Yerli Otomobili üretecek babayiğitler bulundu.
Reklamlar
-
Bilgisizlik bir insanın en büyük düşmanıdır ve sabit fikirlilik. işte o zaman kör dilsiz sağır şeytana dil olursun .. göz olursun ses olursun..
ülkesinin potansiyelini bilmeden yazan sanırım yaşları 10-20 arası olan arkadaşlar var..
ben 40 larıma yaklaşıyorum ve bu ülkede üretilmedik araç görmedim..
honda civic üretildi ve sanırım hala üretiliyor
toyota corollalar üretildi burdan avrupaya satıldı
fiat üretildi ve üretiliyor burdan egea ailesi komple hem türkiye hem avrupa pazarına satılıyor
fordlar üretildi eski taunuslar,escortlar ,focuslar
renaultlar üretildi ve üretiliyor
opel vectralar bile üretildi hatta türkiyede üretilen vectraların işçiliğinin almanlara göre daha dayanıklı olduğu o yıllarda söylenirdi o kadar iyi yapardık...
hyundai i20 leri burda üretip tüm dünyaya satıyor yani bugün avrupanın herhangi bir yerinde yolda giden bir i20 türk malıdır..
Kısaca biz zaten yıllardır araba üretiyoruz.. yerli arabalarımız zaten vardı.. ama milli denilen %100 türk arge innavasyon herşeyiyle türk malı aracımız yoktu onuda çok rahat bu kadar bilgi tecrübe donanım eğitimli personel ekiple üretiriz sorun olmaz..
sorun olduğu yerdede para tüm kapıları açar gerekirse yurtdışından adam alırız gerekirse yurtdışından bir firma ile ortak çalışılır.. paranın açamıycağı kapı yok..
Üretmekde ne var para para para buna bakar bu varsa bitmişdir üretirsin hemde en kaliteli en güzelini..
sorun üretmek değil takılmayın buna üretiriz hemde kralını.. Sorun tekrar tekrar ediyorum o bilgisiz arkadaşlara sen bu aracı hangi pazara kimse satıcaksın..
türkiyeye satarımla o iş olmaz 30 bin tane satarım 100 bin tane satarım ile o fabrika zarar eder.. ve bir kaç seneye kalmaz kepengi kapatır yada yabancı bir firma vw gibi satın alır seatı skodayı aldığı gibi üretir.. o zamanda işte ne yerliliği ne milliği kalır..
buna güzel örnek volvodur volvo milli yerli bir markayken isveçlilerin gururuydu ne zaman ford aldı ordan çinlilere satıldı ben isveçli arkadaşlarımla konuşduğumda volvo da sizin markanız dediğimde volvo bizim değil derlerdi o zaman forddaydı... volvo ford derlerdi.. şimdide çinli diyorlardır büyük ihtimal yani volvo satıldıkdan sonra artık isveçliler volvoyu yerli milli olarak görmekden vazgeçdiler.. yabancı bir marka olarak görmeye başladılar..
ondan diyorum sen bu aracı hangi pazarda kime satıcaksın..
bir kere dürüst olalım avrupa pazarında alsa alsa belki ordaki gurbetçi kardeşlerimiz milli duygularla alır oda hepsi almaz çok azı alır bana göre.. ortadoğuda zaten mercedes bmw hastalığı vardır araplarda başka hiç bir araca binmezler.. türkmeni ülkelerde gelir belli çok düşük çok büyük bir satış rakamı olmaz oraların zenginide zaten gene mercedes bmw türü araçlardan başka araca binmez..
avrupa pazarında alman japon italyan fransız hegomonyası varken bunu kırmak bence imkansız asırlık bir hegomonya adamlar iki günlük markaya pazarlarını ekmeklerini yedirtmezler..hatta bir sürü gerekirse sıkıntılar yasaklamalar yaparlar gene yedirtmezler.. kendi aralarında bile büyük kavgalar var birbirlerinin araçlarının açıklarını arayıp millete gösteriyorlar markanın prestiji sarsılsın diye..
Soruyorum bende kime bu aracı hangi pazara satıcaksın.. üretmek hiç önemli değil en kolayı ..
önemli olan satabilmek ürettin satamadıkdan sonra neye yarar üretmen depolarda arabalar bekler..
ellen musk adam paypali sattı bilgisayarcı adam yazılımcı adam araba üretmenin a sından anlamayan adam ömrü boyu belki bir araba tamirhanesinden içeri adım atmamışdır.. dediki ben araba üreticem basdı parayı aldı fabrikayı kurdu tesisi aldı gerekli insanları yaptı teslayı.. o bile defalarca iflasın eşiğine geldi tesla iki kez battı çıktı.. satışları çok düşük olduğu için alan yoktu ilk zamanlar teslayı.. şimdide müthiş rakamları yok ama kendini doğrulttu biraz.. kaldıki orası amerika.. meksika kanadayla 490 milyon nüfuslü bir kıtadan bahsediyoruz..
yani tekrar tekrar ediyorum araba üretmekde bir şey yok heleki biz 50-60 yıldır türkiyede zaten araba üretiyoruz milli aracımızıda üretiriz bunda sorun yok ..
sorun bu aracı kimlerin alıcağı hangi pazara satılıcağı..
Reklamlar
-
Ticaretin en birinci kurallarından birini söyliyeyim . Hiç kimse hiçbir şeyi hatır için satın almaz. Ticaretin olduğu yerde hatır ufaktan ufaktan uzar gider.
Her kez kendi parasını dostlarından daha çok sever. Bu yüzden logaritma'nın ifadesine katılıyorum. Mühim olan üretmek değil pazarlayabilmektir. En güzel günlere.
-
Her şeyi anladım da, bu İnan Kıraç'a aklım ermedi. Adam Koç'ların damadı. Nasıl girdi ki bu işe?
-
logaritma adlı üyeden alıntı
opel vectralar bile üretildi hatta türkiyede üretilen vectraların işçiliğinin almanlara göre daha dayanıklı olduğu o yıllarda söylenirdi o kadar iyi yapardık...
Bu yalanı kim söyledi bilemiyorum ama inanan varsa aklını hemen kuşla takas etsin daha verimli kullanır.
2000'li yıllarda Gölcükteki Ford fabrikasına gittim orada yurt içi ve yurt dışı üretim yapılıyordu pres makinalarından birinden kalıp çıkarıp başka bir kalıp taktılar bakıldığında 2 kalıpta aynıydı merakımdan sordum neden diye meğer birbirine benzeyen bu iki kalıp farklıymış yurt içinde her hangi bir denetim mekanizması olmadığından sacından profiline en incesi seçilirmiş maksat kar ama yurt dışında kalite standartı olduğundan buna yeltenemez.
Yani üç kağıtçılıkta bir numara olan bizlerin ameleliğini yaptığı araçların disiplinleriyle dünyaya nam salmış almanların ürettiği araçtan daha sağlam olacak. Gülmeyen karga kalmaz buna
körlerin arasında tek gözlü adam kendini kral sanır
-
bektanist adlı üyeden alıntı
Bu yalanı kim söyledi bilemiyorum ama inanan varsa aklını hemen kuşla takas etsin daha verimli kullanır.
2000'li yıllarda Gölcükteki Ford fabrikasına gittim orada yurt içi ve yurt dışı üretim yapılıyordu pres makinalarından birinden kalıp çıkarıp başka bir kalıp taktılar bakıldığında 2 kalıpta aynıydı merakımdan sordum neden diye meğer birbirine benzeyen bu iki kalıp farklıymış yurt içinde her hangi bir denetim mekanizması olmadığından sacından profiline en incesi seçilirmiş maksat kar ama yurt dışında kalite standartı olduğundan buna yeltenemez.
Yani üç kağıtçılıkta bir numara olan bizlerin ameleliğini yaptığı araçların disiplinleriyle dünyaya nam salmış almanların ürettiği araçtan daha sağlam olacak. Gülmeyen karga kalmaz buna
detaylara takılı kalmamak lazım 25 yıl olmuş doğrudur yanlışdır yada belki bizim toplumun kendisiyle övünmesinden dir orda demek istediğim yerli araç üretiriz bizim için çocuk oyuncağı heleki parada varsa money talk zor şeyler değil..
önemli olan hangi pazarda satıcağındır.. satıcak pazar bulamassan elinde depolarda kalır araçlar..
-
Uygun fiyata olsun, ÖTV almasınlar hemen alıyorum bir tane, marka farketmez.
-
Gerizekalı yerine konmak isteyenlere iyi eğlenceler diliyorum şimdiden.
Dikkat etsinler saman ithal edip merso yapmayı hayal ederken fındık tekelini de kaybetmesinler.
Demokratikleşiyoruz zannettiklerinde finans sermayesinin tamamı yabancının eline geçmişti.
-
bazı arkadaşlar dış pazara nasıl satacağız, kar edemeyiz v.s gibi yorumlar yapmış, değinmek istemedim ama bu çok yanlış bir düşünce, üretim yapılmamasını isteyen arzulayan bazı grupların, ekmeğine yağ sürmekten başka birşey değil, daha önce birkaç yerde de belirtmiştim, küresel adamların ekonomistlerinin düşüncesidir bu
1 fabrika açtığın zaman işçiler çalışacak aileleri ile geçinebilecekler sadaka toplumu olmaktan kurtulacaklar
2 fabrikaya çalışan yan sektörlerde de aynı istihdam yaşanacak
3 dış ticaret açığı azalacak ekonomiye artısı olacak
4 ister otomobil olsun ister başka bir ürün her durumda geçerlidir yazdıklarım
şimdi otomobil üretilsin tamam ama en önemli parçası yani motoru yerli olsun, meselenin en kritik noktası burası, bence hem dışa bağımlı olmaz ülkemiz hemde savaş v.s gibi durumlarda ambargoya uğrasa bile, kendine yeter bir ülke olur, kamu, askeriye, polis teşkilatında olan araçların bile yerli olması durumunda, fabrika zarar etmez, otomobil satışı sadece sıfır satıştan ibaret değil, yedek parçasını da, yıllarca satacaksın, hesapları yanlış yapıyorsunuz ,kaldıki zarar bile etse bir fabrika ,stratejik ve savunma anlamında önemi varsa desteklenmesi gereklidir
avrupa yı kıyas alamayız, onlarca ülkenin birleşmesinden meydana gelmiş bir yapı ,yunanistan krize girdi, hemen destek çıktılar ,onlar birlik olmuş ülkeler ama ülkemizi zor duruma düşse destek çıkacak ülke yok sayılır, neticede hiç yapılmamasından sa iyi kötü bir başlangıç yapmak lazım ama işin doğrusu, en önemli aksamı üretmek gerekir ,motor, motor,motor
benim hükümeti eleştirdiğim ve samimi bulmadığım konular, ekonomi batmış haldeyken bile özelleştirme peşindeler, geçen bakan açıkladı şeker fabrikalarınıda özelleştirmeyi düşünüyoruz diye, 10 milyar dolarda gelir bekleniyormuş, arkadaş bu ne perhiz ,bu ne lahana turşusu demezlermi adama, bir yandan yerli otomabil diyeceksin ,diğer yandan özelleştirmeye devam edeceksin ,hemde en önemli gıda maddeleri fabrikalarını bile, seçim yatırımı dediğim nokta budur, samimi bulmuyorum hükümeti
-
logaritma adlı üyeden alıntı
sorun üretmek değil takılmayın buna üretiriz hemde kralını.. Sorun tekrar tekrar ediyorum o bilgisiz arkadaşlara sen bu aracı hangi pazara kimse satıcaksın..
türkiyeye satarımla o iş olmaz 30 bin tane satarım 100 bin tane satarım ile o fabrika zarar eder.. ve bir kaç seneye kalmaz kepengi kapatır yada yabancı bir firma vw gibi satın alır seatı skodayı aldığı gibi üretir.. o zamanda işte ne yerliliği ne milliği kalır..
buna güzel örnek volvodur volvo milli yerli bir markayken isveçlilerin gururuydu ne zaman ford aldı ordan çinlilere satıldı ben isveçli arkadaşlarımla konuşduğumda volvo da sizin markanız dediğimde volvo bizim değil derlerdi o zaman forddaydı... volvo ford derlerdi.. şimdide çinli diyorlardır büyük ihtimal yani volvo satıldıkdan sonra artık isveçliler volvoyu yerli milli olarak görmekden vazgeçdiler.. yabancı bir marka olarak görmeye başladılar..
abi o zaman koeniggsegg gibi bişey yapmalıyız??
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
xterkan adlı üyeden alıntı
bazı arkadaşlar dış pazara nasıl satacağız, kar edemeyiz v.s gibi yorumlar yapmış, değinmek istemedim ama bu çok yanlış bir düşünce, üretim yapılmamasını isteyen arzulayan bazı grupların, ekmeğine yağ sürmekten başka birşey değil, daha önce birkaç yerde de belirtmiştim, küresel adamların ekonomistlerinin düşüncesidir bu
1 fabrika açtığın zaman işçiler çalışacak aileleri ile geçinebilecekler sadaka toplumu olmaktan kurtulacaklar
2 fabrikaya çalışan yan sektörlerde de aynı istihdam yaşanacak
3 dış ticaret açığı azalacak ekonomiye artısı olacak
4 ister otomobil olsun ister başka bir ürün her durumda geçerlidir yazdıklarım
Cok guzel. AR-GE yaptik, araci gelistirdik, fabrika kurduk, urettik, ve hic bir marka gecmisi olmayan Golf ayarinda bi araci Golf'tan daha pahaliya mal ettik. Kim alacak? Disariya maliyetinden ucuz mu satacagiz? Devlet mi karsilayacak bir kismini? Yoksa sadece ic pazara yonelip, disaridan arac ithalini yasaklayip, milleti bu daha pahali ama daha kotu yerli araci almaya zorlayacagiz? Buyrun cozum onerin...
Dediginiz prensipte guzel ama biraz hesap yapinca neden tum ulkelerin yapmadigi anlasiliyor degil mi?
-
jimi_hendrix adlı üyeden alıntı
abi o zaman koeniggsegg gibi bişey yapmalıyız??
o markalar butik üretim sınıfına giriyor pagani koeniggsegg falan .. bu tip markalar bir garajda ufak atölyelerde üretim yapıyorlar gerekli innavasyon argeyi dışardan özel firmalardan alıyorlar..
Burda konuşulan konvensiyönel bir marka global uluslararası.
xterkan adlı üyeden alıntı
bazı arkadaşlar dış pazara nasıl satacağız, kar edemeyiz v.s gibi yorumlar yapmış, değinmek istemedim ama bu çok yanlış bir düşünce, üretim yapılmamasını isteyen arzulayan bazı grupların, ekmeğine yağ sürmekten başka birşey değil, daha önce birkaç yerde de belirtmiştim, küresel adamların ekonomistlerinin düşüncesidir bu
Dediğiniz öyle değil öyle olsa ben demem hangi pazara satılıcak diye.. bir markanın devamlı sürekli akışkan bir innavasyon , arge , tasarım kadroları ekipleri,yazılım kadro ve ekipleri ve diğer pek çok yan unsur için ekipleri vardır.. bunlar devamlı sürekli bir maddi parasal finansal akış ister..
bu iş öyle dediğiniz gibi polise devlete vatandaşa onbin yirmi bin araç satmayla olsa zaten sorun yok ama olmaz..
Milyon Milyon araç satan firmalar zarar gösteriyor.. Maliyetler ortada bir fabrika işletiyorsun burda ufak bir atölye değil. biz üretir zararda ederiz sorun yok o zararı bir şekilde amorti ederiz yan firmalardan deniyorsa ona en ufak bir lafım yok .. ok o zaman der susarım..
bu bir ticaret burda para kazanılmassa bu işlerin çarkları dönmez.. para gelmesi lazım akması lazımki çarklar dönsün..
burda iki yol var ve teknik verilerle bilimsel tabanla konuşuruz yada acıtasyon duygu sömürüsü ile konuşuruz.. ticarettede pek ona yer yok işte..
bir sürü insan iş bulucak diyorsunuz peki yarın öbürgün Allah göstermesin bu fabrika kar yapamıyoruz zarardayız deyip işçi çıkardığında ne diyceksiniz.. işte o olmaması için bu sorular şimdiden sorulması lazım .. soruluyorki kusursuz bir yol çizilsin markada fabrikada başarılı olsun..
Burda hepimizin amacı derdi üzüm yemek bağcıyı dövmek değil..
-
aynı şeyleri konuşuyoruz siz daha teknik daha ilerisi için konuşuyorsunuz, ben bebek emeklemeye başlamalı diyorum, siz yürümeye başlamalı diyorsunuz :D 1.2 köprü için milyar dolarlar harcanmış, zarar üstüne zarar edilmiş ,fabrika kurulsa işler kötü gitse dahi ,edeceği zarar inanın daha az olur, ayrıca dışarıya satmadan önce ,iç pazardan 24.25 milyon araç içinde % 10 yerli olsa genede zarar etmez , bekleyelim görelim,sonuç ne olacak bu hükümet ten fazla umudum olmasa da
-
xterkan adlı üyeden alıntı
aynı şeyleri konuşuyoruz siz daha teknik daha ilerisi için konuşuyorsunuz, ben bebek emeklemeye başlamalı diyorum, siz yürümeye başlamalı diyorsunuz :D 1.2 köprü için milyar dolarlar harcanmış, zarar üstüne zarar edilmiş ,fabrika kurulsa işler kötü gitse dahi ,edeceği zarar inanın daha az olur, ayrıca dışarıya satmadan önce ,iç pazardan 24.25 milyon araç içinde % 10 yerli olsa genede zarar etmez , bekleyelim görelim,sonuç ne olacak bu hükümet ten fazla umudum olmasa da
Bende başarılı olmasını çok isterim yürekden isterim gururda duyarım hatta keşke yerli milli bir motorsiklet üretmimizde olsa keşke devlet onada ön ayak olsa.. öyle çinden toplama değilde herşeyiyle motoruyla teknolojisiyle türk yapımı olsa bir 250 lik bir de 400 lük yada 600 lük iki motor yapsalar.. yerli milli diye ötv mtv falan almasınlar birde.. ben bu işlerden ucundan anlıyorsam yok ötesi satar pazarda 4 büyükleri bile toza dumana katar..
250 lik kaliteli motorlu bir touring yada enduro makine yapıcaklar .. en başda ben alırım sıraya girer..
-
xterkan adlı üyeden alıntı
aynı şeyleri konuşuyoruz siz daha teknik daha ilerisi için konuşuyorsunuz, ben bebek emeklemeye başlamalı diyorum, siz yürümeye başlamalı diyorsunuz :D 1.2 köprü için milyar dolarlar harcanmış, zarar üstüne zarar edilmiş ,fabrika kurulsa işler kötü gitse dahi ,edeceği zarar inanın daha az olur, ayrıca dışarıya satmadan önce ,iç pazardan 24.25 milyon araç içinde % 10 yerli olsa genede zarar etmez , bekleyelim görelim,sonuç ne olacak bu hükümet ten fazla umudum olmasa da
Bu isin en masrafli kismi AR-GE ve fabrika kurulmasi. Iceriye 2 milyon arac satarsaniz maliyet kurtarmaz ve satilan her arac icin edilen zarari devletin subvanse etmesi gerekir. Arac basina 5000TL subvanse dahi 10 milyar TL zarar demek. Her satilan arabadan araba fiyati kadar vergi kesen, ve kestigi OTV ve KDV vergisi butcesinin %70'ini olusturan bir devlet bunu yapabilir mi?
-
Özelleştirme ile üretime geçme arasında nasıl alaka kurdunuz bilmiyorum. Şeker fabrikaları elbette özelleştirilmesi gerekiyor. Devlet niye şeker üretsin ki, üreticiye destek olsun yolunu açsın. TRT yi de özelleştirmeli hatta. Yan gelip yatılan ve devletin sırtında yük olan tüm kurumları özelleştirmeli. Kamu harcamaları azaltılmazsa ekonomi düzelmez.
-
artemis99 adlı üyeden alıntı
Özelleştirme ile üretime geçme arasında nasıl alaka kurdunuz bilmiyorum. Şeker fabrikaları elbette özelleştirilmesi gerekiyor. Devlet niye şeker üretsin ki, üreticiye destek olsun yolunu açsın. TRT yi de özelleştirmeli hatta. Yan gelip yatılan ve devletin sırtında yük olan tüm kurumları özelleştirmeli. Kamu harcamaları azaltılmazsa ekonomi düzelmez.
bu işlerin politikasından anlamam ama yazdığınıza tamamen katılıyorum. Özelleştirildiği anda Türk Telekomdaki örgü ören memurlar kütt diye kayboldu.
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
artemis99 adlı üyeden alıntı
Özelleştirme ile üretime geçme arasında nasıl alaka kurdunuz bilmiyorum. Şeker fabrikaları elbette özelleştirilmesi gerekiyor. Devlet niye şeker üretsin ki, üreticiye destek olsun yolunu açsın. TRT yi de özelleştirmeli hatta. Yan gelip yatılan ve devletin sırtında yük olan tüm kurumları özelleştirmeli. Kamu harcamaları azaltılmazsa ekonomi düzelmez.
Bazı sektörler dışında ben o fikre katılmıyorum özellikle gıda ve enerji alanında devlet her zaman elinde kamu kurumlarını barındırmak zorundadır.. dediğinizde işletmek ayrı bir şey kamu kurumuna sahip olmak çok ayrı.. çünkü bir kriz halinde savaş halinde büyük bir afet yıkım halinde ilk batıcak gidicek kurumlar özel sektörlerdir.. yada kepengi kapatıp gidicek kurumlar çünkü pazarda artık kar payı kalmaz.. sermaye kaçar..
Devlet bu gibi durumlarda halkına hizmetle yükümlüdür gerekirse o şekeri zararına bedava dağıtmalıdır..
zararına şeker dağıtmasıda afet savaş yada diğer kötü durumlarda hiç dağıtmamasından daha iyidir.. insanlar devletin varlığını yanlarında hissederler..
bu olaylar çok farklı ben komple tası tarağı özelleştirmelere sıcak bakmayan birisiyim.. devlet kamu kurumlarından zarar ediyorsa bu işletmede yaptığı atama usülü yönetimdendir bence .. satmasına gerek yok fabrikalarını yönetimini dışardan özel sektörden konusunda uzman insanlara bıraksalar yani fabrika mal mülk makineler her şey gene devlete ait olsa sadece yönetimdekiler özel sektörden gelen konusunda uzman insanlar olsa... özel sektörde aldıkları maaş neyse aynısı verilse.. devletin bütün kurumları gene kar ederdi.. satmaya gerek kalmazdı..
bizdeki sıkıntı hep şu oldu ne yazıkki bu tip fabrikaların yönetimine atama yöntemiyle konusunda uzmanlığı olmıyan insanlar atandı ve kurumlar zarar ettikçe zarar etti..
Basit bir örnek veriyim şeker fabrikası demişsiniz ordan gidelim.. bugün piyasada bir sürü şeker üreten marka var bunların hiç biri zarar etmiyorda devletin kurumu nasıl zarar ediyor.. proses işlemler her şey aynı.. özel sektör birde her şeyi cepden yapıyor para verip.. nasıl onlar kara geçiyorda devletin fabrikası zarar ediyor..
bu devletin diğer üretim yaptığı bütün fabrikalar içinde geçerli.. şeker olayını siz dediniz siye sembolik olarak yazdım.
şu kara geçen firmalardan birinin yönetim yönetici kadrosunu komple transfer edin bakalım devletin fabrikasına adamlarıda rahat bırakın rahat rahat özel sektördeki gibi yönetsinler fabrikayı.. bakın bakalım devletin kurumu nasıl kar edip şaha kalkıyor.. özelleştirmesine gerek kalmaz..
-
Bir çin atasozü vardir..Kuyunun dibindeki kurbağa, gökyüzünü kuyunun ağzı kadar sanır..Akp li olmak ile bu kurbaga arasindaki tek fark genetik dizilim..gerisi ayni...
-
Hala tartışılıyor mu bu konu yahu. Bırakın artık bu gündem için uydurulan zırvaları artık.
http://www.sozcu.com.tr/2017/yazarla...l-2076273/amp/
Sentis ad medullis!
Dengeliyorum.com
youtube.com/we2strom
-
05 Kasım 2017, 09:23
#100
8 şehidimizin olduğu gün ortaya atılan bir konu...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler