG taktırmazdım. Öyle de yaptım.
ohoo sayımız artıyor 206+ sahipleri olarak buluşma yapalım en iyisi kapı sesini unutmayalım
-
24 Aralık 2017, 18:38
#24
Alonedark93 adlı üyeden alıntı
Çoğu araçda 90 bin olan triger fransızlara özel neden 60 yapmış ki.
(Reno trafikle triger kopardım aman dikkat fatura sağlam çıkar)
15 yaşındaki Japonlar da 100 bin, 5 yaşındaki modellerde 150 bin km'de bir değişiyor. Hatta bazı modellerde zincir kullanıyorlar, o hiç değişmiyor.
-
-
Benim arabada zincirli, motorlarda oldugu gibi bollasma yapip degismesi gerekir. Benimkisi 150 binde degisiyor. Arkadasa önerim sase nosu ile arama yapan yedek parca sitelerine girip oyle parca bakmasi olur. Ayrica motor ve sansizman kulaklarina mutlaka bakilsin. Hic bi usta bakmaz ama 5 yasina yaklasan ve gecen bir cok arabaninki bozuktur piyasada.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)